16 t/m 31 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niqi86, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    @anniko maandag op de echo zag ik dat die van mij met zn hoofdje na beneden ligt met zn rugje links en armen en beentjes rechts. Dus rechts voel ik steeds getrappel en mn buik zie je ook de hele tijd op en neer gaan :p
    Zo ligt die nu al bijna 1.5 week voel elke dag t zelfde. Soms kietelt het gewoon voel ik een voetje of handje helemaal langs mn zij af gaan :)

2. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    superschattig @Niqi86 en @hummeltje5 ! ik heb ook nog geen eerste pakje maar over een paar weekjes gaan we kleren shoppen. zo leuk!

@hummeltje5 fijn dat het onderzoek je gisteren meeviel. wanneer krijg je dan de uitslag (of heb ik die even gemist..?)

@anniko logisch dat je zoveel echo's hebt maar zo fijn! iedere keren even spieken naar je mooie meisje :)

@Love2Live succes met je echo morgen! goed dat ze het extra controleren! dat benauwde is wel erg herkenbaar. zeker aan het einde van de middag en avond.als ik dan zit, komt mijn buik echt als een harde bal tegen de onderkant van mijn ribben. aangezien hier nog wat organen tussenzitten, komen je longen iets in de verdrukking wat deze benauwdheid veroorzaakt.

@Juni fijn dat je steunkousen je meevallen.Tegenwoordig zijn ze gelukkig iets hipper he ;) hopelijk helpen ze om verergering te voorkomen voor spataderen idd. ze kunnen gemeen zeer doen he spataderen!

Ik vind het wel erg moeilijk om de maat in te schatten voor de eerste kleertjes hoor!. als ik van mijn dochter uitga, die was best aan de maat bijna 8 pond en 51 cm. wie weet is dit een even grote baby :) het is een jongen dus kan weer totaal anders zijn ook. mijn vriend en ik zijn beide erg lang dus een heel kort knulletje zal het denk ik niet worden ;) misschien maar uitgaan van maat 56 of 50/56 dan moet het toch wel passen... en qua jasje een echt maatje 56/62. de eerste week/weken gaan we mogelijk nog niet veel weg (winter en ze mogen toch nog niet echt naar buiten) dus dan is het er alweer uitgegroeid voor het zijn jasje goed en wel gedragen heeft ;)

3. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    @Niqi86 je hebt de "nog maar 100 dagen" grens bereikt vandaag :D

poppysun, Niqi86 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  4. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    aan het einde van de dag ligt onze kleine heel laag wat niet altijd fijn aanvoelt, al moet ik zeggen dat hij zich nog graag geheel rond draait in mijn buik. je kunt merken dat ze langer worden vind ik want nu zitten ze af en toe klem met draaien. dan voel je wat druk en ineens een flink schop en dan hij weer een rondje om. + dat je ribben nu vaker tijdens het zitten gebruikt worden om even af te zetten :) af en toe zit er ergens ook wel een flinke bolling. geen idee of het billen zijn of een hoofdje :D

Kimm17 vindt dit leuk.
  5. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Ja, dat gevoel heb ik ook. Ik was vanmorgen bij de vk en toen voelde zij het ook. Het is het hoofdje :)

De vk had vanmorgen wel haast zeg. Ik ging zitten, meteen bloeddrukmeter om, op de weegschaal en hartje luisteren. En ik stond zo weer buiten. Ze heeft niet eens gevraagd hoe het met me ging... Heb zelf nog wel wat dingen kunnen aangeven, maar het ging echt gehaast. Waarschijnlijk omdat ze al uit liep. Volgende keer heb ik weer de andere vk, die doen het gelukkig wat rustiger aan ;)

@hummeltje5 Wat een schattig pakje! Echt helemaal leuk! Goed dat je het hebt over een winterjasje. Die hebben ze natuurlijk ook al snel nodig. Ik ga er ook even voor rondkijken.

6. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    @Elisabetta : wel jammer dat je vanmorgen zo'n gehaaste vk had. Gelukkig was alles weer goed!

@Number2 : inderdaad doen die spataders pijn, vooral op onze keukenstoelen omdat daar net de rand van de stoel komt, en soms jeuken ze ook.
    Ik vind het ook erg moeilijk in te schatten voor dat eerste pakje. Ik heb wel pakjes in maat 50, maar die zijn van de Zeeman en ik had graag voor zo'n eerste pakje echt graag iets bijzonders gehad in biokatoen bijvoorbeeld, maar die pakjes zijn een stuk duurder en dan is het ook weer zonde dat ze er zo snel uitgroeien. Ik heb leuke pakjes gezien van het merk Pigeon.

Ik moet nu naar de huisarts om een voorschrift voor ijzersiroop op te halen. Mijn HB was blijkbaar nogal gezakt ten opzichte van 4 maanden geleden dus ik heb wat bloedarmoede.

7. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Bij de H&M zag ik veel pakjes van Biokatoen volgens mij. erg schattig/stoer net wat je wilt.
    goed dat je meteen aan de ijzersiroop gaat! is dat floradix? dat is namelijk echt erg goed om te nemen bij ijzer tekort/laag HB. je zult je wel beter voelen als die waardes weer goed worden!

8. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    ❤Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 december 2017❤

16 december
    Niqi86 - 31 jaar - 2e kindje - Jongen

17 december
    Kimm17 - 24 jaar - 1e kindje - Jongen
    Number2 - 41 jaar - 2e kindje - Jongen

18 december
    Anniko - 32 jaar - 1e kindje - Meisje
    Zonne Straal - 33 jaar - 3e kindje Meisje

19 december
    Dex1989 - 28 jaar - 1e kindje - Jongen

23 december
    Brandnew - 35 jaar - 2e kindje - Geheim

25 december (Eerste Kerstdag)
    Poppysun - 38 jaar - 2e kindje - Meisje
    hummeltje5 - 32 jaar - 2e kindje Verrassing

26 december (Tweede Kerstdag)
    Love2Live - 34 jaar - 3e kindje - Jongen

27 december
    Juni - 39 jaar - 3de kindje - Geheim
    Muizelijntje - 33 jaar - 3e kindje Jongen

28 december
    Me1991 - 26 jaar - 1e kindje - Meisje
    Elisabetta - 30 jaar - 3e kindje - Verrassing

30 december

Mamavanalexendevon - 31 jaar - 3e kindje - Meisje

2 januari
    MerelV - 31 jaar - 1e kindje - Geheim

3 januari
    Curagirl - 27 jaar - 1e kindje - Geheim

Afsprakenlijstje:
    8 september - anniko - echo controle
    13 september - Number2 - controle vk
    18 september - Kimm17 - pretecho
    18 september - Number2 - bloedprikken (Rhesus C en HB)
    18 september - anniko - GUO @ LUMC
    19 september - anniko - controle gyn & Rhesus c bloedprikken
    19 september - hummeltje5 - controle vk
    22 september - juni - echo gyn + eventueel suikertest
    27 september - hummeltje5 - groeiecho en placenta-localisatie
    28 september - Dex1989 - controle vk
    28 september - Elisabetta - controle vk + bloedprikken (rhesus C en HB)
    29 september - hummeltje5 - intake kraamzorg
    10 oktober - hummeltje5 - controle vk
    11 oktober - Dex89 - groeiecho en placenta check
    13 oktober - anniko - echo, controle gyn & verpleegkundig consulent
    23 oktober - juni - controle verloskundige
    17 november - juni - controle gyn
    8 december - juni- controle gyn
    22 december - juni - controle gyn
    Elke woensdag - Poppysun - Injectie ziekenhuis

In totaal tot nu toe: 6 JONGENS 5 MEISJES 2 VERRASSING 4 GEHEIM

9. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Dank je voor de tip, ik zal eens kijken bij H&M.
    Nee geen floradix, het is iets van de apotheek, Ferricure.

10. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    ik koop voorlopig geen jasje voor onze kleine. ik heb zojuist een Lodger wrapper motion Fleece gekocht:
    ziet er handig uit en komt morgen binnen ;) ik zal babyborn er eens mee inpakken om te oefenen :D

hummeltje5 en Elisabetta vinden dit leuk.
  11. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Lief! <3 Dat lijkt me ook ideaal voor in de maxi cosi.

12. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Oh juj! Dat had ik nog niet eens in de gaten hihi

Number2 vindt dit leuk.
  13. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Herkenbaar dat hele draaien.... dan denk je echt. Wat gebeurd daar binnen?

Number2 vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #2214 hummeltje5, 7 sep 2017
    Laatst bewerkt: 7 sep 2017
    Ik wilde mn middagslaapje gaan houden, maar reageer maar even want anders is het helemáál niet meer te volgen straks ;) :p

@anniko: dank je :)

De outfits die ik heb gekocht zijn allen maat 56. Zoon was 52 cm. bij geboorte. Nou weet ik wel dat dat niks zegt, maar toch. Vind het wel zo prettig dat de kleertjes dan langer gedragen kunnen worden.
    Ik hoop alleen wel dat straks bij de groeiecho ons guppie bijgetrokken is qua groei. Denk dat ik anders alsnog iets in maat 50 ga kopen.

Onze kleine lag tot een dag of 3 zeker weten dwars, hoog bovenin. De laatste dagen lijkt hij/zij kermis te houden en kan ik maar moeilijk duiden wat zich waar bevindt ;)

@Number2: jij ook bedankt :)

Ik heb begrepen dat ik binnen een week wordt gebeld als de uitslag niet goed is en als het wel goed is ik niks hoor.
    Maar zegt niks, want bij NIPT uitslag zouden ze ook alleen bellen als het foute boel was en toen werd ik doodleuk op vakantie in Frankrijk gebeld.. Schrok me de vinkent*ring..

Ik zou in jouw geval denk ik 56 kopen of 50/56. Geen 50 iig.
    Jongens zijn vrijwel altijd groter en als je beiden lang bent zoals jullie zou ik niet op 50 inzetten..

@Elisabetta: gefeliciteerd met de 24 weken grens! :)

Wat waardeloos dat je VK zo'n haast had! Toch wel typisch dat vrijwel iedereen altijd een voorkeur heeft voor de ene of de andere verloskundige :)
    Hier hebben we er 3: een jonge griet; doorgaans vind ik het erg fijn om een leeftijdsgenoot naast me te hebben (wil dit ook bij de kraamzorg), maar vind haar iets te soft.
    Een oudere dame: niets mis mee, maar vind r wel wat koeltjes voor een VK.
    En dan mijn favo: die heeft humor, maar zegt ook waar het op staat, bied dr excuses aan indien nodig en denkt met je mee.

Winterjasje kun je maar beter nu vast uitzoeken idd.
    Ligt net in de winkels dus nog volop keus.
    Tegen de tijd dat het winter is is de lente-/zomercollectie er alweer en vang je bot.
    Jij ook bedankt :)

@Juni: jij alsnog gefeliciteerd met de 24 weken mijlpaal!

Toch een te laag HB dus. Fijn dat je nu een goedje voorhanden hebt.

Biokatoen verkopen ze ook bij de Zeeman (en Hema)!
    De outfits die ik gister postte komen overigens ook 'gewoon bij de Zeeman' vandaan ;)

@muizelijntje en @Love2Live: jullie ook nog gefeli met het bereiken van de mijlpaal gister!

En @Me1991: jij vandaag 24 weken! Gefeliciteerd! :)

Number2 en Juni vinden dit leuk.
  15. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    oh ja meiden met de 24 weken grens:GEFELICITEERD!! :thumup:

Elisabetta vindt dit leuk.
  16. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    ideaal voor de maxi cosi maar ook voor in de nacht, in de box, of als speelkleedje als je bij iemand op visite bent. denk ik dan :)

Elisabetta en hummeltje5 vinden dit leuk.
  17. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Nou he! vandaag stak er ook weer een harde bult naar buiten. te klein voor een hoofd of billen. vervolgens een hoop geduw en meneer lag weer onderste boven volgens mij :D

hummeltje5, Juni en Niqi86 vinden dit leuk.
  18. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Je hebt me overgehaald. Ik wil ook zo'n ding!

Number2 vindt dit leuk.
  19. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    haha ja ze zien er heel praktisch uit he en heerlijk warm!
    even goed googlen want er zijn een hoop aanbieders die echte leuke korting geven! en let erop dat je een winter variant neemt ipv katoen!
    bol.com heeft er een aantal voor onder 40 euro terwijl ze normaal 59 of 65 euro kosten. ik heb deze https://www.bol.com/nl/p/lodger-wrapper-motion-wikkeldeken-speelkleed-ineen-ultramarine/9200000005489237/?Referrer=ADVNLGOO002035-G-37224878059-S-274711402052-9200000005489237&gclid=EAIaIQobChMIztSsvpGT1gIVA-AbCh3_Ww6cEAQYASABEgIV3PD_BwE maar dan via FonQ. ik geloof dat ze daar uitverkocht zijn

Elisabetta vindt dit leuk.
  20. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    ik las vandaag iets wat ik eigenlijk niet eens wist.. ik wist dat vruchtwater zich iedere paar uur ververst maar ik dacht dat we geen invloed hadden op de hoeveelheid. nu las ik vandaag dat als je altijd veel water drinkt over de hele dag, dus meer dan 2ltr vocht per dag, je ook meer vruchtwater aanmaakt! ben even nieuwsgierig, drink jij misschien ook meer dan die 2 ltr?

Deel Deze Pagina