Dat dekentje ziet er heerlijk uit! Ik denk dat mijn baby het ook wilt.... hihi! Ik drink met moeite net genoeg. Probeer er wel echt op de letten om voldoende te drinken. Dus als ik veel vruchtwater zou hebben, ligt het niet aan veel drinken.
Ik zou het kunnen redden, maar zit over het algemeen rond de 1,8 liter. Wist bovenstaande info ook niet trouwens!
Welke babyfoon hebben jullie of gaan jullie aanschaffen? Ik las al wat goede recensies over de Luvion Essential. Maar we zijn er nog niet echt aan uit welke we moeten pakken.
@Kimm17 Wij hebben nu geen babyfoon. Soms gebruiken we de babyfoonapp op onze telefoon. Maar wij horen de kids wel als we beneden zijn, dus een babyfoon is hier niet echt nodig. Ik heb zo'n lodger wrapper op Marktplaats gekocht, hij is zo goed als nieuw Nu nog op Marktplaats op zoek naar een kinderwagen. Gisteren hebben we de cosleeper opgehaald, ook via MP. Ik hou van die site
@Kimm17 wij nemen ook voorlopig geen babyfoon. bij ons thuis is het niet noodzakelijk . misschien als we bij familie of vrienden blijven en de kleine ligt boven maar voor nu kijken we het eerst even aan. mochten we er 1 aanschaffen, zal het er 1 zijn met beeld zodat je zeker weet dat het je eigen kindje is die je hoort en geen kindje van de buren op dezelfde frequentie Edit: het type die je hebt uitgezocht, ziet er wel netjes uit en krijgt goeie recenties!
Wij hebben de Alecto DBX-85. Echt supersimpel qua gebruik. Staat al jaren bovenaan tussen 'de beste babyfoons voor weinig geld'. Enige mankement wat ie na jaaaren heeft (gaat al zeker 8,5 jaar mee, hebben m van m'n schoonzus) is dat hij niet meer werkt op enkel batterijen, hij moet dus echt in het stopcontact (beide stations, die ene moest altijd al in het stopcontact want die kan niet enkel op batterijen). Wordt hier overigens alleen gebruikt als we 's avonds samen op stap gaan of m'n partner werkt, ik naar de tandarts moet en onze dreumes op bed ligt. Huis is i.p. gehorig genoeg om onze dreumes op de 1e verdieping te kunnen horen als ik beneden ben (behalve als ie zoals de laatste tijd ineens niet meer hard gaat huilen zodra ie wakker wordt, maar lekker gezellig gaat kletsen of murmelen in z'n bed ). Als je huis het toelaat, hoef je er dus niet persé 1 aan te schaffen.. Straks als deze gup er is wil ik wel een babyfoon met camerafunctie en met 2 camera's. Onze dreumes komt dan op zolder te liggen wat betekent dat ik m straks niet meer hoor als ik beneden ben. En vind het dan wel net zo fijn dat als dit guppie uiteindelijk op zijn/haar kamer ligt, ik hem/haar ook via beeld in de gaten kan houden. Zeker ook omdat ik met een dreumes erbij niet meer alle tijd en stilte om me heen heb om goed te luisteren of ik wat hoor.. Heb me nog niet georiënteerd (tips zijn meer dan welkom).
Pff, ik weet even niet wat nu wijsheid is. Ik heb ondertussen de waarden van mijn bloed, en HB = 5,6 mmol/l (stond uitgedrukt in ug/dl, maar heb ik even online omgerekend). Ondertussen was ik het drankje gaan halen bij de apotheek (Ferricure) maar in de bijsluiter stond dat het alcohol bevat (10 vol%/l) en dat je met apotheek of huisarts moest overleggen als je zwanger was. Ik dus eerst de apotheek gebeld, die verwees me naar mijn huisarts. Die was ook niet zeker van haar stuk en heeft uiteindelijk een gynaecoloog gebeld en die heeft gezegd dat het geen kwaad kan en genomen mag worden, en toch zit het me niet lekker, omdat het toch alcohol bevat en ik drink eigenlijk sowieso al nooit alcohol en tegenwoordig zeggen ze toch dat elke hoeveelheid alcohol in de zwangerschap al slecht is. Wat zouden jullie doen? Ik kan morgen ook floradix halen in het kruidvat, want ik heb gelezen dat daar geen alcohol in zit. Maar gaat dat mijn hb voldoende opkrikken (heeft iemand hier ervaring mee?). Bovendien is het wel zonde van het geld, ik heb 21 euro betaald voor de Ferricure en omdat ik de fles al had opengemaakt kan ik het ook niet meer terugbrengen. Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik heb even wat meningen van medezwangeren nodig.
Als de gyn zegt dat het kan dan kun je het gebruiken. De alcohol is denk ik het conserveringsmiddel. MAAR als je je er niet goed bij voelt dan zou ik de floradix halen. Kijk even hoelang je die andere fles goed kunt houden na openen. Wie weet kun je deze na je bevalling gebruiken. Floradix zal met een week of 2 je hb goed opkrikken!
Bedankt voor je advies. Ik denk dat ik het morgen toch maar ga gebruiken, tenzij ik me dan bedenk en alsnog om floradix ga.
Dat kan idd. heel goed zijn dat de alcohol in dit geval een conserveringsmiddel is. In o.a. boterhamworst zit ook alcohol als conserveringsmiddel! Je kunt ook nog 'Roosvicee Ferro' halen bij de betere drogist of anders apotheek @Juni. Die heb ik na mn bevalling moeten gebruiken. Meen me te herinneren dat ik toen op 5,6 of 5,8 zat (zal het eens opzoeken als dat ergens genoteerd staat). Maar idd. wel zonde van je geld dan zo'n geopende verpakking..
Thanks dames voor de reacties. Ik heb geen idee hoe gehorig ons huis is. Het is nieuwbouw en we wonen er +/- 10 maanden maar nog nooit getest of je alles goed kan horen hier Haha @Number2 jeeej!! We zijn samen op de 100 dagen grens haha !!
Laat je kerel ff hardop janken op de babykamer en ga zelf beneden zitten is mijn advies Of koop alvast een BabyBorn die kan huilen en test t daarmee uit Gefeli met de mijlpaal, @Number2 ook.
Wij hebben destijds de angelcare babyfoon gebruikt, omdat ik erg bang was voor wiegendood en we dus van die matjes onder het matras hadden. Het ding staat op zolder, als het nog werkt, gebruik ik het gewoon weer. We hebben nooit last gehad van storing van apparaten van buren ofzo.
Fijn @hummeltje5 dat de suikertest achter de rug is! @Juni zelf zou ik voor de floradix gaan, dat werkt prima bij laag hb. De alcohol versie zou ik bewaren voor na de bevalling. Ik nuttig nooit alcohol en dit zou me ook niet lekker zitten.. Box Ik gebruik een matrasje en een boxkleed. Vind het anders echt te dun/hard. Verschoonkussen Ik gebruik de comfort versie van bebe jou, die bevalt uitstekend en komt ee nu ook weer voor beeb 2. Ook hier vond ik de anderen vaak wat aan de dunne kant... Camera Wij hebben de alecto dvm 200 dacht ik. Ik ben dol op de cam. Mijn meisje huilt namelijk niet snel maar ik kan zo wel zien of ze wakker is. En haar dus ophalen. Ik zou niet zonder kunnen. Helaas hier eerder teruggekomen van vakantie. Dl was zo ziek dat het echt niet leuk was te blijven. Thuis was het zo'n drama dat we in de avond toch maar even langs de spoed zijn gegaan. Dikke oorontsteking aan beiden kanten, arm schaap.. Zo leuk trouwens dat ik deze baby echt zoveel meer en duidelijker voel dan bij mijn dochter. Echt gaaf.
@poppysun : wat sneu van je dochter! Hopelijk is ze nu snel beter. Zieke kindjes op vakantie is altijd extra lastig, dan wil je liever thuis zijn hé. Wat leuk dat je deze baby meer voelt dan je dochter. Ons beebje is ook een echt druktemakertje, de bewegingen worden echt al hard, dat ik er bijna van zit te schokken ofzo.