Wij hebben een luvion babyfoon gekocht. Niet die essential maar die met een iets kleiner scherm. Getest met 1 persoon in de babykamer en 1persoon buiten en werkt prima! Thanx voor jullie boxadviezen. Nog 1 vraagje over het boxkleed.. zijn die altijd te groot voor je box? Hier verkopen ze alleen 80×100 maar de binnenmaat van mijn box is ongeveer 72x92 dus nu staat dat boxkleed aan 2kanten omhoog.. Mn man vind t prima zo, maar ik vind het er toch wat raar uitzien Nog 4 dagen tot de 24 weken grens, ik tel af!
@poppysun heel veel beterschap voor je dochter! En wat balen van jullie vakantie.... snap dat je thuis wilt zijn als je kindje zo ziek is. Arm schaap. @Curagirl ik heb eigenlijk geen idee. Heb een bopita box met lade en daar past het kleed gewoon in. Ligt nog op zolder dus meten is nu even moeilijk hihi. Ik ben echt een huismus aan het worden tegenwoordig. Ben al de hele week zelf brood aan het bakken, cake gemaakt en vandaag ook nog een appeltaart. Man, zoon en collega's zijn blij met mij... Nog maar 6 weken werken en dan begint mijn verlof al. Ik heb er zo veel zin in! Aftellen is echt begonnen... jeej!
Thnx meiden, tis echt een hel. Nooit geweten dat iets blijkbaar zoveel pijn kan doen. Ze huilt uren, nou ja.. Dat is nog zacht uitgedrukt.. Ze schreeuwt het uit.. Uren en urenlang. Zoveel pijn. Hartverscheurend vind ik het en ook zenuwslopend want ondertussen ben ik echt kapot. Sinds dinsdag elke nacht maar 1 tot 3 uur slaap gehad en de hele dag geen rust maar wel geduldig en begripvol blijven. Gelukkig slaapt ze nu even.. Ben meer pcm gaan geven dan mag, ik vind het wel even best. Ik ben heel blij thuis te zijn ja, dit is op vakantie echt niet fijn. Nu weer druk aan het verfen beneden. Muren bijwerken voor de makelaar morgen. Ben echt benieuwd. We hebben 4 makelaars langs laten komen en deze was de meest kritische en arrogante... Zei dat hij het huis in 4 weken kon verkopen mits wij voldoen aan alle voorwaarden. Zoals het was ging hij het niet verkopen want dan kon hij niet de beste prijs voor ons behalen. De andere makelaars zaten hoger kwa inschatting van de prijs van het huis en deden niet moeilijk over de spullen die overal staan... Stiekem vind ik het niet erg, we zijn onwijs lekker aan het (op)ruimen en er is zoveel zooi weg die anders nooit weg was gegaan.. Hihi. Ben wel zenuwachtig voor morgen. Tuin moet nog af en koelkasten nog soppen... Sorry voor mijn relaas!
Dat klinkt zo wel heeeeel dichtbij haha.. Lekker al die cakejes enzo, heerlijk. Ik had dat bij mijn dochter in de zwangerschap ook maar nu echt helemaal niet haha
Hé meiden, wij zijn momenteel heerlijk aan het genieten op Gran Canaria. Ik heb wel eea bijgelezen maar kan even niet makkelijk overal op reageren. De 1e dag was bij ons wel meteen even stressvol, ik verloor ineens helder bloed. Direct contact met vk en goed overlegd. Had waarschijnlijk te maken met de druk van het vliegen icm de laag liggende placenta en was darmprobleempjes. Gelukkig is het ook weer snel gestopt en is baby hartstikke druk in mijn buik dus we laten het zo. Nu vooral lekker ontspannen! Inmiddels nog maar 99 dagen dus ook wij zijn die 100 dagen gepasseerd, yeah!! Oké even snel wat ik nog weet; Boxkleed: we hebben een dik kleed gekocht dus matras lijkt me niet nodig. Even testen als we hem in elkaar zetten. Babyfoon: we hebben een wat groter huis en niet zo gehorig dus die moet er zeker komen. Taak voor vriendlief haha, maar sowieso een met camera. Verlof: ik werk in het familiebedrijf, dus of het echt 100% niks doen wordt vraag ik me af, maar de planning is dat ik vanaf ong. 36 weken (de vrijdag voor 36 weken) stop. Overigens ben ik wel van plan om na de vakantie op de woensdagen mijn vakantiedagen op te nemen, zodat ik niet meer fulltime hoef te werken. Vond het best wel pittig worden en kan me nu helemaal nog niet voorstellen dat ik zo weer fulltime aan de slag moet... Ik ga weer verder vakantie vieren, tot later meiden!
@Dex1989 wat heerlijk, Gran Canaria! Geniet ervan! @Niqi86 ik herken het zo goed, ik bak de laatste weken ook best veel! Misschien gewoon omdat ik steeds meer zin in cake heb @poppysun ah wat vervelend voor je meisje, ik hoop dat ze snel beter wordt. En succes met jullie huis! Hier ineens heel veel activiteit in mijn buik. Vrijdag op de echo gezien dat ze idd met haar hoofd links ligt er rechts waar ik veel beweging voel ligt haar rug die nu meest krachtig is (vooral omdat mijn placenta niet zo ver naar rechts komt dus er is daar geen kussentje tussen mijn buik en de baby). En vrijdag avond voelde mijn man voor het eerst de bewegingen van buitenaf. Echt bijzonder! Verder wel een relatief goede echo gehad. De baby loopt nog steeds 2 weken achter in groei maar dat betekent dat ze wel gegroeid is. Het hoofdje was deze keer wat groter geworden en het buikje helemaal onder de lijn gekomen, maar de doorbloeding lijkt nog steeds prima te zijn. Wij hebben veel mooie foto's gekregen, ik ben echt zo verliefd. Over 2 weken weer een GUO in Leiden, die is altijd veel uitgebreider, ik ben benieuwd. Hebben jullie ook zo'n gevoel dat de tijd nu ineens sneller gaat? Morgen alweer 26 weken en als ik mijn to-do en to-buy lijst zie word ik echt gek! Nog bijzonder veel te doen en je weet toch niet wanneer je gaat bevallen!
@anniko fijn dat alles toch goed gaat! In het ziekenhuis maken ze zulke mooie echo's en met name de foto's die je mee krijgt zijn echt super mooi! En idd de tijd gaat veelste snel we gaan al richting de 30 weken !! @Dex1989 Oeh lekker gran canaria geniet er maar lekker van ! @poppysun beterschap met je meisje! @Niqi86 Ik heb ook de hele dag door zin om dingen te maken en bakken. Maar probeer het nog tegen te houden haha. straks als mn verlof begint zal ik het niet meer kunnen laten Heb ook vooral veel zin in koekjes of cake. Volgens mij begint nu bij mij de nesteldrang echt op te komen haha. Normaal was ik wat luier met opruimen en poetsen maar nu is alles elke keer opgeruimd en gepoetst Mijn vriend is allang blij die was elke keer al aant mopperen dat ik niks deed in huis dat ik te lui was
Haha wat herkenbaar van dat bakken. Ik doe dat ook regelmatig. Ik vind koken nu ook veel leuker. Helaas heeft mijn man een allergie voor ei en koemelk dus moet ik veel baksels zelf opeten met de kids. En dat is lang niet zo leuk, want hij was de meest dankbare afnemer van mijn baksels. Vanavond de herhaling kijken van Heel Holland Bakt
@Dex1989 geniet van je vakantie. wel even schrikken zeg bloedverlies! angst is er toch altijd wel een beetje he ook al klinkt het gelukkig als iets wat goed te verklaren is. beentjes omhoog en je lekker laten verwennen @anniko wat goed dat de kleine toch lekker groeit en de echo goed was! en wat ontzettend leuk dat je man jullie kindje nu ook kan voelen! @poppysun hoe gaat het vandaag met je kleine meisje? zo zielig als ze ziek zijn... Bakgekte: ik heb het helemaal niet maar het klinkt wel heerlijk!! gisteren de lampen in de kinderkamer opgehangen. zo gaaf vanaf deze week de 2 schuren opruimen en dan laminaat leggen in de binnenschuur en witten/verven. het was tot nu toe een enorm rommelhok terwijl het toch direct grenst via de voorkant aan ons huis (via een tussendeur). we maken er nu een wat meer opgeruimde 'kamer' van zodat de kinderwagen hier ook kan staan. het is nu zo vies stoffig spinnen/muggen hok dit staat nog hoog op mijn lijstje van dingen die gedaan moeten worden ik merk wel meer dat mijn nesteldrang gaat beginnen en continue aan het ruimen ben. heb mezelf voorgenomen om eerst de klussen af te maken en veel weg te gooien en daarna flink te gaan soppen. merk ook wel dat mijn energie gaat afnemen nu. vast een combinatie van leeftijd en gevorderde zwangerschap
❤Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 december 2017❤ 16 december Niqi86 - 31 jaar - 2e kindje - Jongen 17 december Kimm17 - 24 jaar - 1e kindje - Jongen Number2 - 41 jaar - 2e kindje - Jongen 18 december Anniko - 32 jaar - 1e kindje - Meisje Zonne Straal - 33 jaar - 3e kindje Meisje 19 december Dex1989 - 28 jaar - 1e kindje - Jongen 23 december Brandnew - 35 jaar - 2e kindje - Geheim 25 december (Eerste Kerstdag) Poppysun - 38 jaar - 2e kindje - Meisje hummeltje5 - 32 jaar - 2e kindje - Verrassing 26 december (Tweede Kerstdag) Love2Live - 34 jaar - 3e kindje - Jongen 27 december Juni - 39 jaar - 3de kindje - Geheim Muizelijntje - 33 jaar - 3e kindje - Jongen 28 december Me1991 - 26 jaar - 1e kindje - Meisje Elisabetta - 30 jaar - 3e kindje - Verrassing 30 december Mamavanalexendevon - 31 jaar - 3e kindje - Meisje 2 januari MerelV - 31 jaar - 1e kindje - Geheim 3 januari Curagirl - 27 jaar - 1e kindje - Geheim Afsprakenlijstje: 8 september - anniko - echo controle 13 september - Number2 - controle vk 15 september - Poppysun - controle gyn 18 september - Kimm17 - pretecho 18 september - Number2 - bloedprikken (Rhesus C en HB) 18 september - anniko - GUO @ LUMC 19 september - anniko - controle gyn & Rhesus c bloedprikken 19 september - hummeltje5 - controle vk 22 september - juni - echo gyn + eventueel suikertest 27 september - hummeltje5 - groeiecho en placenta-localisatie 28 september - Dex1989 - controle vk 28 september - Elisabetta - controle vk + bloedprikken (rhesus C en HB) 29 september - hummeltje5 - intake kraamzorg 10 oktober - hummeltje5 - controle vk 11 oktober - Dex89 - groeiecho en placenta check 13 oktober - anniko - echo, controle gyn & verpleegkundig consulent 23 oktober - juni - controle verloskundige 17 november - juni - controle gyn 8 december - juni- controle gyn 22 december - juni - controle gyn Elke woensdag - Poppysun - Injectie ziekenhuis In totaal tot nu toe: 6 JONGENS ♂ 5 MEISJES ♀ 2 VERRASSING 4 GEHEIM
De echo ging gelukkig goed. Vruchtwater hoeveelheid ligt binnen de min en max waarde. Ook waren alle andere metingen goed. Morgen nog een extra check tijdens controle bij de vk. Drink naar mijn gevoel juist minder dan 2 L
❤Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 december 2017❤ 16 december Niqi86 - 31 jaar - 2e kindje - Jongen 17 december Kimm17 - 24 jaar - 1e kindje - Jongen Number2 - 41 jaar - 2e kindje - Jongen 18 december Anniko - 32 jaar - 1e kindje - Meisje Zonne Straal - 33 jaar - 3e kindje Meisje 19 december Dex1989 - 28 jaar - 1e kindje - Jongen 23 december Brandnew - 35 jaar - 2e kindje - Geheim 25 december (Eerste Kerstdag) Poppysun - 38 jaar - 2e kindje - Meisje hummeltje5 - 32 jaar - 2e kindje - Verrassing 26 december (Tweede Kerstdag) Love2Live - 34 jaar - 3e kindje - Jongen 27 december Juni - 39 jaar - 3de kindje - Geheim Muizelijntje - 33 jaar - 3e kindje - Jongen 28 december Me1991 - 26 jaar - 1e kindje - Meisje Elisabetta - 30 jaar - 3e kindje - Verrassing 30 december Mamavanalexendevon - 31 jaar - 3e kindje - Meisje 2 januari MerelV - 31 jaar - 1e kindje - Geheim 3 januari Curagirl - 27 jaar - 1e kindje - Geheim Afsprakenlijstje: 8 september - anniko - echo controle 12 september - Curagirl -controle ZH 13 september - Number2 - controle vk 15 september - Poppysun - controle gyn 18 september - Kimm17 - pretecho 18 september - Number2 - bloedprikken (Rhesus C en HB) 18 september - anniko - GUO @ LUMC 19 september - anniko - controle gyn & Rhesus c bloedprikken 19 september - hummeltje5 - controle vk 22 september - juni - echo gyn + eventueel suikertest 27 september - hummeltje5 - groeiecho en placenta-localisatie 28 september - Dex1989 - controle vk 28 september - Elisabetta - controle vk + bloedprikken (rhesus C en HB) 29 september - hummeltje5 - intake kraamzorg 10 oktober - hummeltje5 - controle vk 11 oktober - Dex89 - groeiecho en placenta check 13 oktober - anniko - echo, controle gyn & verpleegkundig consulent 23 oktober - juni - controle verloskundige 17 november - juni - controle gyn 8 december - juni- controle gyn 22 december - juni - controle gyn Elke woensdag - Poppysun - Injectie ziekenhuis In totaal tot nu toe: 6 JONGENS ♂ 5 MEISJES ♀ 2 VERRASSING 4 GEHEIM
Lijst weer even aangepast. Mn afspraak was er alweer uit Voor mijn gevoel ben ik veel te veel aangekomen.. echt al 8 kilo im 24 weken.. lijkt me niet echt normaal? Als ik google zie ik dat het gemiddeld 5 is.. woog altijd rond de 62 en tik nu de 70 aan dus schrok me kapot toen ik op de weegschaal ging hahhaa. Morgen controle in t ziekenhuis dus dan zal ik eens vragen hoeveel ik volgens hun weegschaal ben aangekomen.. Voor mn gevoel is mn buik ook echt verdubbeld in de laatste 2/3weken.. Is dat altijd rond de 22 dat de baby een groeispurt maakt? Het is ZO warm nu op Curacao.. niet normaal.. Irma trekt alle wind weg, dus het is 36 graden zonder wind met een gevoelstemperatuur van 43°.. En dat werk ik op een school zonder airco! Pff! Gelukkig morgen middag in het ziekenhuis standje koelkast... Normaal bevries ik daar, maar nu kan ik niet wachten om het ziekenhuis binnen te gaan! Heerlijk koel! Nog 2 dagen.. #24wekengrens
Dat is even schrikken @Dex1989 . Nu maar genieten van een welverdiende vakantie. @anniko hoe fijn dat je kindje netjes groeit! Wat een opluchting moet dat zijn voor jullie. @Love2Live top dat de controle goed was! @Curagirl poeh dat is wel heel warm! Sterkte daarmee. Voor iedereen beter dus dat irma snel oplost. Ik ben ook al zo veel bijgekomen. Nu een kilo of 10 bij ruim 26 weken. Bij mijn oudste al 10 bij 20 weken. Ik zie er helemaal niet dik uit ofzo. Waar het aan ligt? Ik weet niet. Maar gemiddeldes gelden dus blijkbaar niet voor iedereen. Wellicht houd jij nog wat extra vocht vast ivm met de hitte. Oh en een groeispurt van je buik met 22 weken is inderdaad heel normaal. Hier slaap ik weer slecht. In de vakantie ging het goed. Nog 6 weken volhouden dan maar... Ik ga straks een stuk met bus en trein met mijn zoontje. Ik denk dat hij het geweldig gaat vinden. Wij wonen in Zuid-Limburg waar het OV slecht geregeld is, dus normaal maken we daan geen gebruik van. Nu speciaal voor hem maar eens doen. Ben benieuwd!
fijn dat alles verder goed was en de hoeveelheid vruchtwater dus binnen de marges valt. is denk ik wel een geruststelling!
volgens mij valt het wel mee toch 8 kg? ik denk dat je misschien door de warmte ook meer vocht vasthoudt? dat loopt heel snel op hoor qua gewicht. kan al gauw een kilo of 2 schelen. hoe meer water je drinkt hoe beter je lichaam het verborgen vocht kan afvoeren dus met die warmte zeker goed drinken. maar denk dat je dat toch wel doen... wat een hitte meis.. poeh! haha die groeispurt zet ook lekker door bij 26 weken hoor dus je kunt je lol nog op ik moet met 1 hand mijn schoenen en sokken aan doen want ik kan niet meer voorover bukken. ben nu ong 6.5kilo aangekomen maar dat zit allemaal op en in mijn buik denk ik geniet van je "koelkast" bezoek morgen
veel plezier in de bus en trein lekker veel naar buiten in de frisse lucht zodat je misschien iets beter kunt slapen. helaas hoort het er helemaal bij.....
van zondag op maandag ook dramatisch geslapen waardoor ik de hele maandag getrakteerd ben op harde buiken. jeetje wat zijn die toch naar!! alles staat onder spanning en alleen als ik lig zakt het weg. zodra ik opsta is het meteen raak.vannacht ietsje beter geslapen en was het bij het opstaan iets minder. nu achter mijn computer voel ik de spanning alweer. ik moet echt leren voor 2300 naar bed te gaan want anders denkt mijn lichaam "ik rem je zelf wel even af en hop harde buiken" morgen maar even overleggen met de vk. gelukkig morgen en vrijdag minder lang werken en donderdag vrij. als het dan minder is, dan moet ik misschien iets minder gaan ondernemen... zal zo blij zijn als mijn to-do lijst met klussen in huis weggewerkt is. dan zijn die zorgen weg en is "alleen" het huishouden nog te doen. Mijn knulletje is ook wel een hele erge drukte maker soms en dat zal ook wel een geprikkelde buik geven. en mijn darmen staan volgens mij in de rij of file ergens want ik kan soms echt niet... ondanks zakjes en poedertjes etc. sorry, moest het even kwijt! ik overweeg toch maar een band te halen om mijn buik iets te ondersteunen. heeft iemand tips welke het beste zijn en waar je die kunt kopen. dan kan ik op de momenten dat mijn buik opspeelt die band omdoen om de druk iets te verlagen.
Gewicht: hier nog steeds ongeveer -1,5kg sinds ik zwanger ben, ik begin me zorgen te maken maar alle artsen zeggen dat het oke is... mmmkay. Ik weet nou niet meer of ik niet aankom omdat mijn baby zo klein is of mijn baby zo klein is omdat ik niks aankom. Maar hé, gister ben ik langs mijn endocrinoloog geweest en ze zei meteen: je begint dik aan het worden op je gezicht! Nou dank u wel mevrouw, wat lief van u. Slaap: meestal slaap ik best lekker eigenlijk, maar de laatste 2 dagen mosten wij de ramen sicht doen ivm ware windstoten en man, ik heb het te heet en krijg nare dromen! Bah!