Laatste zei ook iemand dat ik zo'n bol gezicht heb gekregen. Weet niet of ik daar nu blij mee moet zijn of niet.. Ik ben 9 kg aangekomen inmiddels. Ik schrok wel een beetje toen ik bij de vk op de weegschaal stond vorige week. Het gaat toch wel heel hard zo! Bij mijn vorige zwangerschappen was ik in totaal zo'n 15 kg aangekomen en dat was gelukkig ook zo weer kwijt (na de tweede wel met wat meer moeite ).
Ik heb gisteren zelf chocoladevla gemaakt. Ik had er zo'n zin in toen ik in de supermarkt was, maar ik let altijd op de ingrediënten en vond het toch niet zo'n bewuste en gezonde keuze. Maar zelf maken is zo makkelijk en het was echt smullen! Vanavond na het eten neem ik nog een bakje, mmmmm.
Normaal slaap ik altijd heel slecht en sinds ik zwanger ben slaap ik heerlijk, geen slapeloze nachten niks. Snap er niks van maar vind het ideaal !
Ik ben goed gekeurd en morgen precies 24 weken. Gyn zei niks over te veel kilo ofzo. Ik vroeg nog, vind mezelf erg zwaar en dik geworden. Ze voelde even en alles zat precies waar ze t zou verwachten met 24 weken. Dus t zal wel Zal even een foto in de facebook plaatsen!
Bakken is nooit zo mijn ding, maar hou er wel van om het op te eten! Zelfgebakken brood is zo lekker!! Jouw verlof is echt al dichtbij!
Hoe is het nu met je dochter? Opruimen kan wel heerlijk zijn hé. Succes met de verkoop van jullie huis!
Fijn dat je zoveel activiteit voelt en goed dat jullie meisje gegroeid is. Ik heb niet echt het gevoel dat de tijd nu erg snel gaat, maar word wel zenuwachtig van ons to-do lijstje.
Vervelend dat je zo last hebt van constipatie en ook van harde buiken. Hopelijk helpt een buikband wat.
@Curagirl : Fijn dat je weer helemaal goedgekeurd bent! Wat is het warm daar zeg, ik zou niet weten waar kruipen geloof ik. Niet te veel inzitten met je gewicht hoor. @Elisabetta : ik las in een ander topic dat je opziet tegen de bevalling. Waren je vorige 2 bevallingen zwaar? Ik herken het wel, nu voor de derde ben ik er bang voor. Terwijl ik er de vorige keren mijn had niet voor omdraaide. Het komt ook door iets wat we in onze directe omgeving hebben meegemaakt en waardoor ik nu toch anders aankijk tegen bevallingen. Hier had ik gisteren en eergisteren hele slechte dagen, ik was zo moe en zo slap dat ik alleen maar kon liggen. Misschien door de bloedarmoede. Ik heb namelijk die ijzersiroop na 1 keer laten staan omdat er dus toch alcohol in zat en ik ben dan eergisteren om capsules geweest, maar ik ben pas gisteren nu echt begonnen met het aanvullen van het ijzer, dus hopelijk slaat het nu gauw aan. Verder heb ik de laatste tijd een raar beurs gevoel van onderen. Ik las dat dit soms de voorbode is van bekkeninstabiliteit, dat hoop ik maar niet. Ik ga eens opzoeken of ik er oefeningen voor kan doen, wat bekkenbodemtraining misschien? Verder sta ik nogal stil qua aankomen nu. Ik blijf nu al weken op hetzelfde gewicht, ik hoop dat dit geen kwaad kan. Wel was ik eerst wel al 6 kg aangekomen. Ik heb heel vaak het gevoel dat ons kindje met het hoofdje in mijn bekken drukt en draait. Een raar gevoel, alsof het er het liefst al zou uitkomen, maar dat moet natuurlijk nog lang niet. Verder word ik zoals de meesten hier gek van het to-do lijstje. Er moet hier ook nog een loodgieter en een elektricien komen, maar ik stel het steeds uit om een afspraak te maken. We maken nu ook best wel veel kosten, hebben net een nieuwe bank en 2 stoelen besteld.
Ja die kilo's.... hopelijk vliegen ze er straks net zo snel weer af Gisteren heb ik controle gehad bij de vk. Alles weer helemaal goed. Baarmoeder al mooi hoog en baby ligt met het hoofd beneden. De oudste lag met deze termijn al in stuit, dus ik ben voorzichtig blij. Al heeft baby nog alle plaats natuurlijk. Oudste ligt nu in bed en ik lekker op de bank. Even dutje doen denk ik.
❤Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 december 2017❤ 16 december Niqi86 - 31 jaar - 2e kindje - Jongen 17 december Kimm17 - 24 jaar - 1e kindje - Jongen Number2 - 41 jaar - 2e kindje - Jongen 18 december Anniko - 32 jaar - 1e kindje - Meisje Zonne Straal - 33 jaar - 3e kindje Meisje 19 december Dex1989 - 28 jaar - 1e kindje - Jongen 23 december Brandnew - 35 jaar - 2e kindje - Geheim 25 december (Eerste Kerstdag) Poppysun - 38 jaar - 2e kindje - Meisje hummeltje5 - 32 jaar - 2e kindje - Verrassing 26 december (Tweede Kerstdag) Love2Live - 34 jaar - 3e kindje - Jongen 27 december Juni - 39 jaar - 3de kindje - Geheim Muizelijntje - 33 jaar - 3e kindje - Jongen 28 december Me1991 - 26 jaar - 1e kindje - Meisje Elisabetta - 30 jaar - 3e kindje - Verrassing 30 december Mamavanalexendevon - 31 jaar - 3e kindje - Meisje 2 januari MerelV - 31 jaar - 1e kindje - Geheim 3 januari Curagirl - 27 jaar - 1e kindje - Geheim Afsprakenlijstje: 15 september - Poppysun - controle gyn 18 september - Kimm17 - pretecho 18 september - Number2 - bloedprikken (Rhesus C en HB) 18 september - anniko - GUO @ LUMC 19 september - anniko - controle gyn & Rhesus c bloedprikken 19 september - hummeltje5 - controle vk 22 september - juni - echo gyn + eventueel suikertest 27 september - hummeltje5 - groeiecho en placenta-localisatie 28 september - Dex1989 - controle vk 28 september - Elisabetta - controle vk + bloedprikken (rhesus C en HB) 28 september - Niqi86 - controle vk 29 september - hummeltje5 - intake kraamzorg 10 oktober - hummeltje5 - controle vk 11 oktober - Dex89 - groeiecho en placenta check 11 oktober - Niqi86 - 30 weken groeiecho 13 oktober - anniko - echo, controle gyn & verpleegkundig consulent 23 oktober - juni - controle verloskundige 17 november - juni - controle gyn 8 december - juni- controle gyn 22 december - juni - controle gyn Elke woensdag - Poppysun - Injectie ziekenhuis In totaal tot nu toe: 6 JONGENS ♂ 5 MEISJES ♀ 2 VERRASSING 4 GEHEIM
Gister intake gesprek gehad met de kraamzorg! Echt een super leuke vrouw en ze ging voor ons iemand zoeken die precies bij ons past om te helpen straks. Dus ben benieuwd Wist ook niet dat die echt zoveel gaan doen voor je in de kraamweek was met open mond aant luisteren haha!
Mijn moeder zegt altijd, 'de kraamweek is jouw vakantie dus geniet daarvan en laat je goed verwennen'. Als het ons dit keer wel gegund is om een normale kraamweek te hebben dan ga ik daar volop van genieten! Mama's hebben altijd gelijk, toch? Hihi
Excuus voor het weinig reageren de laatste tijd, lees wel alles mee (maar sla niet alles op ) Ben al een week of twee nogal cranky. Inslapen lukt bar slecht, de kleine uk in mn buik vindt het nodig om naar de kermis te gaan zodra ik in bed lig. En niet 10 minuten, maar kan zo 1,5 uur duren als ik pech heb.. Om over 'lekker op de bank zitten' maar niet te spreken. Normaal zitten is er al niet meer bij, maar zelfs al 'hang' ik meer, dan nog voel ik hem/haar de hele tijd rechts onder mn ribben bewegen... Dat wordt nog wat met nog een week of 14, 15, 16 voor de boeg... @Love2Live: fijn dat t vruchtwater niet teveel of te weinig blijkt te zijn.