16 t/m 31 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niqi86, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Aude, hmm.. geen wow maar zeker niet lelijk.
    Om m niet te vergeten en om er zo nog eens over na te kunnen denken zet ik m evengoed op de lijst ;) :thumup:
    Gillasse doet me denken aan Gilles, dus zou dat eerder een jongensnaam vinden.
    De overige drie zijn mij iets te gewoon..

2. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Ik weet het wel zeker..

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik denk het ook..

Merk het nu al aan mn zus.
    Wist ze bij de eerste niet hoe snel ze een 'gefeliciteerd met de zwangerschap-kaart' moest sturen, deze keer duurde dat 6 weken...
    En 1,5e maand terug daar op een feestje geweest, toen was er niemand van haar schoonfamilie die wist dat ik zwanger ben (was wel lekker rustig qua niet elke keer dezelfde vragen hoeven beantwoorden :rolleyes: ).
    Afgelopen weekend wéér een feestje daar en toen nóg wist niemand het!
    Alsof dit kindje niet belangrijk genoeg is ofzo.. zo komt het op mij een beetje over...

4. Dex1989

Dex1989 Bekend lid

21 dec 2016
    924
    651
    93
    Vrouw
    Heel herkenbaar, al moet ik wel nog alles doen qua wassen en vluchtkoffertje pakken enzo. Maar wil alles zelf doen en onder controle houden, soms best lastig haha!

Kraamzorg kwam puur om allemaal info te geven, hoeveel uren ze komen, wat we kunnen verwachten qua hulp en adviezen, wanneer bellen etc. Ook konden we wat vragen stellen over de babyuitzet, zo hebben wij aerosleep matrasjes voor zowel de wieg als het ledikant. Moet blijkbaar die topper eraf omdat de lucht die er doorheen kan de baby teveel laat afkoelen en de standaard kruiken mogen daar niet op ivm kans op verbranden als hij lekt. Dat soort dingen wist ik niet. Ik vond het wel fijn!

5. Dex1989

Dex1989 Bekend lid

21 dec 2016
    924
    651
    93
    Vrouw
    Wij zaten ook een beetje met de tekst op het geboortekaartje, vooralsnog gaan we voor roepnaam en datum op de voorzijde en aan de ene binnenzijde de volledige namen en lengte (wist niet dat dit niet meer gemeten werd!), gewicht, tijd en onze contactgegevens en een kort tekstje/gedichtje oid op de andere zijde. Wij zetten er niet iets op in de trant van bezoeken, slapen, beschuitje eten etc. aangezien het in onze omgeving sowieso niet gebruikelijk is om zonder aankondiging langs te komen. Men belt altijd van te voren. Is dat bij jullie anders?

6. Curagirl

Curagirl Actief lid

23 apr 2017
    176
    140
    43
    Vrouw
    @hummeltje5 Haha is goed!
    Als we de nr 1 naam van mijn man kiezen is de doopnaam wel makkelijker dan bij de naam die we als 2e optie hebben.

Ik heb elke dag 180 gemiste berichten en zie door de bomen t bos niet meer!
    Ben helemaal bij gelezen en elke keer dacht ik; daar ga ik op antwoorden, maar mn zeefhoofd is alles alweer 'vergeten'.

Die wasbare luiers lijken mij persoonlijk niks, mede doordat we hier ook alleen met koud water kunnen wassen :roflmao:
    Ik ga lekker voor de pampers of een huismerk van iets ofzo. Eerst de pampers uit de blije doos :thumup:
    Billendoekjes; zit er veel verschil in kwaliteit? In prijs wel hier namelijk.. Sensitive beter voor de billetjes of?

Nog een goed nieuwsje; ze hebben aircos geplaatst in het ziekenhuis ook bij de 3e klasse! Dus ik kan lekker koel liggen tegen die tijd :thumup:(met de andere 8 vrouwen:eek:)

poppysun en hummeltje5 vinden dit leuk.
  7. Curagirl

Curagirl Actief lid

23 apr 2017
    176
    140
    43
    Vrouw
    Wij doen naam op de buitenkant waarschijnlijk
    -linker binnenkant iets van een gedixhtje ofzo
    - rechter binnenkant volledige naam, datum, gewicht, lengte & onze namen

Alleen qua kaartjes voor NL en Curacao moeten we even iets logisch bedenken.. mensen hier kunnen langs komen op afspraak. mensen in Nl natuurlijk niet... Iemand tips voor een passende tekst?
    Dit soort dingen wil ik in elk geval niet: doe mee met de nieuwe hype, kraambezoekje kan ook via skype..

Wil geen skype en facetime afsprakrn heel de dag namelijk :roflmao:

poppysun en hummeltje5 vinden dit leuk.
  8. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    De lengte van pasgeborene wordt ook niet gemeten maar geschat. Over t algemeen klopt dat wel aardig. 10 jaar geleden is mijn dochter ook al niet meer gemeten. Vind de geschatte lengte prima voor op de kaart !

poppysun vindt dit leuk.
  9. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Ik heb careyn kraamzorg.. zal maandag eens bellen idd.
    Oh ja hier in de banner staat hersenen haha. Dan heb ik het bij de 30-31 weken update gelezen. De kleine gaat nu ong 3 ons groeien in 1 week ...
    Ja dit is wel een pittig termijn. De kleine doet zo zijn best te strekken maar dat past haast niet meer en dan denk ik oeiiii doe dat maar niet!

10. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ik hou jullie niet meer bij met de berichtjes haha.

De kleine vind het leuk om alles nog uit te proberen in mn buik in hoeverre hij nog kan draaien etc. En dat voelt niet zo heel fijn :p hij zat zo hoog toestraks dat adem halen zelfs geen pretje meer was, kwam niet zo goed uit op het werk toen het net druk begon te worden.

11. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Wij hebben vooral voor wasbaar gekozen omdat het uiteindelijk goedkoper is en beter voor het milieu. Het scheelt zoveel afval! Ik heb luiers van Petit Lulu en die zijn van kids van 4-15 kg. Met een beetje mazzel dus totdat het kindje zindelijk is. Ik heb ook wasbare billendoekjes. Vind ik fijner voor de billetjes dan doekjes waarin chemische middelen zijn verwerkt.

@hummeltje5 Hier nog wat Franse namen suggesties :)
    Aglaée, Magali, Alizée, Elzéanne, Laélia, Maude, Azélie, Darquise, Félixe, Maélie, Maïté, Sandrine, Tahnée, Zoélie...

Ik voel onze kleine wel minder druk bewegen dan een tijdje geleden. Weet niet zo goed wat 'normaal' moet zijn. De vk zei dat je een patroon moet voelen in de bewegingen, maar dat merk ik niet zo. Voelen jullie je kindje vaak en druk?

hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Een patroon herken ik ook niet echt. Soms is de kleine heel druk gedurende de hele dag en dan een hele dag voel ik hem weinig. Ik probeer me wel even te focussen op een beweging als ik hem een uur of 2 niet gevoelt heb. Ik denk dat ik pas echt een patroon ga herkennen als ik verlof heb en echt de tijd voor heb. Ben nu gewoon vaak te druk.

Ik heb wel enorme pijn in mijn onderste rechter ribben en dan ter hoogte van mijn borstbeen. Heb er vannacht niet van kunnen slapen. De hele rib van voor tot achter doet zeer maar met name aan de voorkant. Het is denk ik de onderste rib die nog van voor naar achteren loopt. Herkent iemand dit? Maakt niet uit wat ik doe het blijft zeuren. Soort van kiespijn blauwe plek gevoel. En als ik mijn linkerarm voorlangs strek dan lijkt t of ik afscheur daar... waardeloos.... maandag even de huisarts bellen. Kraakbeen en ribpijn is veel voorkomend tijdens de zwangerschap maar nu voelt t als kraakbeenontsteking :(

13. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Even de wasmachine met wasmachine reiniger draaien en dan de eerste babywas erin :) zo leuk!!

Elisabetta vindt dit leuk.
  14. muizelijntje

muizelijntje Actief lid

12 feb 2015
    159
    28
    28
    De kraamzorg komt hier eind van de maand langs voor een intake.

Hier veel ongemakken inmiddels en heb me ook een deel ziekgemeld. Ik krijg steeds meer bekkenpijn en kan soms amper de auto is stappen. Als ik een te drukke dag heb gehad, dan krijg ik ook pijnlijke harde buiken. Gelukkig helpt een warme kruik, maar ik voorkom het liever.
    Afgelopen woensdag ook nog aan de ctg gelegen doordat de kleine al twee dagen echt amper bewoog en normaals gesproken goed draait en schopt en dan weer hoog en dan weer laag enorm ligt te duwen en dat was bijna niet meer aanwezig. Alles zag er gelukkig helemaal goed uit en ctg was ook goed. Nu is hij ook weer actiever gelukkig.

Geboortekaartje is al uitgezocht en proefdruk goedgekeurd. We hebben een gedicht aan de linkerkant en aan de rechterkant de naam, geboortedatum en geboortegewicht en dergelijke. We hoeven alleen nog maar te bellen als het klaar is.

Vanaf eind deze maand ga ik beginnen de vluchttas in orde te maken en ben langzaam aan bezig kamertje af te werken. Wassen doe ik alles in mijn verlof. Mijn moeder gaat dan ook helpen wegwassen. We moeten ook nog wel wat dingen aanschaffen van onze lijst.

15. Curagirl

Curagirl Actief lid

23 apr 2017
    176
    140
    43
    Vrouw
    Hier ook geen patroon met 28+3, behalve dat er tussen 19.00 en 21.00 altijd wel meer beweging is dan gedurende de dag.
    Soms als ik voor mijn gevoel de baby een tijd niet gevoeld heb, pest ik even door in mn buik 'te duwen'.. schopje; dan weet ik dat t okee is ;)

16. brandnew

brandnew Actief lid

28 apr 2017
    128
    96
    28
    Vrouw
    Ik heb een enorm levendig kindje in mijn buik. Het gaat echt de hele dag door met duwen, draaien, schoppen, etc. Zodra ik iets op mijn buik laat rusten, krijg ik direct een reactie. Je ziet mijn buik echt al helemaal golven en bewegen. Hij is al wel goed opgevoed, want ‘s nachts is hij rustig. Alleen na het plassen laat hij weer even weten dat hij ook wakker is, maar zodra ik weer ga liggen en wil slapen, wordt hij weer rustig.
    Mijn eerste was ook wel vrij beweeglijk, maar deze spant de kroon.
    Ergens ben ik er, gezien mijn situatie, wel blij om. Laat zien dat er veel levenslust in zit mocht hij toch eerder komen.

Misschien speelt de ligging van de placenta bij mij ook wel mee. Die ligt heel laag, waardoor er niet nog een extra laagje tussen zit.

Ik vroeg me af.... ben ik de enige van ons groepje met een placenta praevia?
    En zijn er meer dames die een geplande keizersnede gaan krijgen?

Number2 vindt dit leuk.
  17. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Fijn dat je kleintje zo beweeglijk is! Deze kan er soms ook wat van maar af en toe een aantal uur weinig activiteit. Wat @Curagirl ook schreef dan duw ik even en dan als ik iets voel is t weer goed.

Bij mij ligt de placenta langs de hele voorzijde van mijn buik dus tot nu toe niets voor de uitgang.

18. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Ik was even afwezig. Super drukke week achter de rug. Morgen lekker niks en genieten van het weer. Ik probeer op goed geluk per onderwerp te reageren. Sorry als ik iets heb gemist :)

Luiers: wij gebruiken wegwerp. Heb me er nooit echt in verdiept. Lijkt me meer werk, maar of dat echt zo is? Geen idee

Bewegingen van de baby: mijn baby is super druk, de hele dag door. Mijn buik golft op en neer. Heel grappig. Toen hij vorige week even naar stuit was gedraaid was hij heel rustig. Nu ligt hij weer met de billen naar boven en is druk als vanouds. Mijn placenta ligt overigens boven en aan de rechterzijde van mijn buik. Patroon kan ik niet ontdekken.

Tweede kindje: ik merk dat een tweede kindje minder belangstelling opwekt dan de eerste. Verwacht ook echt minder kraambezoek en kaartjes. Gelukkig zijn wij er net zo blij mee als bij de eerste. En onze directe familie ook

Mijn buik is echt al heel groot. Hij zit echt in de weg. Schoenen aantrekken is wel een dingetje en ik moet mijn voeten verzorgen... nieuw lakje enzo. Oh juj daar zie ik tegenop! Kom er niet meer bij.

Vandaag hebben wij de kamer van de oudste afgemaakt en de babykamer ingericht. Zo fijn! En het is zó mooi geworden. Ben er heel blij mee. Mijn zoontje slaapt nu voor het eerst in een groot bed. Trots dat hij is. Vanavond ging hij in een keer slapen. Trots dat ík ben, hihi! Ben benieuwd naar morgenvroeg. Lig er zelf ook alvast in, voor als het heel vroeg gaat zijn :)

Number2 vindt dit leuk.
  19. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    @Number2 die ribben pijn heb ik ook al weken, eerst dacht ik ff dat er iets met mijn galblaas aan de hand was, maar het is duidelijk zenuwpijn. Intercostaal neuralgie om precies te zijn. Ik merk wel dat als ik een dag minder met mijn hond wandel (bijv. in het weekend als mijn man het doet) doet het minder pijn, dus het heeft zeker veel te doen met bewegingen die je maakt met je armen, tillen, trekken etc. Zo irritant, he?

Bewegingen: ik vind sowieso dat ik mijn baby weinig voel, maar er zijn dagen van meer activiteit en dagen zoals gister dat ik bijna het zh wil bellen omdat ze zo rustig blijft. Maar eerst altijd even 2 uur aan de linkerzijde liggen en focussen op die bewegingen.

Sinds gister ben ik weer zo onrustig over onze baby... ik was stom genoeg om weer dingen te gaan googelen... Ik was al weken best oké met het feit dat ze een afwijking aan de bovenbeentjes zou hebben maar sinds de echoscopiste de laatste keer ook iets aan een van de onderbenen gezien heeft begon ik te zoeken en gatver, al die skeletal dysplasias en syndromen... elke keer denk ik: ja, dat heeft ze vast wel, past precies. Weer is de roze wolk weg... :(

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #2920 hummeltje5, 14 okt 2017
    Laatst bewerkt: 14 okt 2017
    @Curagirl : ik denk dat het afhankelijk van de huidgevoeligheid van je kindje is of sensitive uit maakt ja of nee.
    Sommige kindjes hebben n teer en gevoelig huidje, andere niet.
    Zelf merk ik wel heel erg verschil in vochtigheid: sommige zijn precies goed, andere te nat of te droog. Kwestie van testen wat bij je (kindje) past ;)
    Vwb. prijs: grotere pakketten zijn altijd goedkoper dan de kleinere of losse. Geldt ook voor luiers.

@Elisabetta: dank weer voor je inspiratie, ga morgen ff uitgebreider kijken :)

Voel onze gup wel vrij regelmatig ja. Maar ik heb dan ook een hele dunne buikwand aldus de VK (vandaar ook al wéken striae) en mn placenta ligt volgens mij vrij gunstig.
    En kan ook de meeste dagen goed rust pakken. Overdag ga ik op de bank/op bed als onze zoon naar bed gaat en de meeste avonden zit ik op de bank.
    Als je zelf heen en weer loopt wordt je kindje in slaap gewiegt en als je stil zit worden ze vaak wakker. Dus wie weet dat je t daarom minder vaak/goed voelt?

@brandnew: wat fijn dat jouw kindje zo beweeglijk is! Kan me voorstellen dat je dat extra gerust stelt.
    Hier geen pp of gk.

@brandnew en @Niqi86: gefeliciteerd met jullie resp. 30 en 31 weken mijlpaal :)

Mochten meer dames vandaag een mijlpaal hebben; jullie ook gefeliciteerd. Zag het bij number2 en niqi toevallig in hun banner ;)

Grappig trouwens om bij verschillende banners te zien hoe onze baby's er met een bepaalde termijn uit zien zo ongeveer :)

Number2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina