16 t/m 31 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niqi86, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Curagirl

Curagirl Actief lid

23 apr 2017
    176
    140
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie lieve woorden.
    Ik vind het "fijn" om te lezen dat bij meerdere mensen de afscheiding zo dun is dat het net water lijkt. Dan zal het inderdaad wel zo horen!
    Baby is gedraaid waardoor ik ook minder van schoppen/bewegen voel. Maar ben allang blij dat alles goed gaat!

@Elisabetta Ja als de kinderafdeling vol is moeten we naar Colombia. Nu denk ik dat de zorg in Colombia alleen maar beter is. Maar om nou dik 2 maanden daar te verblijven zie ik niet zo zitten ;)
    (Tenzij het voor een vakantie is haha)

poppysun vindt dit leuk.
  2. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    @Curagirl Snap dat je niet zit te wachten op twee maanden "vakantie" in Colombia. Hopelijk is de kinderafdeling niet vol als je straks moet bevallen. Doen ze daar geen thuisbevallingen?

Hier voel ik de baby ook anders/minder. Denk dat ie gedraaid is. Donderdag weer controle, ben benieuwd hoe de baby er dan bij ligt.

3. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Ahhh wat goed zeg!! Ik zag laatst een naam en moest meteen aan jou denken. Niks te maken met Maria helaas, althans, niet dat ik weet haha.

Ailís

hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Jemig!! Nou is de zorg voor zover ik weet in Colombia alleen maar beter dan op cura maar ik zou toch ook liever gewoon 'thuis' willen zijn! Hopelijk is de kinderafdeling snel minder vol... Scheelt weer stress. Oh ja en je had ook nog eerder geschreven over de airco's, pfff eindelijk, heerlijk!

Curagirl vindt dit leuk.
  5. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Ik heb er ook last van, gebruik een pantyliner ook. Het zal erbij horen denk ik?!

6. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Yayyyy 30 weken! Zo blij weer met deze mijlpaal! Op naar de spannende 32 weken! Uber mijlpaal...

Vind het super spannend en voelt als een bom die ik bij me draag en elk moment kan ontploffen. Tik tak tik tak.. Afijn, dag voor dag aankijken en rustig aan blijven doen.

@brandnew gefeliciteerd met jouw 30 weken ook (@hummeltje5 jij ook vandaag woopie!). Mijn gyn zei dat elke 2 weken vanaf 24 weken een super sprong is voor zo'n kleintje. 26 naar 30 zijn 2 super sprongen dus echt geweldig! Hopelijk houden we het nog even vol! Ik wil echt heel graag in december bevallen haha...

@ iedereen gefeliciteerd met alle nieuwe mijlpalen en rustig aan doen! Al die ctgs enzo... We moeten meer gaan chillen denk ik haha

Love2Live, Curagirl, Number2 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Dex1989

Dex1989 Bekend lid

21 dec 2016
    924
    651
    93
    Vrouw
    Wat gaan jullie hard.. ik probeer even goed te reageren maar weet niet zeker of ik wat vergeet!

@anniko wat begrijp ik je zorgen meis.. het is ook niet niks en ze zit gewoon al die tijd in onzekerheid. Probeer echt zo min mogelijk te googlen, daar vind je de naarste dingen die waarschijnlijk helemaal niet op jullie kindje van toepassing zijn. Hou je vast aan de goede echo's en groei!

@Curagirl wat schrikken zeg, maar gelukkig alles in orde! Zo zie je maar dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.

@Number2 wat vervelend dat je zo'n last hebt. Probeer voldoende rust te pakken, misschien ligt de baby nu op een hele vervelende plek te schoppen?

Babynamen
    @hummeltje5 Fijn als jullie uit de namen zijn! Is ook zo lastig!
    Hier is de nummer 1 naam van vriendlief echt niet meer te wijzigen. En ik moet bekennen dat ik ook niks beters kan vinden, dus die naam gaat het gewoon worden. Al zal die twijfel tot aan de geboorte wel blijven haha!

Nesteldrang
    Jep, ook hier toegeslagen. Gisteren echt een beetje bozig omdat ik eigenlijk nog zoveel wilde doen, opruimen, tuin winterklaar maken, nieuwe jaloezieen ophangen, babykamer klaarmaken etc. Resultaat was huilen.. maar ook een lieve man die meteen opperde een to do lijst te maken en samen in actie te komen. Uiteindelijk dus gisteren de tuin aangepakt (ik toch iets teveel gedaan waardoor mijn rug het even niet meer doet.. het zat er vanaf vrijdag al aan te komen en nu schiet het er steeds in, heel laag bij je bekken/bil), zaterdag gaan we de babykamer afmaken en de nieuwe jaloezieen beneden ophangen. Dan komen de aanstaande opa's ook helpen.

Trouwens nog iets leuks! Mijn beste vriendinnetje is vrijdag bevallen van een mooi meisje! Ze was 10 weken verder dan ik. Nu is het wel echt wachten tot wij aan de beurt zijn haha.

Net ben ik ook nog bij de bedrijfsarts geweest vanwege de 50% ziekmelding en alles in orde. Ga inderdaad bij 34 weken met verlof, dus nog 3 weekjes. Hij begreep het volkomen en zij zelfs dat ik helemaal moet stoppen als het weer erger wordt. Fijn dat dit achter de rug is, vond het toch een beetje spannend.. was bang dat hij iets zou zeggen over niet aanstellen en werken. Komt denk ik vooral omdat ik zelf zoveel moeite heb om eraan toe te geven dat dingen gewoon anders gaan dan ik gedacht had.

Number2 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  8. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    @hummeltje5 @poppysun @brandnew 30 weken, wat een mijlpaal he! Gefeliciteerd meiden. Hier is 31 weken voor mij ook groot, ben er zo blij mee.

@Dex1989 ik herken je frustratie van "ik wil nog zoveel doen maar kan niet meer". Vandaag heb ik alle 3 verdiepingen gestofzuigt een daarna meteen een harde buik, bah. Bukken, hurken en buigen doe ik al een tijdje niet meer (oke, soms nog ff voor mijn hond).

Over honden gesproken, @brandnew hoe gaat het met jullie?

Nog een grappig ding, sinds gister voel ik het heel goed als mijn baby de hik heeft! Eerst dacht ik: wat voel ik nou, sort van hartslag bewegingen! Zo leuk en raar, vooral als ik zit, dan voel ik het in mijn kont :D

poppysun, Number2 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  9. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    @poppysun en @anniko Gefeliciteerd met jullie mijlpalen!! Fijn dat de kindjes het nog steeds goed doen zo dicht bij mama. Ik hoop op decemberbaby's voor ons allemaal!

Love2Live, poppysun, Number2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Waren evengoed nog op zoek naar een tweede meisjesnaam vooral hè ;)
    Deze gaat erbij op het lijstje 'voor het geval dat'! :thumup:

poppysun vindt dit leuk.
  11. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    @hummeltje5 haha wat goed dat jullie er bijna aan uit zijn! Tis wat met die namen om de juiste te vinden!

@anniko jaa die van ons heeft ook de laatste tijd wat vaker de hik voelt zo grappig. Dacht eerst ook van huh wat is dit nou weer :p

@Dex1989 fijn dat de bedrijfsarts zo meedenkt maar volgens mij worden zwangere vrouwen erg beschermd dus als er iets niet goed is krijg je al gauw eerder vrij of hoef je minder te werken. Maar goed ook dat ze dat doen :)

Iedereen die weer een mijlpaal heeft gehaald Gefeliciteerd! We komen steeds dichter bij :D

Dex1989 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  12. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Gisteren even een behandeling bij de fysio. gelijk gevraagd naar die pijnlijke ribben. het is inderdaad een ontsteking van het kraakbeen. mogelijk dat de kleine flink hier tegenaan drukt maar ook bij iedere beweging en op je rug liggen overbelast je deze aanhechting. hij heeft wel de achterzijde van de rib (aanhechting op mijn rug) voorzichtig losgemaakt en jeetje, kreeg meteen meer lucht! er ging weer een wereld voor me open :D
    de kleine was gisteravond en vannacht zo actief :) hoewel ik een voorliggende placenta heb ging mijn hele buik heen en weer en zag je duidelijk een schouder , heupjes, voetjes enz. en duwen en strekken joh zo leuk!! na een dag wat minder beweging vind ik dit altijd zo fijn.

kleertjes en dekentjes/lakentjes gewassen. strijk van de week even wegbrengen.

verder nu beginnen aan de grote schoonmaak ;) kast voor kast in huis doorlopen en ordenen. als dat gedaan is gaan we soppen en ramen zemen :)
    zoals ik me nu voel ben ik dan weer 2-3 weken verder haha

oh kon het gisteren niet laten, bij het boodschappen doen alvast een pak voeding gehaald (is toch nog een jaar goed) en ook beschuit (ook heel lang goed) met muisjes :rolleyes:
    dit zijn van die dingen die ik echt zou vergeten :D dus voor de zekerheid alvast gehaald haha.

Dex1989, hummeltje5, Kimm17 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Wat fijn dat het geen vruchtwater is @Curagirl!

Mijn afscheiding was een paar weken geleden best veel. Laten testen op een schimmeltje/ blaasontstekingg, maar was gelukkig niets a/d hand. Nu lijkt de afscheiding juist weer veel minder. Het is wel normaal dat de afscheiding dunner gaat worden..

Nieuwe week, nieuwe mijlpalen. Alvast gefeliciteerd meiden! :D Vandaag nog precies 10 weken te gaan! En geloof mij..vanaf de 30 weken gaat het super hard..:eek:

Zonne straal, hummeltje5 en Number2 vinden dit leuk.
  14. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    30 weekies! Fors he! Heb nog nooit zo’n grote buik gehad :eek: :D

AC33252D-ABD7-44E2-8A48-229CCD399AA9.jpeg

Zonne straal, Curagirl, Number2 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    @Number2 Grappig dat je zo de vormen al kunt voelen van je kindje. Ik voel wel eens een bobbel hier of daar, maar ik kan niet ontdekken of dat een hoofd, schouder, voetje of rug is. De vorige keer bij de vk voelde ze heel duidelijk het hoofdje en toen heb ik zelf ook gevoeld. Vind het toch altijd weer knap hoe ze met hun handen de vorm en de ligging van de baby kunnen voelen/bepalen.

Zonne straal vindt dit leuk.
  16. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Mooie buik! Mijn buik is ongeveer even groot schat ik. Groeit hard he!

17. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    hele mooie buik!!!

18. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Hoi Hoi ik moet zeggen dat ik het eerst voel aan de manier waarop er bewogen wordt. het verschil tussen armpjes en beentjes wordt dan al snel duidelijk. dan ga ik op zoek naar bv de billen-rug of schouders. zodra je dat een beetje gevonden hebt, ga je heel goed dingen herkennen. een knietje, voetje of friemelde handjes in mijn zij of lies. bv bij mijn liezen of helemaal aan de zijkant van mijn buik voel ik dan wel eens friemelen en hele kleine plopjes. dan weet ik dat daar een handje zit. als ik een voetje of billen gevonden heb en daar een beetje tegen tik dan krijg je meteen reactie.
    probeer het maar eens op die manier, stukje voor stukje uit te pluizen , dan ga je ook meer herkennen. zeker nu ze wat groter worden zijn de lichaamsdelen beter te onderscheiden.

19. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    ja die van mij ook wel! al hoewel die van mij meer een kogel vorm heeft. echt net een basketbal die ik ingeslikt heb haha

20. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    @Love2Live mooie buik!!

Owja gister controle gehad alles was goed alleen te hoge bloeddruk maar dat kwam waarschijnlijk door zondag, te hard gewerkt. Vandaag was die alweer iets lager gelukkig, kreeg al een blaadje mee met tekenen van zwangerschapsvergiftiging om t in de gate te houden als t niet zou verbeteren. En hij was lekker druk bezig tijdens de echo mn verloskundige voelde t zelfs ook :p

Number2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina