Whiehoeeee 30 weken officieel! Controle gehad en alles was goed. M'n gyn zei: T wordt wel een flinke baby! (30weken en geschat gewicht 1800 gram) Maar been en hoofdmeting komen ook nu weer 2.5 week verder uit. (Op 32+4 & 32+5) Ik heb mezelf eroverheen gezet.. heb liever een lief schattig dun babytje om eruit te persen haha, maar als er een dikzak uit komt overleef ik t ook wel haha! Er is er nog nooit een blijven hangen Vandaag mijn oppaskindje meegenomen ipv mijn man (ze is 10 en vond het fantastisch!) Leuk om te zien dat de gyn dan alles wel heel duidelijk voor haar uitlegt!
Fijn dat alles goed is en tja een beetje reserves kunnen nooit kwaad bij die kleintjes toch komt helemaal goed! Dan is het maar 1 cm langer bij de geboorte en rond de 8 pond. Was mijn eerste ook en nog zijn ze dan klein hoor Wat leuk dat je gyn echt de tijd nam om alles uit te leggen voor je oppaskindje!
Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen met het bad. Ik denk er namelijk ook heel sterk over om dat te doen.
Hier weer een drukke periode gehad ondanks dat ik 50 procent ziek ben. Mijn taken worden pas overgenomen als ik verlof heb en ik doe nog hetzelfde als wat ik deed maar dan moet dat dus in de helft van de tijd. Ik hoop dat bij iedereen de kindjes nog lekker blijven zitten voorlopig. Tweede suikertest was ook niet goed. Ik kwam op 7.8 uit en moet nu morgen naar de gynaecoloog. Ik moest namelijk onder de 7.8 scoren. Geen idee wat ik kan verwachten maar dat vraag ik morgen wel. Maandag heb ik een groeiecho gehad en alles was helemaal goed. Kleine man groeit perfect gemiddeld door en zit nog op dezelfde lijn als met de 20 weken echo. Qua vruchtwater zat in perfect tussen de waardes waar je nu tussen moet zitten. En mijn baarmoeder zit ook op de hoogte waar het moet zijn en hij ligt alle afgelopen controles al steeds met hoofdje naar beneden. Ben nu langzaam spullen voor de vluchttas aan het verzamelen en kamertje opruimen, afmaken en spullen wassen. Nog 3 weken werken en dan verlof. Tel wel echt af.
Zowel mijn dochter, als de kleine uk die er nu aan komt volg(d)en dezelfde lijn als jouw kleine uk. Mijn dochter was 8 pond en 52 cm bij geboorte (37+6), maar was verre van dik te noemen. Een lange den was het. Onze uk wordt op hetzelfde geschat (P90). Ik moet misschien de suikertest wel herhalen, omdat met name het buikje het meeste voorloopt. Hebben ze jouw suikers voor de zekerheid getest? Onze dochter heeft eigenlijk nooit maatje 50 aan gehad. Ik heb deze keer ook alleen maar 56 en groter gekocht
Mijn baby werd ook op 1800 gram geschat bij 30 weken. Ik heb gesproken met een verloskundige uit middelburg en zij zegt dat daar heel veel kindjes rond de vier kilo wegen bij de geboorte. Niemand doet er daar spastisch over, terwijl hier in het zuiden ze nu al over een inleiding praten... Ik maak me er geen zorgen over. Die vetjes geven best een beetje mee denk ik. Als het hoofdje maar niet te groot is, komt het echt wel goed. Ik moest net huilen omdat het strijkijzer het niet deed.... oh die hormonen!
Vroeger was ik al een wat dikkere baby met 3420 gr en 48cm verteld mijn moeder altijd Maar volgens mij is dat nu een normaal gewicht. Vriendin van mij is een maand geleden bevallen van een jongetje en die woog al meer dan 4000 gr. @Niqi86 ik woon ook in Limburg en idd iedereen doet hier heel paniekerig over een zware baby! Haha germ die hormonen toch, doet je strijkijzer t wel weer ;p?
Ja echt hè! Vind ik zo stom. Ik ga echt geen inleiding doen als ze denken dat de baby rond de 4 kilo is. Mijn lijf kan de baby er gewoon uit werken, dat voel ik Leuk dat je ook in Limburg woont! Ja, mijn strijkijzer doet het weer, na drie kwartier gehannes. Is pas drie maanden oud! Maar we hebben zo'n hard water hier dat het vechten is tegen de kalk. Sinds we hier wonen hebben we al een nieuwe wasmachine, droger en het tweede strijkijzer...in 2 jaar tijd!
Hmm als ik jullie geschatte gewichten zie hebben wij een klein ukje.. met 30 weken werd hij geschat op 1400 gram. Is dat dan zo weinig? Overigens was hij bij 20 weken natuurlijk ook wat lichter.
Jemig wat een bout regeling zeg! Wonen en werken jullie er permanent? Of uitgezonden op een of andere manier zodat je toch van een Nederlands systeem gebruik kan maken?
Na 4 dec Zou natuurlijk geweldig zijn! Eerst deze en volgende week zien te overleven. Loop op eieren, vind het zo spannend. Haha ja snap je, maar heb het aan iedereen toen gevraagd en iedereen vond het leuker samen te gaan.
Gewicht van mijn baby weet ik niet, laatste keer is dat bij 26/27 weken bekeken en was het 1100. Hoe meer vetjes hoe beter denk ik haha. Oh ja @hummeltje5 je zei dat je heel erg naar voren droeg vorige keer en nu niet. Het zegt niks denk ik... Ik had en heb het andersom. Vorige keer zette ik overal aan en nu draag ik enorm naar voren. Tis echt een meisje haha. Zo grappig want heel deze zwangerschap is anders!
Ik draag het ook heel erg naar voren en redelijk laag. Van de achterkant zie je nauwelijks dat ik zwanger ben Ik ben erg benieuwd of er een jongen of meisje in mijn buik woont. Ik heb werkelijk geen idee en deze zwangerschap is ook niet te vergelijken met een van de vorige.
Controle bij de vk was helemaal goed! Fundushoogte 31cm dus netjes 3 cm gegroeid in 3 weken. Hartje klonk weer top. De kleine ligt met zijn koppie omlaag, boven het bekken, met zijn rugje rechts en armen en benen links. Bloeddruk ten opzichte van vorige week een stuk lager. Blijkbaar had ik toen toch iets onder de leden en is t nu weer ok. Over 2 weken weer controle. Vanaf 36 weken iedere week en de liggingsecho. We kunnen er weer tegenaan. Nog maar 7 dagen werken
Balen @Curagirl dat je zo lang moet werken. Hoe is het geregeld als je (deels) de ziektewet in moet? @Number2 wat fijn dat de controles weer goed waren Ik draag ook naar voren. Precies zoals bij de zwangerschap van mijn zoontje. Twee kilo per borst, twee kilo per heup en de rest in mijn buik naar voren . Mijn navel begint nu ook te ploppen hihi! Vandaag heb ik een zwangerschaps shoot gedaan. De foto's zijn zó mooi geworden! Als ze binnen zijn zijn zet ik er een paar in de Facebook groep. @poppysun voor jou wordt het nu spannend! Probeer er niet te veel aan te denken en als dat toch gebeurd schrijf het hier van je af... ik heb er vertrouwen in dat ook jouw kindje nog lekker warm bij mama in de buik blijft.