16 t/m 31 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niqi86, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    ik zie nog niets aan mijn borsten, behalve dan die mooie blauwe aderen :D en 2 maten groter. geen vocht of iets dergelijks.
    afscheiding wel... lijk wel een slak... :roflmao:. ben maar begonnen met inlegkruisjes want het ziet er niet in zwart of gekleurd ondergoed :oops: blijf anders wisselen idd

2. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Wow meiden! Drukte van jewelste hier. Ik ga even op goed geluk reageren per onderwerp.

Bevalplan: ik bespreek alle dingen die ik wel en niet wil met mijn man en mijn moeder. Die twee zijn mondig genoeg. Zij kennen mij ook het best en kunnen mij begeleiden tijdens en na de bevalling. Ik ga geen plan opstellen en proberen zoveel mogelijk los te laten en op me af te laten komen. Vind het een eng idee dat dadelijk iedereen mijn plan heel strikt gaat volgen terwijl het ik het op dat moment misschien heel anders wil. Zo zie je maar, ieder zijn ding :)

Grote/kleine baby:
    Die metingen die ze doen zijn volgens mijn verloskundige helemaal niet betrouwbaar. Zij zegt dat je zo vijf echo's achter elkaar kan maken en dat er dan vijf verschillende resultaten uit komen. Maar het is de enige manier die er is om überhaupt een schatting te kunnen maken. Ik laat me er dan ook niet van afschrikken van het feit dat de baby groot zou zijn. Zolang het hoofdje past, komt de rest ook wel. Ik laat me niet inleiden vanwege een vermoedelijk grote baby. Ben benieuwd. De 17e krijg ik een groeiecho in het ziekenhuis en eerste gesprek met de gynaecoloog. Schijnt een hele goede te zijn.

Voeding:
    Ik ga zeker borstvoeding geven. Gaat me ook lukken. Had vorige keer zo'n enorme productie dat zelfs een vijfde daarvan nog meer dan voldoende is. Haha ik was een ware melkfabriek. Kolfde, niet overdreven, een liter per keer.
    Mijn zoontje heeft destijds de allereerste voeding wat kunstvoeding gehad omdat hij gewoon te klein was om bij mij te drinken en ik nog niet in de gelegenheid was geweest om te kolven. Eerste keer kolven had ik meteen ruim 5 cc en dat kreeg hij toen. Vond het niet zo erg. Heeft hij niks van over gehouden haha!

Afscheiding:
    Hier ook al de hele zwangerschap. Als ik geen inlegkruisjes zou gebruiken kan ik tien keer per dag een schone onderbroek aantrekken. Naar kwaaltje haha! Maar hoort er echt bij.

Mijlpalen:
    Meiden gefeliciteerd! We gaan allemaal echt de laatste weken in. Spannend! @Curagirl misschien beval jij wel twee weken eerder en ik twee weken later.... hebben we zomaar tegelijk een baby!

@anniko wat vervelend dat je je zo naar voelt door de medicijnen. Doen ze hun werk goed? Misschien zijn er nog andere middelen die je kunt nemen waar je lichaam beter op reageert? Succes en sterkte!

Even wat nieuwe onderwerpen:

Bekkenpijn:
    Ik kan echt steeds minder. Man, echt veel pijn. Eerst alleen si gewrichten, nu ook liezen, in mijn billen en heupen. Fysio behandeling werkt steeds minder lang helaas. Tien minuten lopen is de max. Zooooo vervelende! Vooral met een 2,5 jarige in huis.

Nesteldrang:
    Zojuist heb ik de vitrinekasten met glazen gesopt. Ook alle glazen afgewassen. Laatste dingetjes zoals bekleding van de kinderwagen en maxicosi zijn gewassen dus ben wel klaar! Lekker gevoel!

Spanning:
    De spanning voor een vroeggeboorte begint hier aardig op te lopen. Ik ga nu écht richting de geboorte termijn van mijn zoontje..... Ik moet er veel aan denken en ben een beetje bang voor komende dagen. Gelukkig veel afleiding, dat helpt!

Zo, nu is mijn post wel lang genoeg!

3. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    dit weekend maar voor deze zekerheid een zeiltje onder mijn hoesbeschermer plaatsen.. door al die verhalen over vroeg bevallen heb ik toch zoiets van ...oeps laat ik toch maar iets van bescherming aanbrengen op bed voor het geval dat.

en mijn koffertje gisteren klaargezet naast de maxicosi etc. heb wat flesjes sportdrank en water gekocht en erbij gedaan. alleen mijn borstel moet er nog in. heb het zo ingericht dat aan de ene kant alle spullen van de kleine zitten. per setje, wikkeldoek, speentjes enz en aan de andere kant de spullen voor mij tijdens en na de bevalling. incl camera en snoepjes en drinken. moet alleen mijn man nog instructies geven wat waarvoor is :D

Dex1989 vindt dit leuk.
  4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    :eek:
    WTF! Nee, dat zijn idd. van die dingen die niet hardop horen te worden gezegd!
    Heel onbeleefd (en das nog zacht uitgedrukt)!

Ik heb er dus ook al zo'n hekel aan als er over mn hoofd wordt heengepraat ipv. mét mij.

5. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    je leest veel wisselende ervaringen / meningen over het al dan niet vroeg indalen.. dus zolang je je goed voelt, je bm mooi gesloten is en je geen regelmatige krampen etc hebt, zit je kleintje veilig en wel in jouw buik. rustig aan doen lees je wel overal zag ik... geen stress proberen te hebben en zodra je merkt dat je buik gevoelig wordt of hard, toegeven aan rust en NIET blijven doorlopen. zal zeker met ons termijn te maken hebben.
    probeer er lekker aan toe te geven en je zorgen een beetje opzij te leggen. hou jezelf voor dat je behalve goed luisteren naar je lichaam, niets anders kunt doen dan afwachten wat moeder natuur in petto heeft. onze kleintjes zijn al wel heel sterk en dat is een fijn idee.
    en even lekker uithuilen zorgt ervoor dat je daarna weer je spanning even kwijt bent. gewoon aan toegeven meis.

Niqi86 vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Bedankt voor je uitgebreide info :)
    Wel slecht eigenlijk dat het en helemaal niet zo makkelijk te regelen is allemaal, maar ook dat disciplines er bar weinig over weten (of heb ik dat niet goed begrepen?)

Kolven na 37 weken hou ik nog even in mn achterhoofd. Nu eerst groeiecho #3 afwachten en als daar nog steeds de 2 afwijkingen op te zien zijn, zou het zomaar eens kunnen dat het hier ook een KS moet worden en ik vanwege die afwijkingen tussen de 35 en 37 weken beval... :confused:
    Moet er eigenlijk niet aan denken eerlijk gezegd, dus ik probeer het maar wat los te laten de komende tijd...
    2 weken wachten is al weer zenuwslopend genoeg!

7. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    wat vervelend die pijn ! ik merk ook dat de avonden qua pijn in mijn si gewricht en net erboven een drama kunnen zijn... na een nacht ontspannen slapen (mbv paracetamol) kan ik wel weer tegen maar na teveel bukken of lopen is het opstarten bij opstaan van de bank een drama
    en jij helemaal met een kleine in huis!! ik heb gelukkig een behoorlijk zelfstandige grote dochter..

je bent wel lekker bezig he met het soppen :) ik heb morgen mijn laatste dag en dan ga ik ook aan de sop ;)

Niqi86 vindt dit leuk.
  8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vorige keer had ik al ''lekkage'' vanaf 27 weken!
    Nu (32w3dgn) nog totaal niets.

Wat voor vocht bedoel je? Heb wel een (sorry voor het woord :p) zweetreet, maar dis vast niet wat jij bedoelt? :rolleyes:
    Afscheiding vanmorgen weer een keer veel maar valt verder wel mee hier!

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat was idd. niet leuk nee (zacht uitgedrukt). Snap ook niet welke randdebiel dat heeft bedacht en had ook eigenlijk een verbale klacht richting ZH/betreffende gyn. willen maken (wilde zelfs al in de auto springen toen het weer kon). Tis dat mn man me tegen heeft gehouden... Ik was echt woest!

Goed dat dat van dat niet toedienen van de vit. K injectie nu in je dossier staat! :thumup:
    Ik ga maar eens polsen welk beleid ons ZH hierover heeft mocht ik daar komen te bevallen.
    Ik meen me te herinneren dat onze zoon of druppeltjes kreeg of helemaal niets en dat we daar pas thuis mee zijn gestart.
    Druppels vind ik niet erg. Een injectie (en al helemaal zonder te overleggen) wel.

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Is ook zo dat het gezamenlijk eten (en het liefst dezelfde maaltijd) een stuk gezellig is. En voor kindjes ook nog eens bevorderlijk voor de eetlust (zien eten, doet eten)!

Wat is een monkey platter?

Is dat Kabrita wat je hebt? Das de enige gm-kv die ik ken.
    Volgens mij ook gewoon te verkrijgen bij Etos/Kruidvat, maar ook prima online iig.
    Of ik het (als ik dat zou moeten overwegen) aan zou durven om mn kindje puur verse geitenmelk te geven zou ik ook zo 1, 2, 3 niet kunnen beantwoorden eerlijk gezegd. Enerzijds een tikkie bang voor het ongepasteuriseerde (icm. een baby'tje, wat al een ''vatbare'' doelgroep is), anderzijds: het is dan wel lekker puur, vol en romig: goed om babyvetjes te kweken :)

De bal.. dat masseren van het bekken is hier dus ook iets waardoor ik er (door jou ;) ) nog over nadenk.
    Heb na mn vorige bevalling 10 maanden in de ZW gelopen omdat meneer 1 kant vernaggeld had en ik daardoor een heel zwaar, vermoeid gevoel kreeg elke keer als ik langer dan 1 minuut stond.
    Sinds een paar weken begin ik daar ook weer last van te krijgen.

De opties die nu nog door mn hoofd spoken zijn: bevalbad, baarkruk, bal.
    Vorige keer gewoon liggend in bed, maar lag ook continu aan het CTG toen.
    Als dat nu niet hoeft dan het liefst 1 van deze 3 opties en anders nog liever afwisselend hurkend/leunend tegen het bed, liggend op mn zij met 1 been omhoog.

Ik denk zeker sinds gister aan om toch (wederom) in de kraamsuites te bevallen (als ik die keus straks tenminste nog heb, want als er bij groeiecho #3 ook weer het eea. uit komt, kan het best eens zijn dat ik een geplande KS krijg).
    Zit me gewoon niet helemaal lekker dat er nu toch weer verontrustende dingen gevonden zijn en bovendien zal ik mn man er ook totaal niet blij mee maken als ik roep dat ik een thuisbevalling wil ;)

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wat naatje zeg, dat je medicijnen van die nare bijwerkingen geven! :(
    Wat bedoel je precies met dat het geschatte gewicht ''echt niet meer klopt met de beentjes''? Dat het teveel afwijkt tov. elkaar ofzo?
    Heel spannend idd. allemaal zo.
    Vind je het zelf wel prettig dat jullie meisje eerder dan 39 weken komt? Of had je liever gehad dat ze nog wat langer kon blijven zitten zodat ze in je buik nog wat aan kon sterken wellicht?
    Krijgen jullie eigenlijk ook extra/goede begeleiding ná de bevalling?

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ahhh, digi-knuf voor jou! X

Jawel joh, dat kan jij/dat kunnen jullie wel! Kalmte redt de mens ;)

Vroege vibi-status (vast in bekkeningang) idd.! Maar zoals je gyn al zei hoeft dat echt niks te betekenen.
    Moet je nu vanwege de vibi-status rustig aan doen?

13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wie tovert de lijst naar voren? :rolleyes:
    Ik heb 3 nieuwe afspraken staan, maar heb geen zin om 20 pagina's terug te moeten zoeken hahaha :p :roflmao:
    Erg he? Luie ik :p

VK afspraak vanmorgen gehad. Toch maar weer de suikertest doen binnenkort..... :confused:
    Niet blij mee (voor mezelf), maar had eigenlijk gisteravond al voor mezelf besloten dat ik m toch wilde doen. Beter het zekere voor het onzekere uitsluiten.
    Maar nou las ik volgens mij net vluchtig iets over een bloedprikje op suiker (wat ik ook heb gehad rond de periode van de NIPT) en ik ga gelijk de VK maar ff mailen of dit niet volstaat.
    Zou een hoop ellende voor mezelf schelen!

Uitslag van de bloedpriktest op glucose (half juni) was 4.6.
    Uitslag van glucosetest (begin sept.) was 4.3 en 5.0 (ik dacht ergens in de 6)
    Erg keurig dus, maar afin..

Verder toch het bevalplan nog niet besproken. Doen we de volgende keer.

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Niqi86 : ohh, bijna verlof dus? Nice! :D

Hier is 10 minuten lopen ook echt de max (daarna krijg ik pijn) :(

Nesteldrang: behalve iets meer in de opruim- en regelmodus lijk ik er verder nog helemaal geen last van te hebben.. :eek:
    Nog niks gesopt, nog geen kleertjes gewassen, niks!
    Herkenbaar voor iemand?

Misschien ook wel omdat ik van dinsdag t/m donderdag tot nu toe vrijwel nooit echt goede rust kan pakken (vanaf komende week gelukkig alleen nog maar op woensdag & donderdag) en ik dus reuze blij ben als ik de maandag en vrijdag rustig aan kan doen (tot op zekere hoogte dan)..?
    Ik begin bijna te denken dat het nog niet hebben van nesteldrang niet gezond is :$

15. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Ja, ben zo aan het soppen dat ik straks weer opnieuw kan beginnen omdat het nog lang kan duren voordat de baby komt!

Number2 vindt dit leuk.
  16. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Ik heb al bijna twee weken vrij! Heerlijk!
    Ja die bekken..... maar niet teveel lopen dan!

17. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 december 2017❤

16 december
    Niqi86 - 31 jaar - 2e kindje - Jongen

17 december
    Kimm17 - 24 jaar - 1e kindje - Jongen
    Number2 - 41 jaar - 2e kindje - Jongen

18 december
    Anniko - 32 jaar - 1e kindje - Meisje
    Zonne Straal - 33 jaar - 3e kindje - Meisje

19 december
    Dex1989 - 28 jaar - 1e kindje - Jongen

23 december
    Brandnew - 35 jaar - 2e kindje - Geheim

25 december (Eerste Kerstdag)
    Poppysun - 38 jaar - 2e kindje - Meisje
    hummeltje5 - 32 jaar - 2e kindje - Verrassing

26 december (Tweede Kerstdag)
    Love2Live - 35 jaar - 3e kindje - Jongen

27 december
    Juni - 39 jaar - 3de kindje - Geheim
    Muizelijntje - 33 jaar - 3e kindje - Jongen

28 december
    Me1991 - 26 jaar - 1e kindje - Meisje
    Elisabetta - 30 jaar - 3e kindje - Verrassing

30 december

Mamavanalexendevon - 31 jaar - 3e kindje - Meisje

2 januari
    MerelV - 31 jaar - 1e kindje - Geheim

3 januari
    Curagirl - 27 jaar - 1e kindje - Geheim

Afsprakenlijstje:
    1 november - hummeltje5 - groeiecho #2
    1 november - anniko - echo, gyn en verpleegkundige
    2 november - hummeltje5 - VK controle
    9 november - Elisabetta - VK controle
    17 november - juni - controle gyn
    17 november - Niqi86 - echo en controle gyn
    8 december - juni- controle gyn
    22 december - juni - controle gyn
    Elke woensdag - Poppysun - Injectie ziekenhuis

In totaal tot nu toe: 6 JONGENS 5 MEISJES 2 VERRASSING 4 GEHEIM

Meenemen in de vluchttas:

- 2 setjes kleren voor de kleine + jasje, warme slofjes en warm mutsje
    - Speen, flesje, (sachets) flespoeder
    - Maxi Cosi en dekentje/wikkeldoek
    - Schoon trainingspak/schone kleding (zwangerschapslegging), (voedings)pyjama ,(voedings)beha, meerdere paren warme sokken, ondergoed (boxers, evt. van manlief!) incl. netonderbroekjes, sloffen
    - Toiletspullen (deo, borstel, haarelastiekjes, labello!, tandenborstel/tandpasta etc.)
    - Make-up, remover
    - Massage-olie
    - Badjas en slippers
    - Schone kleding/ondergoed/tandenborstel/deo voor partner
    - Camera + oplader/batterijen (evt. 2e SD-kaartje)
    - Mobiele telefoon (met nummers erin van mensen die je na de bevalling wilt bellen) + (lang) oplaadkabeltje
    - Dextro, (keel)snoepjes, iets te eten en flesje drinken
    - Evt. hydrofiele doek oid. met je eigen lichaamsgeur eraan (voor bij je baby in het wiegje te leggen)
    - Oordopjes
    - Slaapmasker (voor over je ogen)
    - (laagdrempelig) Leesvoer (tip: tijdschriften!), puzzelboekje (+ pen die het doet), mp-3 speler, (kaart)spelletje
    - 50ct/1 euro muntjes voor drankautomaat/rolstoel
    - papieren/pasje ziekenhuis / verzekering en aangifte papieren

hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Tadaaaa! Hij stond op blz 162.... in berichten van afgelopen maandag. Hihi, gezellig hier!

poppysun, Number2 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  19. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    @hummeltje5 ik ben echt helemaal vergeten wat er voor mogelijke afwijkingen zijn gevonden bij de groeiecho. Waarom zou je dan een geplande keizersnede krijgen?

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Niqi86 : whahaha. Anders kom je hier ook nog ff soppen? ;) :p

O, al 2 weken vrij? Ik dacht je ergens schreef dat je ''alleen morgen nog moet''?
    Ik maakte daaruit op dat dat dan je laatste werkdag zou zijn.. maar misschien doelde jij op wat anders? :rolleyes:

Lief van het naar boven halen van de lijst :) Ga m zo ff aanpassen
    Blz. 162 viel nog best mee hihi ;)

Afwijkingen op de groeiecho waren dit keer:
    #1 Teveel aan vruchtwater (vandaar opnieuw de glucosetest voor mij)
    #2 Placenta bilobata (placenta bestaande uit 2 helften)
    PB kan weer duiden op vasa praevia en als je dat hebt dan word een KS toch echt wel geadviseerd.
    Dus KS is voorlopig nog wel een ver-van-mn-bed-show hoor.. maar ik hou er wel lichtelijk rekening mee.
    Toen met de 20 weken echo dachten ze aan een andere placenta afwijking en ook daarbij is een KS toch wel te adviseren.
    Dus heeeeel zoetjes aan laat ik dat eens wat meer door mn hoofd gaan en lees ik er wat meer informatie over/win advies in. Je weet maar nooit waar het goed voor is :)

Deel Deze Pagina