Mocht je geen geschikt mutsje van wol kunnen vinden en je hebt wel een idee of plaatje van wat je zou willen, dan kan ik het misschien voor je maken. Die bubbel herken ik zo. Na mijn eerste opname heb ik tot 32 weken in die bubbel gezeten. Het was net alsof ik na de 32 weken mijlpaal weer tot leven kwam. Heel apart om te merken. Mensen om mij heen konden het ook aan me zien. Ik ben benieuwd naar alle foto's van de zwangerschapsshoots. Wij doen het zelf deze keer. Foto's staan in de Facebookgroep. Wil denk ik wel een newbornshoot. Dat hebben we de vorige keer niet gedaan. En ik ben zo'n mooi setje aan het breien met mohair voor een Newborn shoot. Misschien dat ik mijn buik nog wel in gips wil gieten Alle meiden weer gefeliciteerd met jullie mijlpalen. Het komt nu snel dichterbij. Voor mij is het door de geplande ks echt nog maar een paar weken. Soms vliegt me dat wel een beetje aan hoor. Dat het nu zo snel gaat.
We zijn goed opweg om alle mijlpalen te halen dames! Moeten we vol blijven houden Hier net controle gehad gelukkig was mn bloeddruk weer wat gezakt. Dus die rust heeft me goed gedaan en moet ik nu mee door blijven gaan, wat ik niet zo erg vind haha! Hoef ik me daar al niet meer zo druk om te maken want onbewust ben je er stiekem veel mee bezig merkte ik bij mezelf.
Net weer even bijgelezen. Er is weer een hoop geschreven afgelopen tijd. Ik zou graag op iedereen apart reageren, maar dat lukt me niet. Wat leuk dat sommige de fotoshoots hebben gehad of gaan plannen. Ik ben niet zo van de foto’s, maar wil straks wel graag mooie foto’s van de kinderen gaan laten maken en een canvas voor in de woonkamer laten maken. Wat vervelend dat een aantal meiden aan ziekenhuisbezoeken vast zitten en spannend dat een aantal rondom mijlpalen van de vorige keer zitten nu. Kan me voorstellen dat dit spanning met zich medebrengt. Ik blijf duimen dat bij iedereen de kindjes nog even lekker zitten blijven. Ik heb extra afspraken omdat ik tijdens de glucose tolerantie test precies op het randje zat. Heb vorige week twee dagen de hele dag bijgehouden wat ik eet en 7 keer per dag moeten prikken. Dit was gelukkig helemaal goed en mag het wat minder gaan doen. Anders had ik dit ook een week lang vol moeten houden en daarna mogelijk ook nog. Moet ook heel regelmatig eten en dat is met mijn werk en huisbezoeken best een uitdaging. Over twee weken weer een groeiecho en moet dan ook naar de gynaecoloog over wat het vervolg zal gaan zijn. Ben aan het aftellen naar mijn verlof, nog 5 halve dagen te gaan. Lekker afgelopen dagen al bezig met de babywas te wassen en kamertje verder op te ruimen. Binnenkort wat laatste spullen aanschaffen en ophangen en dan is alles voor het kleintje lekker klaar. Verder last van nesteldrang en ben steeds dingen aan het uitzoeken en netjes maken en weggooien enzo. Om die reden ook blij dat ik bijna verlof heb zodat ik daar in combinatie met rust wat meer aan toe kom. Ben de avonden vaak echt af en lig er vroeg in. Maar slaap vaak onrustig en slecht en in bed draaien is echt een hele onderneming en vrij pijnlijk ook. Hier de sint en kerstcadeau’s grotendeels al binnen. Kerstkaarten zijn al geschreven. De enveloppen voor de geboortekaartjes liggen al klaar en hoeven straks alleen nog de kaarten in. Heb zelfs al de traktaties voor mijn kinderen klaar die ze op school kunnen uitdelen als onze kleine man geboren is.
Ah shit meiden, ik ben weer onderweg naar het zh, mijn bloeddruk wil niet beter worden... dus weer naar de triage. Duimen dat ik niet opgenomen word, maar ik sleep mijn koffertje wel mee! @Kimm17 gelukkig is jouw bloeddruk beter geworden! Het kan best stressvol zijn he? @muizelijntje lekker bezig meid! Het voelt goed om alles klaar te hebben!
Aaaah @anniko toch! Wat stom! Hoop dat ze je bloeddruk snel onder controle krijgen...! Sterkte en ik hoop met je mee dat je straks naar huis mag. @muizelijntje heerlijk hè die nesteldrang. Ik heb ook zowat alles klaar. Vandaag nog onze kledingkast gesopt. Fijn dat de uitslagen van de suikertests goed zijn. Scheelt weer gedoe! @Kimm17 wat fijn dat jouw bloeddruk onder controle is. Scheelt denk ik heel veel zorgen! @brandnew ik kan me je gevoel wel voorstellen. Lijkt me heel gek om te weten wanneer je baby geboren wordt. @Elisabetta beterschap... hoop dat het niet doorzet! @Juni ja de baby mag nog blijven zitten. Mag net zoals bij jouw schoonzus 39+ @poppysun bedankt voor je lieve woorden. Doet me goed. Whatts app groep vind ik prima. Dat forum is veel te verslavend en whatts app gemakkelijker. Wat fijn dat jouw shoot ook een succes was! Ben heel benieuwd naar de foto's!
@anniko ah shit zeg dat is wel weer vervelend dat jou bloeddruk juist weer niet mee wil werken. Hopelijk mag je nog terug naar huis!
Yesss eindelijk thuis! Alle uitslagen en hartfilmpje goedgekeurd, medicijnen weer opgehoogd. Morgen moet ik terugkomen voor een bloeddruk controle en mijn echo van 17 nov wordt vervroegd en nog deze week ingepland. Bedankt voor jullie steun, het is elke keer even schrikken, ik moet echt die 37 weken kunnen halen!
Dat duurde wel eventjes, @anniko ! Maar fijn dat je nu weer naar huis mag. Lekker je bed induiken, ik ben ook alweer veeeeelste laat! En die 37 weken komt vast goed met wat extra rust! Ik steek m'n duimpjes iig. op
Ahh fijn dat je weer naar huis mocht @anniko!! Die 37 weken gaan we zeker halen ! Ik weeg mezelf bijna elke ochtend, zit tussen mn oren om dat helemaal bij te houden Maar nu sinds vorige week schommelt mn gewicht wel heel erg ineens. Vorige week was het nog 62 kilo en vanmorgen tikte het de 63.8 kilo aan ineens ! Dat kan toch niet normaal zijn zoveel in 1 week? Het max. Wat ik per week aankwam was 0.5 kilo.
@Kimm17: ik kwam een poos terug 1,5 kilo in 1 week aan. Op zich is veel aankomen met de termijn die we nu hebben helemaal niet gek: de laatste 8 weken wordt je baby nog twee keer zo zwaar! Even uitgaande van een geboortegewicht van 3500 gram bij 40 weken (is het gemiddelde bij een jongen), betekent het in 8 weken tijd nog ongeveer 1750 gram aankomen. 1750 gram : 8 weken = iets minder dan 220 gram per week wat je alleen al door je baby nog aankomt. Ter daarbij op dat je in de laatste weken wat meer vocht vasthoudt en nog wat andere dingen, en je kan zo op een paar kilo per week zitten Maar als je het niet vertrouwt, kun je beter gewoon even je VK vragen of dit wel gezond is! Jij moet je er wel prettig bij voelen, das ook belangrijk voor de groei van je baby!
Ik ga me gereed maken voor vandaag. Kleine man gaat (gister pas kortgesloten) logeren bij mn moeder. Dan kunnen manlief en ik vanavond besteden aan de laatste spullen opruimen op de zolder. Betekent ook dat ik vanmiddag ineens mn handen vrij heb. Dan ga ik lekker aan de slag met mn zwangerschapsdagboek bijwerken en foto's uitzoeken van/voor onze dreumes Morgen dan (opnieuw) de glucosetest, daarna nog ff werken, stofzuigen, en dan zie ik wel weer verder. Straks ook nog ff een tweedehands duowagen uittesten! De ABC Zoom.
@hummeltje5 ah thanks voor de uitleg. Ik ga er op letten dat het niet teveel word en anders bel ik de VK wel. Schrok er een beetje van toen ik op de weegschaal stond vanmorgen ik denk dat kan toch niet zoveel in 1x! En fijn trouwens dat je vanalles nu kunt gaan doen en de kleine bij je moeder logeert. Zo kun je tenminste een beetje alles klaar gaan maken!
Gelukkig ben je weer thuis Anniko! Wat een gedoe iedere keer. Ik heb de vorige keer P.e. gehad, die vanaf 37 weken binnen een paar dagen heel heftig kwam opzetten, al denk ik dat het al langer heeft gesluimerd. Omdat ik de 37 weken voorbij was, zijn ze gelijk begonnen met inleiden en met 37+6 was ze geboren. Ook tijdens mijn zh opnames dames met vermoedelijk p.e. gezien. Ze moesten allemaal 24 uur urine opvangen in het zh en inleiden werd als de gezondheid van moeder en kind het toelieten zoveel mogelijk gerekt tot minstens 37 weken. Wil je er meer over weten, dan vraag je me maar. Gewicht..ik sta al een poosje niet meer op de weegschaal. Mijn lijf komt als ik zwanger ben enorm aan. Gelukkig weet ik van de eerste keer dat ik het ook weer kwijtraak. Dus maak me er nu maar niet teveel zorgen over. Houd nu wel veel vocht vast. Dikke vingers. Heb mijn trouwring gisteren met veel moeite af gekregen. Vanmiddag weer check bij de gyn. Ik vertrouw mijn bloeddruk ook niet helemaal. De vorige keer was hij ook al wat hoog en later weer iets lager. We gaan het zien.
Jaaa, vandaag nog een hele spannende dag en dan ben je er ook voorbij! We gaan nog steeds voor (minimaal) 37 weken he Zijn er meer mensen die interesse hebben in een whatsapp groep voor alleen ons clubje hier? Geheim/privé natuurlijk.
ja zeker! Ik stuur je even een pb! Maar mijn voorkeur is nog steeds de whatsapp groep haha, alleen even kijken of de rest dat ook wil.
Ah @anniko wat balen zeg, al die ritjes elke keer en het gedoe! Veel sterkte en hou vol, je bent bijna bij die 37 weken!!
Elke ochtend??? Whaa haha, ik weeg mezelf alleen als ik een afspraak in het ziekenhuis heb haha... ik ben nu totaal 7,5 kg aangekomen Bij mijn dochter echt 0 gram aangekomen, bleef maar op hetzelfde gewicht en nu dus 7,5 kg erbij.. pffff
Hier ook vocht vasthouden inderdaad, ik merk het vooral in m'n benen, enkels en polsen. Vingers meestal in de avond maar nog niet overdag. Ik hou het wel in de gaten dat ik op tijd mijn ring ook afdoe.. zonde als die eraf geknipt moet worden