Oh nee, jij ook? Vreselijk he die angst! Toen ik 23 jaar geleden (!) voor het laatst moest overgeven, viel ik daarna ook flauw, door de angst. Ik hou het ook tegen, en ik vraag me af hoe het zou zijn als ik me er gewoon kon aan 'overgeven', of ik me dan minder misselijk zou voelen de rest van de tijd. Jij ook sterkte hoor!
Hier zul je veel herkenning vinden. Ik vind het ook vreselijk deze periode en neem ook al die voorzorgen tegen de misselijkheid, alleen helpt de emesafene al niet meer genoeg. Ook om de 2 uur eten is niet genoeg voor me. En ik kom te weinig aan drinken toe, daar moet ik echt op letten.
Heb je een leuke vakantie gehad? Wat fijn een goede echo! Ik heb nog geen last van de broeken, ik ben zelfs een halve kilo minder dan startgewicht, door de misselijkheid. En ik had al ondergewicht. Hopelijk kan ik ook snel klagen over te strakke broeken
Welkom aan alle nieuwe meiden! Weet iemand hoe het met Merelv gaat? Heb haar al een tijdje niet meer gezien hier.
Het wordt bij de meesten echt beter na een paar weken, houd je daar aan vast. Het moet bij je passen...maar ik vind het heel erg fijn om me af te stemmen op datgene wat ik graag wil (fit en gezond zwanger zijn), in plaats van wat ik niet wil. Ik kwam deze meditatie tegen: Ik vind hem heel fijn. Verder regelmatig met beetjes eten. Zo eet ik mijn avondmaaltijd in 3 stukken met tussenpozen. Ik eet geen dingen die uitgesproken qua smaak zijn. Ik volg mijn gevoel, als ik ergens heel erg zin in heb, valt dat meestal ook goed op mijn maag. Verder helpt cola me goed. Daar kan ik lekker van boeren en lucht op
Juni het gaat goed met mij! Lief dat je het vraagt Ik ben erg ongeduldig aan het wachten op mijn eerste echo, het duurt zo vreselijk lang.. de 18e heb ik de afspraak. Ik hoop dat alles er goed uit ziet, we hebben zo lang gewacht op een klein hummeltje... Ik moet van het positieve uitgaan natuurlijk! Als we de echo gehad hebben gaan we het de 19e vertellen aan onze ouders, ik zie daar heel erg naar uit In de tussentijd ben ik wat misselijk, maar nog niet zo erg gelukkig. Hopelijk blijft het zo in ieder geval tot na de echo omdat onze ouders heel vaak bij ons komen om mij te helpen bij mijn werk (bijna iedere dag)... Verder heb ik last van mijn borsten, onderrug en af en toe een drukkend gevoel bij mijn baarmoeder. Moe zijn hoort er ook bij, maar ik ben ook elke dag vroeg wakker sinds ik zwanger ben.
@Lillian1983 Welkom! Wij verwachten ook een kerstkindje Vervelend dat je je niet fit voelt. Hier ook! Heel erg moe en misselijk. Dit weekend was erg rustig maar ik zie er tegenop om komende week weer in te gaan met de kids op school, zwemles, werken...Ik kan ook niet wachten tot het eerste trimester voorbij is. Good luck!
@Elisabetta Wat leuk om te horen dat we gelijktijdig uitgerekend zijn maar die kwaaltjes zijn jammer genoeg wat minder, hopelijk snel voorbij. Ik moet morgen ook weer aan het werk, geluk bij ongeluk dat ik sowieso al minder werkte vanwege een rugblessure en overijverige stagiar! Respect dat je ook al kinderen hebt, ik zou echt niet weten hoe ik dat zou kunnen bolwerken!
Fijn te horen dat het goed met je gaat! Jij de 18e de eerste echo? Wij de 19de. We staan hier zo'n beetje achteraan het lijstje wat dat betreft hé. Ik vind het ook lastig het wachten. Het maakt de misselijkheid extra zwaar voor me, ik besef nog niet goed waarvoor ik het doe, ik 'geloof' het nog niet echt. Ik heb het noodgedwongen moeten vertellen aan mijn ouders omdat ik zo misselijk was dat ik hun hulp nodig had. Leuk dat jij je ouders en schoonouders bijna dagelijks ziet. Hier wonen ze te veraf daarvoor.
Juni Grappig dat we precies 1 dag achter elkaar staan met de uitgerekende datum en de eerste echo! Wachten duurt echt veel te lang, ik heb precies het zelfde, ik geloof het pas als ik zie en hoor dat alles goed is, ik heb zelfs nog een test gedaan vandaag (al wil dat niets zeggen natuurlijk), echt erg. Het is leuk dat ze er bijna iedere dag zijn, maar ook extra moeilijk! We faken nu nog de hormoonspuiten die ik voor de zwangerschap steeds moest inbrengen, wel heel grappig! Ook de misselijkheid moet ik verbergen... Er bestaan wel pilletjes voor, als het echt niet te houden is ga ik daar eens naar kijken. Ik hoop dat ik het nog 10 dagen uit kan houden, we willen het de dag na de echo vertellen, dan hebben we een soort familie verbouwingsvergadering (met de ouders van mijn vriend en mijn moeder) en willen we het als 'puntje' inbrengen ;-P Daar zie ik zo naar uit!
Ik heb gelukkig nog niet hoeven overgeven.. maar ben eigenlijk elke dag 'misselijk'.. Heel vervelend.. Maar het is meer een rottig gevoel dan echt 'overgeven misselijk'? Iemand ook last van hoofspijn of duizeligheid? 17e ga ik op echo.. Dan zou ik 8weken moeten zijn! Iedereen bijna in dezelfde week, spannend!
Ik heb gelukkig ook nog niet hoeven spugen, maar ik voel me zo vreselijk Heb het idee dat de Okugest niet (meer) werkt. Zie het even niet meer zitten...ik weet waar ik het voor doe maar het is zo zwaar.
hou vol meis... probeer echt kleine beetjes te eten over de hele dag dan hou je het enigzins in bedwang. niet wachten tot je trek krijgt of een wee gevoel want dan is je maag al weer te leeg...sterkte!
vandaag intake en echo gehad. kleine doet het gelukkig goed. de echo was heel uitgebreidt, ze nam echt de tijd, en we konden het hartje mooi zien enz. helemaal gerustgesteld voor nu bloeddruk goed, heel informatiepakket mee en een lief welkomscadeautje (pittenzakje om zelf op te warmen). volgende afspraak pas eind mei maar mocht er iets zijn dan kunnen we bellen. de volgende keer: de termijnecho!
❤Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 december 2017 ❤ 16 december Miepiemoos - 28 jaar - 2e kindje 17 december Kimm17 - 24 jaar - 1e kindje 18 december Niqi86 - 30 jaar - 2e kindje Leeuwarden2015 - 21 jaar - 2e kindje Lysje90 - 27 jaar - 1e kindje Anniko - 32 jaar - 1e kindje 19 december Zonne Straal - 32 jaar - 3e kindje Jaan13 - .. jaar - 2e kindje Mich92 - 24 jaar - 2e kindje 20 december Liefwolkje - .. jaar - .. kindje 2worden3 - 31jaar - 3e kindje Naatasja - 28 jaar - 1e kindje Dex1989 - 28 jaar - 1e kindje 21 december Junyor - 35 jaar - 2e kindje 22 december Number2 - 41 jaar - 2e kindje 23 december 24 december 25 december Elisabetta - 29 jaar - 3e kindje Me1991 - 26 jaar - 1e kindje 26 december Roxje - 24 jaar - 1e kindje 27 december Love2Live - 34 jaar - 3e kindje Brandnew - 35 jaar - 2e kindje 28 december 29 december Muizelijntje - 33 jaar - 3e kindje 30 december MerelV - 31 jaar - 1e kindje 31 december Juni - 39 jaar - 3de kindje Afsprakenlijstje: 5 mei - Niqi86 - eerste echo + intake VK 8 mei - Junyor - eerste echo 8 mei - Roxje- eerste echo 10 mei - jaan13 - eerste echo 10 mei - Mich92 - intake + eerste echo 11 mei - anniko - tweede echo 15 mei - Brandnew - tweede echo 15 mei - Kimm17 - tweede echo 16 mei - Lysje90- tweede echo + intake VK 18 mei - MerelV - eerste echo ziekenhuis 19 mei - juni - eerste echo 30 mei- Number2 - Termijn echo 2 juni - Dex1989 - tweede echo 19 juni - Dex1989 - controle bij VK In totaal tot nu toe; 0 BOYS♂ 0GIRLS♀ 0 VERRASSING
Ik ook (nog) niet, maar dag en nacht misselijk hier. Het is inderdaad anders dan bij griep ofzo, het is een lege-maag-misselijkheid, maar toch wel zo'n naar gevoel dat ik er bijna van moet overgeven. En elke dag taat zo in het teken van 'wat kan ik eten, wat gaat goed vallen?', ik voel me een soort roofdier constant op zoek naar (goed) voedsel. Hoofdpijn heb ik niet, wel een lage bloeddruk waardoor soms zwart voor de ogen. Ik heb de 19de echo en ben dan 7 weken en 5 dagen.
Kop op! Ik herken het maar al te goed, ook de wanhoop die je soms voelt erdoor. Misschien kun je de uisarts of VK om iets sterkers vragen, zoals emesafene?
Wow Number2 wat heb je veel echo's! Super dat ie goed was! Hier nog wachten tot 19 mei voor de eerste echo.