16 t/m 31 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niqi86, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dex1989

Dex1989 Bekend lid

21 dec 2016
    924
    651
    93
    Vrouw
    Fijn dat jullie zijn begonnen over de screenings. Dat is best iets waar ik heel erg over twijfel. Mag ik vragen, vooral aan de jongere dames (onder de 30) waarom jullie wel voor een test zouden kiezen, gezien de kleinere kans qua leeftijd? Wij zijn jong, hebben gezonde families en ik ben bang (maar dat is misschien kop in het zand steken..) dat ik dan de hele zwangerschap bezig ben met uitslagen. Mn vriend en ik denken er overigens nog niet helemaal hetzelfde over. Hij is meer van de zekerheid. Ben benieuwd naar jullie beweegredenen, wie weet helpt het ons ook bij de keuze.

2. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Wij gaan sowieso de nipt doen aangezien ik al bijna 40 ben. We moeten nog even kijken of we dat via onze Nederlandse zorgverzekering in Nederland doen, of tegen eigen betaling in België (in Belgie wordt het alleen vergoed indien hoger risico maar ik wil niet EERST een nekplooimeting laten doen en dan een slechte uitslag krijgen (gezien mijn leeftijd) en dan alsnog de nipt. Dan gaat er veel te veel tijd overheen. Waar we het gaan doen, hangt ervan af waar ze het meeste onderzoeken denk ik. Ik denk dat mijn gyn sowieso nog wel een echo zal doen rond die termijn, dus andere afwijkingen zoals open schedel kunnen dan zo gescreend worden. Het zal nog wel veel spanning gaan opleveren vrees ik.

3. Lysje90

Lysje90 Actief lid

29 jan 2017
    156
    13
    18
    Hee Dames,

Even hier ook een update. Ik ben even afwezig geweest van de pagina en dit zal ik voorlopig ook nog even blijven. 2 mei echo gehad en leek minder ver te zijn dan gedacht. 8 mei echo herhaald, vruchtzakje was gegroeid tot het juist termijn maar helaas leeg.

Nu ben ik voor de tweede keer cytotec aan het gebruiken, helaas zonder resultaat. Morgen contact met de gynaecoloog voor wanneer de curettage zal plaats vinden.

Jullie allemaal heel veel succes met de zwangerschap :)

Liefs

4. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63

Wat naar voor jullie, en zeker dat het de tweede keer is. Veel sterkte. Hopelijk de volgende keer een plakkertje!

5. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    @Lysje90 Wat verdrietig voor jullie :( Heel veel sterkte toegewenst!

6. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Hier vanavond een goede echo gehad. Ik was best gespannen, maar er was een kloppend hartje te zien. Kindje lag diep verstopt, dus heb geen mooie foto's. Dat komt de volgende keer. De opluchting overheerst.

Me1991, brandnew en Curagirl vinden dit leuk.
  7. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
  8. muizelijntje

muizelijntje Actief lid

12 feb 2015
    159
    28
    28
  9. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    @Lysje90 wat ontzettend naar meis, veel sterkte!

10. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    @Elisabetta wat een opluchting voor jullie!fijn hoor!

Elisabetta vindt dit leuk.
  11. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Gisteren een mooie en goede echo gehad! Kloppend hartje en past bij het termijn. Super blij!

Over 4 weken weer controleafspraak en termijnecho :)

Elisabetta, Me1991 en brandnew vinden dit leuk.
  12. Roxje

Roxje Actief lid

17 apr 2017
    133
    52
    28
    Vrouw
    Groningen
    Vanmorgen voor "blaasontsteking" naar de huisarts . Zegt hij we gaan wel ff naar de blaas kijken. Nu ligt blijkbaar de baarmoeder tegen Mn blaas te drukken . In die baarmoeder weer een mooi kloppend hartje gezien. Echo straling zijn niet gericht om het kindje te zien . Daarom was het niet duidelijk allemaal
    Ik was best zenuwachtig omdat Mn symptomen waren verdwenen .
    Heb dus gelukkig geen duidelijk beeld gezien , mag maandag weer naar de verloskundige .
    Vind het niet eerlijk tegen over Mn vriend als ik hem wel al duidelijk gezien had haha .

13. merelv

merelv Actief lid

12 nov 2015
    233
    70
    28
    Fijn dat jullie een goede echo hadden! Morgen ben ik aan de beurt, ik ben echt heeeel erg zenuwachtig.... vreselijk...
    Ik hoop dat het allemaal goed is...

14. Curagirl

Curagirl Actief lid

23 apr 2017
    176
    140
    43
    Vrouw
    Fijn voor jullie dames! :)
    Vanmiddag moet ik. Heb er gewoon een beetje 'tandarts-buikpijn' van!
    Om 15.00 (21:00NLse tijd) ben zo benieuwd! Spannend!!!
    @merelv jij ook succes vandaag!

15. merelv

merelv Actief lid

12 nov 2015
    233
    70
    28
    Curagirl Heel veel suc6!
    Ik moet morgen 9:45, bij mij voelt het als een uitslag horen van een belangrijk examen :confused:

16. Dex1989

Dex1989 Bekend lid

21 dec 2016
    924
    651
    93
    Vrouw
    @Lysje90 wat een rot bericht meis, veel sterkte!!

Meiden met goede echo's, heerlijk! Lekker van genieten.

Meiden die straks of morgen gaan, succes maar vooral veel plezier!

Mijn termijn echo is iets vervroegd naar 30 mei ipv 2 juni, dus hoef gelukkig minder lang te wachten! Ik merk vooral dat mn lichaam echt rust nodig heeft en voldoende brandstof.. gisteren door een werk bijeenkomst niet helemaal goed gepland met eten, resultaat was dat ik ontzettende buikpijn (maag denk ik) had en bijna van mn stokje ging, zo licht in mn hoofd. Niet handig dus. Ik moet echt nog beter op mezelf letten en even geen gekke dingen doen.. het is ook niet niks natuurlijk wat er allemaal in je lichaam gebeurt nu.

17. Me1991

Me1991 Lid

29 apr 2017
    38
    15
    8
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik was even afwezig doordat ik me behoorlijk slecht heb gevoeld. Ik heb echt een paar dagen spugend op de bank gelegen, maar dat lijkt nu weer iets beter te worden.

Ik heb net even bijgelezen en wat is er veel gebeurd! Wat vreselijk voor de dames met slecht nieuws! Heel veel sterkte allemaal

En wat fantastisch voor degenen met goed nieuws! Jullie gefeliciteerd;)

Ik kan me bij de laatste groep aansluiten!:D Ik had een goede echo en mijn berekening klopt redelijk. Ik heb 8 juni de termijnecho. Maar wat bijzonder om je kindje voor de eerste keer te mogen zien:) een prachtig kloppend hartje en alles was goed te zien, zelfs met een uitwendige echo!

Nu echt genieten van het zwanger zijn! Het lijkt nu ineens veel echter en het hebben van kwaaltjes is ineens totaal onbelangrijk geworden.

Vanaf nu zal ik hopelijk weer wat actiever zijn hier hahah

18. Me1991

Me1991 Lid

29 apr 2017
    38
    15
    8
    Vrouw
    @Curagirl @merelv ik kan me jullie zenuwen goed voorstellen! Ik heb vannacht nog geen vier uurtjes geslapen van de stress hahah, maar als alles dan goed is dan is het het zeker waard

19. merelv

merelv Actief lid

12 nov 2015
    233
    70
    28
    #519 merelv, 17 mei 2017
    Laatst bewerkt: 17 mei 2017
    Me1991
    Ik hoop dat ik wat langer slaap vannacht ;)
    Als het allemaal goed is morgen, gaan we het vrijdag bekend maken aan onze ouders. Ik ben bezig met een taart in lagen roze en blauw opgebouwd met bovenop de taart een ooievaar op zijn nest ;)

20. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Hoi meiden! Ivm de snelle zwangerschap na mijn laatste bevalling in januari moet ik onze MAXI-COSI Mura 4 Plus verkopen. We moeten nu een duo-wagen aanschaffen. Het gaat om een complete set inclusief een reiswieg voor €550. Regenhoes en voetenzak zitten erbij. Alles is zo goed als nieuw.

Mocht er interesse zijn laat het maar weten :)

Deel Deze Pagina