heb ik ook heel veel last van! zo erg dat ik me af vraag of dit wel normaal is. met steken ben ik zo'n beetje mn hele leven al wel bekend. maar naarmate ik ouder wordt, worden ze nog heftiger en heftiger.. denk zelf dat het niet zo heel veel uit zal maken of je wat slanker of wat voller bent voor het vinden van het hartje. hooguit moet je wat harder drukken op je buik. volgens mij ligt het er meer aan of je kindje tegen je buik aan ligt of meer tegen je rug, en natuurlijk ook waar de placenta zich bevindt. is die voorin dan kun je het hartje pas heel laat horen meestal. of je nou slank of vol bent... veel plezier in Londen!
super hoor! wel veel zwangeren hier die pregnyl hebben moeten gebruiken valt me op! heb de laatste keer pregnyl en gonal-f moeten gebruiken
hmm ja ik denk het wel. heb het zelf soms met vlagen. meer die kokhalsneigingen zeg maar.. vooral als ik te vlug mn water op drink zelf heb ik het ineens sinds een paar dagen niet meer zo op warm vlees.. maar verder vreet ik nog steeds alles haha hopelijk val je niet nog verder af meid! namen: nog niet helemaal over uit. de namen voor het ene geslacht hadden we nog 'bewaard' van de vorige keer. maar vind nu de eerste naam een beetje teveel voorkomen helaas.. heb al wel een goeie, mooie naam ter vervanging daarvan gevonden. alleen ik ben zo'n heikneuter die heel erg gebiologeerd is door de betekenis van namen... en als ik de betekenissen (wij gaan sowieso meerdere namen geven) achter elkaar zet, vind ik het niet zo.. voor het andere geslacht wordt het helemaal lastig. gelukkig zitten we wel op 1 lijn welke soort namen we mooi vinden, maar omdat ons laatste kindje de voor ons toen mooiste namen al heeft gekregen, zou ik voor deze zwangerschap niet zo goed weten welke namen we dan nu zouden moeten kiezen.. haha
hier ben ik dus degene die nu twijfelt over de eerste naam die we over hadden gehouden na mn laatste zwangerschap wanneer verwacht je de uitslag, juni? ik weet even niet meer zo goed wanneer je de test hebt gehad namelijk..
namen.. het blijft een lastig onderwerp! maar o zo leuk tegelijkertijd fijn dat jullie beiden nogsteeds positief zijn over de meisjesnaam!
Namen bewaren gaat bij ons niet haha, want het is de eerste! Volgend weekend maar eens boor gaan zitten! (Al heb ik al een klein ijstje van 10 namen, maar manlief vind de helft niks omdat ze in de top 20 staan bijvoorbeeld of omdat hij iemand kent met die naam) Ben benieuwd!!
curagirl: we waren net even wandelen en toen bracht ik het ook ter sprake. staat bij ons sowieso wel vast dat ons kindje frans(klinkende) namen krijgt. maar manlief heeft er deze keer ook wat moeite mee om het eea. te bedenken. hij wil eerst het geslacht weten omdat ie denkt dat het dan makkelijker wordt om namen te bedenken. wel belangrijk dat jullie er samen uit komen natuurlijk. persoonlijk ben ik ook niet zo'n fan van namen uit de top zoveel. niet dat ik er geen mooie tussen vind zitten. maar lijkt mij niet echt fijn voor ons kind als het straks met nog 4 emma's of sofie's in de klas zit.. zelf denk ik dat je dé naam eerder tegen zult komen als je er niet naar op zoek bent
@Anna Nymous ik heb de lijst al aangepast maar dankjewel! Ik had inderdaad een grotere kans op blaasontsteking als ik was doorgegaan met MvM.
Ik heb vorige keer halverwege erg last gekregen van mijn schaambeen. Was geen instabiliteit, maar bekkenklachten. Ik sliep met een (voedings-)kussen tussen mijn knieën en dat gaf verlichting. Misschien kun je het eens proberen? Met opstaan eerst op je zij draaien en daarna met je armen overeind duwen. Have fun in London!
Ik hoef inderdaad ook geen top 10 naam hoor, het is meer dat er een naam in zit die ik vroeger altijd al wilde gebruiken toen die er nog niet in stond haha! Ik zag laatst met de aftiteling van een film een leuke naam voorbij komen haha! Dus dat was ook een moment dat ik niet op zoek was naar een naam!
❤Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 december 2017 ❤ 16 december Miepiemoos - 28 jaar - 2e kindje Niqi86 - 31 jaar - 2e kindje 17 december Kimm17 - 24 jaar - 1e kindje Number2 - 41 jaar - 2e kindje 18 december Leeuwarden2015 - 21 jaar - 2e kindje Lysje90 - 27 jaar - 1e kindje Anniko - 32 jaar - 1e kindje Irisje24 - ? jaar - 1e kindje 19 december Zonne Straal - 33 jaar - 3e kindje Mich92 - 24 jaar - 2e kindje Merel1204 - 27 jaar - 1e kindje Dex1989 - 28 jaar - 1e kindje 20 december 2worden3 - 31jaar - 3e kindje Naatasja - 28 jaar - 1e kindje 21 december Junyor - 35 jaar - 2e kindje 22 december 23 december Jaan13 - ? jaar - 2e kindje Brandnew - 35 jaar - 2e kindje 24 december 25 december Poppysun - 38 jaar - 2e kindje 26 december Roxje - 24 jaar - 1e kindje 27 december Love2Live - 34 jaar - 3e kindje Juni - 39 jaar - 3de kindje Anna Nymous - ? - ? 28 december Me1991 - 26 jaar - 1e kindje Elisabetta - 30 jaar - 3e kindje 29 december Muizelijntje - 33 jaar - 3e kindje 30 december 31 december 1 januari MerelV - 31 jaar - 1e kindje 3 januari Curagirl - 27 jaar - 1e kindje Afsprakenlijstje: 8 juni - Merelv - tweede echo 8 juni - Me1991 - termijn echo 9 juni - Poppysun - controle ziekenhuis 9 juni - ? - intake en echo ziekenhuis 12 juni - laatste controle vk 13 juni - Anna Nymous - termijn echo 15 juni - Merelv - termijn echo 16 juni - Me1991 - controle bij VK 19 juni - Dex1989 - controle bij VK 19 juni - Kimm17 - echo bij VK 20 juni - Brandner - gyn 22 juni - anniko - controle bij gyn 26 juni - Niqi86 - controle VK 26 juni - Curagirl - controle ZH (+ combinatietest?) 28 juni - number2 - controle VK 4 juli - Anna Nymous - controle VK 5 juli - Niqi86 - geslachtsbepaling 13 juli - Elisabetta - controle VK 20 juli - Juni - echo + controle 25 juli - Niqi86 - 20 wkn echo 31 juli - Me1991 - 20wk echo 11 augustus - Elisabetta - 20wk echo 16 augustus - Juni - 20 weken In totaal tot nu toe; 0 BOYS♂ 0GIRLS♀ 0 VERRASSING
Wij hebben 26 juni een 2/3/4d echo gepland om te kijken wat het geslacht is Haha en we krijgen er nog een uitgebreide echo bij super leuk! Willen het zo graag weten dat we niet langer meer kunnen wachten !
Oh leuk!!! Dat is al best snel. Ik ben een paar dag vooruit gezet dus ik moet uiteindelijk langer wachten omdat ik de echo al had gepland.
Ah dat is wel weer jammer! Ik Ben dan 15 weken en 1 dag en waar we de echo laten maken vonden dat we nog best laat kwamen sommige mensen kwamen al met 13 of 14 weken voor een geslachtsbepaling daar haha !
Meiden, ik heb zaterdag bloed laten prikken voor de NIPT dus ook wij zijn in afwachting.. Hebben jullie trouwens ook getest op nevenbevindingen? Wij doen dat niet namelijk. Namen hebben we het wel even kort over gehad maar nog niks concreets, ach we hebben nog een tijdje te gaan en sowieso willen we graag weten wat het wordt. Dat maakt het misschien ook iets makkelijker. Snel even de afspraak maken voor de pretecho! Hoe gaat het nu met jullie? Nog veel 'klachten'? Hier enkel heel vroeg en vaak wakker en (dus) ook erg moe. En soms wat pijnlijke steken bij niezen, gapen etc. De banden dus..
@Dex1989 : ook ik ben vaak heel vroeg wakker en geraak dan niet meer in slaap. Ik herinner me niet dat ik dat de vorige keren ook zo vroeg in de zwangerschap al had. Na een korte nacht heb ik meer last van hongermisselijkheid dan na een goede nacht. Jij ook op het wachtbankje van de nipt dus. Ik ben ondertussen op van de spanning, heb er over gedroomd vannacht. Ik verwacht de uitslag in de loop van deze week en ik weet eigenlijk al dat als het per mail komt dat het dan goed nieuws zal zijn maar per telefoon slecht nieuws. Nu ben ik dus als de dood als de telefoon overgaat. Ik ben nu bijna 40 en ik zit er echt mee in door mijn leeftijd.
Hi Dex! spannend ! dus ook jij op het "NIPT wachtbankje" Ik laat de nevenbevindingen wel meenemen. ben tenslotte over de 40 en de risico's groter. De nevenbevindingen controleren ook verwante afwijkingen aan de 3 trisomieen en ook die varianten geven ernstige handicaps. vandaar dat ik/wij het graag willen weten. Bij mijn vorige zwangerschap had ik zo een grote placenta waar de doorbloeding van verminderd was (rook en drink niet en toch slechtere conditie placenta) dat ik graag wil weten of hier mogelijk afwijkingen in zitten. dit zou betekenen dat ze de ontwikkeling en groei van het kindje naarmate je verder vordert beter gaan controleren. verder worden de eerste zwangerschapssymptomen wel minder. erg fijn dat je minder misselijk bent he! alleen bij vlagen als je heel moe bent. Mijn banden voel ik ook goed dus is heel herkenbaar . mijn buik is al wel behoorlijk.. mijn dochter van 10 zei vanmorgen nog, jeetje mam je buik en borsten zijn wel al echt dik hoor ...de rest niet maar dat is niet te missen fijn he grote meiden in huis hahaha
heel herkenbaar meis... ze bellen idd alleen als er mogelijk iets is... ik hoor het als het goed is ook deze week... heb mijn telefoon al 10* gecontroleerd vandaag incl de spam folder.... pfff dit is nog erger dan het NOD wachtbankje he... we duimen voor ons allen !! digi knuffel en hou vol!
❤Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 december 2017 ❤ 16 december Miepiemoos - 28 jaar - 2e kindje Niqi86 - 31 jaar - 2e kindje 17 december Kimm17 - 24 jaar - 1e kindje Number2 - 41 jaar - 2e kindje 18 december Leeuwarden2015 - 21 jaar - 2e kindje Lysje90 - 27 jaar - 1e kindje Anniko - 32 jaar - 1e kindje Irisje24 - ? jaar - 1e kindje 19 december Zonne Straal - 33 jaar - 3e kindje Mich92 - 24 jaar - 2e kindje Merel1204 - 27 jaar - 1e kindje Dex1989 - 28 jaar - 1e kindje 20 december 2worden3 - 31jaar - 3e kindje Naatasja - 28 jaar - 1e kindje 21 december Junyor - 35 jaar - 2e kindje 22 december 23 december Jaan13 - ? jaar - 2e kindje Brandnew - 35 jaar - 2e kindje 24 december 25 december Poppysun - 38 jaar - 2e kindje 26 december Roxje - 24 jaar - 1e kindje 27 december Love2Live - 34 jaar - 3e kindje Juni - 39 jaar - 3de kindje Anna Nymous - ? - ? Muizelijntje - 33 jaar - 3e kindje 28 december Me1991 - 26 jaar - 1e kindje Elisabetta - 30 jaar - 3e kindje 29 december 30 december 31 december 1 januari MerelV - 31 jaar - 1e kindje 3 januari Curagirl - 27 jaar - 1e kindje Afsprakenlijstje: 8 juni - Merelv - tweede echo 8 juni - Me1991 - termijn echo 9 juni - Poppysun - controle ziekenhuis 9 juni - ? - intake en echo ziekenhuis 12 juni - laatste controle vk 12 juni -Muizelijntje - controle bij VK 13 juni - Anna Nymous - termijn echo 15 juni - Merelv - termijn echo 16 juni - Me1991 - controle bij VK 19 juni - Dex1989 - controle bij VK 19 juni - Kimm17 - echo bij VK 20 juni - Brandner - gyn 22 juni - anniko - controle bij gyn 26 juni - Niqi86 - controle VK 26 juni - Curagirl - controle ZH (+ combinatietest?) 28 juni - number2 - controle VK 4 juli - Anna Nymous - controle VK 5 juli - Niqi86 - geslachtsbepaling 13 juli - Elisabetta - controle VK 20 juli - Juni - echo + controle 25 juli - Niqi86 - 20 wkn echo 31 juli - Me1991 - 20wk echo 11 augustus - Elisabetta - 20wk echo 16 augustus - Juni - 20 weken In totaal tot nu toe; 0 BOYS♂ 0GIRLS♀ 0 VERRASSING