Hallo!! wat naar dat jij het ook hebt. ja je lichaam maakt meer bloed aan en intussen worden je bloedvaten wijder door de hormonen. de druk in je aderen gaat dus eerst omlaag en daarmee ook je bloeddruk. je lichaam gaat nu hieraan wennen en zal je hartslag omhoog gaan brengen en hiermee al ook je bloeddruk weer stijgen. Ik heb het ook dat misselijke moeie gevoel en wacht ook met smart op de periode van energie en je heel goed voelen
haha ja klopt! misschien dat ik net als juni alleen af en toe een foto deel bv kinderkamer of iets dergelijks en verder hier blijf kletsen. ja ik moet zeggen dat ik moe blijf en bij vlagen nog erg misselijk. duizeligheid valt mee gelukkig. het schijnt bij sommige vrouwen voor te komen en anderen hebben nergens last van. Ach, als mijn bloeddruk nou heel laag is, dan kan hij voorlopig nog wel even stijgen de komende maanden voor het gevaarlijk wordt grapje natuurlijk haha
Heeft iemand van jullie ook zijn bloedgroep doorgekregen vanuit het zwangerschapsonderzoek en is gebleken dat je rhesus C negatief bent? het schijnt dat ze dat nu sinds 4 jaar ook onderzoeken naast rhesus D. ik hoorde gisteren dat ik dus rhesus c negatief ben en dan moet je met 27 weken extra bloed laten prikken. ik was even nieuwsgierig of er meer dames zijn die dit hebben? als blijkt dat je bij 27 weken toch rhesus c positief bent geworden dan gaan ze je kindje extra in de gaten houden op eventuele groeistoornissen. rhesus C wordt positief als mijn bloed in aanraking komt met dat van mijn kindje en hierop reageert met antistoffen. voor mij nog niet zo erg maar boven een bepaalde waarde dan wordt het bloed van de kleine ook aangetast en kan er groeiachterstand ontstaan. Hoewel ik redelijk medisch onderlegd ben was ik hiervan nog niet op de hoogte.... zo leer je toch iedere keer weer bij haha nooit te oud om te leren
Ja, ik! Ik heb bij de laatste controle idd gehoord dat ik "A plus kleine c minus" ben maar wat het betekent wist ik niet precies, dus dank je.
als het goed is moet je dan ook met 27 weken nog eens bloed prikken gedeelde "smart" is halve smart haha . horen we samen bij de 18% van de vrouwen die dit heeft
Ja, bij 27 weken bloed prikken, idd. Hopelijk komt het voor ons allebei goed! @Juni hier geen last van lage bloeddruk, maar wel veel lager dan normaal dus dat is voor mij prima! Later wordt ie zeker weer hoog
De mensen komen gewoon uit dit forum/deze laatste twee weken van dec groep vandaan hor Ik vind het zelf alleen niet handig dat er 5 uit het forum in de ene Facebook groep zitten en 10 in de andere Facebook groep. Ik weet dan niet meer waar ik iets moet posten, ik denk zelf dat het toch het beste en leukste is om samen te voegen?
Als alle meiden in de andere FB groep ook van de 16-31 dec forum groep zijn dan zou het idd fijn zijn als we met z'n allen samen in 1 fb groep zitten!
Als het alleen mensen van dit forum groepje zijn is het helemaal prima om het samen te voegen!! Ik heb gehoord dat ik A- bloed heb. Dus ik moet nog 2x bloedprikkken en krijg 2x een prik na de bevalling geloof ik zodat ik een eventuele volgende baby niet af ga stoten ofzo.. Ze zei wel dat ze in NL een nieuwe methode hadden.. dus dat zal dat bloedprikken wel zijn!
Hi meiden, met een uurtje gaan we even een tussentijdse check (hartje luisteren) doen bij de VK.. ben nu zo'n 2 weken flink aan het hoesten en heb 2 of 3 keer wat rood bij toiletbezoek gehad waardoor ik even gerust gesteld wil worden. Komt waarschijnlijk door een adertje maar heb nu toch maar even gebeld en mag langskomen gelukkig.
Succes Dex. Fijn dat je ter geruststelling langs kan komen. Hier vandaag de uitslag van de nipt test gehoord. Gelukkig een goede uitslag.
We zijn weet huis en alles is goed, ukkie was heel druk aan het bewegen en hartje klonk weer mooi! De baarmoeder ligt ook al veel hoger, net onder mn navel. Mn bloeddruk was wat laag (52/95) dus goed blijven eten en rustig opstaan enzo. Ben weer helemaal gerustgesteld en blij! Bedankt voor jullie berichtjes meiden @Juni @Curagirl en @muizelijntje. En wat fijn dat jouw uitslag @muizelijntje ook helemaal goed is! Kunnen we weer opgelucht het weekend in.
Ben er weer na een drukke week. Twee dagen in loondienst gewerkt en drie dagen voor mijn bedrijf van huis geweest. Dat hakt er wel even in. Nu met halve oogjes op de bank en straks lekker vroeg naar bed. Ik voel me steeds meer mijn oude zelf. Niet meer echt misselijk, meer energie. Soms voel ik mijn schaambeen een beetje zeuren (heb bij de eerste vanaf 26 weken bekkenklachten gehad, dus herken het). Dan is het even rustig aan en staan en zitten wat meer afwisselen. Ik voel ook echt al wat beweging sinds ruim 12 weken en mijn gyn zei dat dat ook kon, zeker als het een tweede is en je het gevoel al kent en je ook nog eens een achterliggende placenta hebt. Het wordt met de dag meer en duidelijker. Iedereen heeft weer goede berichten. Zo fijn om te lezen en te horen. Hier moeten we ook flink de studeerkamer uitruimen, alvorens we kunnen verven. Gelukkig bijna vakantie, dus dan aan de schilder. Daarna gaan we een paar weken naar Italië en dan wil het grootste deel al af hebben. We hebben al een kinderwagen Daar liepen we kortgeleden tegenaan. Een showmodel dat zeer gunstig geprijsd was. Qua kleding wacht ik even en koop alleen vanaf maatje 56. Die van ons is twee weken eerder geboren, maar was al 52 cm en 8 pond De andere maten groeide ze ook snel uit, dus ga het niet te ruig doen. Soms konden we na 4 wkn alweer een nieuwe garderobe aanschaffen. Ik heb een pb gestuurd voor de fb groep.
Kan me voorstellen dat je die geruststelling hard nodig had en wat een goed nieuws dat de kleine het zo goed doet!!
❤Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 december 2017 ❤ 16 december Miepiemoos - 28 jaar - 2e kindje Niqi86 - 31 jaar - 2e kindje 17 december Kimm17 - 24 jaar - 1e kindje - Jongen Number2 - 41 jaar - 2e kindje 18 december Leeuwarden2015 - 21 jaar - 2e kindje Lysje90 - 27 jaar - 1e kindje Anniko - 32 jaar - 1e kindje - Meisje Irisje24 - ? jaar - 1e kindje Zonne Straal - 33 jaar - 3e kindje 19 december Mich92 - 24 jaar - 2e kindje Merel1204 - 27 jaar - 1e kindje Dex1989 - 28 jaar - 1e kindje 20 december 2worden3 - 31jaar - 3e kindje Naatasja - 28 jaar - 1e kindje 21 december Junyor - 35 jaar - 2e kindje 23 december Jaan13 - ? jaar - 2e kindje Brandnew - 35 jaar - 2e kindje 25 december (Eerste Kerstdag) Poppysun - 38 jaar - 2e kindje Anna Nymous - ? - ? 26 december (Tweede Kerstdag) Roxje - 24 jaar - 1e kindje Love2Live - 34 jaar - 3e kindje - Jongen 27 december Juni - 39 jaar - 3de kindje - Geheim Muizelijntje - 33 jaar - 3e kindje 28 december Me1991 - 26 jaar - 1e kindje Elisabetta - 30 jaar - 3e kindje - Verrassing 2 januari MerelV - 31 jaar - 1e kindje 3 januari Curagirl - 27 jaar - 1e kindje Afsprakenlijstje: 4 juli - Anna Nymous - controle VK 4 juli - Merelv - geslachtsbepaling 4 juli - Zonne Straal - pret/geslacht echo 5 juli - Niqi86 - geslachtsbepaling 5 juli - Number2 - geslachtsbepaling 6 juli - Merelv - controle VK 11 juli - Dex1989 - geslachtsbepaling 12 juli -Muizelijntje - controle VK 12 juli - Poppysun - proluton 13 juli - Elisabetta - controle VK 13 juli - Poppysun - controle gyn 17 juli - Kimm17 - echo vk 18 juli - Brandnew - controle gyn 20 juli - Juni - echo + controle 20 juli - anniko - controle gyn 21 juli - Love2Live - controle VK 21 juli - Dex1989 - controle VK 25 juli - Niqi86 - 20 weken echo 26 juli - Kimm17 - 20 weken echo ziekenhuis 27 juli - Poppysun - 20 weken echo ziekenhuis 31 juli - Me1991 - 20 weken echo 31 juli - Number2 - 20 weken echo 1 augustus - Dex1989 - 20 weken echo 3 augustus - anniko - 20 weken echo 4 augustus - Brandnew - 20 weken echo + controle gyn 7 augustus - Anna Nymous - 20 weken echo 7 augustus - controle VK 8 augustus - Zonne Straal -20 weken echo 11 augustus - Elisabetta - 20 weken echo 16 augustus - Juni - 20 weken echo In totaal tot nu toe; 2 BOYS♂ 1 GIRLS♀ 1 VERRASSING 1 GEHEIM