16 t/m 31 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niqi86, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brandnew

brandnew Actief lid

28 apr 2017
    128
    96
    28
    Vrouw
    Fijne vakantie Number2 en Muizelijntje!

2. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Fijne vakantie @Number2 @muizelijntje !!

Zijn jullie soms ook helemaal gesloopt na een dagje werken??
    Werk in de horeca en nu is het dus super druk bij ons en dan ben ik blij als t 6 uur is. Ik loop ook super veel op t werk en op ten duur voel ik dat toch wel in mn onderbuik. Soort van bandenpijntrekjes krijg ik dan. Hebben jullie dat ook?

Gelukkig voel ik wel de kleine bijna dagelijks bewegen nu. Zo een leuk gevoel :)

3. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Mintgroen en wit is ook een hele mooie combi!
    Geen leuke aanleiding om weer in Nederland te zijn, sterkte.. Maar geweldig idee om dat een pretecho in te plannen!

5 weken klinkt lang maar zeker met even Nederland tussendoor zal het voorbij zijn voor je het weet! Geniet er van!

Harde buiken komen dacht ik vooral voor bij stress of teveel van je lichaam of mentaal vragen, rust is het keywoord... Je kan wel een trekkend gevoel hebben vanwege een litteken of zeurend gevoel maar een harde buik is vaak een teken dat je rustiger aan moet doen.

4. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Lekker! Malaga? Sevilla? Met vliegtuig of auto? Ik zoek nog vakantie ideeën haha

5. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Dat is wel een heel goed idee inderdaad, suf dat ik het nog niet zo bekeken heb. Onze dochter slaapt overdag op haar kamer en 's nachts bij ons. Een peuterbed vind ik erg vroeg nog maar zo met die wieg is het idd zo opgelost haha dank!

Anna Nymous vindt dit leuk.
  6. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    @Dex1989 sorry, voor mij is het zo vanzelfsprekend! Geduld is echt niet mijn sterke kant, als ik 1 zwakte heb.... We hebben de 22e als deadline afgesproken dus ben echt benieuwd!!

Ja vanwege de vroeggeboorte van mijn dochter word ik extra in de gaten gehouden door het ziekenhuis en mag ik niet bij de vk lopen. Al doebik dat stiekem soms nog wel omdat ze daar zoveel aardiger en begripvoller zijn... Meer mens dan in het ziekenhuis. Maar ik heb dus een medische indicatie. Mijn baarmoeder heeft endometriose, verklevingen en veel littekens. Ze groeite te hard (ik heb een 25 weken buik bij 12 weken zwangerschap) en de placenta laat daardoor mogelijk eerder los. Gevaarlijk voor baby en mij. Dat is ook de reden dat ik niet natuurlijk zwanger kan worden en zelfs in Nederland uitbehandeld was.. Gelukkig zagen ze in Duitsland nog mogelijkheden... Zo dankbaar. Afijn, het ziekenhuis wil de lengte van mijn baarmoedermond weten. Deze moet gesloten zijn en minimaal 3,5 cm zijn anders moeten ze deze dichtnaaien met een ruggeprik gaat dat. Om te voorkomen dat je te vroeg bevalt. Mijn baarmoedermond wordt dus regelmatig gecheckt. Daarnaast krijg ik steeds echo's om de placenta in de gaten te houden en krijg ik een wekelijkse injectie met een dosis hormonen die mogelijk kunnen helpen bij het voorkomen van een vroeggeboorte. Het is nooit 100% bewezen maar toch merken ze dat veel vrouwen later bevallen van een 2e of 3e kindje dan met de 1e of 2e. Het is een vrijwillige injectie maar ik heb er wel voor gekozen, alles wat kan helpen grijp ik aan. Het was zo heftig om mijn dochter zo vroeg te krijgen, liever maak ik dat niet weer mee.. Maar de baarmoedermond metingen en wekelijkse injecties zijn best wel een belasting. Nu al hihi

7. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Fijn van de goede controle! Hier ook een dochtertje die nog bij ons slaapt en baby slaapt ook bij ons in het begin. Toch wil ik de kamer wel perse af krijgen haha, zal welbiets met hormonen zijn.. Heerlijk dat jullie q-time gehad hebben! Dat mis ik wel bij ons.

8. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
  9. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Pittig zeg!! Ik ben meestal tegen 17 uur al uitgeteld haha. En bandenpijn heb ik niet echt maar wel druk op m'n stuitje, ook een vervelend gevoel vind ik..

Kimm17 vindt dit leuk.
  10. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Ik voel af en toe een plopje dat ik denk.. Was dat nou de baby? Haha maar regelmatig voelen, nee dat niet nog. Was bij me dochter ook pas met ruim 24 weken en ook toen niet elke dag. Vk en gyn zeiden dat dit door het vele littekenweefsel komt dus verwacht dat dit met kruimeltje ook zo is..

11. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    ❤Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 december 2017 ❤

16 december
    Miepiemoos - 28 jaar - 2e kindje
    Niqi86 - 31 jaar - 2e kindje - Jongen

17 december
    Kimm17 - 24 jaar - 1e kindje - Jongen
    Number2 - 41 jaar - 2e kindje - Jongen

18 december
    Leeuwarden2015 - 21 jaar - 2e kindje
    Lysje90 - 27 jaar - 1e kindje
    Anniko - 32 jaar - 1e kindje - Meisje
    Irisje24 - ? jaar - 1e kindje
    Zonne Straal - 33 jaar - 3e kindje

19 december
    Mich92 - 24 jaar - 2e kindje
    Merel1204 - 27 jaar - 1e kindje
    Dex1989 - 28 jaar - 1e kindje - Jongen

20 december
    2worden3 - 31jaar - 3e kindje
    Naatasja - 28 jaar - 1e kindje

21 december
    Junyor - 35 jaar - 2e kindje

23 december
    Jaan13 - ? jaar - 2e kindje
    Brandnew - 35 jaar - 2e kindje - Geheim

25 december (Eerste Kerstdag)
    Poppysun - 38 jaar - 2e kindje
    Anna Nymous - ? - ?

26 december (Tweede Kerstdag)
    Roxje - 24 jaar - 1e kindje
    Love2Live - 34 jaar - 3e kindje - Jongen

27 december
    Juni - 39 jaar - 3de kindje - Geheim
    Muizelijntje - 33 jaar - 3e kindje

28 december
    Me1991 - 26 jaar - 1e kindje Meisje
    Elisabetta - 30 jaar - 3e kindje - Verrassing

2 januari
    MerelV - 31 jaar - 1e kindje - Geheim

3 januari
    Curagirl - 27 jaar - 1e kindje

Afsprakenlijstje:
    14 juli - Me1991 - controle vk
    17 juli - Kimm17 - echo vk
    18 juli - Brandnew - controle gyn
    20 juli - Juni - echo + controle
    20 juli - anniko - controle gyn
    21 juli - Love2Live - controle VK
    21 juli - Dex1989 - controle VK
    25 juli - Niqi86 - 20 weken echo
    26 juli - Niqi86 - controle VK
    26 juli - Kimm17 - 20 weken echo ziekenhuis
    31 juli - Me1991 - 20 weken echo
    31 juli - Number2 - 20 weken echo
    1 augustus - Dex1989 - 20 weken echo
    3 augustus - anniko - 20 weken echo
    3 augustus - Anna Nymous - VK
    4 augustus - Brandnew - 20 wkn echo, controle gyn
    7 augustus - Anna Nymous - 20 weken echo
    7 augustus - controle VK
    8 augustus - Zonne Straal -20 weken echo
    9 augustus - Poppysun - 20 weken echo zkh
    11 augustus - Elisabetta - 20 weken echo
    16 augustus - Juni - 20 weken echo
    30 augustus - Poppysun - vpk gesprek en controle gyn

In totaal tot nu toe; 5 BOYS 2 GIRLS 1 VERRASSING 3 GEHEIM[/QUOTE]

12. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    [/QUOTE]
    Er staan hier aardig wat namen in die ik nooit voorbij zie komen. Zijn deze meiden nog wel actief hier? Ik wil ze anders graag weghalen:rolleyes:

Me1991 en Anna Nymous vinden dit leuk.
  13. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Wij zijn trouwens ook begonnen met die zwitsal app, geniale tip, dank! We hebben een paar matches waarvan we nooit dachten dat de ander die mooi zou vinden haha

Elisabetta, Anna Nymous en Curagirl vinden dit leuk.
  14. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    @Me1991 @Anna Nymous hier ook al sinds week 15 last van mijn bekken, of gewoon mijn SI gewricht, dat weet ik nog niet precies... vooral als ik ga bukken is het heel pijnlijk omhoog te komen. Maar goed, volgende week weer chiropractor, ga ik wat meer weten. Heb een van die Serola banden in huis, maar tot nu toe weinig verbetering.

Over baby kledingmaten gesproken - ik weet ook niet goed wat ik nu moet kopen. Het is natuurlijk ontzettend moeilijk om in te schatten hoe groot je baby wordt. Ik vraag me af of dat echt klopt dat lange ouders=grote baby's. dan zouden alle NL baby's super lang moeten zijn :p Ik zou sneller zeggen dat de grootte van de ouders toen ze geboren waren zou van meer belang zijn. Ik ben zelf 1.64 maar bij geboorte 55cm en 3500g! Mijn man is 1.86 en bij geboorte 53cm en 3500g. Ik ben benieuwd hoe groot onze meid wordt!

Hier ook moe na de hele dag. Gister in de ochtend alle 3 verdiepingen schoongemaakt en toen het de tijd was om een lange wandeling met mijn pup te doen was ik op en wilde maar slapen.

@muizelijntje @Number2 fijne vakantie dames! Ik ben stiekem jaloers :p

15. Anna Nymous

Anna Nymous Actief lid

30 mei 2017
    154
    68
    28
    Vrouw
    Sevilla écht doen!!!
    zoooooo mooi!

Malaga zijn wij niet geweest

wel in Cadiz (aanrader! wel wat kleiner dan Sevilla)
    Ronda, weet ik niet veel meer van zonder foto's terug te kijken en de rest van de namen zou ik al helemáál niet meer weten haha

poppysun vindt dit leuk.
  16. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Ik twijfel ook of ik de baby al voel of dat dat gewoon mijn darmen zijn. Mijn placenta zit deels voor, dus kan nog even duren.

Wij kopen van maat 50 t/m maat 62 elk 3 setjes. Tenzij ik iets leuks zie..dan wordt het wat meer :p Beide meiden zijn geboren met maat 44. Mocht het weer een kleintje worden dan kopen we bij :D

17. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    @poppysun Torremolinos en Benalmadena zijn ook leuke plaatsjes in de buurt van Malaga en Sevilla!!:D

poppysun vindt dit leuk.
  18. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    @poppysun Malaga is echt een leuke en mooie stad! De beste vissoep ter wereld hebben wij daar gegeten ;) Verder heb je daar langs de kust ook leuke plaatsjes.

poppysun vindt dit leuk.
  19. Dex1989

Dex1989 Bekend lid

21 dec 2016
    924
    651
    93
    Vrouw
    Jeetje wat pittig maar snap wel dat je het zekere voor het onzekere neemt en er alles aan doet om dat niet nogmaals mee te maken!

20. Dex1989

Dex1989 Bekend lid

21 dec 2016
    924
    651
    93
    Vrouw
    Al die vakantieverhalen hier. . Pff nu wil ik ook en we gaan pas in september! Al hebben we nog geen idee waarheen..

De vermoeidheid is hier ook wel hoor, lijkt ook ineens weer wat meer, maar dat komt denk ik omdat ukkie nu zo hard aan het groeien is. Merk het ook wel aan een wat gevoeligere buik, vrij snel bandenpijn bij een snelle beweging of kuch, vaker plassen etc. Mijn placenta ligt trouwens ook aan de voorkant dus voelen, denk het nog niet. Vanochtend twijfelde ik even maar daarna niks meer gevoeld dus denk dat ik nog even geduld moet hebben.

Oja, inmiddels ben ik wel begonnen met shoppen hoor! We hebben nu 1 berenpakje in mt 50, 3 broekjes en 4 shirtjes en een dik vest in 56, 2 shirtjes in 62 en een pakje in 62. Oja en nog wat mutsjes een slaapzakje etc. :D

Anna Nymous vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina