Nahhhhhh!! Ik heb nu gekozen voor het één dus wil dan ook wel koppig bij mn standpunt blijven (man de vorige keer zn zin, nu ik)!
Wist het niet zeker meer hoor, was deels ook 1+1.. Heftige tijd(en) dus voor jou Goed blijven praten en wie weet relatietherapie? Beter nu beginnen dan eerst nog doorsudderen totdat de bom écht barst! Hopelijk kun je je gedachten gauw verder verzetten met het inrichten/aankleden van het kamertje
Ben ik ook weer even dames Fijn om zoveel positieve berichten over 20 weken echo's te lezen en @anniko ik leef met je mee, hoop dat alles goed is met je kleintje. Vandaag de 20 weken echo gehad en ons dametje doet het helemaal super Placenta ligt alleen nog vrij laag dus willen ze later in de zwangerschap nog even controleren, gelukkig ook nog groeiecho's met 30 en 34 weken dus dan kijken ze het gelijk even na Tussendoor nog even lekker een weekje er tussenuit geweest en gelijk maar even geprofiteerd van de andere omgeving dus daar maar even babyspulletjes wezen shoppen. Uitzet raakt steeds verder compleet. Kinderwagen ook vandaag alvast besteld en na de echo gelijk weer wat spulletjes voor ons meisje gekocht. Toevallig dezelfde kinderwagen die een stukje terug in het forum te zien is, ook in die kleur. Zo toevallig haha Was weer overduidelijk dus durf nu echt volledig voor de meisjes spullen te gaan. Nog zo onwerkelijk na 2 jongens nu toch een meid. Net als de meesten hier zo te lezen druk hier bezig. Vandaag de schuur helemaal opgeruimd en zorgen dat we nu zo snel mogelijk met ons kleine meisje haar kamertje kunnen gaan beginnen. Is hier ziezo een hele hectische periode want ging hier een beetje anders dan gepland. Raakte wat eerder in de relatie zwanger dan gepland dus nu ondanks dat mijn partner elke dag al hier was ook echt bezig om samen te gaan wonen dus naast alle dingen die voor het kleine meisje gedaan moeten worden ook nog een extra huis leeg te halen en zijn spullen te verhuizen Zo blij als dat achter de rug is, want lichamelijk zit het nog steeds niet mee. Helaas toch nu al beginnende bekkeninstabiliteit dus volgende week een afspraak bij de fysiotherapeut maken. Tussen de drukke momenten door lees ik evengoed mee, hoop op snel wat meer rust om wat actiever mee te kletsen. Dus nu maar even doorzetten en dan des te meer tijd over
@hummeltje dan blijft t nog wel spannend tot november maar zo te horen heb je er wel vertrouwen in dat alles goed komt dat is ook wel belangrijk! ik ga duimen voor jullie ! Whaha ja voor jullie is het helemaal lastig aangezien t een verrassing blijft. Ik zou helemaal gek worden als ik niet zou weten wat t zou worden @mamavanlexendevon ah fijn dat de 20 weken echo goed is! Pff dat is idd zwaar om nu allemaal spullen te verhuizen enzo en al helemaal als je al last hebt van bekkeninstabiliteit. Hopelijk zijn jullie snel klaar kun je wat meer rusten is wel zo fijn !
@anniko Wat ontzettend vervelend om te horen dat ze op de echo iets afwijkends hebben gezien aan de beentjes. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt en de meest rampzalige scenario's door je hoofd spoken. De onzekerheid is gewoon funest. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt. Wij hadden vrijdag 20 weken echo. Alles leek goed. Alles mooi op schema, behalve erg lange benen. Maar goed, dat was geen verrassing met twee lange ouders. Op de echo lijkt mijn placenta alleen voor de uitgang te liggen. Dat is wel even balen voor me, omdat dat onzekerheid geeft over hoe te bevallen en dat is mijn situatie niet zo gewenst. Bij 32 weken kijken we weer en hakken dan ook direct met de gyn een knoop door. We wachten niet tot het laatste moment met dit besluit. 's Middags controle gyn. Alles loopt mooi op schema. Ik ben al best wat kilo's gegroeid, al weet ik niet waar ze zitten, want zie geen verschil en anderen ook niet. Heb al een aardig buikje, maar dat is het dan ook. Mijn gyn vond dit normaal bij de termijn, zeker ook omdat ik vrij slank de zwangerschap in ging. Wel was mijn bloeddruk weer een tikje hoog. Voor nu geen probleem, maar later in de zwangerschap mogelijk wel. Ergens had ik daar in mijn hoofd al rekening mee gehouden. Er was een vraag waarom ik bij de gyn loop: traumatische 1e bevalling, veel dingen misgegaan, angst gehad om weer zwanger te raken.
Morgen hebben wij de 20-weken echo! Kijk er niet zo super naar uit en kan niet omschrijven waarom Het lijkt bij deze zwsch minder speciaal omdat wij continu bezig zijn (met de andere twee kids). Sta er echt te weinig bij stil dat ik zwanger ben. Heb ook al een behoorlijke buik en maakt het allemaal niet echt comfy Ben bang dat ik zo'n spijt krijg dat ik niet heb genoten van de zwangerschap, maar kan helaas geen knopje omzetten. Sorry voor mijn geklaag, maar zit niet zo best in mijn vel laatste tijd. Blegh
@anniko, ik zal voor je duimen dat het een heeel klein detail is en de kortere beentjes geen gevolgen hebben voor baby's ontwikkeling. Ik snap dat je je zorgen maakt hoor! Dikke knuffel!
Aww lief van je Heb er idd wel weer vertrouwen in al vond ik het de afgelopen weken even spannend omdat ik iets soortgelijks nog niet eerder heb meegemaakt. Ergens ook wel zenuwslopend dat we het straks niet weten (en het nog zo'n 4,5e maand duurt), maar in dit geval ben ik toch een beetje pro-verrassing
Héél herkenbaar! Sterker nog: ik stond net op het punt om een soortgelijk verhaal te typen! Hier ook nog eens er laat achter gekomen dat ik zwanger was, dus heb er sowieso al 1,5e maand minder lang van kunnen genieten En als het aantal kindjes er bij twee blijft, zoals mn man graag wil.. is dit ook nog eens mn laatste zwangerschap Maarrr, toch ook weer wat positiefs; sinds ik de kleine dagelijks voel, merk ik wel dat ik ook wat bewuster geniet van dat wonder in mn buik. Hier ook morgen (vroeg) de 20-weken echo! Ik heb het voorgevoel dat mijn placenta ook voor de ingang zal liggen.. Valt me op dat er nu dus dríe dames hier zijn bij wie dat zo is? @anniko, @mamavanlexendevon en @brandnew wat ik heb gelezen.. Best veel zo op zo'n klein clubje, maar gelukkig zijn er nog zo'n twintig weken te gaan dus het kan (letterlijk) nog alle kanten op Is het trouwens standaard nowadays dat er ook groeiecho's gegeven worden? Had het er laatst met iemand over die verbaasd was dat ik er geen een ga krijgen (voor zover ik weet dan, maar zal het dinsdag eens navragen bij de VK).
@mamavanlexendevon: drukke tijden inderdaad! Goed op jezelf passen zoveel als je kunt, maar dat doe je wel denk ik Is het voor je partner zn eerste kindje als ik vragen mag? @brandnew: dat was ik die daar naar vroeg. Kan me voorstellen dat die placenta die laag ligt nu extra veel psychische last geeft gezien je voorgeschiedenis. Maar kan in die 20 weken zich nog wel verplaatsen dus het hóeft niet zo te zijn dat het problemen geeft. Wat bedoel je precies met dat je rond de 32 weken samen met de gyn. 'een knoop doorhakt'? Bedoel je dat jullie dan samen besluiten om voor een natuurlijke of juist niet-natuurlijke bevalling te kiezen of doel je op iets anders? Zijn er hier trouwens dames met een psychische 'stempel'? Ik wel, en ben eigenlijk benieuwd of jullie daar wel of geen begeleiding bij krijgen omtrent de zwangerschap/bevalling. PB mag ook!
@hummeltje5 Ik krijg groeiecho's omdat mijn beide jongens groter dan gemiddeld waren.4040 en 4320 gram bij allebei een zwangerschap van korter dan 40 weken gehad. Dus ze willen nu van te voren inschatten of het dametje ook weer groot is, ook straks een glucose onderzoek rond de 28 weken . Is voor mij ook allemaal nieuw bij de jongens niet gehad, alleen is de jongste na de geboorte geprikt op suiker. Is idd mijn partner zijn eerste kindje, best lastig vind ik omdat ik alles al eerder heb meegemaakt heb ik het idee dat ik hem soms te weinig bij dingen betrek. Hier 2 psychische 'stempels' de begeleiding die ik daar al bij heb ondersteunt me ook bij dingen rondom mijn zwangerschap en verloskundigenpraktijk waar ik bij loop legt zo nodig contact met haar om samen te kunnen werken mocht er meer ondersteuning nodig zijn
@mamavanalexendevon ik herken het wel dat gevoel. Hier ook al een grote dochter (10) en nu voor mijn partner zijn eerste kindje. toch heb ik het idee dat dit hem misschien wel een beetje een geruststelling voor de partners kan zijn. we hebben beide tenslotte al wat ervaring
succes vandaag! geen sorry, dat je je niet zo lekker in je vel voelt kan komen door de hormoon veranderingn deze weken. die maken dat je van hyper vrolijk zo in mega down kan schieten... geen spijt krijgen van dingen waar je nu even niets aan kunt veranderen meid.
wat fijn dat je echo goed was! goed van je voornemen om ruim om tijd een beslissing te nemen. dat geeft je hopelijk iets van rust. misschien dat je bloeddruk ook ietsje hoger was door de spanning van de echo en de wetenschap dat de placenta nu wat ongelukkig ligt. rustig afwachten wat hij volgende keer doet. laat je maar goed begeleiden bij je angst voor je bevalling en goed blijven praten met je man hierover! een bevallingsplan opstellen kan je straks iets rust geven denk ik.
hier een start gemaakt met het witten en verven van het kamertje. hoe heerlijk om te beginnen! het maakt het ineens weer een stukje werkelijker. dit weekend de meubels halen en erin zetten. er liggen nog genoeg klussen in huis die ik voor de bevalling gedaan wil hebben dus ik heb maar een lijst gemaakt. het lijkt alsof je nog veel tijd hebt maar voor je t weet kun je zelf minder en dan ben je afhankelijk van anderen. en laat ik daar nou niet tegen kunnen zo gek, ik heb de afgelopen 2 dagen gehad dat ik wakker werd met het idee "ik ben zwanger en we krijgen een zoon!!" alsof je nu pas hierover bewust gaat nadenken. zo gek. en als ik dan aan mijn buik voel denk ik JA het is echt zo. maf gevoel hoor! matrasjes met Airgosafe topper ook binnen incl matrashoezen. ben toch dol op de aanbiedingen van de prenatal gratis thuisbezorgen is hiermee helemaal ideaal. ook de gordijnen zijn in de maak. het gaat allemaal al een beetje vorm krijgen zo
Nou, exact dus wat ik al dacht: hier ook een placenta die niet ver genoeg verwijderd ligt van de baarmoedermond af. Hier ligt ie op 1,6 terwijl het minimum 2 is. Duss.. ook een extra echo met 30 weken (16 oktober). En niet alleen dat maar ook nog dat mijn vlies niet tegen mn baarmoeder aan ligt maar een stuk daar vanaf (wist geen eens dat dat kon) en ons kindje w.s. daarom te weinig voedingsstoffen binnenn krijgt en matig tot erg achterligt op groeischema. Gewicht van de baby met exact 20 weken: 292 gram. Héél weinig dus.. Afwachten tot half oktober dus maar weer.. @Number2: en @poppysun: het geslacht weten we idd. dus niet, al ben ik bang dat ik balletjes in beeld heb gezien (en er dus ook naast zat vwb. het voorgevoel van het geslacht). Fijne is wel dat áls het een jongen is, we al uit de namen zijn. Bij een meisje zijn we er rond de 95% blij mee.. (de namen dus). En financieel dat we geen hele nieuwe garderobe hoeven aan te schaffen, hoewel shoppen voor zo'n mini-'onsje' natuurlijk ontzéttend leuk is!
Zou iemand voor mij in de lijst (2 pagina's terug) aan willen passen dat het voor ons een verrassing is (25 december), het aantal verrassingen én dat ik 16 oktober een groeiecho heb? Mn tellie pakt geen kleuren..