16 t/m 31 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niqi86, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    wat een verhaal meis! je/jullie gaan zeker hele spannende weken tegemoet. zit het met kippevel te lezen... fijn dat jullie kleine meid er verder helemaal goed uitziet!

een vruchtwater punctie aangeboden krijgen en meteen al gehad hebben ook ...jeetje meid .. je hebt op deze manier in ieder geval geen tijd gehad om er verder over te piekeren! en ik ben zo blij om te lezen dat het je meeviel! nu wel goed rust houden he! even een weekje niets , als het lukt natuurlijk.
    ik neem aan dat de uitslag van de vruchtwater punctie 3-5 dagen duurt? . 2-3 weken is wel een hele lange tijd om in spanning te zitten :(

Ik wil jou/jullie enorm veel sterkte wensen en ik hoop oprecht dat je spoedig toch positief nieuws mag ontvangen. Het feit dat jullie kleine er verder helemaal goed uitziet op de GUO is absoluut positief!

2. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    @anniko dat worden heftige weken! Zo spannend.... onzekerheid is zo vervelend. Probeer de moed erin te houden meid. Hoe moeilijk dat ook is dat is het enige dat je nu kan doen voor jouw kindje.

@Kimm17 normaal draag ik werkkleding maar als je zwanger bent hoeft dat bij ons niet meer. Kost me een vermogen

3. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    @Number2 helaas alleen de uitslag van de sneltest komt binnen 3-5 dagen, daarna gaan ze nog van het vruchtwater een kweek doen en die uitslag krijgen we pas na 2-3 weken.
    En rust houden doe ik vandaag wel, maar ik heb natuurlijk die hele gekke en drukke pup die ervoor zorgt dat ik iedere dag veel loop en beweeg... dus ff kijken of mijn man morgen nog thuis werkt en voor de hond zorgt of niet :p

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    ❤Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 december 2017❤

16 december
    Niqi86 - 31 jaar - 2e kindje - Jongen

17 december
    Kimm17 - 24 jaar - 1e kindje - Jongen
    Number2 - 41 jaar - 2e kindje - Jongen

18 december
    Anniko - 32 jaar - 1e kindje - Meisje
    Irisje24 - ? jaar - 1e kindje
    Zonne Straal - 33 jaar - 3e kindje

19 december
    Merel1204 - 27 jaar - 1e kindje
    Dex1989 - 28 jaar - 1e kindje - Jongen

20 december
    2worden3 - 31jaar - 3e kindje
    Naatasja - 28 jaar - 1e kindje

23 december
    Brandnew - 35 jaar - 2e kindje - Geheim

25 december (Eerste Kerstdag)
    Poppysun - 38 jaar - 2e kindje - Geheim
    hummeltje5 - 32 - 2e kindje Verrassing

26 december (Tweede Kerstdag)
    Roxje - 24 jaar - 1e kindje
    Love2Live - 34 jaar - 3e kindje - Jongen

27 december
    Juni - 39 jaar - 3de kindje - Geheim
    Muizelijntje - 33 jaar - 3e kindje
    Angela38 - .. jaar - .. kindje

28 december
    Me1991 - 26 jaar - 1e kindje - Meisje
    Elisabetta - 30 jaar - 3e kindje - Verrassing

30 december

Mamavanalexendevon - 31 jaar - 3e kindje - Meisje

2 januari
    MerelV - 31 jaar - 1e kindje - Geheim

3 januari
    Curagirl - 27 jaar - 1e kindje

Afsprakenlijstje:

7 augustus - ? - controle vk
    8 augustus - hummeltje5 - controle vk
    8 augustus - Zonne Straal -20 weken echo
    9 augustus - Poppysun - 20 weken echo zkh
    10 augustus - Elisabetta - controle vk
    11 augustus - Elisabetta - 20 weken echo
    14 augustus - Kimm17 - echo vk
    14 augustus - muizelijntje - 20 weken echo
    15 augustus - Curagirl - 20 weken echo
    16 augustus - Juni - 20 weken echo
    16 augustus - MerelV - 20 weken echo
    23 augustus - Niqi86 - controle vk
    23 augustus - Number2 - controle vk
    25 augustus - anniko - controle gyn
    30 augustus - Poppysun - vpk gesprek en controle gyn
    31 augustus - Dex1989 - controle vk
    8 september - hummeltje5 - controle vk
    29 september - hummeltje5 - tel. intake kraamzorg
    16 oktober - hummeltje5 - groeiecho

In totaal tot nu toe; 5 JONGENS 3 MEISJES 2 VERRASSING 4 GEHEIM

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wie o wie had er nou gister een controle bij de verloskundige? Staat nog steeds als vraagteken in de lijst...

@anniko : heftige tijden hoor :$
    Maar wel fijn (wat een ander ook al zei) dat je gelijk terecht kon voor de punctie en niet daarvoor ook nog eens had hoeven wachten/peentjes zweten..

Hier vandaag controle bij de VK na gister de 20-weken echo te hebben gehad.
    Normaal gesproken heb ik er liever wat langer de tijd tussen, want vind het eigenlijk een beetje zonde dat ik nu 2 dagen achter elkaar het hartje hoor terwijl ik straks weer weken moet wachten... :confused:;)
    Maar nu was het wel even fijn omdat de uitslag gister natuurlijk niet helemaal super was..

Nog voordat ik wat kon zeggen zei de VK dat ze de groeiecho, die nu gepland stond bij 30 weken, vervroegd wilt hebben naar 27/28 weken :rolleyes:
    Dus donderdag ff bellen (morgen ben ik druk) zodat ik mn afspraak vervroegen kan.

Ik hoop natuurlijk heel stiekem dat dan alleen de groei van de kleine wordt gecontroleerd en dat ze de ligging van de placenta alsnog met 30 weken na gaan kijken! :rolleyes:;):D

poppysun vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Irisje24 , @Zonne straal , @Merel1204 , @2worden3 , @naatasja , @Roxje , @Angela38 :

een week of 2 terug had ik jullie al eens getagd en gepolst of het wel goed met jullie en jullie guppies gaat.

Aangezien het wel zo leuk is om in ieder geval een béétje van elkaar op de hoogte te blijven
    én alle dames hier zo'n beetje last beginnen te krijgen van nesteldrang/het opruimvirus/de schoonmaakwoede/verlate voorjaarsschoonmaak ;)... hopen we dat jullie nog reageren en weer wat actiever worden met meekletsen.
    Komend weekend wordt de lijst opgeschoond!

Me1991, Kimm17, Curagirl en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Goed bezig! :thumup:

hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat de echo vervroegd wordt! Ik las je uitslag ook van de 20 weken echo. Je voorgevoel was toch een beetje goed dus.. Ik heb nog nooit gehoord van dat vliesje, wist niet dat ze dit kunnen zien ook... Hopelijk krijgt jullie flappie toch voldoende binnen om lekker te groeien! Oh nee, toch balletjes gezien? Je had al meisjes kleding gekocht toch? Het blijft dus nog even spannend!

9. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Jemig meis, ik krijg er kippenvel van, wat een verhaal... Wat heftig. Wel heel fijn dat leiden het zo snel oppakt allemaal en je de punctie meteen kon doen. Viel dat mee, ja? Lijkt me zo pijnlijk. Wat een onzekerheid. Hopelijk krijg je eerder de uitslag dan 3 weken, wens jullie veel sterkte deze tijd.

10. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Een kweek duurt lang ja.... ik ga enorm duimen voor je! En zorg goed voor je zelf

11. Dex1989

Dex1989 Bekend lid

21 dec 2016
    924
    651
    93
    Vrouw
    @anniko wat een verhaal.. ook hier kippenvel. Ik hoop zo ontzettend dat jullie kleintje het goed doet! Heel veel sterkte met wachten meis, je kan hIer altijd je verhaal kwijt als je het even wilt delen!

Hier trouwens ook een voorliggende, lage placenta dus ook ik heb met 30 weken een extra echo. Nog geen datum, zal eens bellen! Verder gaat het goed behalve heel moe. Hebben meer van jullie hier last van?

Dit weekend zijn we begonnen met de kamer, schilderwerk is klaar en ben al helemaal verliefd! Wij hebben de kleuren wit (9010 dus niet spierwit maar wat zachter) en stonegreen van het merk Baby's Only. Ga het aanvullen met grijstinten. Straks lekker inrichten en écht mooi maken voor ons boefje!

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dank je hihi :)

13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Voorgevoel was idd. goed.
    Nu nog vwb. het geslacht haha :p

Had idd. al een stuk of 6 meidenkleertjes gekocht en zéker nog 3 op t oog :)

Maar kan best wezen dat ik t niet goed gezien heb hoor, die balletjes. Was ook supervlug en zo gauw kunnen het ook best de schaamlipjes zijn geweest..

Blijft een vreemd iets dat je soms een positief/negatief voorgevoel kan hebben en dat dit vaak ook klopt.

Blijkbaar was het toch geen vliesje (vond dat ook al apart), maar gaat t dus om de placenta (wat ik al dacht). Die sluit normaal gesproken dus mooi aan op je baarmoederwand, maar bij mij is dat gedeelte dus erg rafelig.
    Als je er meer over wilt lezen; het wordt 'placenta circumvallata' genoemd (probeer de vieze plaatjes te onwijken! :O).

Is niet alleen achterblijven in groei, maar ook in de 2e helft van de zwangerschap grotere kans op bloedingen. Als dat gebeurt moet ik gelijk de VK bellen.

Enige wat ik zelf toevallig net lees en wat ik niet van de echoscopiste heb gehoord, nóch van de verloskundige, is dat het hierdoor dus blijkbaar ook kan zijn dat mn vliezen voortijdig breken o_O...

Daar ga ik overmorgen nog maar eens even voor bellen met de VK!

Wat je zei over dat je niet wist dat ze dit kunnen zien; ik ook niet (maar wist ook geeneens van t bestaan van deze 'aandoening' af)!

Het schijnt dat het best vaak voorkomt (zo'n 25% van alle zwangerschappen), maar dat t normaal vaak pas opgemerkt wordt als je dus gaat bloeden in de 2e helft vd zwangerschap of als je vliezen voortijdig breken..
    Kortgezegd: ik ben blij dat het nu al geconstateerd is!

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik reageer echt weer gauw op een aantal berichten van jullie hoor!

Maar is n beetje irritant om te doen op mn telefoon.
    Op de laptop heb ik veel meer overzicht (en daar zit ik niet zo vaak op).

15. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Over het algemeen veel zin en energie om mijn huis aan te pakken maar als ik dan iets gedaan heb, kan ik volledig leeg zijn qua energie en wordt dan intens moe. dus ik heb me voorgenomen om iedere dag iets te doen in huis.

goed dat jij ook een extra echo krijgt voor je placenta. bij mij ligt deze over de hele voorwand van mijn buik maar niet in de buurt van de uitgang ;) wel moet ik bij 27 weken extra bloed prikken en eventueel extra controle mbt de Rhesus C negatief in mijn bloed. voorlopig duurt dat nog wel ruim 5 weken.

we twijfelen nog of we rond de 26-28 weken een pret echo zullen doen van de kleine in 3D of 4D. ben zo benieuwd naar dat lieve koppie !

Ons kamertje gaat juist van RAL9010 naar echt wit :D de muren en plafond zijn al opgefrist en gisteren avond heb ik de plinten geverfd. dan gaat je buik toch wel in de weg zitten hoor haha. vandaag de kozijnen verven en een gordijnrails ophangen. dan dit weekend de meubels ophalen. intussen zijn we ook druk op andere plekken in huis en ben ik flink aan het ruimen. Mens wat een rommel kan je bewaren. Nieuwe techniek van weggooien: bedenk of je er gelukkig van wordt of nog gelukkig mee bent. heb je het gemist ? zo nee, WEG ermee :D grof vuil ik blij met me haha

Mooie kleuren Dex! ik heb ook getwijfeld tussen baby's only en Jollein (heavy Knit en fade blue). dacht iedere keer dat ik voor jeans kleuren wilde gaan maar bleef toch twijfelen. heb nu gekozen voor de (fade)blue variant van Jollein en heb toch zulke leuke lakens en dekens gevonden.

Bijgevoegde bestanden:

hummeltje5, Kimm17 en Dex1989 vinden dit leuk.
  16. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    @poppysun succes vandaag met de 20 weken echo!

poppysun vindt dit leuk.
  17. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    @anniko pff wat heftig zeg om dat zo allemaal mee te maken. Hoop zo voor jullie dat het niks ergs is en dat het idd na de geboorte gewoon opgelost kan worden met wat extra begeleiding. Wel fijn dat de rest wel goed is met jullie meisje! Ga duimen voor jullie ❤

18. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Dank je wel! Ben net thuis. Alles was goed gelukkig. Wat een opluchting! Ging er met knikkende knietjes heen.. De echoscopiste zegt nog, lekker ontspannen... Jaaa tuurlijk. Ná de echo... Maar gelukkig was alles ok. Daarna m'n injectie weer 'gehaald' en nu met een blauwe plek, gelukkig zijn op de bank. Het is ècht.. Ben echt zwanger!

Kimm17, hummeltje5, Number2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Dex1989

Dex1989 Bekend lid

21 dec 2016
    924
    651
    93
    Vrouw
    @Number2 wat een mooie kleur!! Ben heel benieuwd hoe straks alle kamertjes er hier uit komen te zien! Punt bij mij is dat ik wel heel veel blijf doen maar eigenlijk doodmoe ben. Gevolg is dus nog moeier. We hebben wel dit weekend eindelijk de vakantie geboekt, begin september heerlijk 10 dagen naar een resort op Gran Canaria. Kan niet wachten!

@poppysun wat fijn dat alles goed was! Toch wel echt opluchting hè. . Die hele zwangerschap gaat toch wel van het ene naar het volgende spannende moment, maar gelukkig maakt iedere keer goed nieuws het steeds echter en fijner!

20. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    @Dex1989 oh wat een heerlijk vooruitzicht!! Lekker uitrusten daar. Ik lig nu plat... net het kozijn geschilderd en kan niet meer. Mijn onderrug is helemaal versleten even. Nu languit op de bank bijkomen maar!!.... het kamertje is klaar qua sauzen en schilderen!

Deel Deze Pagina