Zo herkenbaar wat jullie allemaal zeggen. Ik merk wel dat ik er nu meer vertrouwen in heb, dan de vorige keer toen het een MK werd. Maar zowel m'n vriend als ik durven nog niet volop blij te zijn. Ik ben zo bang dat het weer mis gaat. Want, wat had ik het verdriet om een miskraam altijd onderschat zeg. Ik benaderde het altijd vrij rationeel, tot ik t zelf meemaakte....
Ik neem me zo voor voordat ik ga typen de namen te onthouden, maar het lukt niet. ) En teruglezen gaat niet als je typt volgens mij. Ik had de vorige keren ook een lage bloeddruk, in combinatie met het warme weer zal de duizeligheid geen goed doen. Mijn borsten hebben pijn gedaan, maar nu niet meer, wel gevoelige tepels. Na 2x lang borstvoeding te hebben gegeven zijn ze er misschien minder gevoelig voor. Vandaag ben ik weer wat misselijker, maar meer na het eten, niet gelijk met opstaan. Niet leuk maar het voelt wel fijner. Nog 5 nachtjes tot de 1e echo. Gelukkig mag ik al om 9 uur. En dan mag ik iets kopen van mezelf als de echo goed is. Mamavandrie, mooie test hoor. En vooral dragen wat lekker zit hoor. Ik ben nu in een ander seizoen uitgerekend. En heb in een vlaag vorig jaar alles weggedaan, dus ik mag nog shoppen. Fijne dag vandaag. Wij gaan naar prinsessia.
Haha puckeltje daar ben je goed mee weggekomen!! Wij hadden een bedrijfsuitje en helaas mocht dat niet voor zwangere vrouwen. Ook het avondeten had ik gebeld wat we zouden krijgen naar die locatie en mocht ik ook niet. Heb me dus ziek gemeld en vond wel echt jammer maar denk ja, hoe ga ik me daar nou allemaal onderuit lullen als ik wel aanwezig ben?? Wel jammer maar ach. Ik heb me ook al aangemeld voor mvm inderdaad. Ga die app ook eens downloaden Oja deze week 100g bijgekomen ondanks mijn nieuwe voedingspatroon. Valt mee dus gelukkig
ik 3.5 kilo lichter. en dat is normaal mawalkee. zelfbescherming . langzaam moet je weer vertrouwen krijgen.
Jeeej, nieuw kwaaltje erbij! Mijn borsten gaan pijn doen! Had al grotere bh gehaald, maar deze nu uitgedaan. Voor mij nu weer een bevestiging dat het nog oke zit. Net ook weer flinke kramp gehad zo'n 15 minuten. Houden jullie ook wat vocht vast? Ik zie mijn ring nu in mijn vinger staan en ook het randje van mijn sok blijft staan. Ik ben zo bang dat ik heel veel aan ga komen! Kan je dit voorkomen? Had voor mijn zwangerschap al wat overgewicht, dus hoop dat dit beperkt blijft!
Haha!! Ja mijn borsten doen sinds 2 dagen ook echt pijn... en ja, ik ging van de week hardlopen en was beetje koud dus lange broek aan. Dan heb ik zo 1 die strak om je enkel kan met anti slip heel handig. Kreeg alleen met flink geweld nog de rits dicht en dacht, wtf, zijn mijn enkels nu al dik??? Dus ja, ik denk dat je wel gelijk kan hebben daarin want ik had het ook! En heb regelmatig eventjes kramp maar ik las dat dat normaal is 2e maand. Tja over aankomen.. voorkomen, tja, gewoon niet teveel ongezonde dingen eten en blijven bewegen denk ik..? Het is voor mij ook de eerste keer en heb ook echt geen behoefde aan 30 kilo erbij ofzo dus als iemand tips heeft lees ik ook mee haha
Dat bewegen is voor mij wel een dingetje! Dat doe ik echt te weinig. Heb op zolder een fiets staan, dus heb me nu voorgenomen dat ik vanaf maandag 3x pw ga fietsen!
Gezond eten en bewegen idd. Meer kan je toch niet doen. Sommigen komen 20 kilo aan terwijl ze gezond eten en anderen maar7 terwijl ze dat niet doen. Echt beinvloeden kan je het helaas niet. Hier nog steeds weinig kwaaltjes gelukkig. Moe & wat weeeig/misselijk in de avond. Verder nog weinig gemerkt
O & Zuri, weet niet meer of jij dat vroeg. Als je dit topic in de lijst ziet staan, zie je een soort vierkantje op zijn kant voor de titel staan. Als je daar op klikt ga je verder waar je gebleven was. Werkt niet altijd maar meestal wel
ik kwam bij de 1e 21 kilo aan. 2e was precies in dezelfde periode en toen kwam ik maar 12 kilo aan. heel bizar. ik leefde beide zwangerschappen hetzelfde. gelukkig was het de 1e keer veel vocht en in de kraamweek alweer 11 kilo eraf gelukkig.
Volgens mij snap ik dat wel als ik zie hoeveel ik nu achter mijn dreumes aan moet hollen en hem tillen hahaha Ben 1e zwangerschap iets van 15 kg aangekomen. Gelijk bij intake ook al veel, zat verschil in weegschaal daar en thuis en moest natuurlijk met volle blaas komen en kleding en schoenen aan... Maar toch erg geschrokken toen Was het allemaal met een maand of 8 wel weer kwijt en vervolgens nog 8 kg meer. Had ik nodig ook... Hoop dat ik dit keer minder aan kan komen, 15 is niet heel raar maar had erg last van bi dus hoop dat lager gewicht helpt! Ben nu volgens mij nog niet aangekomen.
Ik heb nu nog geen idee. Vorige zwangerschappen rond de 9/10 kilo aangekomen. Ging juist in het begin heel hard en daarna langzaam. Hoop dat het deze keer weer zoiets is
Hier wordt t weeïge gevoel echt erger vanaf donderdag! Ben nog niets aangekomen, andere zwangerschappen rond de 15 aangekomen. Wat iedereen al zegt je kan gezond eten en heel veel aankomen en nergens opletten en bijna niets aankomen. Laatste dagen echt niet aan sporten toegekomen, morgen werken dus dan kom ik wel aan mijn beweging en hopelijk voel ik mij maandag dan zo goed dat ik wel weer even kan sporten,
Ik heb nog niet gekeken hoeveel ik nu ben aangekomen; misschien vanavond even. Voor mijn eerste zs woog ik 50 kg; kwam aan tot 65 kg en na de bevalling en afvallen bleef ik steken op 57 kg. Bij de 2e woog ik vlak voor de bevalling 72 kg en daarna bleef ik steken op 63 kg.
Hier ook nog niet gekeken hoeveel aangekomen. Het is hier maar net of ik zin heb om er op te gaan staan hihi.... Vorige zwangerschap ben ik ong 10 kilo aangekomen... scheelde toen misschien dat ik veel fietste voor mijn werk. Maar sporten deed ik niet. Ik maak me er ook niet heel druk om... Zie wel hoe t loopt! Eerst de 7e maar eens een goeie echo 😉
Bij mij word dat vocht steeds erger! Ik had dit ook altijd voor mijn menstruatie. Vind dit dan ook wel een beetje beangstigend nu... Ruim een kilo in 3 dagen tijd aangekomen. Heb gelezen dat veel drinken helpt? Hoeveel drinken jullie op een dag??? Ik nu tussen de 1,5 en 2 liter water/thee. Moet ik meer gaan drinken? Moet ook eerlijk zijn, mijn borsten voelen en zien er groooot uit. Daar kan ook nog wel wat gewicht vanaf komen 😂
Als je daadwerkelijk vocht vast houd maakt het niet veel verschil om nog meer te drinken... je lichaam houd al vast en plast dat uit wat je drinkt.... kan ook door de warmte komen... vind het de afgelopen dagen behoorlijk benauwd!
Miss m ja ik vroeg dat, je bedoelt dan in de lijst bij het overzicht van alle topics? Ik probeerde het net maar toen was ik nog niet ingelogt en kwam ik op de eerste pagina haha zal straks nog eens proberen! Ik maak me ook wel zorgen over gewichtstoename hoor, helaas kom ik behoorlijk gemakkelijk aan. Sporten is ook niet gemakkelijk nu, nu ik me steeds zo beroerd voel door de zwangerschap haha..