16 t/m 31 januari 2017 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sandywich, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel84

Annabel84 Lid

26 mei 2016
    84
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja melian, dat vind ik ook heel belangrijk eerlijk zijn naar je kinderen.
    Ik zal ook blij zijn als we ze donderdag de waarheid kunnen vertellen waarom mama's buik zo van slag is.
    Het zijn hele gevoelige en meelevende meiden, maar ook enorm sterk. En als moeder wil je ze bepaald verdriet besparen en gedosseerd leren. Helaas werkt het in het leven niet zo en praten we overal over en zo komen ze er zeeeer regelmatig op terug.
    net als bloed prikken bij je dochter. Eerlijk zijn, het doet even pijn, maar uitleggen waarvoor het nodig is en dat ze mogen huilen.
    Hoe oud is je oudste?
    En te laat komen met een peuter is volgens mij een veelvoorkomend iets. hoe vroeg je ook opstaat! Haha

2. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    ik heb een inwendige echo gekregen. het stelde niet zo veel voor. Vond het dood eng maar volgende keervind ik het niet erg meer haha

3. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Oh okee haha! Omdat je nu 6 weken bent, dacht ik dat ze misschien al een uitwendige konden maken. Ik heb tot nu toe alleen nog maar inwendige echo's gekregen, dus ik ben het onderhand wel gewend :) De eerste keer vond ik het ook erg vervelend, maar achteraf viel het me erg mee.

Moest je evengoed met een gevulde blaas daar zijn?

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wat een drukte weer :D
    Gefeliciteerd met je goede echo Pien!

Verder weet ik het nu al niet meer, haha.
    Een van de kwaaltjes die met de zwangerschap erger lijkt te worden :p

5. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    ja ik moest met een gevulde blaas komen. Ze had eerst via mijn buik gekeken en toen zag ze wel iets maar niet goed(ik moest te nodig plassen)mijn blaas was te vol haha. Uiteindelijk mocht iknaar het toilet en toen gingen ze hem inwendig doen:)

6. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Huh hoezo gevulde blaas en inwendige echo? Is dat bij mij ook als ik voor mijn eerste echo moet met 8 weken? Ik weet van niks? :(

Zo ik heb lactulose siroop gehaald en gelijk de dosis voor vandaag weggedronken. Ik moest dus een broek aan een jeetje, deed pijn!! Zat vet strak al :( :$ Ik neem maar aan dat dat door mijn volle darmen komt.... ;)

7. cilla83

cilla83 Actief lid

26 nov 2015
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd pien met je mooie echo!!!

8. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Wat fijn en wat een geruststelling, gefeliciteerd!

9. Annabel84

Annabel84 Lid

26 mei 2016
    84
    0
    6
    NULL
    NULL
    inwendige echo is naar mijn weten altijd met een lege blaas.
    volle blaas zorgt ervoor dat je baarmoede wat hoger ligt wat makkelijker is bij een uitwendige echo.

10. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Wat een goed bericht Pien!!! Je eerste babyfoto! :) Op naar een kloppend hartje over anderhalve week, maar eerst even genieten van deze mijlpaal.

Annabel84: Mijn oudste is 4 jaar en is na de herfstvakantie gestart op school. Zo'n ander kindje dan de jongste. Zij heeft echt wel een ingewikkeld karaktertje, maar dat heeft zich nooit zo geuit in een echte officiële en onmiskenbare puberperiode. Zij is heel gevoelig, weet niet altijd wat ze daarmee aan moet en kruipt in haar frustratie eerder onder je huid. Wel echt mooi om die karaktertjes zo te zien ontwikkelen. Mooi hoe je over je dochters spreekt.

Bij ons is het trouwens ook altijd eerst met een volle blaas komen. Ze proberen in eerste instantie met een uitwendige echo, maar soms is het nog te vroeg en gaat het alsnog inwendig. Voor de mensen zonder inwendige echo ervaring ter visualisatie: "denk dildo met glijmiddel". Kan even oncomfortabel zijn als ze echt moeten zoeken, maar is zeker niet pijnlijk. Wat ik overigens wel had na de eerste keer was een klein beetje bloedverlies. Waarschijnlijk hadden ze een klein vaatje geraakt. Dus mocht dat gebeuren na een inwendige echo, dan is er niets aan de hand.

11. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Hahaha! Ik had een berichtje getikt waarin ik het inwendige echo-ding vergeleek met een .... naja... kan ik niet zeggen, want nu wordt mijn bericht eerst bekeken door een moderator. Klaarblijkelijk vlaggen ze op bepaalde termen :D:D

Kijken of het berichtje alsnog verschijnt. Anders tik ik het weer even opnieuw.

12. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Jezus ik kreeg me een uur geleden toch krampen linksonder ..niet normaal, werd er gewoon onpasselijk van. Ik naar de wc geweest en moest idd ook de grote boodschap doen. Maar pijn bleef, heb toch even de verloskundige gebeld, zij kon op zich niets doen. Maar zei wel dat het inderdaad de grote boodschap kon zijn, en zolang er geen bloed was. Daarna nogmaals naar wc geweest, en zag 3 hele lichte puntjes bloed...Maar niet echt noemenswaardig, het is dat ik het pleepapier goed bestudeerde of ik dus iets zag.

Maak me wel zorgen na zoiets hoor pffff, schrok toch wel van die pijnaanval weer! Iemand een idee of het inderdaad mijn darmen konden zijn of eventueel toch nog iets anders...ergs...wat nog door kan gaan zetten? :(:(

(sorry maar ben een hele onzekere doos!)

13. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Goed dat je de vk gebeld hebt. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent.

Linksonderin klinkt voor mij ook echt als darmkramp en zeker als je vervolgens naar het toilet moest, maar ik ben geen expert. Moest je kracht zetten, of kwam het makkelijk. Bij persen knapt er soms een klein vaatje. En kwam het bloed echt duidelijk uit de voorkant, of kan het ook een klein wondje aan de achterkant zijn geweest? Ik zou rustig even afwachten en even een warme kop thee nemen. Hoogstwaarschijnlijk is alles gewoon in orde.

14. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Nah moest wel beetje kracht zetten, maar weet zeker dat het van voor kwam zeg maar ;). Dank voor je snelle reactie in ieders geval! Zo een soepje eten en zal vanavond nog regelmatig ff op de wc gaan checken denk ik. Kon al paar dagen niet echt naar de wc dus dat is op zich wel goed dat dat eruit is. Maar vind het toch raar dat het aan 1 kant zo pijnlijk lijkt te zijn en uitstraalt naar mijn lies

15. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Pijn die uitstraalt naar de lies herken ik goed van de bandenpijn. Maar het blijft een beetje gissen... Hoop dat het verder lekker wegblijft. Hou je taai en geniet van je soepje.

16. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Dank je jij ook smakelijk als je nog moet eten ;)

17. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Jeetje dat is schrikken!!! Maar een paar drupjes bloed moet gewoon kunnen lees ik overal, dat hoeft niks ernstigs te zijn.

Die hevige krampen heb ik ook, bij mij meestal rond mijn navel of iets links ervan.

Hopelijk gaat het nu weer een beetje met je? Ik ben na zo'n kramp bui vaak wel een half uur tot uur helemaal uitgeput..

18. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Ja het is weer geheel gezakt, en misschien een heel miniwondje bedacht ik me bij mijn schaamlip ofzo. Alles is natuurlijk meer doorbloed, bedenk ook maar iets ;).
    Tnx voor de reacties :), maar jeetje die krampen zijn wel heftig hoor...je kunt je op zon moment niet voorstellen dat het niets ernstigs is.

19. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Schrikken zeg cheerio, obstipatie hoort er wel echt bij, masr krampen wilt niemand.

Pien gefeliciteerd met je goede echo.

Nou mijn lijstje afgewerkt moet alleen de bedden van de kids nog even opmaken en dan in de relax modus!

20. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zeker na de grote boodschap is n druppeltje echt vrij normaal, ik heb het vorige zwangerschap heel vaak gehad en nu nog veel meer!

Pien, fijn, een goeie echo!!!:)

Deel Deze Pagina