16 t/m 31 januari 2017 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sandywich, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Jeetje Melian!
    Wat een achtbaan! En ook een volhoudertje in je buik!
    Ik hoop ontzettend dat hij blijft zitten.

Nu al een bijzondere groep in januari, met de verhalen van jou en Annabel!!

Welkom meisjemeisje, leuk dat je ook uit de buurt komt!
    Was dat besloten groepje hier of op fb?

2. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Even snel reageren. Melian, wat super! Kan me voorstellen dat je even niet weet wat je met jezelf moet.

Hier heb ik vooral enorm last van een lage bloeddruk. Vorige zwangerschap ook helaas. Iemand die dat herkent?

3. meisjemeisje85

meisjemeisje85 Bekend lid

29 apr 2016
    529
    226
    43
    Heftig melian, echt een rollercoaster van gevoelens denk ik. Maar wel heel blij voor je! Ga duimen dat het toch allemaal goed komt!

4. meisjemeisje85

29 apr 2016
    529
    226
    43

Hoi indiigo, Wat is enorm laag? Mijn ouders hebben een bloeddrukmeter dus heb daar mijn bloeddruk wel eens gemeten en volgens hun is mijn bloeddruk laag(net als bij mijn vader). Maar kan dat ook slecht zijn? en zoja onder welke waarden is het dan slecht?

Je hoort meestal toch meer over een te hoge bloeddruk, dus ben eigenlijk wel nieuwsgierig.

5. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    meisjemeisje85, bij mijn vorige zwangerschap meestal rond de 60/90 bij de gyn, maar tijdens 'aanvallen' denk ik lager maar dat is nog nooit gemeten. Nu ook nog niet gemeten. Ik overweeg zelf een bloeddrukmeter te kopen om het op die momenten te kunnen meten. Ik word dan duizelig, misselijk, benauwd en zie vlekjes voor mijn ogen. Ook erg moe.

6. mamavandrie

mamavandrie Actief lid

14 jan 2013
    353
    0
    0
    huismama
    Heftig melian wel goed nieuws! Ik heb sinds net een beetje bruin roze verlies gelijk weer in paniek! Aangezien de vorige miskraam ook zo was... Gebeld met de vk en ik mag morgen voor een echo komen.. Mijn dochter is zondag jarig en ik kan het gewoon even niet loslaten:(

7. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Toen de gynaecoloog hoorde dat ik in eerste instantie onzeker was geworden door de CB test die een te lage termijn aangaf, wuifde ze het nut van die test gelijk een beetje geïrriteerd weg. De range van de hoeveelheid HCG die nodig is voor een succesvolle zwangerschap is enorm en het gaat meer om de stijging dan om de hoeveelheid (een test is natuurlijk afgesteld op de hoeveelheid). Vervolgens zei ze over het bloedverlies dat dat ook heel normaal is. Sommige vrouwen kwamen, naar haar zeggen, zelfs met het bloed over hun benen lopend binnen en hadden toch een gezonde zwangerschap. Ze was vooral erg duidelijk. Wat er op de echo staat klopt en de rest doet er niet zo toe. Blijkbaar was de echo-apparatuur niet voldoende geavanceerd om mijn zwangerschap in dit vroege stadium goed weer te geven.

Nu ter geruststelling over twee weken nog een echo in het ziekenhuis en daarna gewoon weer terug naar de verloskundige voor de termijnecho.

En voor ik het vergeet: Welkom meisjemeisje :)

8. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Mamavandrie, ik kan me voorstellen dat je erg schrikt ervan. Vandaag gaf de gynaecoloog nog aan dat het erg vaak voor komt. Ik heb bij de zwangerschappen van mijn beide dochters roze-/bruinverlies gehad rond de zes weken en nu dus weer. Blijkbaar stoot mijn lichaam rond deze termijn wat innestelingsbloed af. De kans is heel groot dat dat bij jou ook zo is. Heb je krampen?

Meisjemeisje, volgens mij is lage bloeddruk ongevaarlijk. Het enige wat wel heel vervelend is, is dat je je vreselijk slap en moe kan voelen en zelfs geregeld kunt flauwvallen tijdens je zwangerschap. Dropjes en zoethout verhogen de bloeddruk en kun je doorgaans beter mijden tijdens je zwangerschap. Bij een extreem lage bloeddruk kan een dropje af en toe echt geen kwaad. Lastig dat je daar zoveel last van hebt Indiigo.

9. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bizar Melian! Das vh ene uiterste naar het andere! Het bloedverlies is helaas herkenbaar, voelt dubbel want is n contra-indicatie voor zwangerschap maar blijkbaar kan het. Ik ben heeeeeeeel voorzichtig, jammergenoeg, want zou graag al dromen v/e kindje maar, dat doe ik zeker nog niet! Succes en sterkte in deze rollercoaster!

10. meisjemeisje85

29 apr 2016
    529
    226
    43
    Oke dit zijn de gegevens van de laatste twee keer dat ik me gemeten heb: 94/59 en 99/58

De symptonen waar jij het over hebt, heb ik oa in het verleden gehad, maar dat was bij mij niet gerelateerd aan mijn bloeddruk, maar aan een paniekaanval terwijl ik zelf niet eens door had dat mijn lijf in paniek was :-S maar dat was bij mij.

Ik gebruikte een withings bloeddrukmeter. Het is een super handig apparaat die draadloos kan samenwerken met een app(iphone) en alles voor je bewaard.

Ik heb geen ervaring met andere, wil deze zelf in de toekomst graag zelf voor thuis aanschaffen.

11. Puckeltje

Puckeltje Niet meer actief

Melian; wauw!! Volgens mij heb k nog niet eens zo lang geleden gereageerd Hoe vervelend ik t voor je vond en nu dit nieuws!! Wauw wat super fijn!! Hopen op een kleine lieve plakbaby ♡
    Wat vervelend van die lage bloeddruk; hopelijk gaat die snel naar normaal!

Die vermoeidheid hier word wel een beetje vervelend.
    Ben helemaal suf nu.. 😧

12. nashville

nashville Actief lid

2 jan 2016
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een mooi nieuws Annabel en Meilan, hoop dat jullie er binnenkort e3n beetje kunnen gaan genieten.

Ik ben ook echt bek af en misselijk, komt geen eind aan.
    ik kan ook niet wachten tot de echo maar die is pas 22 Juni...gelukkig vliegt de tijd met 2 kids.

13. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Meilan. Nee!!! Wat een mooi nieuws! Ongeloofelijk!!!
    Wat fijn. Snap dat je nu echt even moet schakelen.
    Maar wat verschrikkelijk mooi!!!

14. mamavandrie

mamavandrie Actief lid

14 jan 2013
    353
    0
    0
    huismama
    Nee geen krampen en ook nog gevoelige borsten.. Ik hoop zo op een goede afloop mijn 2 beste vriendinnen zijn ook zwanger 1 tje vertelde me dat een dag na mijn vorige miskraam.. Het was al zo moeilijk om mee om te gaan ik hoop t beste..

15. cilla83

cilla83 Actief lid

26 nov 2015
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    Melian wat een super goed nieuws! snap heel goed dat alles ff moet landen nu!

Over de bloeddruk, ik werk als doktersassistente en draai eigen spreekuren. een lage tensie (bloeddruk) is vervelend maar ongevaarlijk! inderdaad duizelig, zwarte vlekken moe etc. Maar tis heel goed een lage bloeddruk te hebben. bouillon en dropjes nemen is dan goed. Je hebt het over een bloeddrukmeter. er zijn veel meters in omloop maar zijn eigenlijk niet echt betrouwbaar. de enige meter op dit moment die medisch goedgekeurd is is een omron meter. Alle andere meters zijn officieel niet goedgekeurd. Daarnaast is de vraag of het zin heeft steeds te meten, bij een hoge bloeddruk doen we inderdaad wel is een thuis meting, om de gemiddelde bloeddruk te hebben en omdat die in de thuissituatie vaak lager is dan op de praktijk. bij een lage bloeddruk heeft dit niet veel zin. Daarnaast schommelt een bloeddruk erg en is hij nooit hetzelfde.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs cil

16. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Ik houd alles gekruist wat ik voor je kan kruisen. Ik begrijp echt goed dat je er nerveus van wordt, maar het zit vast goed. Ik verlies solidair wat bloed met je mee en hoop dat we hier over een paar maanden gewoon gezellig zitten te beppen over schoppende kindjes en in de weg zittende buiken ;)

17. mamavandrie

mamavandrie Actief lid

14 jan 2013
    353
    0
    0
    huismama
    Ik hoop het ook :) bedankt voor je reactie❤

18. Puckeltje

Puckeltje Niet meer actief

Dikke knuffel meiden ♡♡

19. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    @melian: wow voor jou ook al zo'n rollercoaster! Hopelijk is het allemaal goed en krijg je over 2 weken ook weer een mooi hartje te horen.
    @mamavandrie: hoop voor je een innestelingsbloeding inderdaad en dat je morgen een mooie echo hebt!
    @meisjemeisje1985: welkom en gefeliciteerd!
    @ukkie1985: fijn dat je zo'n mooie echo hebt gehad! Balen van de misselijkheid, hopelijk helpen de gembertabletten!
    @zuri: fijn geen ontsteking! Hoop voor je dat je snel af bent van de krampen en pijn!

@hier: word steeds misselijker en vanochtend bijna moeten spugen... Ook geregeld maagzuur en last van mn borsten. Alles is al flink in werking... Vanochtend me versproken bij een vriendin... Oeps... maar wel even lekker kunnen kletsen erover, dat was wel erg fijn! Nu wachten op de echo op 16 juni en dan de zondag erna, op vaderdag, het nieuws aan schoonouders vertellen. Mijn moeder komt volgende week een paar dagen bij ons, dan ga ik het haar vertellen.
    Vandaag iets minder moe. Vanmiddag half uurtje geslapen en nu ga ik ook afsluiten en naar bed!!! Helemaal trots op mezelf. En dat terwijl manlief aan het werk is!

20. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    Melian: zullen we je weer voorzichtig terug op de lijst zetten?

Deel Deze Pagina