16 t/m 31 januari 2017 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sandywich, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ja sneu is dat dan he Hanneke! Ik heb ook wel eens bij mijn zoontje dat hij niet te troosten is. Vind dat soms best lastig. Goed wakker maken of soms alsnog een flesje helpt wel uiteindelijk maar vind het wel moeilijk dat ik hem zelf niet tot rust kan brengen.
    Ik heb hem om 23.00 toch maar een zetpil gegeven. Ben er niet zo van maar dacht wil hem ook niet onnodig met pijn laten liggen. Heeft nu wel de nacht doorgeslapen dus zal wel geholpen hebben.
    Hoe ging het bij jou vannacht Hanneke?

Ik heb heerlijk nog een dagje vrij! Niet verwacht dat het ook nog eens zulk lekker weer zou zijn! Vanmiddag maar weer lekker op de fiets! :)

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hoi Dames, had ik mij hier al gemeld?

Allereerst iedereen gefeliciteerd!!:D
    Ik ben waarschijnlijk 16-1 uitgerekend van ons derde kindje, mijn vierde zwangerschap. Sinds gisteren flink misselijk, inclusief spugen. Maar dit had ik bij alle zwangerschappen en toen ging het allemaal over bij 13 weken, dus daar hou ik me aan vast ;)

Verder ben ik erg moe en lig ik iedere avond er vroeg in. We hebben nog een dochter van 2,5 en een zoon van 1 die nog borstvoeding krijgt overdag en snachts dus is even een pittige tijd nu. nogmaals, op naar de 13 weken dan krijg ik weer energie! (ja ik ben optimistisch ingesteld)

We hebben het nog aan niemand verteld, we willen eigenlijk de eerste echo afwachten 31 mei. maar ik weet niet of ik het zolang voor me kan houden.

3. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hai Ukkie!

Welkom en gezellig dat je ook mee kletst!
    Vervelend dat je al zo misselijk bent! Maar wel goed om te weten dat je weet tot wanneer het is hahaha Hopelijk ben je er nu iets eerder van af.

Wilt je zoontje nog wel je bv? Begreep dat het wel eens kan veranderen van smaak of dat het stopt als je zwanger ben? Of is dat rond de 10 weken?
    Ik denk dat ik wat eerder een echo maak dan 10 weken haha ben ook veel et nieuwsgierig en wil het vertellen! Ontzettend ongeduldig hier. Maar vinden het wel leuker om pas na de echo het te vertellen. Bij de eerste ook zo gedaan en onder het mom van.. never change a winning team! ;)

4. noah5

noah5 Actief lid

9 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier nog steeds rustig, wij hebben het afgelopen vrijdag aan mijn schoonouders verteld, mijn schoonvader was jarig en wij kunnen onze mond niet houden, als het mis gaat hebben we extra steun van ze.

Ze waren natuurlijk ontzettend blij met hun 7e toekomstige kleinkind.

Iemand had het ook gember tegen mij mbt misselijkheid, moet nog eens nazoeken.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @Gabri, ik merk dat de productie wel minder wordt.. met als gevolg dat zl continue aan de borst wilt.. Aan de ene kant vind ik dat wel prima want zou het jammer vinden als het al stopt. Maar goed, we zullen het niet hoelang het nog lukt.

@vertellen, ahhh ik wil het ook vertellen aan iemand, al is het maar aan 1 vriendin :D :D morgen misschien als ik naar een vriendin ga

@noah5 leuk dat ze zo blij waren! hier zal oma en opa ook heel blij zijn, alhoewel mijn vader meteen zoiets zal hebben: oh trek je dat wel hahah

6. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Hoi Ukkie, volgens mij ken ik jou nog van het draadje 2 jaar geleden, en nu vooralsnog zelfde dag uitgerekend, vet grappig haha!

Gisteravond was vrij dramatisch weer, anderhalf uur bezig geweest en meneer was gewoon niet te troosten... vraag me af of het dan ligt aan minder/andere smaak melk? Hij is ook wel zeer druk met ontdekken en ontwikkelen en wil zich dan niet aan slaap overgeven hoe moe hij ook is... als hij dan eenmaal maar slaapt gaat het prima, hij slaapt niet vaak door maar ach keertje wakker worden, slokje melk lusten en 5 min later weer slapen heb ik geen probleem mee. Avonden breekt alleen op maar goed.
    Hoop wel dat meneer doorslaapt voor baby er is want 2 kids 's nachts voeden lijkt me niks. Zl is dan ook wel oud genoeg om zomder te kunnen lijkt me, alleen hoop ik dan dat dat zonder grote strijd vanzelf afbouwt ;)

7. noah5

noah5 Actief lid

9 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohhh ik zat net tegenover mijn baas en had het bijna verteld, oh dat wordt zo moeilijk om geheim te houden, zolang het niet zichtbaar is moet ik het geheim houden. Heb ook as vrijdag mijn beoordelingsgesprek.. collega van mij is zwanger en begin nov uitgerekend, andere collega is in september uitgereken en ik zou dan in jan uitgerekend zijn en van mijn andere collega heb ik het vermoeden dat ze zwanger is, maar die zou dan ergens eind nov/begin dec uitgerekend zijn. Hebben we weer allemaal lekker gepland.. ;)

8. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Hahaha dat is toch juist geweldig gepland want verlof loopt dan allemaal achter mekaar aan. Als je allemaal tegelijk dezelfde maand uitgerekend was had je baas een probleem lol ;)

We hadden zl zondag naar de kerk shirtje aangedaan met grote broer erop en niemand zag het op 1 persoon na! Toen maar gehint van kijk leuk shirt he :D Toen wel erg leuke reacties, varierend van 'oooh ben je ZWANGER!!' dat gelijk iedereen eromheen het wist, tot shirt lezen en heeeeel lang na moeten denken wat het betekende hihihi

Ik kan niet tot echo wachten met vertellen haha, te enthousiast en ook best risico dat mensen het dan al eerder zien. Moest vorige keer echt vroeg positiebroeken aan en begin me nu ook al opgeblazen te voelen...
    Ook dat als t mis zou gaan ik dat niet in mn eentje zou willen verwerken...

9. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Was bij ons ook vorig jaar! 2 uitgerekend in augustus. 2 in september/oktober en nog 1 in januari.
    5 collega's tegelijk met verlof 😂.
    Volgens m'n baas ben ik voorlopig de eerste van 2016/2017. Ze heeft nog 3 anderen op haar lijstje staan 😂.

Hier vandaag in het laatste uurtje werken constant het gevoel dat het mis ging en als ik naar de wc zou gaan bloed zou vinden.. Daarnaast ook nog een flinke trekkende buikpijn. Vooral bij het litteken in m'n navel van de laparascopie..
    Gelukkig was het gewoon veel afscheiding, maar vind het toch ontzettend eng..
    Zou morgen ook nog mee gaan naar de beekse bergen met mijn schoonmoeder en zwager, maar aangezien morgen mijn weekend is en ik vervolgens 6 dagen weer moet werken ga ik toch afzeggen. Even flink mijn rust pakken.. Lekker uitslapen en even niks doen.. Ben zo ontzettend bang :'(.

10. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    leuk al die zwangeren op het werk ;)
    Sandywich ik snap dat je bang bent, begrijp dat je vorige zwschap een bbz was? Heel heftig en verdrietig. Hoop echt dat het goed mag gaan deze keer!
    Hebben jullie aangemeld bij moeders voor moeders? volgende week komen ze langs bij mij, ben benieuwd!

11. noah5

noah5 Actief lid

9 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sandywich, ik heb dat ook dan voel ik iets druppelen en ren ik naar de wc is het afscheiding.
    Didi inderdaad hoop dat het goed blijft gaan voor jou en voor ons allen.

Ik ga me niet aanmelden voor moeders voor moeders, is niks voor mijnen dat te doen... Respect voor diegene die dat doen en dus ook voor jou!

Ja die zwangeren op werk, mijn werk kan niet iemand zomaar overnemen, ben altijd onderweg en bezoek klanten. Vorige keer was mijn collega waarvan ik denk dat ze zwanger is met verlof en toen heb ik een paar van haar klanten gedaan. En mijn manager ook de belangrijkste op zich genomen. Dan zou het nu extra druk zijn voor mijn manager.

En de andere 2, een is directie assistent, dan zouden de stagiaires en andere collega's het op kunnen maken en voor de een die de orders doet kunnen ze tijdelijk iemand in dienst nemen, weet eigenlijk niet hoe ze dat gaan oppakken. Het is namelijk in ons drukste periode van het jaar sept-dec.

12. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ga me wel aanmelden voor moeders voor moeders. Ik wil alleen eerst afwachten hoe de echo van 27 mei eruit ziet. Ik heb nog steeds die angst van mijn bbz. Ik kan pas rusten zodra die echo is geweest.. Gelukkig is het nog maar 6 dagen in totaal werken. Hoop echt dat ze zsm voorbij gaan..

13. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    lastig ja, hoop dat het lukt dan!
    Ik heb een eigen praktijk, maar gelukkig een startende werknemer die mooi mijn verlof kan draaien.
    haha ik wil MvM alleen doen als ze het discreet neer zetten zonder dat het hele dorp het door heeft

14. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Net de verloskundige gebeld. 30mei heb ik mijn 1e echo whoehoe kan nu al niet wachten😍

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Hoi!! Ja wat toevallig hè :) mijn zoon is op 14-4-2015 geboren dus ik zit ongeveer in het zelfde schuitje wat betreft de nachten ;)
    We zijn drie weken geleden terug begonnen met een soort van slaaptraining. Dl van 3,5 ligt namelijk ook nog bij ons in bed (slaapt wel door dat wel) maar zl kwam op een gegeven moment weer om de twee uur. Toen was de maat vol. Nu houden we ons overdag aan een vast eet en slaapruimte waardoor ik zeker weet dat ie genoeg binnen heeft. En dan gaat hij om 19 naar bed, en daar blijft hij ook. Dus als hij huilt troost ik m daar maar we komen niet meer van z'n kamer af, dit werkt voor nu en hij slaapt steeds vaker door :D

Ik kan het ook moeilijk voor me houden hoor en heb het gister dan ook twee vriendinnen verteld. Ml is namelijk een week weg dus kan het er anders nergens over hebben ;)

Mijn werk kan ik tot nu toe nog wel uitstellen, leidinggevende is veel weg en overgeven kan ik heel zachtjes hahah. Nog twee weekjes tot de echo..

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Respect voor de dames die MvM doen! Hier helaas wegens een bloedtransfusie mag ik niet mee doen dus de keus was snel gemaakt

17. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    Jeeej pien lekker snel! Ukkie schiet op! Haha ik hoop dat MVM mee valt!
    Na deze CB geloof ik het echt haha

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,8 KB
      Weergaven:
      2
  18. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Hm tja ik moet nog maar zien hoe dat hier straks gaat met de nachten haha. Zl slaapt in cosleeper, zo krijgen we allemaal de meeste slaap want kan half slapend speentje terug doen of slokje melk geven. Hopelijk kan hij straks wel naar eigen kamer en baby in cosleeper. Vooralsnog ben ik allang blij als hij slaapt... ik geloof niet dat slaaptraining op het moment voor ons werkt. Als ik vind dat hij moe is en moet slapen is het dus anderhalf uur krijsen en niet te troosten. Gister heb ik hem gewoon gelaten en sliep daardoor pas half 10, maar wel hele avond vrolijk en direct in slaap. Avond daarvoor was dramatisch en sliep hij alleen maar nog later en iedereen stress...
    Misschien moet ik idee van hoe het hoort toch nog wat meer loslaten en gaan voor wat werkt ;)

Wat hebben jullie allemaal vroeg de 1e echo trouwens! Ik moet nog 29 dagen wachten :p

19. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik krijg hem zo vroeg vanwege mijn bbz in december.. Om er zeker van te zijn dat het vruchtje op de goede plaats zit.
    Kan er tot nu toe ook echt niet van genieten en ben veel te angstig dat het mis gaat of zelfs nu al mis is. Iedere keer dat ik naar de wc ga verwacht ik weer bloed te zien... :( Tijd kan me dus niet snel genoeg gaan! En het duurt nog iets meer dan een week, maar het kruipt echt voorbij 😂

20. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Ja sandywich ik heb het ook. Ik moest mijn afspraak 3dagen verplaatsen omdat manlief niet vrij kan krijgen die dag. Nu moet ik 2weken wachten plaats van 1.5week. Hoooow wil dat dat tijd nu snel gaat dan kunnen we ervan genieten.

Deel Deze Pagina