16 t/m 31 januari 2017 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sandywich, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Lieve meiden, Heel erg bedankt voor jullie berichtjes de afgelopen dagen. Ik heb het forum eventjes gemeden omdat ik erg overstuur was (en soms nog ben) over alles wat er gaande is. Ik ben zo onzeker en ik heb het gevoel dat elke echo elke keer weer een teleurstelling is. Ik hoop daarom heel erg dat het deze keer bij mij wel goed mag gaan, ik vind dat ik nu wel genoeg heb mee moeten maken. Op dit moment heb ik mijn emoties en gedachtes goed onder controle, maar dat kan over een uurtje weer totaal anders zijn (yay voor hormonen..). Ik heb nog steeds symptomen, die worden niet minder gelukkig dus daar hou ik me aan vast, dat het toch nog goed zit en dat er toch ontwikkeling in zit. Ik verlies geen bloed, ik heb geen pijn dus dat is ook een goed teken.. toch?

Hele dikke knuffel voor jou Cilla! Die onzekerheid is echt killing, ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Je hormonen versterken ook nog eens alles extra, waardoor het niet makkelijker wordt. Ik merk het de afgelopen dagen en vandaag ook heel erg. Het ene moment heb ik er een beetje vertrouwen in en het andere moment zak ik weer helemaal in elkaar en kan ik alleen maar huilen van spanning, verdriet en onzekerheid. De dagen, uren en minuten kruipen voorbij terwijl je onzekerheid alleen maar groter wordt.

Ik kan helaas niet veel zeggen om het beter te maken, behalve dat je moet proberen vertrouwen te hebben. Heb vertrouwen in je lichaam, heb vertrouwen in je kindje. Makkelijker gezegd dan gedaan, want ik zit nu in hetzelfde schuitje.. Hele dikke knuffel en gooi hier vooral je angsten en frustraties eruit. Dat lucht echt op.

Het klopt inderdaad wat de rest zegt over de testen, dat ze lichter worden zodra het hcg te hoog wordt. Dit gebeurt voornamelijk vanaf de 6e week omdat het hcg dan explosief gaat stijgen. Dat was bij MvM goed te zien in een tabel, vandaar dat je vanaf week 6 mee kan doen aan mvm.

Voor de rest van jullie: sorry ik heb nog niet alles terug gelezen. Gaat het wel goed met iedereen? Lekker aan het genieten van alle kwaaltjes? :)

2. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Ditbenik, snap je heel goed. Ik hoop zo voor je dat je op de volgende echo meer mag gaan zien.

Verder hopelijk vandaag goede echo's.

Ik heb ook nog testen thuis liggen. Ik mag van mezelf niet meer testen, juist om die onzekerheid te voorkomen. Wel zonde van die dure clearblue test, maar jammer dan.
    Cillia, ik heb ook eerder gehoord dat test na 6 weken weer af kan lopen.

En noah en cillia, jullie zijn vroeg morgen, maar ik span de kroon; 8:00 in het ziekenhuis zijn. 😉

3. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Dankjewel, lief van je! Ik heb gisterochtend ook getest, kv was erg duidelijk maar nog steeds geen knaller. Zit er wel nét tegen aan :) De cb gaf nog steeds 2-3 aan, maargoed.. ik ga er (op dit moment) vanuit dat ik dan ook een week korter zwanger ben dus dat kan heel goed kloppen, net zoals de net-niet-knaller.

Ik mag donderdag ook heel vroeg bij de vk komen: 7:20 uur, dus dat is echt heel erg fijn! Ze begint om 7.30, maar dan had ze al anderen staan. Zo lief dat ik daarvoor al mag komen. Het is zo spannend.. wat zal ik te zien krijgen?

Ik hoop dat jij ook een mooie echo hebt morgenochtend!

4. cilla83

cilla83 Actief lid

26 nov 2015
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel lieverds voor het proberen gerust te stellen. fijn om te horen dat het hormoon daalt vanaf ongeveer 6 weken. probeer het voor nu even los te laten en morgen zien we wel.... word kort nachtje ben ik bang hihi.

Dit ben ik... ik denk aan je en stuur je een digitale knuffel

xxx

5. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Een hele dikke knuffel voor je DitBenIk. Het is heftig waar je nu doorheen gaat. Ik hoop dat de tijd een beetje wil vliegen voor je.

6. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Amy, heb jij dat bij dat bloedverlies ook steeds dat oud en nieuw bloed elkaar afwisselen? Alsof er steeds een wondje opengaat vanbinnen en dan weer deels geneest... Ik heb nog steeds serieus een zeurende onderbuik. En nadat ik 'geen bloed geeft moed' had geschrapt en ga voor 'geen kramp, geen ramp', vind ik dat maar matig. Ik weet dat bandenpijn erbij hoort, maar de combi bloed en zeurbuik... *verre van ontspannen*

7. Puckeltje

Puckeltje Niet meer actief

Cilla, snap je onzekerheid heel goed! Maar wat dr andere dames al zeggen, niks aan toe te voegen!

Hier mag er een jillz 0.0 en een kloppend ♡ bij! Hihi kleine ukkepuk zat er mooi bij! Over 2 weken mag ik weer.... 😊

Geniet ervan dames morgen ochtend!

8. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even snel tussendoor Melian, heb ik ook: dan heb ik weer een dag bruinverlies en dan ineens weer bloed/roze verlies. Enige verklaring die ik heb is dat op de dagen dat mijn darmen rustig zijn mijn lijf het deels ook is. Tegelijkertijd gaat dat niet altijd op. Ik heb ook veel last van menstruatiekramp, alsof het ieder moment doorzet, dat had ik bij mijn dochter ook en is het uitzetten vd baarmoeder maar dat gaat ook vaak weer gepaard met bloedverlies; lijkt allemaal zo gevoelig daar!

9. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    #809 Melian, 7 jun 2016
    Laatst bewerkt: 7 jun 2016
    Goed om te lezen Puckeltje 😊

Amy dankjewel voor je antwoord. Ik realiseer me dat ieder lijf anders is, maar het is geruststellend om te lezen dat jij exact hetzelfde ervaart als ik. Bij mij alleen geen verband tussen darmen en bloedverlies, maar bij mij lijkt het iets toe te nemen als ik heel druk ben fysiek (halen brengen op de fiets, dochter zonder zijwieltjes leren fietsen, rennen omdat ik alweeeeeer te laat kom ;)).

Ik ga dadelijk gewoon maar eens naar bed met een kruikje en kijken hoe het morgen weer is.

10. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Goede avond dames,

Jeej puckeltje!!! Dat zijn de berichten!
    En ditbenik, logisch dat je emoties heen en weer schommelen en dit ontzettend moeilijk voor je is!

Hoe gaat het eigenlijk met de andere dames, sandywich en zuri en andere? ;)

11. nashville

nashville Actief lid

2 jan 2016
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Puckeltje wat een mooi nieuws!

Meilan en ikbenik, wat een onzekerheden meiden hoop dat dit snel overgaat en jullie kunnen gaan genieten.

Hier gaat het wel erg moe en last van de hooikoorst zonder tableten, moeders voor moeders komt morgen.

12. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Wow pukkeltjes goed nieuws! Daar houden we van.

Pfff net uit mijn werk, ben blij dat die spijkerbroek uitgangspunt. 'S avonds is het toch net even meer opgezet.

13. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Wauw puckeltje, goed nieuws!
    Ben idd ook erg benieuwd hoe het de anderen met een echo vandaag is vergaan

14. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    @ Cillia en ditbenik sterkte en succes meiden, bkijf geloven dat het goed zit.
    Dikke knuffel.

@puckeltje wat fijn dat je een kloppend hartje gezien hebt, top.

@kersje ohhhh echt herkenbaar van die spijkerbroek ;). Ik heb savond ook zo'n last van een opgezette pens pfffff.

@iedereen.
    Hebben jullie het al aan een aantal mensen vertelt?
    Hier alleen de chiripractor i.v.m de onmogelijke houdingen waar die man mij in wurmt :p en een collega tussen neus en lippen door.
    Vrijdag vertellen wij het aan een hele goede vriendin en vriend omdat zij van alles op de hoogte zijn vanaf het begin.
    Als we maandag een goeie echo hebben vertellen wij het aan de ouders en voorzichtig aan de rest van de vrienden.
    Bijna iedereen is op de hoogte van de miskramen dus wil het dan ook niet langer meer geheim houden

15. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Hier weet nog niemand het op het gastouderbureau na dan omdat ik onze bemiddelingsmedewerker vanmorgen toch aan de telefoon had.
    Ben nog aan het broeden op een leuk idee om het te vertellen aan mijn ouders.
    Schoonouders vertellen we het gewoon en pas wanneer iedereen het mag weten want die houden toch hun mond niet....

Wel weer leuk om het iedereen te vertellen, vooral ook omdat het een hoop mensen het bij ons niet meer verwachten, ben heel benieuwd naar de reacties.

16. Proud mommy 88

19 mei 2016
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    @puckeltje wat fijn een goede echo!! Lang leve de 0.0!!

@kersje ik kwam dit artikel onlangs tegen, ter inspiratie om het te vertellen!

https://wijalamama.nl/15x-de-leukste-zwangerschapsaankondigingen/

Hier gister na de echo behoorlijk buikpijn gehad. Bij ons zoontje ook wel eens gehad na een echo, maar niet helemaal gerust erover.
    Vandaag ging op zich wel goed, einde middag lage rugpijn en ook weer beetje zeurderige buikpijn. Heb trouwens wel het idee dat ik meer buikpijn heb als mn darmen of blaas vol zitten, alsof het dan meer tegen bm drukt/knelt. Is natuurlijk ook zo mr denk daardoor dan extra buikpijn. Toch best bang dat het weer mis zal gaan, dat vocht in bm spookt ook steeds door mn hoofd.

17. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    @proud mommy.
    Wanneer mag je weer terug voor een echo? Blijft spannend he.

Ik weet al hoe wij het in ieder geval aan de moeders gaan vertellen.
    Heb van mijn zoon een foto gemaakt terwijl hij mijn digitale cb test vast heeft.
    Wij hebben een krijt bordt en daar had ik op geschreven ik wordt grote broer terwijl hij er dus naast staat met de test.
    Hij kijkt heel stoer :D echt een geweldige foto.
    Any way die foto laat ik als etiket op een wijnfles bedrukken bij de Hema.
    Als de echo maandag goed is laat ik gelijk 2 van die fleesen maken in de hoop dat ze rond die vrijdag klaar zijn

18. Proud mommy 88

19 mei 2016
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hummeltje 19 juni mag ik weer, dus nog kleine twee weken. Blijft inderdaad spannend!
    Wat een leuk idee ook zeg met die flessen wijn!

19. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

Ik heb van alles voorbij zien komen goed en slecht nieuws.
    Mensen met onzekerheid of bloedverlies kop op!!😚

Dames met een goede echo gefeliciteerd🍼

Morgen middag heb ik mijn 2e echo en ik vind het super spannend.
    Wat ik wel eng vind is dat ik minder misselijk ben dan vorige week dat maakt me gelijk onzeker.

Succes vandaag voor de mensen die een echo hebben!!!😄

20. cilla83

cilla83 Actief lid

26 nov 2015
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen dames!

nog een uurtje!!!!

Deel Deze Pagina