16 t/m 31 januari 2017 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sandywich, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    #1141 1Hanneke, 16 jun 2016
    Laatst bewerkt: 16 jun 2016
    Je herkent wel echt het plaatje van de banner in de echo, erg leuk ja!
    Met bewegend beeld is het nog duidelijker.
    Volgens mij is een baby met 10-12 weken ook al helemaal compleet, alleen nog heel klein ;)
    Banner loopt dag achter trouwens, hebben jullie dat ook?

2. Annabel84

Annabel84 Lid

26 mei 2016
    84
    0
    6
    NULL
    NULL
    klopt dat de banner achterloopt.
    1 dag bij mij. snap er niks van.

en met 12 weken is het een vompleet kindje in mini formaat. zo bijzonder.
    ons kindje met 15 weken zwangerschap was helemaal af. zo bijzonder om te zien. een doorzichtig huidje. maar helemaal compleet.

3. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    16 t/m 31 januari 2017

16.
    1Hanneke – 32 jaar - 2e kindje
    Elaf - 22 jaar - 1e kindje

17.

18.
    meisjemeisje85 - 30 jaar - 1e kindje

19.
    Ireneee - 26 jaar 1e kindje

20.
    Sandywich - 26 jaar - 1e kindje - Na BBZ
    Kaaat - 29 jaar - 3de kindje - dmv ICSI, cryo tp
    Ukkie1985 - 31 jaar - 3e kindje
    Annabel84 - 32 jaar - 3e kindje

21.
    Amy81 - 35 jaar - 2e kindje

22.
    Bianciie – 27 jaar – 1e kindje
    Pienvd90 - 22 jaar - 1e kindje
    Proud Mommy 88 - 28 jaar - 2e kindje

23.
    Noekieb - 38 jaar - 3e kindje
    Didi90 - 26 jaar - 1e kindje
    noah5 - 34 jaar – 2e kindje
    Mou - 32 jaar - 2e kindje
    Gabri - 29 jaar - 2e kindje
    SW1990 - ? jaar - 1e kindje
    Sunshine1 - 30 jaar - 1e kindje

24.

25.
    mamavandrie (annie) - 27 jaar - 4e kindje
    Zuri - 28 jaar - 1e kindje
    cilla83 - 32 jaar - 3e kindje

26.
    Ginie - 33 jaar - 4e kindje

27.
    Lisan86 - 29 jaar - 1e kindje
    Mawaikee - 31 jaar - 2e kindje
    Puckeltje - 27 jaar - 2e kindje

28.
    Miss M - 33 jaar - 4e kindje
    kersje - 34 jaar - 2e kindje
    Nashville - 34 jaar - 3e kindje
    Cheerio - 35 jaar - 1e kindje

29.
    Hummeltje 1 - 33 jaar - 2e kindje

30.
    Indiigo - 24 jaar - 2e kindje

31.
    Boys2 - 26 jaar - 3e kindje

Buiten de lijst:
    Indy89 - ? jaar - ? kindje
    Jellybean79 - ? jaar - ? kindje

Totaal aantal: 35

Sterretjes: Melian, DitBenIk

Afspraken:
    Juni
    16 juni: Kaaat - 1e echo ziekenhuis
    16 juni: Gabri - intake vk
    16 juni: Ginie - 1e echo + intake vk
    16 juni: 1Hanneke - 1e echo + intake vk
    18 juni: meisjemeisje85 - 1e echo + intake vk
    20 juni: Cheerio - 1e echo + intake vk
    20 juni: Proud Mommy 88 - 2e echo vk zh
    21 juni: Didi90 - intake
    21 juni: noekieb - intake
    21 juni: Puckeltje - 8 wekenecho
    22 juni: Mawaikee -2e echo, 1e x VK
    23 juni: Kaaat - intake vk
    23 juni: Annabel84 termijnecho zh
    24 juni: Lisan86 - 1e echo + intake ziekenhuis
    27 juni: Lisan86 - echo vk
    27 juni: Indiigo - 1e echo
    28 juni: Lisan86 - intake vk
    28 juni: Mou - termijnecho en intake
    28 juni: Gabri - termijnecho
    28 juni: kersje - intake VK
    28 juni: Noah5 - termijnecho
    30 juni: Mawaikee - intake VK

Juli
    1 juli: Puckeltje - intake vk
    4 juli: Miss M - 1e echo
    5 juli: Hummeltje 1 - termijn echo
    9 juli: Kersje - termijnecho
    14 juli: Zuri - termijnecho
    26 juli: Hummeltje 1 - intake vk

MvM : Sandywich, Bianciie, Mou, Didi90, Gabri, Ireneee, kersje, Zuri, Puckeltje, Annabel84, Hummeltje 1

4. cilla83

cilla83 Actief lid

26 nov 2015
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames!! Mijn echo was ook goed!!!

5. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Wat fijn Cilla, Kaaaat en Hanneke en wat een mooie echo's zeg.
    Jeetje Hanneke die van jou al zo mooi van vorm. Ik herken mijn eerste echo van mijn zoontje er een beetje in.
    Was toen stom verbaast dat het al zo in vorm was :).

Vanmiddag de mevrouw van MvM over de vloer gehad. De eerste plasjes zitten al weer in de bus ;).
    Leuk cadeautje trouwens, en heerlijk zacht van materiaal (babycape)
    Vandaag de flessen wijn opgehaald met de foto van mijn zoon.
    Alleen heel stom ik heb een schrijf fout gemaakt :cool:.
    Wordt ik met dt i.p.v. met een d grrrrr en ik let daar altijd op en toch mis gegaan.
    Nou ja het gaat om het idee :)

6. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Wat fijn dat er weer goede echo's zijn en weer hartjes hebben zien kloppen !

7. Lisan86

Lisan86 Actief lid

5 jan 2016
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb een tijdje niet geregeerd omdat ik wat onzeker werd van alle verhalen die ik voorbij zag komen. Gelukkig nu hele mooie echo's gezien en dat wil ik ook!!! Helaas moet ik nog een week wachten.

Hoe is het met jullie kwaaltjes? Bij mij is het een komen en gaan... Nu al 2 dagen vrij weinig last van misselijkheid en daar komt de onzekerheid weer!!! Ik wil een echo 😂

8. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Jeuj!!! Weer mooie echo's!!!! Altijd fijn
    En idd die echo bij 9 weken, zo herkenbaar al. Mooi om te zien

Herkenbaar hoor Lisan86. En ik mag niet klagen, want heb al een kloppend hartje gezien. Maar de onzekerheid komt en gaat inderdaad gelijk met de kwaaltjes.

Jammer van de schrijffout hummeltje, maar wat je zegt; gaat om t idee. En ik vind het een heel leuk idee!

Mijn banner loopt trouwens ook ern dag achter. Laat t maar even zo, tot na de termijnecho.

9. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Wat fijn al die mooie echo's!
    Ik kom hier op dit moment niet echt omdat ik de energie er gewoonweg niet voor heb.
    Daarnaast heb ik het vermoeden dat ik ischias heb. Al een paar weken flinke steken in m'n linkerbil. Ik dacht dat ik misschien iets had verrekt, maar het houdt daar nu echt te lang voor aan..
    Als we terug zijn van onze vakantie ga ik het nog even navragen bij de verloskundige/huisarts.

Kan iemand voor mij de lijst updaten? Op 1 juli heb ik de termijnecho en aanvraag combinatietest.

10. Lisan86

Lisan86 Actief lid

5 jan 2016
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die pijn in mijn rug/bil herken ik! Ook ik dacht dat ik een verkeerde beweging had gemaakt. Bij mij is het uiteindelijk mijn si gewricht. Ik ben gelijk naar de fysio gegaan ipv de huisarts.

11. noekieb

noekieb Lid

8 okt 2015
    99
    0
    0
    Dames wat een mooie echo's weer; ben er jaloers op:D
    Nog 1 1/2 week wachten.

Vandaag BHV cursus gehad en daar aangegeven dat ik zwanger was en veel misselijk.
    Ze vertelde aan de groep dat ik last van mijn rug had (mijn collega die mee was weet het nog niet) en dat ik daarom niet de EHBO oefeningen zelf ging doen.
    Ook met de brandoefeningen mocht ik rustig aan doen en stoel erbij zetten als ik even moest wachten.
    Superlief dus en deed me goed dat ik mijn eigen tempo kon doen.
    Nu alleen wel erg moe dus ga vandaag vroeg naar bed want morgen weer werken.

12. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Lisan en Sandywich wat vervelens zeg.

Fijn dat ze rekening met je hielden bij BHV noekie!

Super alleen maar goede echo's vandaag.

Ik heb een vraagje zegt se vorm van de baarmoeder iets op de kans op een miskraam. Ik heb 2 maal een miskraam gehad rond de 9 weken dus ondanks de goede echo ben ik echt wel bang. Eerste echo grote ronde baarmoeder klein kindje. Nu banaan vormige baarmoeder die natuurlijk wat meer gevuld was, groter kindje. Komt dat omdat je blaas dan vol zit of door hoe ze de echo maken?

13. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    Wat fijn Cilla dat je ook een mooie echo hebt gehad vandaag!

Sandywich: helaas herkenbaar die pijn. Bij mijn eerder zwangerschappen ook gehad. Isschias inderdaad. Daar kan je voor naar de fysio zonder verwijzing. Heel vervelend. Sterkte ermee!

Ik probeer zo nog ff de echo te plaatsen en dan moet ik snel slapen. Veel en veel te laat. Vriendin was hier gezellig, haar verteld dat ik zwanger ben en er heerlijk over kunnen kletsen.

14. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    Echofoto!
    Op de foto is nog heel duidelijk het dooierzakje te zien aan de onderkant.

Bijgevoegde bestanden:

15. Annabel84

Annabel84 Lid

26 mei 2016
    84
    0
    6
    NULL
    NULL
    mooie echo ginnie. je ziet de details goed!

jammer van de dt op de fles.
    niet benoemen dan zien de ontvangers het misschien niet eens, want het nieuws erop is veel leuker!!

volgens mij niet kaat. althans dat heb ik nog nooit gehoord.
    het ligt namelijk aan hoe en wie de echo maakt.
    vanuit welke hoek dan, hoe het kindje ligt en als het kindje groter word is de ruimte ook gevulder. .
    als de miskraam al aan de gang is, kunnen ze dat wel zien aan de baarmoeder omdat hij dan allemaal hapjes heeft. geen strakke vorm. (dat vertelde mijn verloskundige) .
    wanneer mag je voor de volgende echo kaat.
    logisch dat het rond 9 weken da extra spannend weer is.

16. cilla83

cilla83 Actief lid

26 nov 2015
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    20160617_065930.jpg

Hier nog even mijn echo van gisteren.

17. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Mooi dames.

Ja bij de echo was de onderkant dus wat witter, maar ze zei dat het er juist perfect uit zag. Dus misschien moet ik daar mar op vertrouwen, wat erg lastig is. Aanstaande week mag ik extra waarschijnlijk woensdag of donderdag zouden ze vandaag nog over bellen. Dan zal ik een stuk geruster zijn, hoop ik.

Kijk nu nogmaals naar de echofoto, maar hij is helemaal waziger dan de meeste foto's die er allemaal staan. Hopelijk is het gewoon de kwaliteit en de manier van echo's maken van deze vrouw!

18. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    goedemorgen,

Weer mooie echo's! :)

Tja de dt op de fles haha, denk dat jij er meer mee zit dan de ontvanger ;). Ze merken het waarschijnlijk niet eens op, en anders nog, jammer dan :p

Kaaat jammer dat je nog niet gerust gesteld bent al is gezegd dat het er allemaal goed uitziet. Maar snap je wel, is lastig er vertrouwen in te hebben. Toch zeker als het in het verleden ook geen waarde voor je had (goed echo bedoel ik).
    Hoop dat je bij de volgende echo wat geruster kunt zijn.

19. meisjemeisje85

meisjemeisje85 Bekend lid

29 apr 2016
    529
    226
    43
    Jeetje, wat heb ik weer een hoop gemist.. Ginnie wat een k.... nieuws van je broer, sterkte!

En wat een mooie echo's zag ik voor bijkomen! Gaaf! Ik mag morgen!

Ik hoop dat alles goed is. Afgelopen week heb ik best wel wat stress gehad. Ik lag zaterdag nacht te slapen en werd ik wakker omdat ik me niet goed voelde. Geen controlle over lijf voelde me of ik zo weg zou vallen, licht in me hoofd, hoge hartslag, benauwd, ijskoud, zweten over me hele lijf, zwart zien kortom doodeng. Ik heb in het verleden last gehad van paniekaanvallen dus het eerste wat ik doe als ik me niet goed voel is toepassen wat daarbij helpt, nu dus ook, ondanks dat het niet als een paniekaanval voelde. Mijn vriend vertrouwde het ook niet ik zag er blijkbaar uit als een soort van lijk en hij wilde een ambulance bellen want het hield ook best wel een tijd aan. Maarja ondanks dat ik dacht dit is niet goed wilde ik dat niet. Uiteindelijk in de auto gekomen en naar de huisartsenpost. Was volgens huisarts waarschijnlijk een bloeddruk dip waardoor ik me niet goed voelde en doordat ik rechtop ben gaan zitten nog even heftiger was geworden. Het is niet gevaarlijk al voelde dat wel zo. Als ik het weer heb en het houdt weer langer dan tien min aan terwijl ik met me voeten omhoog lig moet ik terug komen. Ik ben nu overdag soms een beetje wiebelig, af en toe last van mij buik en vooral nog steeds heel moe. hoop dat dit soort dingen niet slecht zijn voor een ongeboren babytje. Dus hopen dat alles goed is en dan morgen even navragen bij ec of vk wat hun ervan vinden.. Heeft een van jullie ook wel eens zoiets mee gemaakt?

20. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Kant ik zou me niet druk maken om de echo foto... Als degene die hem maakte zei dat het er goed uit zag kan je daar vanuit gaan. Geeft geen garantie dat het zo blijft helaas, maar je kan niet foto's vergelijken en daar dingen uit afleiden. Hoe duidelijk de echo is ligt heel erg aan het apparaat en de afstelling, hoe je baarmoeder ligt en hoe het kindje ervoor ligt, echo inwendig of uitwendig... Onderkant witter is ook normaal, dat is een soort van schaduw, als er eerst een stuk zwart is geweest geeft het apparaat het stuk daaronder eigenlijk te wit weer.

Meisjemeisje, ik heb ook last van dips in bloeddruk en/of suiker. Niet 's nachts gehad maar wel bv tijdens boodschappen doen als ik lang sta, of douchen, door warmte wordt bloeddruk ook lager. Licht in m'n hoofd, duizelig, klam zweten, snelle hartslag en moet dan echt heel snel gaan zitten anders ga ik van m'n stokje. Soms ook zwarte vlekken bij snel opstaan. Volgens mij is het alleen wat tekort aan zuurstof in je hoofd, maar niet voor je baby dus kan daar ook geen kwaad voor. Voor jezelf wel lastig en eng... Ik voel gelukkig wel aankomen dat t niet goed gaat dus val niet echt om. Maar moet echt rustig aan doen en als t opkomt rustig zitten of liggen en wat eten en drinken.
    Was vorige zwangerschap alleen 1e trimester dus duurt hopelijk niet lang meer...

Deel Deze Pagina