Goedemorgen dames, Deze week weer lekker veel echo's, fijn!!!! Ik op werk en thuis een mega drukke week. Vrijdag wordt ons meisje 4, dus dat moet op school gevierd worden en dan zaterdag thuis groot feest, dus daar druk mee en op werk loopt er ook van alles, morgen eerst naar de Efteling met 7 bewoners, ben benieuwd hihi.
Hoi hoi allemaal! Vandaag gebeld voor de nekplooimeting en die heb ik morgen. Dit keer gaat m'n schoonmoeder mee samen met mijn man. Ook een afspraak gemaakt bij de huisarts vanwege de pijn in m'n onderrug/bil/bovenbeen. Mijn vader zei ook al dat het verdacht veel klonk als ischias.. Ik hoop het natuurlijk niet, maar het zal fijn zijn om te weten wat het nu daadwerkelijk is..
Spannend de meting! En hopelijk niks ernstigs zeg, wat je vader denkt klinkt niet best!! Noekieb maar ga je tot die tijd geheim houden jeetje! Dat is wel echt heel erg lang dan ben je bijna al halverwegen Hummeltje ja hogedrukspuit is veel zwaar werk he... Je denkt altijd wel dat het meevalt als je begint maar aan einde denk je, poe. En ja mijn man vind het moeilijk uiteraard. Voordat we aan kindje begonnen heel veel erover gepraat, maar als het moment daar is komen er toch veel gevoelens naar boven waarvan je je eerst niet bewust was. En kersje leuk T-shirt!! Mamavandrie gelukkig maar inderdaad!
Ik heb vrijdag zaterdag en zondag dans optredens gehad in het theater maar ik merk wel dat ik daardoor last heb gekregen van mijn buik. Wat kan dat zijn? Of is dat gewoon een teken dat ik teveel heb gedaan?
Denk te veel gedaan idd Pien, ik vanochtend voor het eerst sinds 3 weken weer licht gesport maar voel het ook. Ah Sandywich goed dat je het na laat kijken! Zuri het blijft familie he! Ingewikkeld allemaal!
Hai meiden, kwam alleen even zwaaien vanaf ons vakantieadresje, heerlijk hier! Afgelopen donderdag nog nèt op de valreep een goeie echo gehad, en nu richting de 12 weken, jee, zo Fijn! Na de vakantie de uitslag vd combinatietest, nu gewoon even lekker met de dag leven en genieten Later meer! Fijne dag!
Lekker hoor Amy! geniet van je vakantie! Pien: Kan goed zijn dat het komt vanwege teveel bezig hoor. Ik heb vandaag juist allemaal wat last van m'n darmen helaas . Mn buik is best gevoelig op het moment, en vooral als ik naar de wc ga.. Ben toch wel blij dat we morgen de nekplooimeting hebben, kan ik toch gelijk zien of alles nog goed is met de kleine, ook al hebben we die vrijdag nog gezien... Het is toch iedere keer weer spannend.
Is er iemand bekend met een gekantelde baarmoeder? Ik heb het maar glukkig kan het geen kwaad. Nu vraag ik me af...... Duurt het langer voordat je een buikje krijg? Ga je je kindje daardoor later voelen?
Ik kan ook echt niet wachten tot de volgende echo.. 4 weken is echt te lang zeg in een periode waarin nog van alles mis kan gaan jeetje!! Ik heb wel continu een heel goed gevoel erover maar ik merk wel dat hoe langer geleden de echo was hoe spannender het is.. Mijn laatste was op 14 juni en mag 14e pas weer grr... En pien ik denk dat je teveel gedaan hebt zoals anderen ook zeggen. Ik had vorige week zondag dat we naar de TT waren en ik had 's avonds een hele harde buik, blijkbaar kan dat wel met 10 weken als je te druk bent geweest las ik. We moeten het rustiger aan doen! En kaaat lief je reactie! Amy fijne vakantie nog!!
Hee Pien, ik had bij mijn derde zwangerschap een gekantelde baarmoeder (daarvoor niet & nu ook niet). Maar maakte weinig verschil met mijn tweede zwangerschap. Misschien dat ik ietsje later een buikje kreeg, maar met 20 weken was er echt wel wat moois te zien en uiteindelijk geeindigd met een mooie toeter. Baby voelde ik bij 17 weken (met voorliggende placenta), dat maakte ook geen verschil Overigens vandaag een goede echo gehad! Mooi kloppend hartje en (gelukkig) maar eentje
Sandywich goed dat je naar huisarts gaat! Denk dat hij je doorstuurt naar fysio (mag je volgens mij ook heen zonder verwijzing). Denk dat ik er ook weer beland met ischias. Alle 3 de zwangerschappen nog last van gehad. Amy81 wat fijn ook jij een goede echo! En geniet nog van je vakantie! Miss M: wat fijn een goede echo!!! Je hebt er lang op moeten wachten. Heel herkenbaar trouwens dat gelukkig dat er 1 kindje te zien was... ben er nog steeds beetje bang voor dat ze woensdag toch zeggen: verrassing het zijn er 2 :-o Gelukkig met de emesafene goede dagen gehad vanaf vrijdag. Niet meer hoeven spugen. Wel nog steeds heel moe. Overmorgen weer echo!!! Daarna gaan we het aan de rest van broers en zussen vertellen. Zondag aan mijn zieke broer. Dat vind ik wel dubbel hoor
Een vriendin van mij had dat ook bij beide zwangerschappen. Qua voelen weet ik het niet maar beide kinderen zijn eerder geboren (2wkn en 1,5wkn)
Pfff wat een dag vandaag. Ik heb een enorm leuk maar druk weekend gehad en mijn lichaam geeft nu duidelijk aan dat het te druk was. Hoewel het afgelopen week super goed ging heeft de misselijkheid vandaag een hoogtepunt of eigenlijk dieptepunt bereikt. Ik heb nog nooit zoveel moeten spugen als vandaag. En dat voor iemand die sowieso al ontzettend bang is voor overgeven (ik moet zeggen dat ik die angst inmiddels wel redelijk overwonnen heb) Tussendoor ben ik wel blijven eten want ik werd er ontzettend duizelig van en ik kon niet eens meer recht opzitten maar uiteindelijk is er niks ingebleven. Ik heb spierpijn in mijn middenrif en mijn keel is helemaal kapot (tot bloeden aan toe). Er is echt een moment geweest waarop ik dacht dat ik dood zou gaan (slaat echt nergens op maar goed ik was redelijk in paniek). Ik durf nu eigenlijk niet meer te eten terwijl mijn maag schreeuwt om voedingsstoffen. Hopelijk was dit eenmalig en gaat het morgen weet beter.
Jeetje dat klinkt echt heeeeel heftig . Hopelijk voel je je iets beter nu en kan je voorzichtig iets eten
Wat is voor jullie de reden geweest om wel of juist geen combinatietest te laten doen? Morgen moeten wij naar de gyn voor de termijnecho en wil er dan naar vragen waar ze precies naar gaan kijken. We twijfelen een beetje, omdat we het bij onze zoon niet gedaan hebben. Nu hebben we wat twijfels omdat ik nu toch 3 miskramen achter de rug heb.
Heb je geen foldertje gehad over een combinatietest? Wij kregen dus een folder mee en aan de hand daarvan ons besluit genomen (om het niet te doen). Ik heb toevallig van de week ook eens een animatie filmpje gekeken hoe de abortus dan gepleegd wordt en ik heb zitten huilen hiervan zo... Ben hier echt enorm van geschrokken, misschien naïef maar ik wist dus echt niet dat een abortus met 12+ weken er zo aan toe ging... ik dacht wel meteen bij mijzelf, down syndroom kan voor mij nooit een reden zijn dit te doen. Maar iedereen heeft trouwens het recht dat zelf te beslissen. Ik bedoel er verder niks veroordelends mee, maar puur dus hoe ik me voelde. Beterschap winnie! Ginie kan het dan dat je met 8w hoort het is er 1 en met 12w vinden ze er nog 1?? Nu ben ik ook zenuwachtig !
@zuri: je hoort wel eens dat ze het missen in het begin, dat het zo verstopt lag. Maar ze heeft bij mij heel lang gekeken de vorige keer dus denk niet dat ze wat gemist heeft, maar toch blijft het in je hoofd rond spoken... @combinatietest: wij gaan die niet doen. Abortus is sowieso geen optie en als het kindje bijvoorbeeld down syndroom zou hebben is het net zo welkom en dan komen we daar waarschijnlijk wel achter in de loop van de zwangerschap. 20-weken echo hebben we wel altijd gedaan en geven dan ook aan dat abortus geen optie is mocht er iets mis zijn met het kindje. @Winniethepooh: sterkte meid!!! Echt heel naar zo'n dag. Hopelijk blijft het bij vandaag. Anders goed in de gaten houden hoor en even contact opnemen met verloskundige. Heb je al wel pillen voor misselijkheid/spugen? Dat heeft mij toen enorm geholpen en nu ook. Bij mijn 1e zwangerschap ook zo'n dag gehad en was al weken aan het spugen. Verloskundige was bang voor uitdroging dus emesafene zetpillen gekregen en dat scheelde toen enorm. Bij mijn volgende zwangerschappen gelijk erom gevraagd. Bedtijd, veel te laat natuurlijk weer. Was een mooie film aan het kijken en kwam er helaas te laat achter dat deze pas om 23 uur af was
Nee ik heb nog geen info gekregen over de combinatietest, dit omdat ik de eerste twee echo's in het ziekenhuis heb. De gyn heeft er verder ook niks over gezegd eigenlijk Toen ik de afspraak inplannde met de verloskundige, attendeerde ze mij er op dat als ik die test wil het voor de ik dacht 13 weken moet gebeuren. Heb het er gisteren nog met mijn vriend over gehad, en de twijfel komt nu steeds meer of we het wel moeten doen. Ik had dezelfde reactie als jullie, als het een down syndroom is kan het ook een gelukkig kind worden. Wat ik me dan wel weer afvraag, kunnen ze ook zien in welke maten het down syndroom is? Ik ga het vanavond maar navragen met de echo. Ohhhhh de spanning begint nu wel een beetje te stijgen hoor.
@pien: mijn baarmoeder is blijkbaar ook naar achteren gekanteld. Hebben ze verder niks over gezegd. Bij de echo van 8 weken moest de vk wel flink drukken op m'n buik omdat m'n darmen flink in de weg zaten. Bij termijnecho was de kleine gelijk in beeld zonder m'n buik helemaal te pletten . @winnie: jeetje wat naar zeg . Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen.