16 t/m 31 januari 2017 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sandywich, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Wij doen geen combinatietest want we zouden in geen geval abortus doen.
    Maar het is puur een kansberekening he. Dus ze meten de nekplooi en in combinatie met bloedonderzoek en je leeftijd krijg je daaruit dat de kans 1 op zoveel is dat je kindje down heeft of 2 andere (ernstigere) syndromen. Als die kans hoog is, kan je door voor de nipt test, ook bloedonderzoek, die zegt met heel veel waarschijnlijkheid of je kindje dat heeft. Maar voor 100% zekerheid moet je vervolgens een vlokkentest/vruchtwaterpunctie (?) doen, dan weet je het zeker, maar die geeft risico op miskraam, dus ook een kleine kans dat je een miskraam krijgt van een gezond kindje vanwege de punctie...
    Volgens mij krijg je dan alleen een wel/niet antwoord, niet hoe erg. Op de 20-weken echo kunnen ze dat wel iets meer inschatten omdat bv hartafwijkingen dan mogelijk zichtbaar zijn. Maar ook met de echo zie je niet alles, hoe alles uiteindelijk functioneert kun je er niet op zien en dat er niks te zien is geeft geen garantie dat je kindje gezond is.
    Blijft allemaal onzeker dus...
    Wij doen de 20-weken echo wel maar dan om mogelijk andere beslissingen te maken rondom de bevalling te maken, bv niet thuis bevallen.

2. meisjemeisje85

meisjemeisje85 Bekend lid

29 apr 2016
    529
    226
    43
    #1542 meisjemeisje85, 5 jul 2016
    Laatst bewerkt: 5 jul 2016
    Hoi pien, ik had hem vorige week geupdate met en hartje en me afspraken. Maar ik denk dat er iets fout is gegaan of dat iemand daarna weer een oudere lijst gepakt heeft, want mijn hartje/afspraken staan er niet meer bij:):D zou jij er voor mij een hartje achter willen zetten?

Ik hoop toch echt meer tijd te krijgen om jullie te blijven volgen. Maarja naast de normale dingen laatste weken een hoop feestjes gehad en afgelopen weekend dan mijn eigen verjaardag waarbij we nu echt openbaar hebben gemaakt, dat we als alles goed blijft gaan een kindje mogen gaan krijgen. Ik heb het rond vaderdag bij iedereen van de gezinnen (als je het mij vraagt;)) op een orginele manier verteld. En de rest van de familie/vrienden hebben met mijn verjaardag bij binnenkomst het volgende taartje voor hun neus(foto) gekregen zonder dat wij wat zeiden. Was echt heel leuk!

Ik ga nu even terug lezen! Hoop dat ik allemaal fijne/mooie dingen mag lezen! X

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,8 KB
      Weergaven:
      6
  3. mamavandrie

mamavandrie Actief lid

14 jan 2013
    353
    0
    0
    huismama
    Leuk zeg die tompoucen! Ik kom net terug van de vk termijnecho gehad 29 januari is mijn uitgerekende datum dus mijn ei is waarschijnlijk iets later geweest alles zag er top uit 😊

4. mamavandrie

mamavandrie Actief lid

14 jan 2013
    353
    0
    0
    huismama
    En nog weer een fototje van de kleine😍

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,8 KB
      Weergaven:
      2
  5. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Mooie echo!!

En wat leuk die tompouchen!!!

Ik had aan die gids berekend dat de kans op miskraam met die laatst test in het meest ongunstige geval 5% is en ze sturen je al met de meest kleinste geval door dat is 0.5%. Dus dan zou de kans op een miskraam nog 10x zo groot zijn dan de kans op down syndroom. De kans uit nipt kan ook hoger zijn hoor, bijvoorbeeld 2%. Maar dan nog? Kans op miskraam is bij de meeste die de laatste test doen groter dan kans op syndroom van down. Ik ben dan heel rationeel daarin en vind dus dat ik voor zo'n uitkomst die test niet ga doen. Dus waarom dan wel de nipt en combinatie dachten we? Ik word er alleen maar onnodig blij of juist angstig van zolang je geen volledige zekerheid heb.

Vandaag ineens een zeer slechte dag.. het ging zo goed vanaf vorige week en vanochtend voelde ik me echt belabberd. Toch maar ziek gemeld ik was echt niet lekker. Ben er achteraf blij mee, ben echt flink beroerd... nu 2e keer tijdens zwangerschap dat ik echt niet kan werken. Ik baal daar echt van, heb altijd zo'n plichtsgevoel dat ik gewoon moet gaan,maargoed.

6. WinnieDePoeh

16 jun 2016
    83
    0
    0
    Ik voel me nog helemaal niks beter. Sinds gisterochtend heb ik niks binnengehouden. Ook geen water dus ik ben bang dat ik op deze manier uitdroog. Ik merk ook dat ik nauwelijks meer eet en drink omdat ik het gewoon niet meer durf. Ik nam net een pepermuntjes voor de smaak en zelfs die kwam er weer uit. Ik lig alleen nog maar op bed want ik word duizelig als ik op sta. Ik voel me schuldig tegen over mijn hond want die krijgt nauwelijks aandacht van mij (ik word ook misselijk van haar geur) en ik voel me schuldig tegen over mijn vriend omdat hij nu overal voor opdraait terwijl hij ook echt al super veel werkt. Vanavond heb ik een controle afspraak bij de VK dus dan maar even overleggen. De huisarts wil me niet helpen daar ben ik een aantal weken terug al geweest.

7. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Uiteindelijk niet gekozen voor de combi test. Bij 10 duizend vrouwen van 30 jaar zijn er 19 zwanger met een down kindje en 9981 zijn er zwanger van een kindje zonder down. Dat aantal gaf mij de doorslag om het niet te doen. Ook vallen wij niet in risicogroep.
    Zou ik wel voor combi test gaan en uitslag is verhoogd en je laat een nipt test doen geeft deze nog steeds geen zekerheid. Alleen vlokken of vruchtwater punctie geeft zekerheid maar die geeft kans op miskraam en andere dingen...
    Dat alles bij elkaar bracht ons tot de conclusie het niet te doen. Te weinig zekerheid. Immers laten wij het toch niet weg halen mocht het wel down sydroom hebben.
    Maar mijn eerste gedachte bij combi test was ik laat de test doen als het dan down heeft dan weet ik het maar alvast (weghalen is geen optie voor ons) Maar combi test geeft mij te weinig zekerheid.
    Succes met je beslissing...

8. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Succes straks winnie.

De huisarts wil je niet helpen? Is dat je eigen aanname of heb je vandaag de huisarts gebeld en as zijn reactie dat hij je niet kan helpen?

9. Lisan86

Lisan86 Actief lid

5 jan 2016
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfff ik voel me eindelijk weer een beetje mens! Ben het weekend zo ziek geworden. Met het ziekenhuis contact gehad en mocht gelukkig primperan innemen tegen de misselijkheid. Nu sinds gisterochtend niet meer ingenomen en het gaat goed!!! Nog wel erg moe, maar goed, dat is nog het minst erge ☺️. Wat fijn om weer goede echo's te zien! Ik mag maandag weer, zo'n zin in! Hoop dan ook dat wij het hartje kunnen horen kloppen!

10. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij doen ook geen combinatietest.
    We zitten niet in een risicogroep en daarnaast is het slechts een kansberekening.
    Als je een lage kans hebt zegt het niet dat je een gezond kindje krijgt, en andersom ook niet.

20 weken echo doen we wel, als is het idd maar als voorbereiding op de bevalling.
    Ziekenhuisbevalling wordt het helaas sowieso wel.
    Wil graag thuis, maar zijn net verhuisd en ons huis is niet geschikt (of moet een bed in de woonkamer neerzetten), dus jammerdebammer ;)

11. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag de nekplooimeting gehad en gelijk de uitslag van de combinatietest.
    Kans op Down was 1:5710, kans op de andere 2 trisomies was 1:>20.000

Weer een opluchting erbij! Beeb was trouwens flink aan het stuiteren. We waren net te laat binnen bij het echocentrum en was dus aan het rennen om de afspraak te halen. Moest gelijk gaan liggen en je zag de kleine helemaal hyper stuiteren.
    We hebben nu ook het hartje gehoord voor het eerst! Ik had niet verwacht dat ik dat zo speciaal zou vinden. Was echt supergaaf!

Ik had gehoopt dat ik trouwens niet meer zo misselijk zou zijn.. Maar ben er vandaag achter gekomen dat je ook kan overgeven uit je neus :$..
    Ook al sinds gisteravond hoofdpijn die maar niet weg lijkt te gaan :(..

12. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wat fijn Sandywich! Gefeliciteerd!

Wel balen dat je je nog steeds zo rot voelt :(

13. WinnieDePoeh

16 jun 2016
    83
    0
    0
    @ Zuri, nee dat is geen aanname dat is me gezegd. Hij is geen voorstander van medicatie tijdens de zwangerschap. Maar ik heb net van de VK de tip gekregen voor reistabletjes die schijnen ook te helpen dus die ga ik morgen halen. En anders kan ik me laten tapen. Er word dan tape rond om mijn middel geplakt dat op een bepaalde manier druk uit oefent op mijn maag en dat helpt ook. Dus ik heb weer wat opties gelukkig want ik ben nu in 2 dagen 1,5 kilo kwijt en dat lijkt me niet de bedoeling

De uitslag van het bloedprikken was binnen en alle waardes zijn goed dus dat is super fijn.
    Met ons smurfje gaat het goed. Net voor het eerst het hartje horen kloppen. Zo bijzonder! Het klopt zo sterk dat ze niet eens echt hoefde te zoeken. Dat stelt me weer gerust dat ons kleintje in ieder geval niks te kort komt :)

Net ook mijn eerste centering pregnancy bijeenkomst gehad bij de vk. Super gezellig en zeker een aanrader!

14. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hoi meiden

Ik zag weer mooie plaatjes en verhalen voorbij komen. Ook de misselijkheden dat is een stuk minder, sterkte daarmee.
    Nou vanavond de echo gehad en gelukkig alles goed. Ik ben twee dagen naar voren gezet, dus nu 10 weken en 4 dagen :).
    Ook info gekregen over de combinatietest, maar denk toch dat we het niet doen.
    Mijn zoon was helemaal verbaast en zei heee er zit een baby in je buik :D.
    5 min later was hij er klaar mee en wilde naar huis hahahahaha

15. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Haha hummeltje zo grappig hoe je he't van je zoon beschrijft xD hahaha.

Winnie ik vind het persoonlijk wel een bijzonder verhaal. Waak je wel goed over jezelf meis dat je niet uitgedroogd raakt? Anderhalve kilo in 2 dagen is echt niet normaal meer hoor. Pas goed op jezelf en de baby, als de huisarts niet wil luisteren dan praat je maar wat dringender zodat hij wel gaat luisteren naar je. Moet niet zo zijn dat je straks in zkh belandt!

En Sandy fijn de goede uitslag! Ik moest ook beetje lachen om waar je verhaal eindigde en toen de gefeliciteerd eronder hahahaha. Ja ik heb dat als ik me verslikt, altijd komt het dan uit mijn neus. Meest pijnlijke was toch wel een gummybal :p

16. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    13 t/m 31 januari 2017

13.
    Annabel84 - 32 jaar - 3e kindje ❤

15.
    WinnieDePoeh - 22 jaar - 1e kindje ❤

16.
    1Hanneke – 32 jaar - 2e kindje ❤
    Elaf - 22 jaar - 1e kindje
    Sandywich - 26 jaar - 1e kindje - Na BBZ ❤️
    Hees87 - ? jaar - 2e kindje ❤

18.
    meisjemeisje85 - 30 jaar - 1e kindje

19.
    Ireneee - 26 jaar - 1e kindje

20.
    Ukkie1985 - 31 jaar - 3e kindje
    Didi90 - 26 jaar - 1e kindje ❤️
    Noekieb - 38 jaar - 3e kindje ❤

21.
    Amy81 - 35 jaar - 2e kindje

22.
    Bianciie – 27 jaar – 1e kindje
    Proud Mommy 88 - 28 jaar - 2e kindje ❤
    Kaaat - 30 jaar - 3de kindje - dmv ICSI, cryo tp ❤

23.
    noah5 - 34 jaar - 2e kindje
    Mou - 32 jaar - 2e kindje
    Gabri - 29 jaar - 2e kindje
    SW1990 - ? jaar - 1e kindje
    Sunshine1 - 30 jaar - 1e kindje ❤
    Cilla83 - 32 jaar - 3e kindje ❤

24.
    pienvd90 - 21 jaar - 1e kindje ❤
    Jenne85 - 31 jaar - 3e kindje ❤

25.
    mamavandrie - 27 jaar - 4e kindje ❤
    Zuri - 28 jaar - 1e kindje

26.
    Ginie - 33 jaar - 4e kindje ❤

27.
    Mawaikee - 31 jaar - 2e kindje ❤
    Nashville - 34 jaar - 3e kindje❤
    Hummeltje 1 - 33 jaar - 2e kindje ❤

28.
    Miss M - 33 jaar - 4e kindje
    kersje - 34 jaar - 2e kindje ❤

29.
    Lisan86 - 29 jaar - 1e kindje ❤
    Puckeltje - 27 jaar - 2e kindje ❤

30.
    Indiigo - 24 jaar - 2e kindje ❤

31.
    Boys2 - 26 jaar - 3e kindje

Buiten de lijst:
    Indy89 - ? jaar - ? kindje
    Jellybean79 - ? jaar - ? kindje
    Hopefull89 - ? jaar - 3e kindje

Totaal aantal: 38

Sterretjes: Melian☆, DitBenIk☆, Cheerio☆, babyjoris☆

Afspraken:
    Juli
    4 juli: Puckeltje - termijnecho
    4 juli: Miss M - 1e echo
    4 juli: Proud Mommy 88 - 3e echo/termijn echo
    5 juli: Hummeltje 1 - termijn echo
    5 juli: WinnieDePoeh - controle vk (cp)
    6 juli: Jenne85- Termijn echo + afspraak gyn
    6 juli: Ginie - termijnecho + controle vk
    6 juli: pienvd90 - termijn echo
    6 Juli: Nashville- termijnecho
    8 juli: Kaaat - termijnecho
    8 juli: Annabel84 echo combinatietest
    9 juli: Kersje - termijnecho
    11 juli: Lisan86 - termijnecho
    11 juli: pienvd - echo nekplooimeting
    12 juli: Jenne85 - Jarig!! nekplooimeting
    14 juli: Zuri - termijnecho
    18 juli: Proud Mommy 88 - 1e medische echo
    18 juli: pienvd - hartje luisteren
    26 juli: Hummeltje 1 - intake vk
    26 juli: Kaaat - controle vk
    26 juli: Sunshine1 - controle
    27 juli: Didi90 - controle vk
    27 juli: kersje - controle vk

Augustus
    3 augustus: pienvd - echo
    4 augustus: Kaaat - geslachtsbepalingsecho

September
    1 september: Didi90 - 20 weken echo
    6 september: Hummeltje 1 - 20 weken echo

MvM: Sandywich, Bianciie, Mou, Didi90, Gabri, Ireneee, kersje, Zuri, Puckeltje, Annabel84, Hummeltje 1, WinnieDePoeh, Nashville

Heb je een echo gehad met een kloppend hartje? Zet dan dit hartje ❤ achter je naam.

17. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Mooie plaatjes weer! Nu al echt mini mensjes om te zien. Gaaf!

Spugen, blegh via je neus is zo naar ik had dat ook. Met de emesefe gaat het gelukkig goed en heb ik ook weer eetlust.

18. Annabel84

Annabel84 Lid

26 mei 2016
    84
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat een mooie echo's zag ik voorbij komen.
    Mini-mensjes.
    En de hartslag horen is ook zo bijzonder.

Winnie- hou jezelf goed in de gaten, hier helpen waterijsjes.
    Zelf zit ik steeds op het randje van net niet spugen, bah.
    Alhoewel ik gisteren een goede dag had en best veel heb kunnen doen, maar dan maak ik me juist ook gelijk zorgen of alles nog goed gaat daarbinnen.
    Nog 1 nachtje slapen voor de echo. Ik ben er aan toe.

Fijn dat het bij jou weer iets gezakt is lisan

Leuke reactie hummeltje!
    Daar kun je even op teren!

Ik heb ook nog leuke tompoucen voorbij zien komen. Heel leuk.

19. cilla83

cilla83 Actief lid

26 nov 2015
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden!

Gefeliciteerd met de goede echo's! zo mooi om te lezen!
    ik mag weer op 18 juli! kan nu al niet meer wachten.

20. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier net naar de huisarts geweest vanwege m'n linkerbil/rug klachten.
    Het zit in ieder geval niet in m'n bekken en ook geen problemen met m'n zenuwen!

Wel is m'n linker onderrugspier wat zwak en omdat ik nog de hele zwangerschap door moet ben ik doorverwezen naar de fysio voor spierversterkende oefeningen. Betekent niet dat ik iedere week naar de fysio moet, maar alleen voor wanneer het nodig is.

Flinke opluchting toen hij zei dat het niet m'n bekken is. Daar was ik erg bang voor..

Ik heb trouwens 13 juli controle bij de verloskundige.

Deel Deze Pagina