16 t/m 31 januari 2017 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sandywich, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    Kaaat: de lijst is weer lekker opgevrolijkt! Ik miste ook al wat kleur!

Pienvd90: Jij ook al zo'n mooie echo! Fijn hè! Jouw kindje lag wel goed zo te zien. Die van ons was heel eigenwijs en ze kreeg hem niet goed van opzij voor de termijn maar uiteindelijk van voren meting kunnen maken.

Amy81: wat vervelend dat het bloedverlies steeds terug komt. Fijn dat je ergens anders terecht kon en het er goed uit zag. Hopelijk kan je verder genieten van jullie vakantie!

Zuri: leuk op dezelfde datum! Volgens mij nu ook op dezelfde datum uitgerekend!
    Jij had toch ook al een kloppend hartje gezien? Achter jouw naam staat volgens mij nog geen hartje.

Kersje: balen dat het toch weer wat minder ging. Hopelijk eenmalig!

Noekieb: fijn dat het beter gaat! Spannend zeg de eindmusical. Alvast veel plezier en ook met vertellen natuurlijk!

2. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    We hebben ook een meting vanaf achter gehad haha. Helaas was die van ons ook eigenwijs en was het een inwendige echo.....nou misschien zie je al voor je hoe de verloskundige bezig is geweest met mij om het zo goed te krijgen haha. Het lag onderste boven maar ik draai de foto gewoon om dan lijkt het net alsof het op zijn rug ligt.

3. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    Haha die Pien ik lig nu dubbel van het lachen want kan het me heel goed voorstellen!
    Zie nu inderdaad de gedraaide foto. Lol!
    Ik moest een paar keer hoesten, heen en weer wiebelen met mn onderlijf, noem maar op, maar het hielp allemaal niet. De kleine lag veel te comfortabel in zn holletje.

4. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hahaha omg!! Dat klinkt echt heel comfortabel en prettig allemaal pien :p wat een avontuur en leuk verhaal voor later!

Ja Ginie zat het! Maar heb nog geen termijn echo gehad dus ff afwachten. De vorige keer was het met meten de 27, 29 en toen 28e en toen zei ze, lastig te zien nog :p dus we gaan het meemaken! Ik heb zon vermoeden dat het pas in februari gaat gebeuren. Ik was zelf 4 weken -2 dagen te laat nml, dus als dat erfelijk is (de reden kan erfelijk zijn is me gezegd).. vroeger mocht je trouwens nog zo lang te laat komen. Mijn moeder kreeg met 43+3 weeen en ik was er pas 46u later. Ben toch blij dat ik dat vooruitzicht niet heb omdst ze tegenwoordig eerder ingrijpen. Duurt wel lang zeg die echo jeetje pas op de 14e....

Ik had indd ook een mooie kloppend hartje gezien, 138 slagen per minuut! :D ik zie ja dat het in de lijst niet staat, had er eigenlijk lijk heel niet op gelet. :)

5. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Haha, kijk maar uit Zuri.
    Ik ben zelf ook met 44 weken geboren, dus ging er ook van uit dat ik overtijd zou gaan.
    De schrik was dus groot dat met 36+6 mijn vliezen braken, nooooit rekening mee gehouden :p

6. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Zo schrikken amy, maar gelukkig alles goed.

Mooie plaatjes weer :).

Ik heb het vandaag doormiddel van een foto van mijn zoon met zwangerschapstest bekend gemaakt op Facebook :).
    Krijg ontzettende leuke reacties, maar zoals ik al had verwacht die k*t van een schoonzus reageert niet.
    Heb ontzettend de neiging om haar een berichtje te sturen, maar ik ga er boven staan.
    Maar pffffff wat een jaloers kreng zeg

7. noah5

noah5 Actief lid

9 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pien die van ons lag ook omgekeerd ;) nu al eigenwijs.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,8 KB
      Weergaven:
      3
  8. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Gini: haha ja dat had ook niet gekund haha.
    noah5: boefjes zijn het al haha

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Ow wordt helemaal happy van al die mooie plaatjes! Kan niet wachten tot morgen!!!!

10. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje Amy wat schrikken weer. Fijn dat je terecht kon bij de gyn daar en dat alles nog goed is.

Heb vandaag weer eens op de weegschaal gestaan en ik was erg verrast. Normaal kom ik op vakantie altijd wel een paar kilootjes aan, maar ben sinds 7 juni maar 600 gram aangekomen! Ondanks dat ik me echt ontzettend zwaar en dik voel op het moment. Wel een opluchting dat er nog niet veel aan zit :)

11. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Wat een dwarse opzekopse kindjes zeg 😆.
    Ik kan niet wachten tot zaterdag, dan mogen wij.

Lekker sandywich dat je nu niet veel bent aangekomen zeg.

12. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Kan iemand toevallig de nub zien?

13. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Volgens mij is het nog te vroeg om de nub te lezen, pas vanaf 12 weken kan dat dacht ik.

14. cilla83

cilla83 Actief lid

26 nov 2015
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie echo's! echt mini mensjes al!

15. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Haha miss m leuk vooruitzicht xD we gaan het meemaken dan!

Hummelte wat een zielig figuur inderdaad zeg! Inderdaad lekker in haar eigen sop gaar laten koken. Jaloers kreng. Geniet maar gewoon van al die mensen die wel leuk kunnen reageren!!

Mooie echo's dames!!

Sandy dat is inderdaad echt niet veel aangekomen! Lekker hoor.

16. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ja Zuri is ook zo lekker laten gaan, maar oehhhhhh wat kan ik me boos maken zeg.
    Pfffff.

Hier ontzettend last van mijn onderrug. Denk dat ik me van de week vertilt heb met een zak zand :).
    Had van het weekend de tuin met de hogedrukreiniger gedaan, maar had lekker al het onkruid er tussen uit gespoten dat de voegen wel weer even gevuld moesten worden :). Ik heb dan niet het geduld om op mijn vriend te wachten tot hij thuis is dus hop naar de karwei een zak vulzand gehaald die was toch iets te zwaar.
    Vanochtend nog niet zo last, maar toen besloot ik om de schuur uit te mesten ;) dat was iets te veel van het goede.
    Mmmm nu maar even relaxed en hopen dat het morgen minder is.

Fijne avond

17. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Hummeltje, ik ben idd ook al zo goed in afwachten 😅.
    Helaas heeft het lichaam het vanzelf aan achteraf.

Vanmiddag druk wezen onkruid wieden in de moestuin op mijn werk en bedacht me achteraf dat in de grond vroeten niet heel handig is nu🙄.

18. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Haha ja heel herkenbaar, ik heb daar ook echt nooit het geduld voor. :p

Ja Hummeltje is ook makkelijker gezegd dan gedaan! Maar helaas heeft ze gewoon precies gehandeld zoals je verwacht (maar niet gehoopt) had. :(

Kersje je moet inderdaad handschoenen dragen vanwege de toxoplasmose. Als je dat toch vergeten bent dan achteraf goed wassen met desinfectie.

Ik ben druk met kleertjes maken. Inmiddels 5 broekjes zo goed als af, alleen nog elastiek erin zetten die is vanavond binnen gekomen. Ook al 3 shirtjes voor erop gemaakt. Heb hele leuke pakjes met schaapjes, konijntjes, nijlpaarden en krokodillen :p Nu allemaal maat 50-56 maar wil ook grotere maten maken nog. Zal eens foto's hiervan posten als de broekjes helemaal af zijn :D

19. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    ]Ik heb idd maar goed mijn handen gewassen, terwijl ik de kattenbak wel trouw aan mijn man overlaat😎.

Ja leuk kleertjes maken, daarvoor wil ik eigenlijk wel eerst het geslacht weten en de nog een groei echo afwachten om een inschatting te maken. Heb ook nog heel veel van onze zoon. Die heeft 1 week maat 56 aangehad en daarna meteen 62 en met 4 maanden zat hun in 74. Alle jongenskleding in die maten zijn zo goed als nieuw.

Ik wil nog wel los gaan op aankleedkussenhoezen,lakentjes, kruikzakken, wrappers en in de laatste knippie stond een patroon voor een zonnekap voor de maxi cosi.... ook leuk.

Welke patroontjes gebruik jij?
    Deze heb ik gemaakt voor een vriendin vlak voor ik erachter kwam dat ik zwanger was. (Daaronder ligt een broekje wat mijn zoon aanhad in maat 56 ter vergelijking voor mij.)

Bijgevoegde bestanden:

20. WinnieDePoeh

16 jun 2016
    83
    0
    0
    Haha dames wat zijn jullie lekker actief! Zakken zand sjouwen, onkruid wieden lekker bezig hoor! Ik moet er nog even niet aan denken al gaat het wel steeds een beetje beter met me gelukkig dus dat is super fijn. Ik kan alles weer eten en drinken gaat ook steeds beter.

Wat gaaf dat jullie zelf kleertjes maken. Ik ben benieuwd naar de foto's :)

Ik ben vandaag naar de tandarts geweest en omdat ik last heb van kiespijn heeft hij foto's gemaakt. Ik ben daar mee akkoord gegaan omdat ik weet dat ontstekingen in het gebit een miskraam kan veroorzaken. Ik had inderdaad twee gaatjes (waarschijnlijk Door het vele spugen en niet goed kunnen poetsen) en dat is nu gelukkig opgelost. Maar nu maak ik me best wel zorgen om de baby. Ik weet dat je eigenlijk geen foto moet laten maken tijdens de zwangerschap. Volgens de tandarts kan het geen kwaad omdat tegenwoordig de apparatuur zo goed verbeterd is dat er nauwelijks straling nodig is en dat het gericht is op je mond. Hij bleef er zelfs bij staan om t laten zien dat het niet schadelijk is, niet voor hem en dus ook niet voor de baby. Volgens mijn vriend heb ik er ook goed aangedaan omdat problemen met het gebit heel gevaarlijk kunnen zijn voor de baby. En toch zit het me nu niet lekker.... iemand die me gerust kan stellen?

Deel Deze Pagina