16 t/m 31 januari 2017 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sandywich, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik heb er echt geen verstand van winnie sorry, anders had ik je graag gerust gesteld!!

Kersje wat een mega schattig broekje zeg!! Dat stofje!! Aahhhh..... verder lijkt wat jij maakt wel op wat ik maak haha! Ik heb een broekje model van knippie en dan T-shirt maal ik enveloppe van 09 zonen. Meisjes dragen ook T-shirt's snel longsleeves dus kan prima :p heb ook nog een patroon voor een pakje van knippie.

Wel leuk dat patroon van die maxi cosi ik ga eens kijken! Ik kan er 1 overnemen waar al 2 kindjes in gelegen hebben dus die wil ik ook opnieuw bekleden. Verder heb ik al heel veel leuk katoen liggen dus even kijken wat ik daarmee ga maken, maar zo te horen heb jij zat leuke ideeën haha :p

Bijgevoegde bestanden:

2. noah5

noah5 Actief lid

9 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk die kleertjes, ik heb daar het geduld niet voor.. Goed bezig!

Helaas weet ik ook niks wat betreft de tandarts.

3. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    WinnieDePoeh ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om die foto te laten maken. Een korte blootstelling tegenover langdurige tandproblemen die ook allerlei ellende kunnen veroorzaken. Ik ben geen arts maar had misschien wel dezelfde keuze gemaakt. Anders even de vk bellen.

Ik heb een abbo op de knippie, dan kom je ook veel leuke dingen tegen. Dit harembroekje is een heel simpel gratis patroon van the allison show. Het stofje is een joggingstofje.

Ook een leuk setje wat jij hebt gemaakt zuri.

Ik heb nu ook geprobeerd zonder emesafene en dat ging ook goed! In plaats daarvan sabbel ik op een dropballetje van napoleon. Ik bedacht me namelijk dat mijn bloeddruk best laag was bij de vk (103/55). Tijdens mijn keizersnee daalde mijn bloeddruk vanwege de ruggenprik en ben daar toen ook zo misselijk van geworden. Een probeersel met drop dus gister, vandaag nog maart eens proberen.

4. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    @ winnie ik heb er ook geen verstand van maar had in jou geval hetzelfde gedaan. Denk dat er niks zo erg is als pijn in je mond / hoofdpijn.

Wat leuk zeg die kleertjes. Ik ben best crea maar op iets andere vakken :).

Vandaag weer op het werk aanwezig letterlijk aanwezig want kan niks doen :cool:.
    Heb een nieuwe laptop en alles moet geïnstalleerd worden dus moet wachten tot dat gebeurd is.
    Ga straks ook vertellen hier dat ik zwanger ben alleen de helft is er jammer genoeg niet.
    Jammer dan hoor

5. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Lekker hummeltje, konden ze dat niet van te voren installeren?

Jammer dat de helft er niet is als je het gaat vertellen.

Wij willen het dit weekend aan mijn ouders vertellen als we morgen een goede echo hebben. Schoonouders gaat mijn man waarschijnlijk gewoon opbellen met het nieuws. (Die verhoudingen liggen ook niet helemaal goed).

6. WinnieDePoeh

16 jun 2016
    83
    0
    0
    @ Zuri, dat is ook al zo'n schattig pakje! Was ik maar zo handig :p

@ Hummeltje, dat is jammer dat er niet zoveel aanwezig zijn. Het leuke is dat je het dan twee keer kan vertellen! Dubbel feest :)

Ik maak me inmiddels niet meer druk om de foto's. Heeft weinig zin want het is toch al gebeurd. Waar ik me wel druk om maak is dat ik nu kiespijn heb aan de kies die gisteren gevuld is. Ik heb nog nooit achteraf pijn gehad dus ik hoop maar dat alles goed is.

Willen jullie van te voren weten of het een jongetje of een meisje word. Hebben jullie zelf al een voor gevoel?

7. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Wij willen het wel weten, wisten het bij onze zoon ook omdat mijn man dat heel graag wilde.
    Nu is het vooral heel erg praktisch, voor een meisje kan ik helemaal los omdat ze dan echt niets van haar broer aankan. Evenals dekentjes etc. En het kamertje is toch echt wel een jongenskamertje.

8. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Winnie ik snap je onzekerheid zou ik ook hebben maar zou wel hetzelfde als jou hebben gedaan. Pijn hebben tijdens zs is echt niet fijn.

Kersje en Zuri waar kan ik mijn bestelling plaatsen?!?! Super leuk!!!

Hummeltje lekker zo je werkdag beginnen.

Ik mag zo voor de 12 weken echo! Jeeh! Ons oudste meisje is jarig vandaag dus er al een drukke ochtend opzitten! Zo beide naar de psz brengen en dan door voor de echo om 12.15! Dan het feestje meevieren in de klas!

Wij willen het geslacht wel weten. Ik heb er al vaker naast gezeten kwa voorgevoel maar als ik iets moet roepen zeg ik een meisje maar ben zelf niet overtuigd hoor!

9. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Winnie, ja hoor ik kan je geruststellen ;) er is echt niets aan de hand. Ik heb het vorig jaar zelf ook gehad (verstandskies die eruit moest) dat deed zo'n pijn, ik ben naar een tandarts gegaan, die zei precies hetzelfde over de foto, niks ergs. Uiteindelijk ben ik doorverwezen naar de kaakchirurg, daar vroeg ik het nogmaals na, en hij bevestigde het ook. Daarbij ook nog verdoving in de mond gehad (ook niet erg tijdens zwangerschap). No worries ;)

Ik ben er weer, we zijn terug van een heerlijke vakantie, ik had echt de tijd niet om mij eventjes te laten horen tussendoor hihi.
    Aanstaande maandag heb ik weer een echo, blijft spannend maar het voelt goed allemaal.
    Wat een leuke zelfgemaakte kleertjes zie ik allemaal voorbij komen! Echt heel leuk als je dat zelf kan doen. Zo handig ben ik daar dan weer net niet in haha.
    Hier aan het bedenken welk thema we gaan gebruiken voor de babykamer , bij de oudste hebben we het bos thema , bij de jongste hebben we uiltjes en nu.... denkdenk.

10. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    5,5 cm! Precies 11.6 dagen! Heel beweeglijk kindje, lange benen en steeds gekruist!

Verloskundige gaf aan dat het beeld afhangt van hoeveel vet je heeft, das logisch maar ook huidskleur, donkere mensen heb je over het algemeen een helderder beeld! Dat wist ik niet. Heb haar ook gevraagd naar de nub theorie en ze vond het meer naar een meisje neigen maar het is nog erg vroeg dus ze wist het echt niet zeker. Maar vond het wel leuk dat ze het iig probeerde!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,4 KB
      Weergaven:
      5
  11. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Mooi plaatje kaaat!

Thema: voor onze zoon hadden we in een beetje holland style. Marine blauw met wit. Molentjes kapstokje van lief en blauwe molentjes muurstickers op de rand van een wit rolgordijn. Tuinkabouter op de vensterbank😆

12. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Winie als je zwanger bent mag je een bepaalde dosering straling hebben, maar een kleine foto bij de tandarts is echt maar heel weinig en zit daar echt onder. Als ik nu als dierenarts zou werken (ben ik wel maar werk niet) zou ik ook gewoon foto's mogen maken. Is dan wel met een loodschort aan, maar beetje straling krijg je dan wel. Ook in het vliegtuig loop je een beetje straling op, maar als zwangere mag je gewoon vliegen. Voor zover ik weet als zwangere stewardess ook blijven werken. Wel vervelend dat je nog pijn hebt, misschien was het gat diep of is de vulling te hoog, als t blijft zou ik even terug gaan. Paracetamol nemen mag ook wel, alleen ibuprofen niet.

Wat leuk zeg die kleertjes! Ben zelf vorige zwangerschap aan het haken gegaan. Mutsje gemaakt en paar knuffeltjes. Nog een half dekentje liggen, maar duurde eigenlijk wel heel lang en werd niet zo zacht als ik hoopte ;) Ook bezig met een bal van african flowers met belletje erin, die wordt wel mooi denk ik. Heb ook wel een naaimachine staan, maar daar doe ik minder mee dan ik zou willen... Weet niet zo goed waar ik echt leuke stofjes vandaan kan halen en welke naald/garen ik dan moet gebruiken. Patronen vind ik soms nog best duur en dan heb ik niet van dat overtrekpapier... Eigenlijk begin ik vaak heel enthousiast en heb ik uiteindelijk meer geld uitgegeven dan je voor iets in de winkel zou betalen en valt het resultaat toch nog tegen hihi ;) maar misschien moet ik babypakjes nog eens proberen, hoeft tenminste geen vervelende rits of knoopsgat in ;)

Babykamer hoef ik eigenlijk niks meer aan te doen hihi, we hebben 2 slaapkamers en baby komt toch eerste jaar in de cosleeper. Misschien langer ook, moeten we even zien wanneer ze bij mekaar kunnen. Kamer is neutraal dus kan voorlopig wel zo blijven.

13. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Kaaat wat een ontzettend mooi plaatje :) en van harte gefeliciteerd met je dochter.

Wij willen ook graag weten wat het wordt ;) gewoon omdat het makkelijk is, met inkopen.
    Wordt het een jongen zijn we zo klaar :D maar voor een meisje wordt het even opnieuw oriënteren hahahaha.
    We hebben 9 sept afgesproken met het gezin bij ons thuis.
    6 sept heb ik de 20 weken echo, en de uitslag van het geslacht willen we dan in een envelop doen.
    Dan twee pakjes uitzoeken, en bij de kassa het juiste kleur pakje laten inpakken terwijl wij nog een rondje door de winkel lopen.
    Mijn zoon mag het de vrijdag dan uitpakken en dan weten we allemaal tegelijkertijd wat het wordt :).

Nu heb ik het gevoel dat het een jongen wordt. Ik voel me nagenoeg hetzelfde als bij mijn zoon, geen kwaaltjes niet misselijk. Spannend hoor :)

14. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd kaat met je dochter!

Leuk idee hummeltje van dat pakje.
    Ik wel zo'n taart maken met roze of blauwe binnenkant, wil hem wel graag zelf maken dus wij zullen het dan wel al weten.

15. cilla83

cilla83 Actief lid

26 nov 2015
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    mooie echo kaat!

16. Hees87

Hees87 Lid

21 feb 2016
    55
    8
    8
    NULL
    NULL
    Wauw, wat leuk al die zelfgemaakte kleertjes! Wou dat ik dat kon, helaas ben ik zelf totaal niet handig of creatief....:D

Wij hebben gisteren nogmaals de termijnecho gehad. En alles was goed! Met een beetje moeite lukte het nu om de baby op te meten. Ik ben drie dagen vooruit gezet, uitgerekende datum is nu 14 januari (blijf wel in deze groep hangen, heb ik me net aangemeld haha). Ik wil ook erg graag weten wat het wordt, wist het de vorige keer 100% zeker (en klopte ook). En nu helemaal geen voorgevoel, ik neig iets meer naar een jongen.

Wat ik me afvroeg, ik lees van een aantal dames dat ze erg misselijk zijn en veel moeten overgeven (erg naar). Dat heb ik niet. Wat ik wel heb is de hele dag zo'n weeïg gevoel en ook wat misselijk, maar vooral veel moeite met bepaald eten (zoals yoghurt, banaan (de geur van een wat rijpe banaan, GATVER), aardappels met groente). Normaal geen moeite mee. Maar als ik dat nu eet, dan komt het zo weer 'omhoog' en moet ik echt kokhalzen en kan ik niet verder eten. Iemand dat ook?

17. WinnieDePoeh

16 jun 2016
    83
    0
    0
    @Hees, grappig. De voedingsmiddelen die jij op noemt zijn juist de dingen die ik wel kan eten (meestal )

18. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Mooie echo!!!!

Ja kleertjes naaien is vooral erg leuk en het wordt voordelig als je het vaker doet dus meer kleding hebt, maar ja alles aanschaffen kost geld. Ik doe het vooral voor de hobby hoor niet om te besparen. Vandaag weer hele lading stof erbij gehaald ooee

Ja ik heb niet overgegeven (nog) maar ik geef echt zelden over. Sinds ik geen kind meer ben is dat echt nog altijd op 1 hand te tellen en ik weet al die keren nog en.. ze hadden allemaal met alcohol te maken haha...... dus dat ik niet overgeeft nu verbaast me niks. Mijn eetlust is flink veranderd maar het wisselt gewoon heel erg. Wat ik vandaag niet hoef eet ik misschien morgen weer wel.

Nou gister ging het weer dus weer gewerkt, vandaag weer hondsberoerd... word er beetje moe van eerlijk gezegd. Hele dag zwaar misselijk en alles komt er onder meteen weer vloeibaar uit. Gaat nu al de hele week zo af en aan. Had vannacht nog een nachtmerrie ook dat ik hevig aan het bloeden was... wat een flut droom zeg!

19. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie echo kaat! :)

@hees haha dat kan ik nu juist wel eten ( daarvoor ook hoor) maar vette hap kan ik echt niet meer luchten of zien..bij het zien van een frikandel kan ik bij wijze van al naar de wc rennen, bahhh
    Ik eet op het moment graag rijst/kip gerechten, nasi of kip siam enzo, dat valt niet zo zwaar.

Oh zuri dat is inderdaad een vervelende droom! Ik heb altijd alleen maar hele hele rare dromen tijdens zwangerschappen.. mijn eerste zwangerschap droomde ik dat de wieg met de baby op een ijsbaan stond en ik kon er niet bij want ze werd omringd door dansende lottoballetjes.. tja, what can i say? Hihi ;)

Wij willen ook heel graag weten wat het is, hebben nu 2 meiden, dus krijgen we echt een kippenhok hier of gaat een klein mannetje daar verandering in brengen? Spannend!

20. Hees87

Hees87 Lid

21 feb 2016
    55
    8
    8
    NULL
    NULL
    @ Zuri...Vervelend zeg dat je je zo hondsberoerd voelt. Heb je al ORS geprobeerd? Misschien dat t er dan niet direct weer uit loopt?
    Ik heb een paar weken geleden ook zo'n droom gehad. Was er heilig van overtuigd dat het mis was toen ik wakker werd. Echt naar wakker worden.

@ Hopefull en Winnie de Poeh. Grappig dat jullie dit juist wel kunnen eten. Mijn hoofd neigt toch wat meer naar juist de vette hap, drop en chips, veel zout etc. Maar dat is natuurlijk niet heel erg gezond :p en vinden mijn darmen ook niet echt prettig...eet nu wat meer brood, crackers met smeerkaas is ook favoriet op t moment, wat melk en extra fruit en qua avondeten dan een paar happen voordat t misgaat haha. Ga vandaag proberen of een smoothie met yoghurt en fruit/groente wel lukt.

Deel Deze Pagina