Ja dat kan ik me wel voorstellen. Is de 1e keer dat ik het voelde hihi. Ik voelde het en liet alles vallen en concerteerde me erop. Je voelt echt wel verschil tussen de baby en je darmen
Een week!! Hihi nog nooit van gehoord! Nu ben ik sws een slechte smeerder... k haal altijd van alles wat me lekker lijkt en als ik dan aangekleed ben denk ik oja.... 😂 Wat leuk dat jullie de kleine soms al voelen! Hier nog niks geloof ik! Was bij de eerste ook wat later... k wacht geduldig af.... hebben jullie de hete dagen een beetje overleeft? Hier had ik het tijdens werk en gewoon in en om t huis zwaar... Deze week 2 dagen op t strand geweest en daar prima te doen... qua wind en zee... (3x in zee geweest... ik!! Kan t nog steeds niet geloven haha)
Heb de warme dagen overleefd, maar ben gisteren midden in de nacht helemaal uitgevallen tegen m'n man over wat een rotzooi het huis wel niet is en ik het niet meer aankan. Was er helemaal klaar mee ook dat het zo warm was en de slaapkamer ondanks de airco niet echt koeler kreeg, geen goede slaaphouding weten te vinden en dan ook nog al die muggen die me iedere keer wakker zoemen.. Zat er even helemaal doorheen . Gelukkig nu weer alles goed en vandaag gelijk het huishouden aangepakt, voel me gelijk zoveel beter! Vanmiddag naar de babydump in Eindhoven gereden en keuze gemaakt voor de babykamer en de kinderwagen. Volgende week in Roosendaal gaan we ze bestellen ^^.
Leuk ja, babyspullen uitzoeken. Wij hebben alles nog. Qua meubeltjes zou ik nog steeds dezelfde uitzoeken😊 De warmte kan ik gelukkig heel goed hebben, dat heb ik nooit zo'n moeite mee. Vorige keer hoogzwanger met verlof in een hittegolf, ik vond het heerlijk! Wat dat betreft is januari wat minder. Gelukkig wel na de feestdagen.
Ik ben (zelfde jaar als jij Kersje) bevallen op de warmste dag sinds de jaren 60, was toen 41c! Maar, merk wel dat ik slomer ben en weinig energie heb deze dagen maar ja, wie niet? leuk de babydump! Wordt het allemaal zo echt he!
Eerlijk gezegd vond ik januari wel fijn (mijn tweede is van januari), het was gelukkig een zachte winter en je ging eigenlijk alweer richting de lente. Nummer 1 & 3 zinn van september & augustus. Hoewel het verlof heerlijk was (met name bij nummer 3), zat je al zo snel in de herfst. Was een beetje een tegenvaller
2012 was een prachtig jaar idd! Ja alles heeft zijn voor en nadelen. Ik ga proberen vrij te zijn tot eind mei dus hoop wel op een prachtig voorjaar ! Hier gister een pretecho laten maken, kon gewoon niet wachten. Geslacht was echt niet zichtbaar, maar daar ging het ook (nog) niet om, gewoon even genieten van ons kindje op beeld! Zal zo een fotootje plaatsen. Nu helaas aan het werk met knallende koppijn.
Jaaa zo leuk!! Al staan we er echt daar met gezichten van: 'I have no idea what I'm doing!' . Soms denk ik ook dat we er wel erg vroeg bij zijn met het uitzoeken van de spulletjes, maar aan de andere kant heb ik daar schijt aan. Voor hetzelfde geldt krijg ik toch nog echt bekkeninstabiliteit of komt het kindje een stuk vroeger en dan is het fijn als het kamertje voor het derde trimester klaar is.
Mooi plaatje kaat! Ik wil ook bij voorkeur nog wat vrije dagen achter mijn verlof plakken zodat ik ook tot eind mei vrij ben. Ik wil ook graag tot 4 weken van te voren doorwerken, die tijd erna heb ik liever iets langer. Vorige keer ook doorgewerkt tot 36 weken en had nog heel veel vrije dagen waardoor ik pas weer hoefde te werken wanneer onze zoon 6mnd was. Dat ga ik waarschijnlijk deze keer. Niet redden, ik heb een andere werkgever als toen en hier kan ik niet zoveel vrije dagen meenemen. Ook wil ik wat voor de zomer over houden en dat was de vorige ook niet aan de orde. Jullie al een idee tot hoelang je door wilt werken?
Ik heb toevallig vrijdag de vraag bij mijn teamleider neergelegd of ik kan kiezen om nu te zeggen dat ik 6 weken van te voren ga, maar mocht het tegen die tijd nog steeds goed gaan, dat ik dan 4 weken pak.. Wist ze me niet te vertellen dus de vraag nu neergelegd bij PZ... Als ik mijn plb uren inzet na het verlof ben ik vrij tot Pinksteren. Dan zou ik die dinsdag na Pinksteren weer beginnen..
Dat kun je toch beter andersom doen? Inzetten op 4 weken en als het nieuws gaat naar 6 ekn gaat. Mocht je je ziekmelden ivm met zwangerschap word het automatisch 6.
Ik zat ook te denken, maar voor mij is 6 weken de week voor kerst, 5 op 2e kerstdag en 4 2 januari... dus vond het wel beetje ongelukkig vallen allemaal. Ik denk dat ik gewoon 6 pak en dan lekker van de kerst en oud en nieuw geniet zonder dat ik dag erna nog moet werken.
Ja is ook logisch toch Zuri. Ik heb mijzelf nu zo ingepland dat ik 24 december nog een ochtend werk en dan weg ben. Dat is dus precies met 36 weken. Je moet net zien wat handig is, met al die feestdagen.
Maar mag je je gewoon ziek melden als het alleen maar wat moeilijker gaat? Ik ben daar sowieso een miep in en ik meld me altijd pas ziek als ik m'n bed niet uit kan komen zegmaar.. Heb ook wel gehad dat ik door collega's naar huis ben gestuurd.. Grootste issue is toch wek het rooster.. Als ik zeg dat ik 6 weken van te voren stop kunnen ze alvast rekening houden met het rooster.. Als ik het 4 weken van te voren doe dan zitten ze met flinke stress omdat er dan problemen gaan zijn met het rooster.. Niet mijn probleem, dat weet ik, maar toch als ik me dan ziek meld voor iets 'flauws' voel ik me verantwoordelijk voor de rotzooi en ellende en stress, die ik dan achterlaat..
Ja lastig Sandywich. Ik zou 4 weken van te voren nemen, als je daarvoor niet meer in staat bent te werken dan is dat zo. Iedereen kan ziek worden, als dit zwangerschaps gerelateerd is ben je verplicht 6 weken van te voren te gaan, dus niet vermoeidheid, maar echt bekken of iets anders waardoor het lichamelijk niet mogelijk is om door te werken tot de 36 weken. Ik ben ook planner in de zorg, werk zelf ook op de groep, maar mijn collega is ook zwanger maand eerder uitgerekend. Ik ga er al vanuit dat zij er eerder uitvalt. Ik plan haar wel in tot haar verlof, maar heb wel extra invallers achter de hand, zo ook voor mijzelf. Maar snap je gevoel heel goed hoor over niet snel ziekmelden.
Niet als het even wat moeilijker gaat, maar soms gaat het echt niet. En dan moet je dus die 6 weken. Ivm met bekken of rug bijv. Ik meld me ook niet snel ziek, 4.5 jaar geleden voor het laatst met kinkhoest.
Als je je ziek meldt vanwege de zwangerschap moet dit denk ik wel echt via de arbo arts gaan hoor, vind ik ook logisch. Ik meld mij ook niet snel ziek; ik voel mij altijd verantwoordelijk. Ik heb zelf ook veel afspraken en overleggen en er is altijd wel een belangrijke afspraak op de dag dat ik ziek ben waardoor ik mij toch naar het werk sleep. Ik begin de kleine volgens mij steeds iets meer te voelen, gisteren ook het hartje gehoord via de doptone, wat was dat fijn. Het toch maar op facebook gezet, best eng want nu weet iedereen het en dat maakt je best een beetje kwetsbaar maar goed, met de buik die ik nu al heb ontkom ik er ook niet aan. Ik ga denk ik 4 weken van tevoren met verlof, heb ik bij mijn dochter ook gedaan: het liefst gebruik ik al mijn dagen naderhand. Tegelijkertijd, als ik 6 weken van tevoren met verlof ga kan ik wel echt lekker genieten van nog een paar dagen helemaal voor me, myself and ; dochtertjelief zit dan op school; hmmm....ik ga er nog eens goed over nadenken