16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaloe1973, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    @dragen: Ik heb mijn jongste haar hele babytijd in zo'n draagdoek (Bykay en Boba) rondgedragen. De eerste paar keer was even wennen met dat ding omknopen, maar je wordt er snel handig in ;) Toen ze wat groter werd ben ik haar in een Boba buik en rugdrager gaan dragen, tot ik zwanger werd van deze mini.

2. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ik heb mijn dochter altijd gedragen totdat ze kon lopen, als alternatief voor een duowagen. Ik heb een Beco Butterfly. Vanaf de geboorte is nog net een beetje te groot, maar vanaf 2 maanden kun je je kindje er in dragen. Zij is van mei, dus ik heb ook gewoon in de zomer gedragen, was niet te warm. Ik vind het een geweldig ding, die Beco. Even een keer goed instellen, daarna is het klik klik en klaar.

3. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Ik heb mijn dochter niet vaak gedragen, omdat mijn lichaam dat niet kan houden, maar deed het wel bij drukke dingen, zoals markten enzo. Ik had een draagzak van baby Björn ofzo? Lijkt iig op baby Born!
    Die waren vrij goedkoop en voor het hele jaar door. Ze waren prima in ieder geval!

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Marygirl: ik zie een beetje tegen dat knopen op :) Ik heb de tri cotti en dat is echt een draagzak voor dummies maar wel erg handig en makkelijk. Mijn oudste zat daar 1,5 a 2 jaar in. Ik heb m'n oog nu laten vallen op de amazonas maar zo'n ringsling lijkt me ook wel wat. Maar goed, ik heb nog even :)

Liesken: oja die ziet er ook erg handig uit! Een beetje hetzelfde principe als de amazonas smart carrier.

Dreamchild: die ken ik ook wel ja :)

Vandaag optocht gekeken, jongens keken hun ogen uit, erg leuk :) Gelukkig was het ook erg lekker weer dus een leuke middag gehad zo :)

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

11 juli
    Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    13 juli
    Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen
    16 juli
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    17 juli
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje
    Minimaus 20 jaar - 1e kindje - jongen
    19 juli
    Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing
    21 juli
    Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen
    Danielle - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22 juli
    Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje
    Jvs12 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Catnip - 27 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    23 juli
    DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen
    24 juli
    Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen
    25 juli
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen
    Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - verrassing
    27 juli
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje
    Ik ben verliefd
    - 26 jaar - 5e kindje - jongen
    28 juli
    Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing
    29 juli
    Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Marjolinos - 34 jaar - eerste kindje - meisje
    1 Augustus
    Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22 september
    Dreamchild 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing

---------------------------------------------------------------------------------------------

Meisje: 5 Jongen: 7 Verrassing: 2

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

Maart
    Liesken 4 maart - verloskundige
    Catnip 4 maart - 20 weken echo
    Danielle 4 maart - verloskundige
    Lili 4 maart - 20 weken echo
    Marygirl 5 maart - 20 weken echo
    Jvs 6 maart - verloskundige
    Jvs 10 maart - 20 weken echo
    Daphné 10 maart - 20 weken echo
    MadameV 10 maart - verloskundige
    Niekske 11 maart - 20 weken echo
    Sterre 11 maart - verloskundige
    Marjolinos 11 maart - 20 weken echo
    Baby boom 18 maart - 20 weken echo
    Niekske 18 maart - verloskundige
    Danielle 20 maart - 20 weken echo

April
    Lili 3 april - verloskundige
    Daphné 26 april - 3D-4D echo
    Chocochick 29 april - 3D-4D echo

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

6. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    @Sterre: Wooh die Amazonas wil ik ook!!! :D:) Je brengt me op ideeen :p Wat een mooi ding is dat. De Boba die ik heb ziet er ook een beetje zo uit, maar die is pas vanaf zeven kilo en het klik-en-draag principe vind ik wel heeel handig, vooral omdat er nog twee rondlopen.

@hier: Morgen weer aan het werk, na ruim een week heerlijk thuis. Ik zie er eerlijk gezegd als een berg tegenop. Doordat mijn buik weer gegroeid is wordt de druk en pijn bij mijn schaambot steeds erger en vrees ik dat ik het niet meer lang ga volhouden om op driekwart sterkte te werken. Nu had de bedrijfsarts al gezegd dat afbouw naar half werken er wel in zit, waarschijnlijk rond de 25 weken, maar ik weet niet of ik dat haal :( En dat zit me best dwars, ik voel me al schuldig naar werk toe dat ik minder inzetbaar ben. Aan de andere kant weet ik dat ik goed naar mijn lichaam moet luisteren, de bedrijfsarts zegt ook dat ze geen risico's wil lopen, zeker omdat mijn jongste te klein was bij de geboorte en ze de oorzaak daar niet van weten (ik krijg ook groei echo's). Maar toch knaagt het een beetje aan me. Pfff dat moest ik even kwijt.

7. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Oh die amazonas is inderdaad ook erg mooi. Ik wil graag voor de eerste tijd nog een draagdoek aanschaffen. Ik heb een doek van Little Frog op het oog, hoor er veel goede verhalen over en een mooi prijsje.

@Marygirl, zo lastig he, om echt voor jezelf te kiezen en voor jezelf op te komen. Ik hoop dat het werken je nog een beetje meevalt, maar zo niet dan is een paar weken eerder richting half werken vast geen enorme ramp. gelukkig dat je het al wel met de bedrijfsarts hebt besproken. Veel succes in ieder geval morgen.

Hier nog een fotootje van mijn deken. Wordt voor de kinderwagen en kan vast nog wel voor andere doeleinden gebruikt worden :)

Bekijk bijlage 381176

8. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hey mijn afspraken zijn uit de lijst, ik mag morgen voor de 20 wk echo en 14 maart naar de vk.

Ik heb nooit gedragen, heb een baby bjorn, mss dat ik het nu meer ga gebruiken

9. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier na een druk weekend helemaal total loss nu. Maar deze wilde ik jullie toch even laten zien. Mijn buik met 19+5. Ik had zaterdag een shoot van een bollebuik van 38 weken, en heb mn man (omdat alle apparatuur toch stond) meteen gevraagd om weer van mij een foto te maken. Deze lijsten we in (10x15 erg mooie lijstjes bij Ikea gekocht) en geven we aan onze ouders. Kijken of het kwartje valt, omdat iedereen denkt dat we het niet weten...

DSC_3997.jpg

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

11 juli
    Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    13 juli
    Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen
    16 juli
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    17 juli
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje
    Minimaus 20 jaar - 1e kindje - jongen
    19 juli
    Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing
    21 juli
    Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen
    Danielle - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22 juli
    Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje
    Jvs12 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Catnip - 27 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    23 juli
    DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen
    24 juli
    Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen
    25 juli
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen
    Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - verrassing
    27 juli
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje
    Ik ben verliefd
    - 26 jaar - 5e kindje - jongen
    28 juli
    Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing
    29 juli
    Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Marjolinos - 34 jaar - eerste kindje - meisje
    1 Augustus
    Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22 september
    Dreamchild 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing

Meisje: 5 Jongen: 7 Verrassing: 2

Afspraken:

Februari
    Chocochick 27 februari - 20 weken echo
    MadameV 27 februari - 20 weken echo
    Marievs 28 februari - verloskundige

Maart
    Denise 3 maart - 20 weken echo
    Liesken 4 maart - verloskundige
    Catnip 4 maart - 20 weken echo
    Danielle 4 maart - verloskundige
    Lili 4 maart - 20 weken echo
    Marygirl 5 maart - 20 weken echo
    Jvs 6 maart - verloskundige
    Jvs 10 maart - 20 weken echo
    Daphné 10 maart - 20 weken echo
    MadameV 10 maart - verloskundige
    Niekske 11 maart - 20 weken echo
    Sterre 11 maart - verloskundige
    Marjolinos 11 maart - 20 weken echo
    Denise 14 maart - verloskundige
    Baby boom 18 maart - 20 weken echo
    Niekske 18 maart - verloskundige
    Danielle 20 maart - 20 weken echo

April
    Lili 3 april - verloskundige
    Daphné 26 april - 3D-4D echo
    Chocochick 29 april - 3D-4D echo

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

Sorry Denise, ik had de verkeerde lijst te pakken :)

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Marygirl: hij is leuk he :D en nog redelijk geprijsd ook.
    Ik snap je dubbele gevoel over je werk :( Maar als het niet gaat dan gaat het niet. Succes morgen!

Liesken: little frog heb ik ook gezien, die zijn inderdaad ook erg leuk! Lees er inderdaad goede verhalen over :)
    Mooie deken! Zelf gemaakt toch?

Niekske: wauw mooie foto! De hint is duidelijk genoeg, ben benieuwd of ze het in de gaten hebben :)

All: wie zei vorige week ook alweer iets over pb-en over weleda?

12. minimaus

minimaus Lid

18 feb 2014
    64
    0
    0
    NULL
    leeuwarden
    Wauw weer veel te lezen :)
    Ik ben gisteren meer en deels aan het slapen geweest stiekem best wel fijn :) vandaag om 20 over 11 de 20weken echo..... Ben er best wel gespannen voor gelukkig ben ik niet de enige

13. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Niekske, wat een mooie foto zeg! En erg leuk om het zo te vertellen!
    En nu heb ik de naam niet onthouden van het leuke dekentje!

Mijn moeder gaat een dekentje breien en mijn tante heeft een patroon binnen van een erg leuk slaapzakje. Aangezien ik nu in september uitgerekend ben, is dat wel lekker. Ik twijfel alleen nog over de kleur. Wat zouden jullie doen? Zal even een foto erbij doen.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18 KB
      Weergaven:
      5
  14. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

pffffieuwww... wat is er weer veel gekletst dit weekend! Onmogelijk om op alles te reageren meiden!

Vandaag 20 weken ver! Al reeds op de helft! wat gaat het snel!

@Niekske: wauw wat een prachtige foto!!! Zou ik ook wel willen. Je heb ook al een behoorlijke buik voor 19w!

@buik; hier lijkt het of mijn buik niet meer doorgroeit. Ik vind hem niet groter worden.

Zaterdag de volledige benedenverdieping eens onder handen genomen. Tapijt buiten uitgeklopt. Die lentekriebels geven mij altijd zin om heel het huis onder handen te nemen :) Zondagmorgen wakker geworden om 8u met enorme pijn. Ik dacht eerst dat het mijn rug was maar de pijn verplaatste zich pecies naar mijn rechterzij. Vriendlief heeft me moeten rechttrekken uit bed, ik kon niet meer ademen van de pijn. Na 5 minuutjes was het over. Weet niet wat het was maar ik denk dat de baby mss verkeerd lag of op mijn nier duwde. Wat een afschuwelijke pijn.

Verder de hele dag op de bank gehangen. Sinds 17u gisterenavond heb ik enorme last van harde buiken. Nu nog. Zelfs wanneer ik rust en plat lig. Buik wordt helemaal hard en blijft zo. Ze zijn niet pijnlijk maar wel vreselijk ambetant. Is dit normaal? Ik dacht dat je alleen harde buiken kreeg wanneer je forceert? Toch niet wanneer je rust? Nu goed, ik ben toch vertrokken naar het werk deze morgen maar mijn buik blijft hard. Zou ik de gyn moeten bellen?

15. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Bedankt meiden, het was fijn om hier even mijn hart te kunnen luchten.

@Niekske: Prachtige foto! En ben heel benieuwd of jullie ouders het doorhebben ;)

@Daphne: Ik zou zeker de gyn bellen als de harde buiken blijven. VK zei vorige week nog dat ook als harde buiken niet pijn doen, maar wel regelmatig komen of blijven ik gelijk moest bellen.

16. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Wat een leuk idee zeg niekske! En erg mooie foto

@ dragen lijkt me wel wat maar nog niet in verdiept.

Net via mp een hang wieg opgehaald voor in de tuin. Was in de buurt en maar 15 euro dus kan altijd zien of ik hem gebruik. Iig erg leuk ding beetje gipsy Ibiza stijl.

@ dreamchild ik zou voor grijs of antraciet gaan. Altijd goed. Erg mooi patroon!

Hier heb ik ook het idee dat mijn buik stil blijft staan. Gelukkig voel ik ons meisje wel elke x maar als ik hier soms foto's langs zie komen dan valt mijn buikje echt nog int niet. Zaterdag heeft een vriendin mijn eerste officiële mooie buikfoto gemaakt, maar we moesten moeite doen hem er goed op te krijgen haha

17. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Meiden ik wilde toch even laten weten nog dat alles hier goed gaat maar ik toch liever niet meeschrijf (had ik ook al lang niet gedaan :))
    Als jullie het goed vinden spiek ik wel regelmatig mee om een beetje op de hoogte te blijven van jullie wondertjes!
    En voor iedereen een verdere fijne zwangerschap!

18. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Dag dames! Net heel verhaal getypt (in word) , netjes op iedereen reactie gegeven! Werd afgeleid door telefoontje, vervolgens vergeet ik mijn verhaal te posten maar sluit ik wel het document. lekker slim bezig!!:D

Vanavond maar nog een keer proberen ofzo!

Succes voor dames met echo vandaag!

19. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Wat en mooi slaapzakje zeg, erg gaaf.

Spannend vandaag weer een aantal 20 wk echo's, ik mag zelf ook om 19.15

Ik gebruik hier weleda maar ik weet niet of dat is wat je bedoelt.

Hier gister ook druk in de weer geweest, wat meubels verplaatst in ruime te maken voor de box straks, kunnen we alvast wennen, wat dingen in de tuin gedaan en gewoon lekker gerommeld

20. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hoe waren de echo's?

Nou ik trek mijn woorden weer in hoor haha. Tis net of mijn buik savonds dubbel zo dik is, net even wat dingetjes gepast nu valt het wel op haha!

Deel Deze Pagina