Dreamchild: wat een leuk slaapzakje! Daphne: klinkt toch niet helemaal normaal.. Ik weet niet hoe het nu is maar ik zou toch even je gyn bellen. Misschien is het niks maar ik zou nu toch even het zekere voor het onzekere nemen Marygirl: hoe is je werkdag gegaan? MadameV: klinkt leuk dat wiegje, heb je een foto? En natuurlijk die buikerd? Hier 's avonds ook een flinke buik haha Sab: wat jammer maar als je het liever niet wilt is het jouw keuze. Catnip: *uch* zwangerschapsdementie *uch* Denise: jij bent er op tijd bij met ruimte voor de box Weleda: nee volgens mij zei Lili dat ik even moest kijken bij weleda en dan moest pb-en maar ik weet het niet meer zeker... 20weken echo's: hoe is het gegaan? All: vandaag alle kleertjes e.d. van m'n jongste uit de babykamer gehaald en ingeruimd in z'n nieuwe kast bij de oudste op de kamer. Ook alvast gekeken naar de babykleertjes. Toch best even gek dat die lieve kleine jongenskleertjes weggaan.
De echo ging super meneertje had er minder zin in als ons maar als nog is het gelukt om het te bekijken alles was okey dat is weer een geruststelling Jammer genoeg na de echo nog zo uhm 7 km terug naar huis fietsen dit is geen probleem maar met een harde buik wel dus nu enorme last van mn onderbuik daardoor dus vandaag maar een relax dagje
Goedemorgen meiden nou wat is er weer veel geschreven zeg. Sterre dat was ik van weleda dreamchild leuk slaapzakje zeg daphne das minder zeg zoveel harde buiken hihi catnip gebeurt het jou ook een keer Denise nee ze bedoelde mij over weleda en fijn spul he Madamev alles komt op zijn tijd en zo zie je maar ook bij jou hihi hier vandaag om 16.30 20 weken echo ben zo benieuwd of alles goed is.
Die box komt er nog lang niet staan hoor in de laatste week ofzo pas haha! Kan wel alvast wennen aan de nieuwe indeling van het huis, dat was eigenlijk de reden om wat dingen te verschuiven hahah Echo was helemaal goed, kleine vent is helemaal in orde en alles verloopt volgens schema. Alles zit er op en eraan en we zijn dik tevreden
Fijn dat de echo's goed waren. Idd ook mijn buik komt vanzelf. Foto heeft een vriendin zaterdag gemaakt, met een goede camera. Heb hem nog niet dus nog even geduld haha. Lili jij ook succes vandaag! De hangwang is zoiets als hieronder. ( heb hem al op zolder gelegd haha ) beetje Ibiza achtige stijl alleen heb ik met beige en donkerblauw. Krijg er wel idyllische beelden van in mijn hoofd haha, je weet wel dat zo'n kindje daarin ligt en nooit huilt
Wauw leuke wieg! jammer dat ik dan weer geen tuin heb hihihi Fijn dat bij iedereen de echo oké is gegaan
Daphne, wat heftig die pijn, gaat het beter nu? Ben je nog naar de gyn geweest? Sab leuk dat je af en toe even meeleest! Succes met je zwangerschap Leuk madameV dat je ook echt buikje hebt nu! Sterre, ja ben echt een warhoofd op dit moment, loop ook ontzettend klunzig te doen, glas omstoten, dingen uit mijn handen laten vallen enzo.. pff MadameV,leuk ding zeg! Hier ook idyllische beelden van de zomer tot lekker laat in de tuin hangen met kaarsjes aan enzo. Dat ik het waarschijnlijk tegen die tijd helemaal zat ben die grote buik, opgezwollen voeten en de hitte daar denken we gewoon nog even niet aan! Hier net terug van 20 weken echo! Alles zag er helemaal goed uit tot zover ze konden zien! Het is wel een heel klein kindje, maar niet zorgelijk. Het heeft echt de bouw van de vader zei ze (hij was lief klein portugees babytje, nog steeds niet heel groot mannetje eigenlijk ) De kleine was ontzettend eigenwijs aan het doen en lag verstop met het hoofdje. Ze hebben flink op mijn buik zitten duwen maar dat hielp niet. Heb vervolgens half uur in de wachtkamer moeten wachten en water drinken terwijl ze een ander stel hielpen in de hoop dat het kindje zou draaien. Niet dus! Op het moment dat ze een nieuwe afspraak wilde maken kreeg ze het er toch heel even goed op om te meten! Helaas kon ze geen leuk profielfototje maken maar een heel duidelijk potty shot, wij krijgen een meisje!!
Oh ook al een dwarsligger Catnip hihihihihi! Gisteren het zelfde probleem met onze kleine man maar wel na een half uur drukke en pjukken voor elkaar gekregen dat hij zich liet zien maar hij heeft een mooie foto afgeleverd hihi plus hij heeft mij neus yaay
Met draagdoeken geen ervaring... Ik weet ook niet of ik er eentje ga kopen, mij lijkt zo'n ander draagding (hahahaha, ik kom even niet op een andere naam!) wat praktischer. Ik zie soms wel eens baby's in zo'n doek die er volgens mij niet echt lekker bijliggen. Daar komt bij dat ik het geduld niet heb om hem goed om te knopen. Marygirl: Hoe is het werken gegaan? Daphne: Hoe is het nu met je, heb je nog zoveel last van harde buiken? Ik heb geen idee hoe het aanvoelt, dus weet ik niet of ik er last van heb. Maar ik vermoed van niet. Sabine: Jammer, maar ja, het blijft jouw keus! Dreamchild: Wat een leuk dekentje! En wbt de kleur... ik zou dit afstemmen op de rest van de kleuren die je gaat gebruiken. Mss een stomme vraag, maar is het een dekenetje voor in de kinderwagen of voor in bedje? Wat fijn dat het verder zo goed gaat met je! Madame: Mijn buik heeft ook zn kuren qua omvang hoor. Hij lijkt op de foto best flink, maar als ik de omvang opmeet, is hij al in geen 6 weken meer gegroeid, terwijl ik toch echt steeds groter begin te worden! Ik ben benieuwd naar de foto! Wat een leuke tuinwieg trouwens, mooi hoor. Denise: Gefeliciteerd met je goede echo!! Minimaus: Wat fijn dat de echo goed was! En nog 7km fietsen? Neem idd nu maar even voldoende rust. Lily: Succes vandaag! Catnip: Ook fijn dat jouw echo goed was! En een meisje, gefeliciteerd!! Ik: Gisteren naar beide ouders gegaan met de foto's. Mn schoonouders wisten al dat wij wisten wat het zou worden, dus snapte ze de foto meteen. Mn sm had een voorkeur voor een jongetje, dus was helemaal happy. Mijn ouders wisten dus niet dat wij het al wisten (ze dachten dat wij het niet wilden weten) en hebben eerst een hele tijd gekeken, en toen ik zei dat ze maar eens goed naar de kleur van het lint moesten kijken viel het kwartje. Mn moeder in tranen, ze heeft zelf 2 meiden, dus een jongetje vond ze helemaal geweldig. Mn vader zit al plannen te maken wat ie allemaal met ons kereltje kan gaan. doen. Mijn zus vertel ik het woensdag (zie ik ze met hardlopen), of vrijdag op mijn verjaardag. Verder hebben we de kleuren van de kinderkamer uitgekozen. Het wordt een combinatie van wit (ral 9010 is dat geloof ik) en de kleur 'macht' waar ik geen voorbeeld van heb. Het doet mij aan petrol denken, beetje blauw groen. Verder ga ik binnenkort een afspraak voor de 3d echo maken. Zou er veel verschil in de verschillende bureaus zitten? Ik ben nu maar op de goedkoopste afgegaan in Son. Heb er nu al zin in! Waren/zijn jullie zenuwachtig voor de 20-weken echo? Het wordt bij mij steeds erger... Ik heb de kleine ook al een tijdje niet meer echt duidelijk gevoeld. Dit is met 20 weken geloof ik ook niet zo heel vreemd, maar toch vervelend. Ik ga weer eens aan de slag, heb genoeg te doen op mijn werk, maar helemaal geen zin!
Hoi dames, het gaat ietsje beter vandaag. Gisteren nog veel harde buiken gehad, deze morgen ook terug opgestaan met een harde buik maar tot nu toe gaat het goed. Ik heb volgende week maandag mijn 20w echo. Ik wacht even af. Voel de beeb nog goed bewegen dus alles zal wel in orde zijn. Hier gisteren een brief gekregen van mijn mama die in België woont. De laatste keer dat ik ze gezien heb was in oktober 2013. Ze schreef me dat ze me miste, en dat ze er zo naar uit kijkt om ons kindje te mogen zien en vast te houden. Ik vind het zo jammer voor haar dat ze de zwangerschap van haar enig kind niet van dichtbij kan meemaken. Tijdens de paasvakantie ga ik enkele dagen terug naar België en ik heb daar een 3D echo gepland samen met mijn ouders. Zo kan ze toch eens ons kindje zien. Ik had het echt heel moeilijk na het lezen van haar brief...
Fijn dat de echo's goed gingen bij iedereen. @Catnip: Wat schattig, hihi dus ze lag steeds dwars. Wat leuk een meisje, gefeliciteerd! @madamev: ah wat een leuke hangwieg @Niekske: Wat een leuke reactie van je ouders, mooi om ze zo te verrassen. Kan me voorstellen dat het wat spannend wordt als je de baby niet regelmatig voelt. Heb je al geprobeerd om stil te zitten (bijvoorbeeld op bank/bed) en dan hand op je buik te doen? Nog een weekje tot je echo en anders als je je echt zorgen maakt, gewoon even bellen met de VK. @Daphne: Fijn dat het beter gaat met de harde buiken. Ik kan me voorstellen dat je het even heel moeilijk had met het lezen van de brief, krijg zelf ook bijna tranen in mijn ogen. @hier: Mijn eerste werkdag ging goed. Het was even doorbijten, maar uiteindelijk fijn om mijn collega's weer te zien en de pijn aan het einde van de dag viel mee. Mijn leidinggevende zei uit zich zelf al dat ik waarschijnlijk binnenkort verder moet afbouwen, haar steun daarin is ook fijn. Ik mag morgen voor de 20 weken echo en kan bijna niet wachten, hoop zo dat alles goed is. Voel de mini wel heel veel bewegen, de hele dag door wel kleine schokjes en soms hardere bewegingen.
Wat een mooie foto minimaus Nienske, leuk hoor de reactie van je ouders en schoonouders Mijn schoonouders ook super blij! Mijn vader en broer wilde graag wetenwat het wordt en weten het ook, moeder niet! Is dat even lastig! Ga me zeker weten verspreken.. vind het eigenlijk ook wel jammer want zou zo graag al kleertjes laten zien als ik ze koop! Ik was flink zenuwachtig voor de 20 weken echo moet ik zeggen, mijn vriend ook. Ben normaal echt geen nerveus type maar je bent toch bang dat ze iets ernstigs vinden. En dat je voor zo'n verschrikkelijke beslissing komt te staan. Daphne, Verdrietig dat je moeder zo ver weg is. Zie het ook bij mijn vriend.. hij heeft er echt moeite mee. Kan ze niet iets vaker naar jullie toe komen of werkt ze nog? Komen je ouders trouwens rond de bevalling ook naar jullie of erna pas? Marygirl, fijn dat er zoveel begrip is op je werk zeg.. mag zelf zelf ookniet klagen hoor so far! lees hier soms wel anders op het forum Succes met je echo morgen!
@ catnip dat vind ik nou ook! Juist dat idyllische beeld vasthouden haha. Als we nu al beginnen te zeuren zou ook niet goed zijn haha. Fijn dat je 20 weken echo goed was! @ niekske wat leuk die reacties van ouders en schoonouders. Vond het ook zo'n mooie foto! Brengt me op ideeen, maar eerlijk gezegd maak ik liever buikfotos met kleren aan, heb al best wat striae gekregen helaas. Wel lijkt zo'n shoot met 35 weken me ook nog wel wat. Echt om het moment even vast te leggen. @ Daphne fijn dat het iets beter met je gaat, en wat lief van je moeder. Waarom heb je d'r zo lang niet meer gezien als ik vragen mag? Zo heel ver is de afstand toch ook niet om te overbruggen? Net ook de box van oudersvannu opgehaald bij Etos. Zitten leuke dingetjes in! Maar men wat een tijdschriften krijg je telkens, maar ik vind ze ook allemaal leuk dus gooi niks weg. Bij de beurs enz kreeg je er ook veel en dan wij jonge ouders etc etc. Heb de 5 weken van mijn verlof tot aan de bevaldatum wel nodig om ze uit te krijgen haha! @ Marygirl fijn dat je leidinggevende zo goed mee denkt zeg! @ niekske qua voelen wat Marygirl zegt, ik voel het vooral savonds in bed, overdag ook te druk denk ik. Maar juist als ik bv in bad ga liggen of op de bank stil zit en me erop concentreer dan wil het vaak niet helaas.
Baby voelen: sowieso vind het het lastig om waar te nemen of ik hem voel of niet. Ik weet soms nog niet zeker hoe het voelt namelijk. Ik voel wel vanalles in mn buik maar weet niet zeker of het de kleine is, of mn darmen of zo. Ik maak me nog niet echt zorgen, maar hoopte het gevoel van bewegen inmiddels te herkennen. Ik kreeg trouwens nog een fijne opmerking vanmorgen. Ik haal de post op bij de postbus. Ze gaan om 8.00 open (en geen seconde eerder), een meestal moeten we met hetzelfde groepje even voor de deur wachten. Het ging over Carnaval, ik toen ik zei dat ik geen Carnaval ging vieren omdat ik toch niks mag drinken (niet dat ik het anders gevierd had hahahaha) vanwege mn zwangerschap (dit wisten die mensen nog niet omdat ik altijd een winterjas aanheb waardoor je mn buik niet echt kan zien), kreeg ik de serieuze opmerking (van een man van rond de 65-70) dat ik toch wel wat oud was voor een eerste. En bedankt! Okee, ik weet ook wel dat ik voor een eerste ouder ben dan een doorsnee moeder, maar ik vond het toch wel een vreemde opmerking...
@Minimaus, fijn dat de echo goed was! @Lili, spannend de echo vandaag, nog even wachten! @Denise, ook gefeliciteerd met de goede echo! @MadameV, ooh erg leuk die hangwieg! @Catnip, een heel gedoe met de echo, maar wel extra lang kunnen spieken dan Leuk, een meisje! Fijn dat alles verder goed was. @Niekske, wat een leuke reacties op de foto! Kan me voorstellen dat het voor je ouders een flinke verrassing was, maar wel een hele leuke dus. Ik was best wel zenuwachtig voor de 20 weken echo. Je hoopt toch maar dat alles wat ze kunnen zien goed is. Dat je de baby nog niet veel voelt is in ieder geval helemaal niet vreemd, dus daar geen zorgen over! @Daphne, wat lief dat je moeder je een brief stuurde, maar wel moeilijk inderdaad. Goed idee om samen een 3d echo te doen, dan kan ze de zwangerschap wel al weer wat meer meebeleven. @Marygirl, fijne reactie van je leidinggevende al, wel geruststellend. Gelukkig dat het verder wel goed ging. En spannend bijna de echo! @Niekske, naja, wat een maffe opmerking.... Dat snap je toch niet dat mensen zulke dingen daadwerkelijk zeggen?? Net naar de verloskundige geweest. Alles weer goed gelukkig. Nog even gehad over het buikje van de baby dat bij de 20 weken echo best een stukje voorliep op de rest, en ze bood meteen een nieuwe echo aan om het nog een keertje te checken. Nouja...daar zei ik geen nee tegen natuurlijk Dus voor de lijst: 15 maart echo 8 april verloskundige Mijn bloeddruk is wel wat aan de lage kant. Dat merk ik ook wel, als ik wat in huis doe ben ik gauw wat duizelig.
Nou frummel was stront eigenwijs zodoende kon hij niet alles goed bekijken dus moet over week anderhalve week opnieuw. En ondanks dat we het een verassing wouden hebben was het overduidelijk wat het geslacht is haha dus we weten het toch.
Minimaus: fijn dat de echo goed was ondanks eigenwijze beeb Lili: dus toch Zal je straks even pb-en ( als ik het niet vergeet en anders zie je em morgen wel verschijnen ) Onee wat balen dat jullie mini niet mee werkte, maar goed, mag je nog een keer Ga je het geslacht vertellen tegen ons Al heb ik een klein vermoeden Denise: fijn, jij ook een goede echo Hier komt de box iets eerder te staan nu want in tegenstelling tot de vorige keren hebben we nu een kat rondlopen die er geheid in gaat liggen met z'n dikke kont! Hij moet er dus op tijd aan wennen dat het niet voor hem bedoeld is. MadameV: Awhh wat een ontzettend leuk wiegje! Haha ja wat een heerlijk idee! Bloedje heet straks en wij passen nog gewoon in de slippertjes ed want we houden natuurlijk totaal geen vocht vast, vervolgens een droombevalling en baby's die vooral niet huilen Krijg je die tijdschriften in de box van de Etos of in de brievenbus? Ik wil die box ook wel aanvragen maar ben bang voor bergen reclame en dat soort dingen in m'n brievenbus of mail Catnip: leuk, een meisje! Maar wel een klein eigenwijsje dus Lijkt me voor je vriend inderdaad ook moeilijk met de familie ver Niekske: klinken goed die kleuren voor het kamertje!bPlaats je ter zijner tijd een fotootje? En leuke reactie van je ouders Ik ben tot nu toe iedere keer zenuwachtig geweest voor de 20 weken echo, is toch best spannend vind ik. Nou lekkere opmerking zeg Ach het is toch nooit goed, dan ben je te jong, dan weer te oud... Daphne: awh wat vervelend te lezen dat je zo verdrietig bent Maar natuurlijk heel logisch! ( ik krijg er ook een brok van in m'n keel ) dikke knuffel voor jou! Wel een goed idee om die 3D echo te doen. Marygirl: wat fijn dat het goed ging op het werk en dat je leidinggevende het afbouwen zelf al aangaf! Super fijn Succes en plezier morgen bij de echo! Liesken: fijn zeg dat je vk nog een echo wilt doen Lastig van die lage bloeddruk, kan je daar niks aan doen? All: hier de hele dag bezig geweest met alle kleertjes enzo uit te zoeken, fotootjes maken en op mp te zetten...pff wat een werk hihi. Ik voel de mini nu vooral 's avonds heel veel. Mijn vriend grapte al dat het kwam omdat ze dan te eten kreeg *ik zit dan te snoepen *... Grappig hoor Gister en vandaag voelde ik haar tussendoor ook weleens dus ook als ik iets aan het doen ben is het nu krachtig genoeg om het op te merken, leuk
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 11 juli Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 13 juli Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje 17 juli Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje Minimaus 20 jaar - 1e kindje - jongen 19 juli Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing 21 juli Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen Danielle - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje Jvs12 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen 25 juli Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - verrassing 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen 28 juli Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Marjolinos - 34 jaar - eerste kindje - meisje 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 september Dreamchild 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 6 Jongen: 7 Verrassing: 2 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Februari Chocochick 27 februari - 20 weken echo MadameV 27 februari - 20 weken echo Marievs 28 februari - verloskundige Maart Marygirl 5 maart - 20 weken echo Jvs 6 maart - verloskundige Jvs 10 maart - 20 weken echo Daphné 10 maart - 20 weken echo MadameV 10 maart - verloskundige Niekske 11 maart - 20 weken echo Sterre 11 maart - verloskundige Marjolinos 11 maart - 20 weken echo Denise 14 maart - verloskundige Liesken 15 maart - echo Baby boom 18 maart - 20 weken echo Niekske 18 maart - verloskundige Danielle 20 maart - 20 weken echo April Lili 3 april - verloskundige Liesken 8 april - verloskundige Daphné 26 april - 3D-4D echo Chocochick 29 april - 3D-4D echo --------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
@lili, ik heb ook al een vermoeden hoor! @MadameV, het is 4u rijden om mijn ouders te bezoeken. Ik werk fulltime en ben tegen het weekend al K.O. De zaterdag doe ik altijd boodschappen en poetst ik het hele huis. En met onze paarden is het ook niet altijd gemakkelijk om zomaar een weekendje te nemen. Daarom is het zo moeilijk om mijn ouders te bezoeken. En mijn ouders zijn nu ook niet echt 'fan' van ver te rijden. Een beetje jammer, maar ja, het kan niet anders. Gelukkig bestaat er nog Skype!
@madameV, ik had ook de box van Etos maar vond hem beetje tegenvallen. Had ook het idee dat hij niet compleet was. Op het plaatje van de box kamen alle items er in maar de Zwitsal doekjes ontbraken. Had jij dat ook? @nienske, wat een opmerking zeg. Snap het wel, toen deze meneer jong was waren het andere tijden maar toch.. niet echt gepast. @liesken, ja was inderdaad gedoe, uiteindelijk wel lang aan dat ding gehangen dus wel leuk! Fijn dat weer ok was. Hier bloeddruk ook niet super hoog, ik eet af en toe een dropje tussendoor. @lili, jij ook al zon eigenwijs kindje! Was echt blij dat ik niet nog een keer terug hoefde en het op het laatste moment meewerkte. Wil je zeggen wat het wordt?? @sterre, gezellig he dat gerommel overdag? Ik zit eigenlijk altijd alleen op kantoor dus vind het wel gezellig zo met zijn tweetjes @Daphne, jammer dat je ouders niet van het lange rijden houden. Is er geen treinverbinding voor ze naar Parijs dat je op vrijdag aan het einde van de dag je met je ouders het laatste stukje vaaf Parijs naar huis doet en maandag ochtend weer terug ofzo? Werken je ouders nog? Mijn schoonouders zijn met pensioen dus in principe zouden ze gewoon af en toe weekje of 2 langs kunnen komen maar ook hier is het rijden een probleem (al is het met 2.600 km wel iets verder maar toch) probleem is dat schoonmoeder niet durft te vliegen. Het is dus echt lastig om iets te organiseren, het komt er vaak op neer dat wij die kant op gaan inderdaad maar wat je zegt met baan en alles is al druk genoeg. Hier alles rustig, gister beetje ontladen na 20 weken echo, was onbewust toch wel erg in spanning erover. Heb nog steeds heel erg kiespijn en wordt steeds erger dus toch maar afspraak gemaakt want dit hou ik geen 20 weken meer vol ik las dat een foto maken bij de tandards gelijk stond aan straling van 7 uur vliegen.. nou met al het reizen van afgelopen maanden kan dit e rook nog wel bij dan, beter dan de stress van de pijn elke keer.