16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaloe1973, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Haha MadameV, oeps...! Paar slokjes kan geen kwaad hoor. Ik meende zelfs dat er tot 6 weken geen bloedverbinding is met je kindje, maar misschien klets ik nu uit mijn nek.

Ik heb volgende week een etentje met mijn familie. Nu hou ik normaal wel van een wijntje, en de rest van de familie ook, dus ben benieuwd of ik het dan wat verborgen kan houden... Nog maar even wat op verzinnen!

2. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Ik denk het niet.... Tenminste, mijn dochter is er niet slecht van geworden! Ik kwam op 1 januari erachter dat ik zwanger was van haar. En de kerst en oud en nieuw waren nog erg gezellig met aardig wat drankjes.... Ik voelde me er slecht over, maar ik wist het nog niet....

3. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden, gefeliciteerd allemaal! Magik hier ook mee praten?
    Ik heb gisteren avond positief getest en denk dat m'n uitgerekende datum 25 juli is.

4. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Gefeliciteerd chocochick en welkom!!!

5. mama mus

mama mus Actief lid

27 sep 2013
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee of het nu al kwaad kan,maar zelfs zou ik het absoluut niet in mn hoofd halen om een slokje alcohol te nemen. Alles voor de beeb:D

Merken jullie ook al iets aan je conditie?
    Ik heb het idee nl dat die minder aan het worden is,kan tussen mn oren zitten maar misschien merken jullie dit ook:)

Wij willen het met de feest dagen vertellen aan de familie. Kunnen haast niet wachten,echt erg de drang om het te vertellen. Maar uit angst toch nog maar even voor ons houden tot we weten dat het goed zit.

We zaten te denken om een shirtje te laten drukken voor ons zoontje met op de voorkant: Psst ik heb een geheimpje.
    En op de achter kant: Niet op mn rug,maar in mama;s buik!

Aan de ene kant helemaal stralend en gelukkig maar aan de andere kant is het ook nog zo onwerkelijk en ver weg.

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    MadameV: is het nog gelukt op het feestje?
    Oeps zie nu dat je verrast werd. Een paar slokjes kan geen kwaad hoor. Net wat Liesken zei, het vruchtje leeft nog van wat er in het dooierzakje zit, pas als de placenta is aangelegd (met een week of 10 volgens mij) krijgt de kleine ook binnen wat jij drinkt (en eet)

Dreamchild: nee je bent zeker niet de enige hihi. Vorige week was ik iemand anders zijn cola aan het opdrinken en even later weer een stuk taart van iemand anders :)

Mama mus: wat fijn dat het weer zo snel raak is!
    Wat een grappige tekst voor op het shirtje!

Mem: inderdaad, bij zwangerschapsbroeken valt je buik juist meer op. Ik heb nog van die broeken liggen zonder band maar die zitten zo los. Die zaten bij de vorige zwangerschappen al los maar bijna 11 kilo lichter zullen ze wel helemaal los zitten. Mmm van de week toch die broeken maar eens van de zolder plukken en even kijken. En anders nog even met elastiekjes werken in het knoopsgat :p

Cocochick: gefeliciteerd en welkom! Ik heb je gelijk op de lijst gezet.
    Is dit je 2e kindje?

All: hier rustig aan gedaan vandaag. Erg moe en koud dus ik heb lekker met een dekentje op de bank gezeten/gelegen. Wel vanmiddag nog even met de jongens naar de intocht hier in het dorp geweest maar de oudste vond er geen bal aan ;) Jongste gaf ook weinig sjoege...
    Onze kat bracht nog een 'lekker' cadeautje mee naar huis, blegh. En trots dat hij dan is op zichzelf als hij iets gevangen heeft :D

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    #267 Sterre82, 17 nov 2013
    Laatst bewerkt: 17 nov 2013
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

15
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    16
    Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Isabella82 - 31 - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    17
    Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    18
    Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    19
    AnElisa - 27 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Mama mus - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22
    Truus86 - 27 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    DeniseG1986 - 26 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    23
    Dreamchild - 31 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Jvs12 - 32 - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    24
    Pharilla/Joyce - 35 - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Marievs - 26 - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    25
    Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Laupio - ? - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Chocochick - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    27
    Memvan4 - 36 - 5e kindje - jongens/meisje/verrassing

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

November:
    Sterre82: - 19 november - echo gyn
    Pharilla/Joyce - 27 november - echo gyn
    Isabella - 28 november - gyn

December
    Isabella82: 2 december - intake & echo
    MadameV: 2 december - echo
    Marievs 2 december - echo
    Liesken 2 december - echo
    Sab1988 4 december - echo
    DeniseG1986 6 december - intake
    Sterre82: 7 december - intake verloskundige
    MadameV: 10 december - intake verloskundige
    AnElisa 11 december - echo
    Jvs12 12 december - echo
    Liesken 17 - verloskundige
    DeniseG1986 23 december - echo
    Dreamchild 23 december - intake & echo verloskundige

8. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mama mus: ik weet het nog maar erg kort maar ik ben wel erg moe. Misschien morgen toch even een stukje hardlopen, dan kan ik zien wat het met m'n conditieheeft gedaan

Sterre82: Dit wordt ons tweede kindje!

Bij onze dochter hebben we het op de dag van de test aan ouders en broers en zussen verteld... Maar nu zitten we zo dicht bij Sinterklaas dat we daar iets mee willen doen. We vieren het volgende week bij mijn moeder voor de kleintjes en dan wil ik er een klein cadeautje voor mijn dochter bij leggen: het boekje "Bobbi wordt grote broer"
    Bij mijn schoonouders gaan we dan daarna op de koffie met roze/blauwe chocolaatjes voor bij de koffie.

Overigens heb ik straks één keer tegen m'n dochter (bijna 20 maanden) gezegd dat er een baby in mijn buik zit en nou zegt ze elke keer als ik aan haar vraag wat er in mijn buik zit "Biebie" <3

Ik ga naar bed want ik ben kapot! Truste!

9. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Dat is zo lief!!!! Kan ook niet wachten om het aan de kinderen te vertellen. Maar nog even geduld!!!
    Zaterdag vanuit zwemmen vroeg de oudste wel wat er met mij was, want ik keek zo zielig! (Had daar gespuugd en was misselijk.) we hebben gezegd dat ik wat verkeerds had gegeten!

10. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Over zwangerschapskleding, ik moet alles nog terug krijgen van mijn zus. Heb wel de broeken al, want zus heeft langere benen! Die paste ze dus niet :)
    Hier is het nu tijd om aan te kleden en de kleine meid naar school te brengen. Vanavond allereerste rapport gesprek. Spannend!

11. Truus86

Truus86 Actief lid

7 jan 2013
    150
    0
    0
    Thuishulp
    Meiden wat hebben jullie veel geschreven! Heb geprobeerd alles te lezen!
    Allereerst welkom nieuwe meiden/dames! Geniet van jullie zwangerschap!

Zag iets voorbij komen over water in de cola ipv malibu, en dan je man een beetje meer in zijn cola :) Hoe creatief bedacht.
    @Mama mus, dat idee voor dat shirtje vind ik ook erg leuk!

@Kwaaltjes, mijn rug valt mee, af en toe weeig in mijn buik niet echt misselijk. Als ik koffie heb gedronken en ik buk daarna en kom weer omhoog, dan komt mijn koffie wel weer omhoog. Ben moe nog steeds en mijn borsten... die zijn echt verboden terrein! God wat doen die pijn! ze voelen ook zo heet... hebben andere meiden dat ook? Ohja en verstopt... :( ga al dagen lastig naar de wc....

Hier een druk weekend gehad gezellig met zijn 2en. Vandaar ook weinig achter de laptop. Nu weer het "gewone" leven... naja "gewoon", sinterklaas periode..., kerst periode.. brengt een hoop drukte met zich mee.

Volgend weekend ook een verjaardag, waar ik altijd een wijntje drink... nu dus niet.. mijn excuus ligt al klaar, voor zowel het roken als het drinken :) hopelijk gaat niemand doorvragen, ben zooooo slecht in het dichthouden van mijn mond :)

Ben ook al druk aan het bedenken wanneer en hoe we het onze meiden gaan vertellen.. heb nog geen idee. Mijn moeder weet het al, mijn zusje weet het al. Mijn schoonzusje ook.
    Mijn schoonouders moeten we het nog vertellen, wordt nog lastig... daar hebben we al ruim 2 maanden geen contact mee... Daar kan ik dus niet binnenkomen met een leuk cadeautje als verrassing.... dat gaan zij niet waarderen.

Ben best zenuwachtig voor volgende week, mijn eerst afspraak en echo bij de gyn... had het er dit weekend over met mijn parter, komen best wel wat tweelingen voor aan zijn kant van de familie, bij mijn kant in het verleden ook... straks zitten er 2! :) Natuurlijk heeeel leuk, maar dan wordt het echt aanpoten met 4 kids. We wachten het af, eerst maar kijken of alles goed zit daarbinnen :)

Meiden, een fijne dag! Ik ga lekker vandaag op mijn gemakje mijn huisje op orde maken.

12. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Er wordt al flink gekletst, kan het nu al niet meer allemaal bijlezen, misschien kan ik toch maar beter van de lijst af, ik heb er gewoon geen tijd voor, weet niet wie dat even wil doen? Allemaal wel in ieder geval een goede zwangerschap gewenst en een superbeebje!

13. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Laupio, je bent toch niet verplicht om overal op te reageren en mee te lezen? Je kan ook af en toe even komen kijken. Of af en toe even wat laten weten hoe het bij je is gegaan. De een is wat actiever dan de ander. ;)

14. Knorretjuh

Knorretjuh Actief lid

21 apr 2008
    369
    0
    0
    Gm meiden,

Net toch even vk gebelt heb 16 dec een afspraak! Spannend!!! Kan niet wachten tot ik het hardtjuh hoor dan pas ga ik het echt beseffen dat ik weer een mensje in me heb.
    Zo nu genieten van me thee voor ik weer aan de gang moet. Groetjes Knorretjuh

15. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Goedemorgen meiden!

Nieuwe meiden Welkom!! Gefeliciteerd!

Ik ben nu al nerveus voor echo volgende week de 27ste , kan niet wachten!!! :D

Kwaaltjes: Hier ook gevoelige boobs Truus86 , vooral aan de zijkant, tegen het eind van de dag staan ze in brand. Manlief vind ze wel fijn... groeiende gloeiende kacheltjes.... *zucht*
    Ik heb wel sinds 2 dagen last van het zuur, ik heb zojuist een bakje cruesli choco&noten met melk op en t komt (sorry!!!) zo weer terug omhoog...bleh!
    Ook als ik wakker word t gevoel dat ik net heel zwaar getafeld heb.
    En last van de darmen ook hier.. ga van verstopping naar diaree.. nu weer t laatste.. maar ach.. ik neem alles x10 voor lief!
    Moe ben ik ook, en eigenlijk nergens zin in.. maar goed je lichaam is ook zo druk bezig he!

Laupio niet druk om maken joh, als je wilt kletsen klets je mee, zo niet dan niet, gewoon lekker wanneer het jou uitkomt, ik heb ook niets gezegd/getyped sinds vorige week :)

Zo .. tijd om weer verder te gaan.. hoop vanmiddag nog een tukje te kunnen stelen.. maar anders maar niet.. slaap ik 's nachts tenminste nog een beetje!

Fijne dag lieve preggies :)

X Joyce

16. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Leuke verhalen allemaal weer! Wat een druktes! Gister erg druk gehad, dus weinig kunnen reageren! Vandaag weer werken en ben vreselijk moe! Ben ook misselijk! nog niet over gegeven! Mn rug doet ook pijn, maar mn banden al veel minder! Spieren worden slapper door hcg hormoon heb ik gelezen en die rechter rugspier is al een zwak punt bij mij! Dus die doet nu ook zeer! Af en toe nog een steekje in mn liezen, maar die is binnen no time weer weg! Wel heel veel plassen!

Deze week me maar eens richten op mn examen van aankomende zaterdag :(!

Zwangerschapskleding heb ik niet! Wel nog wat broeken die ik aan had toen ik 5 tôt 10 kilo zwaarder was! En veel rokjes met strech!

Je kan als smoes gebruiken dat je een antibioticakuur hebt?

Hardlopen doe ik ook, maar heb er op het moment geen puf voor! Dus nu beetje wandelen en fietsen!

Over 2 weken naar vk voor echo! Denk dat dan het besef pas echt komt!

Welkom nieuwe meiden en gefeliciteerd!!

17. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hier ook weer druk aan het werk.
    Heb ook echt wel een druk weekend gehad, merk ook gelijk dat ik vermoeider ben.

Ik pas gelukkig overal nog in, maar heb nog zw kleding liggen van 2 jaar terug. Moet er wel echt op letten dat ik me niet te veel over geef aan zoete troep, dan kom ik zeker te veel aan :D

Kwaaltjes vallen gelukkig wel mee, wat steekjes hier en daar en som een vlaag misselijkheid en wat vermoeidheid. Alles komt en gaat met vlagen gelukkig.

Ik heb nog wat meiden van het zw-forum die weten dat ik zwanger ben, dus daar kan ik ook nog aardig wat kwijt, mijn moeder zit echt samen met mij op de roze wolk haha.

18. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @conditie, ik dacht het ook al, dat het minder werd! Voor mn werk moet ik 4 trappen oplopen, en was ineens helemaal buiten adem toen ik boven was.

@Mama mus, leuke tekst voor op een shirtje om het te vertellen!

@Chocochick, welkom! Haha, je dochter heeft het al een klein beetje door dus ;)

@Dreamchild, spannend, 1e rapportgesprek vanavond.

@Truus, hier ook kans op tweelingen in de familie. Stiekem denk ik er ook wel eens aan. Ik zou het aan de ene kant wel leuk vinden, maar aan de andere kant zet het alles op zn kop. Dan moeten we echt een andere auto en huis..
    Moeilijk, om het aan je schoonfamilie te vertellen. Hopelijk vind je er een goede manier voor.

@Vertellen, vindt het sowieso lastig om te bedenken wanneer we het de kinderen gaan vertellen. Voor de echo? Tijdens de echo? Pas later?

@Kwaaltjes, geloof dat de meesten er steeds meer last van krijgen.. Ik ook, gister super moe, nog een middagdutje gedaan. En vanmorgen voor het eerst echt misselijk. Bleh. Wat eten jullie 's ochtends? Ik normaal brood, maar dat krijg ik echt niet meer weg nu.

Gister ook een verjaardag gehad van mijn zwager. Mijn man beweerde dat hij mijn moeder steeds al wat zag kijken naar mijn buik. Zal me niks verbazen als ze wat door heeft. Vorige keer zag ze het ook vrijwel meteen aan me dat ik zwanger was. Moeders....

19. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    De kwaaltjes komen bij een heleboel dus wel op.

@ontbijt: ik sta om 6.30 op elke dag en nu eet ik pas een broodje. Moet er eerder niet aan denken.

@conditie, hier is het ver weg! Normaal liep ik altijd naar school, nu halverwege even stoppen. Gelukkig loop ik altijd door het winkelcentrum, dus kan altijd even "kijken" bij de zeeman ;)

@kou: ik zit hier nu op de bank met een dekentje, ben maar niet warm te krijgen!

Nu ga ik even Google afspeuren. Mijn tante is bezig met een spiegel graveren voor mijn zus. Het wordt een groeimeter, dus moet allemaal plaatjes hebben van het thema. Wij hebben er zelf ook een vor mijn dochter, erg leuk!

20. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ kou is dat een zwangerschaps kwaaltje? Ik heb het ook al 2 weken heel veel koud. Verder ben ik alleen maar moe, meer niet! Soms vraag ik me gewoon af of ik wel zwanger ben, heel stom is dat. Ik ga morgen denk ik f weer testen, misschien geeft dat f weer een boost. Ben blij als ik over 2 weken echo heb, dat maakt het allemaal wat echter.

@ zwangerschapskleding, ik heb al heel wat gescoord, via marktplaats, via positieoutlet.nl. Alleen heb ik nog geen broek, maar daar ga ik in de kerstvakantie wel na opzoek vind dat altijd een beetje lastig om via internet te bestellen, met rokjes en shirts durf ik dat wel aan. Heb ook al een leuke jas via mp dus heb nog weinig extra nodig! Behalve dan misschien een x een nieuwe bh maar die is snel gekocht denk ik dan. Tot nu toe merk ik daar namelijk weinig aan. Ze doen geen zeer, en ze zijn misschien wel ietsje groter maar ik was al nooit slechtbedeeld dus zoveel verschil merk ik daar niet in. Wel pas ik gelukkig nog prima in mijn eigen kleding dus voorlopig ben ik daar blij mee. Dan zien mensen ook niet dat ik wat nieuws aan heb voordat ik het heb verteld.

@ Tweelingen oeh spannend! bij ons zit dat niet echt in de familie. Ik heb 2 neefjes die tweeling zijn maar die zijn verwekt via ivf dus niks erfelijks ofzo.

@ Truus ik was dat van die water in de cola. Helaas ging die vlieger. Iet op, mijn vriendin drukte de fles in mijn hand zo van hier! Speciaal voor jou gehaald. Dus ik heb er 1tje gedronken met echt heel weinig Malibu. Wolde gewoon echt geen argwaan wekken. Baal er wel van maar goed, het is niet anders. Vanaf morgen krijg ik ook een antibiotica kuur van 10'dagen haha ( morgen en zaterdag verjaardag ) en de rest van de weekenden tot aan Sinterklaas redt ik me wel want dan hebben we niks gepland en blijven we gewoon lekker thuis!

Deel Deze Pagina