Truus, we leven met je mee, heel veel succes straks! Welkom nieuwe meiden, leuk dat jullie mee komen kletsen. Ik heb 6 dec de intake, mijn vriend moet onverwacht ook werken dus ik ga alleen naar de intake, dat is toch helemaal niet raar? Hier verder gelukkig geen last van kwaaltjes op wat meer vermoeidheid en hormonen lees emo na haha
Verdorie... ik heb net nog eens gekeken op de site van mijn verloskundige... blijkt dat ik 10 december alleen maar een gesprek heb, en helemaal geen echo... Kunnen ze op een of andere manier wel een teken van leven zien of zo (tja... ik blijf onzeker...)? De echo wordt pas een week 10/12 gemaakt
Welkom marygirl! @allen naar vk: ik vind het niet raar, bij mijn vorige ben ik ook alleen gegaan steeds, behalve met 20w echo. Ik had liever dat manlief vrije uren spaarde voor na de bevalling. En mijn moeder ging wel vaak mee. (Die wilde steeds hartje luisteren) @site van mvm; volgens mij was dat : berichtje uit je buik.nl @hier: rood bloed is weg, is nu klein beetje bruinig geworden. Heb nog eenmaal gebeld omdat ik vannacht weer niet heb geslapen. Nu zit ik in ziekenhuis te wachten bij de gyn!!! Een week lang bloeden vonden ze toch wel apart, dus ze wilden me eerder zien. Ik reken nog nergens op, ik laat het nu gewoon allemaal over me heen komen. Truus, sterkte vandaag!
Op weg naar mn bedje! Ben echt zo moe! Kon me ook echt niet concentreren op het werk! Heb ook een beetje last van mn oor of iets in die buurt! Denk meer mn kaak! Vooral als ik gaap! Zekere voor het onzekere maar naar huis gegaan! 1 paracetamolletje en naar bed! Hoe is het dreamchild en truus?
Hallo dames, Ben net terug! Bedankt voor het medeleven, mijn geduld werd op de proef gesteld... mijn gyn had een uitloop van 30 minuten wat uiteindelijk 45 minuten werd! Maar.... we hebben een goeie echo! We konden het vanaf de buik al zien, dus hoefde niet inwendig, wat hij eerst wel dacht. Het zat op de goede plek en er was al hartactiviteit te zien, het knipperde mooi! Wij zijn helemaal blij en in de wolken. Nu mogen we 27 december weer. We willen het de kids met 2e kerstdag vertellen, en dan kunnen ze gelijk mee met de echo en het zien op de echo. Dan is mijn partner ook thuis en kan ook hij het zien. @Dreamchild, succes en sterkte bij de gyn! Ik ga nu werken, ik lees vanavond weer verder bij!
Fantastisch nieuws Truus! Wat fijn dat het zo duidelijk zichtbaar was, bijzonder hoor, om het hartje te zien kloppen/knipperen. Over een maandje weer de echo, het zal dan al een heel verschil zijn met wat je net gezien hebt. @Marygirl, welkom @Denise, nee vind ik niet gek hoor, om alleen naar de intake of afspraken te gaan. Mijn man moet ook meestal werken en dan ga ik ook alleen. Ik vind het wel fijn als hij 2 keer eens meegaat, om ook de verloskundigen te ontmoeten en even mee te maken hoe een controle gaat. @Niekske, oh jammer, nog later de echo. Je moet natuurlijk even geduld hebben, maar tussen de 10 en 12 weken kun je wel heel wat meer van je kindje zien dan als je al met 7 of 8 weken de echo hebt. Dan is het meer een boontje, maar met 11-12 weken kun je echt alles al goed herkennen. Dat is dan misschien het voordeel Misschien dat ze met 10 weken al een poging doen om met de doptone naar het hartje te luisteren? Ik weet niet meer precies vanaf wanneer ze dat deden. Dacht vanaf 12 weken, maar misschien ook wel iets eerder. @Dreamchild, gelukkig dat toch nog een x gebeld heb. Hopelijk goed nieuws bij de gyn! @Marie, groot gelijk, lekker je bedje in. Ik duik ook nog even mijn bed in. Beide kindjes slapen nu, kan dan wel het huishouden gaan doen, maar kan ook aan mezelf denken. Heb net de huisarts nog gebeld. Vorige zwangerschap was ik ook zo misselijk dat ik echt alleen nog maar op de bank kon liggen. Toen heb ik een medicijn tegen de misselijkheid gekregen en dat hielp toen best goed. Ik voel dat het nu ook weer die kant op gaat, dus ik heb maar op tijd aan de bel getrokken. Gelukkig was het geen probleem en kan ik straks naar de apotheek om het op te halen.
Hallo allemaal, Truus wat fijn dat je al een mooie echo hebt gezien! Ik mag 12 december voor de echo, ook mooie vroeg ivm eerdere miskraam in april, was toen even vet als vandaag wat ik wel een beetje eng vindt, maar heb zoveel symptomen en gisteren nog een knaltest dat ik goede hoop heb. Dreamchild ik hoop dat je vandaag ook wat meer zekerheid krijgt, leef met je mee. Hier vanochtend,best misselijk dus heb rustig aan gedaan, ga nu even douchen en dan naar de garage om te kijken of iemand me kan helpen met nieuwe autoradio wil mijn man verassen.
@Dreamchilde: En weer (helaas) veel sterkte! Weet je al meer? @Truus: Wat fijn dat alles goed is!! Ik heb toch maar even de vk gebeld over mijn afspraak 10 dec. Ik, als onzekere kip over mijn 1e zwangerschap, had me zo verheugd op de echo (en een teken van leven zou ook wel zo prettig zijn). Maar... ik krijg wel een echo! Ze kunnen alleen niet garanderen dat er iets te zien is (het kan zijn dat in nog niet zo ver ben als we nu denken). Dus bij 10-12 weken krijg ik nog een echo. Ik had niet gedacht dat ik zo onzeker zou zijn, dit ben ik normaal gesproken helemaal niet!
Hoi meiden, Het is zo ver. Ik heb duidelijkheid. Ik ben er op voorbereid geweest, maar toch vind ik het nu *^?~<~>><!!!! (Censuur) Ik heb een miskraam gehad en mijn lichaam is al herstellende. Ik zal de lijst moeten verlaten. Daar ging mijn verjaardagscadeau! Hcg was al flink gedaald. Ik wil jullie heel veel geluk wensen en ik blijf hier nog wel even kijken en reageren, want ik ben erg benieuwd hoe het verloop van jullie is.
Ah nee Dreamchild... Wat ontzettend rot zeg. Wat kan je lichaam je toch voor de gek houden soms. Veel sterkte met het verlies van je kleine uk. Hoop voor je dat het snel weer raak mag zijn. xxx
Dreamchild wat vreselijk om te moeten horen. Had nog zulke goede hoop. Heel veel sterkte met het verlies. Zal voor je duimen dat het de volgende keer raak is en een plakkertje is!
Oh dreamchild, wat rot. Dit had ik echt niet verwacht. Jij was zo positief. Wat knap, maar wat is dit rot zeg. Heel veel sterkte.
Truus, wat fijn zeg. Wat moet dat bijzonder geweest zijn. Ik mag nog een weekje wachten en dan mag ik ook. Hoop dat er bij mij ook al een hartje te zien is. Liesken, wat is dit voor medicijn? ik ben ook heel de dag misselijk, maar hoef niet over te geven. Het bevorderd alleen mijn werkzaamheden niet. Dat is zo rot. Heb net een slokje cola op, dat brengt mijn maag ook een beetje tot rust.
@dreamchild WAT ERG sterkte meid!! @truus86 wat fijn van die echo!! Spannend joh zo'n eerste en tja zolang wachten is niet leuk! Hou zelf helemaal Niet van wachtkamers, maar gelukkig kreeg je er iets heel moois voor terug. @marygirl, leuk dat je mee komt kletsen en gefeliciteerd met je zwangerschap! @melkchocolaatje fijn dat je ook eerder een echo mag... Nu wel extra spannend denk ik na een miskraam. @niekske niet gek hoor dat je onzeker bent denk dat we dat onbewust allemaal zijn! Ik vooral als ik in bed lig ga ik overal over nadenken gek word ik er van! Hier vandaag een dagje gewerk, met de kinderen (van mijn werk) koekjes gebakken erg grappig om te zien hoe serieus ze daarmee bezig kunnen zijn. Vanavond een avondje naar een vriendin even gezellig bijkletsen tenminste op zekere hoogte Fijne avond
@ Annemarie waarom in januari pas een echo denk je? En waarom heb je dan niet al eerder gebeld? Ik wil het graag met Sinterklaas familie vertellen. Dus heb gebeld zodra ik wist dat ik zwanger was in de hoop dat er dan nog voor Sint een plekje vrij zou zijn. Misschien simpel gedacht van mij?! Maar daarom vraag ik het ook haha Marygirl welkom! En gefeliciteerd! @ vk het is helemaal niet raar om alleen na een echo of intake te gaan. Alleen hier wil Vl graag mee dus we hebben het gewoon zo gepland dat dat ook kan. Tis ook onze eerste dus dan is het sowieso helemaal nieuw en vind ik het ook wel fijn dat ie mee gaat. @ dreamchild heel veel sterkte. Je hebt dus niet echt het vruchtje gezien? Sterkte in deze moeilijke tijd. En hopelijk veel geluk in de toekomst met een plakkertje die blijft zitten, al zit je daar natuurlijk nu niet op te wachten. Het zou nu al zo moeten zijn. Hele dikke knuffel en ik hoop dat je nog weer eens contact zoekt als je er klaar voor bent. @ Marievs van je kaak? Ik heb heb af en toe last van mijn tanden, iemand een idee? Hoort dat erbij of? Heb van zondag op maandag heel slecht geslapen door enorme tandpijn. Had het idee dat ik een giga gat had links boven en heb zelfs tussendoor de tandenborstel gepakt om terwijl ik in bed lag er eens overheen te schrobben voor verlichting. Gister ochtend meteen de tandarts gebeld en een afspraak gemaakt ( kon niet eerder dan volgdende week ) moest toch een x voor controle. Nou heb ik sinds gisteravond totaal geen last meer van die plek! Maar vanochtend van mijn verstandskies rechtsonderin. Het scheelt dat ik toch weer een x voor controle moest maar nou vraag ik me af of er wel iets is en of het niet door hormonen ofzo komen? @ Truus super! Geweldig nieuws!! Echt supertof! Lijkt me Zo fijn. Dan ben je gewoon gerust gesteld en kun je echt op de wolk gaan zitten! Hier nog wachten tot maandag. Oh ik maak mezelf zo gek. Vanochtend de bovenverdieping helemaal opgeruimd. Kwam ik nog 1 test tegen. Ik dacht Achja Laat ik die laatste ook gebruiken dan gooi ik ook alles weg. Nou was het niet mijn 1 e plasje maar de 2 e ( maar een heel klein beetje want ik had nog niks gedronken ) maar het streepje was best wat lichter als vorige week. Dus nou maak ik me de hele dag al druk had ik dat nou maar niet gedaan. Laat het maar snel volgende week zijn pffff
@madamev tja eigenlijk vond ik zelf dat het wel erg vroeg was.. Toen ik het merkte pas 4 weken zwanger dus maar even wachten.. Morgen naar de huisarts en daarna gewoon bellen... Dus ligt denk ik meer aan mijzelf