Wat leuk zeg, Ik ga morgen of overmorgen even de vk bellen voor een afspraak. We zijn nog niet zo lang geleden verhuist dus ik ben nog een beetje zoekende. Over de jonge oma's en opa's, alles is hier nog ruim onder de 60 en mijn moeder is vorig jaar pas 50 geworden, gelukkig zijn ze allemaal heel trots dat ze opa en oma zijn.
Welkom nieuwe dames! Voor het lijstje, madameV 24 jaar 1e kindje. Uitgerekend 16 juli. 1e echo 2dec intake verloskundige 10dec
Welkom en gefeliciteerd nieuwe meiden! Ik zal morgen even een lijst maken. Ikzelf heb de 18e m'n eerste echo bij de gyn. M'n vk durfde het niet aan om zelf te kijken of het goed zit dus had ze liever dat ik dat toch even door de gyn liet bekijken. Van de ene kant fijn omdat het al lekker snel is maar ik baal ook een beetje, ik hoop écht dat we dan iig al een hartje kunnen zien.
Ze zeggen meestal einde 5e week begin 6e week Ik mag as donderdag, ik dan op 5,1 week, volgens mij is er dan weinig te zien...
Spannend dat je donderdag al mag Bij de eerste had ik de eerste echo op 5.5 weken en toen zagen we alleen een zwangerschapsring, nog geen hartje. Bij de tweede kreeg ik v.w. bloedingen al met 5.4 weken een echo ( had de afspraak eigenlijk met 6 weken staan) maar toen zagen we ook een ring maar ook een kloppend hartje Zal erom hangen dus Jullie trouwens ook zo'n groeipijn? Pff ik heb dat iedere zwangerschap en het is niet leuk
@Sterre, groeipijn heb ik ook. Hele dag zeurderige pijn in mijn rug en onderin mijn buik. Trekkend gevoel ook. En mijn tieten!!... die zitten vandaag al gigantisch in de weg. Pijnlijk en gevoelig... Maaaaaar..... geslapen als een roosje vannacht
Meiden! Ik voeg mijzelf ook graag toe aan deze groep! Volgens berekening via internet en schattig van vl ben ik 19 juli uitgerekend van ons eerste kindje. Ik wil graag ook op het lijstje: AnElisa, 27 jaar, 19 juli uitgerekend, 1ste kindje Misschien ben ik erg vroeg maar ik heb het mijn moeder en schoonouders al verteld! Kon het gewoon echt niet voor me houden. Vanavond zijn mijn broer en zus aan de beurt en ik ben zooo benieuwd hoe zij reageren. Voor moeder en schoonouders had ik een speentje met 'i love oma' en slabbetje met 'i love oma/opa' en een rompertje ingepakt. Daarbij een kaartje: lieve opa en oma, mag ik vanaf juli 2014 een keertje komen logeren? Je had die koppen moeten zien! Janken natuurlijk en dolblij! Mijn zus krijgt vanavond het 'handboek voor de coolste tante'. En broerlief krijgt een voorleesboekje waarin geschreven staat: Lieve oom ...., wil je dit boekje vanaf juli 2014 aan mij voorlezen? Het is wel heel bijzonder om het op deze manier te doen want voordat ze het cadeautje uitpakten hadden ze echt geen idee. Geweldig! Raak nu ook steeds meer op mijn roze wolk doordat ik erover praat met dierbaren. Vriendinnen en kennissen vertel ik pas na eerste echo.
Truus: rottig he dat gevoel, ik vind er niks aan ja mijn boobs ook! Mijn god zeg... Had ik bij die andere niet zo erg. Het grappige is dat ik een week of 2 geleden tegen mijn vriend zei dat ik nieuwe bh's wilde gaan kopen omdat ze door het afvallen begonnen te flubberen bij de cups...nu niet meer Anelisa: gefeliciteerd en welkom! Leuk die vertel-cadeautjes! Die reacties vergeet je nooit meer Ik zei altijd dat ik geen kinderen wilde ( en nu zwanger van de 3e, proest ) maar mijn moeder had het dus ook totaal niet verwacht. Ik dacht dat ze een week bij moest komen van het nieuws maar ik moest juist bijkomen van haar reactie, ze was zó blij, echt leuk Ik heb mijn afspraak moeten verzetten want ik was vergeten dat ik die dag met mijn moeder mee moet naar het zkh hihi. Nu een dagje later bij precies 6 weken. Oja, ik maak vandaag dat lijstje Bedankt alvast voor de gegevens! Mocht er iets niet kloppen dan trek je maar aan de bel
Welkom AnElisa en andere de andere ladies Sterre82: wat bijzonder dat het zo kan verschillen bij een echo. Ik zal jullie as donderdag een update geven van de gyn Hier: gevoelige borsten en ze zijn een stuk groter Ook nog steeds last van een soort van zenuwpijn richting mijn been en sinds het weekend ook in mijn arm. Volgens de huisarts kan dit voorkomen in een zwangerschap.... In mijn buik zo nu en dan beetje krampjes. Het is allemaal nog zo onwerkelijk Jullie hebben echt enorme leuke vertel ideeen, onze ouders weten het al en met kerst gaan we het aan de overige familieleden vertellen. Vlak daarvoor moeten we het aan onze kinderen vertellen.
Nou, ik heb net de verloskundige gebeld...en ik kan vanmiddag al langskomen voor de intake! Whaha, dat gaat ineens wel heel snel.. Eerste echo zullen we dan vanmiddag wel afspreken denk ik. Spannend! @AnElisa, welkom! Wat leuk dat je het al meteen verteld hebt/gaat vertellen aan je naaste familie. Lekker enthousiast @Groeipijn, nee dat ken ik volgens mij niet. Mijn borsten zijn wel al een cup groter volgens mij, maar dat deed geen pijn en vind ik hélemaal niet vervelend
Hai meiden, allemaal welkom en gefeliciteerd Ik heb zojuist de gyneacoloog opgebeld en mag 27 november om 10:35 uur al komen voor de eerste echo. Ben dan precies 6 weken ... spannend! Vandaag een beetje chagrijnig... en onzeker , had vanmorgen weer getest... ik weet t.. zou ik niet moeten doen.. maar die was wat lichter dan gister en nu net weer getest.. maar die is weer donkerder.. ik weet dat t schommelt in t begin.. maar die onzekerheid he. Moet stoppen met testen.. maar zal pas zijn als ze op zijn hahahaha Vanmorgen boodschappen en van alles gedaan.. veel gelopen en ben nu bekaf... tijd voor een gestolen tukkie X Joyce
Heel herkenbaar Pharilla! Heb net ook nog een test gedaan. Dacht moet zo naar de vk, eerst nog maar even kijken of ik wel echt zwanger ben Gelukkig was het tweede streepje binnen no-time te zien. 't Kan inderdaad schommelen in het begin, maar gelukkig dat de tweede test bij jou al weer donkerder was.
Ik test echt niet meer, wordt daar alleen maar heel onzeker van, dat ben ik genoeg haha. Heb het gister aan mijn moeder verteld en aan mijn beste vriendin, als het mis gaat wil ik toch ook graag steun. De rest van de familie doen we met de kerst denk ik. Heb eigelijk vrij weinig last van symptomen dat maakt het gevoel er niet beter op, blijf daardoor onzeker. Moet zeggen dat ik bij mijn dochter ook bijna geen klachten gehad heb
@ anelisa dat boek heb ik ook voor mijn zusje gekocht! Lijkt me echt leuk om haar reactie te zien. Bij mij weet 1 vriendin het, en heb het gister mijn bazin verteld. Ik weet het het is vroeg. Maar ze wist dat we ermee bezig waren door een klein foutje van mij dat ze erachter kwam. Toen hebben we het er uitgebreid over gehad en zei ze ook dat ze het wel fijn vond om te weten. Ook als er een x wat is ofzo. Ze zegt in het verleden ben ik heel vaak diegene geweest van t werk die het als laatste wist of als iemand een miskraam had gehad ofzo het helemaal niet vertelde. Dat hoeft natuurlijk ook niet perse. Ma ik snap d'r wel. Als je het weet kun je er ook rekening mee houden. Nu heb ik op het werk een jurkje aan dat ik denk je kunt gewoon zien dat mijn darmen uitzetten. En heb erg vette huid veel puistjes ineens dus dat valt wel op, en vooral zij ziet dat soort dingen vaak snel. En we waren gister naar een bijeenkomst met zijn 2en en ik dacht ik zeg het gewoon. Daar voel ik me gewoon prettig bij. Dus tot nu. Toe 1 vriendin en mijn bazin dan. Vertel mijn ouders en schoonouders dus het weekend van Sinterklaas en de rest vanaf kerst en daarna ( weekje vrij dus uitgebreid de tijd om iedereen langs te gaan haha ) Verder heb ik heel weinig klachten. Soms denk ik ook. Had ik nog maar een test in huis dan kon ik er nog 1tje doen. Maar wat heeft het voor nut, er is geen bloed te zien dus. Elke keer als ik mezelf even weer terug na de realiteit moet brengen kijk ik gewoon f na mijn testen van vorige week haha dat helpt wel! Wel ben ik erg moe savonds maar goed als het daarbij blijft haha! @ liesken hoe was het bij de vk? Vind je het niet jammer dat je niet samen met je vriend kunt gaan? Of was hij ook vrij.
Tja.. het testen was dus een voorgevoel.. bloeding zojuist begonnen.. ben er zo klaar mee.. laat nog wel weten hoe en wat.. maar laat mij maar ff van de lijst af. Succes meiden, X Joyce
@pharilla, meid wat balen! Bel anders je gyn, misschien is het een onschuldige bloeding. Is het veel of alleen bij het vegen?
Oh jeetje Pharilla, sterkte meid. Ik hoop op oud bloed, wat Truus al zegt, mss kan de gyn wat voor je betekenen
@Denise, fijn dat je het nieuws al hebt kunnen delen. Tis ook nog vroeg he, er kunnen nog zat zwangerschapssymptomen en kwaaltjes komen.. @MadameV. dan heb je volgens mij ook een goede verstandhouding met je bazin. Alleen maar fijn toch, dat je het al zo snel kunt vertellen. Weet ze het maar vast. @Pharilla, bah wat naar... Sterkte. Hoop op het beste voor je maar ik begrijp uit je onderschrift dat je zelf al uitgaat van een vroege miskraam. Nou, hier vanmiddag dus al bij de verloskundige geweest. Wel weer heel leuk om terug te zijn! Ik ga gewoon weer naar dezelfde vk toe dus ze kent ons en onze voorgeschiedenis al. Ik vond het niet erg om alleen te gaan, het is toch "maar" het intakegesprek en meestal gaat mn man wel mee. Gezellig even gekletst, bloeddruk en gewicht gewogen/gemeten en afspraak voor de echo gemaakt. Op 2 december krijg ik de eerste echo! Spannend! Duurt nog maar 3 weekjes.. 17 december heb ik dan weer de volgende afspraak bij de vk.