16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaloe1973, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Geen idee memvan4. Ik ken deze testen niet. Heb alleen die van de kruidvat gehad.
    Waarom heb je getest? Voelde je iets of zie je gevoel het?

2. Memvan4

Memvan4 Actief lid

14 okt 2013
    212
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ben grwoon zo onzeker. Voel weinig. Opgeblazen buik en moe. Verder niks. Maar dat was de vorige keren niet anders.
    Wil grwoon zo graag dat dit goed gaat...

3. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ja ik ken je gevoel! Zie 2 posten geleden! Ik heb ook nog 1 test liggen en wil die ook continue gebruiken maar kan me nog inhouden! Voel momenteel ook weinig en dat baart me ook zorgen, maar zolang we geen bloed zien houden we hoop! Daarnaast was ik vanochtend nog wel kotsmisselijk! En nu een beetje weeig!

We gasn vertrouwen hebben meis! Komt goed en nu niet meer testen!!

4. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Memvan4: in de eerste weken schommelt je HCG nog heel erg, voor hetzelfde geld doe je morgen een test en staat er wel 3+, zou me er nog niet zo druk over maken.

Kwaaltjes komen en gaan, als je een dag niet misselijk bent hoeft het denk ik niet gelijk mis te zijn, maar snap je onzekerheid wel.

Kortademigheid, nee ken ik niet als kwaaltje, moet ik zeggen dat ik weinig verstand heb van kwaaltjes want ik heb er geen ;)

Veel plezier op familieweekend Chocochick, hoop dat je het een beetje volhoud haha

Hier zoals ik al zei, op wat vermoeidheid na geen kwaaltjes, had ik die bij mijn dochter ook niet dus weet niet beter. Alles voelt nog steeds goed gelukkig. Merk wel dat mijn buik wat meer begint uit te zetten, weet blijkbaar de weg al goed. En ik heb een lichte streep over mijn buik, daar waar normaal die donkere komt later in je zwangerschap. Had al even gegoogled en hij blijkt eerst licht te zijn en wordt daarna donker.

5. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Samantha, wat een heftige periode waar je nu in zit. Gecondoleerd. Mijn vader is 2 jaar ouder, zou me echt niet kunnen voorstellen als ik hem nu zou verliezen. Vreselijk. Veel sterkte met alles.

@Memvan4, volgens mij kan die test niet verder. Is 2-3 weken de max die hij kan aangeven. Dus laat je niet gek maken hoor!

@Zwanger voelen, nou hier geen gebrek aan. Sorry elke post van mij gaat erover, maar ben zó misselijk de hele dag! Er komt gewoon geen einde aan.

@Annemarie, gezellig dat je man vanavond weer terugkomt!

@Isabella, gefeliciteerd nog met de goede echo!

@Chocochick, veel plezier op het familieweekend. Rustig aan 's avonds ;)

@Werk, ik werk 24 uur per week als juridisch medewerker. Gelukkig kantoorwerk, is over het algemeen goed vol te houden tijdens de zwangerschap :)

@Kortademigheid, nee dat herken ik niet.

6. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Oja, lees nu hierboven, maar inderdaad die testen kunnen ook 3+ aangeven. Geld nog steeds hetzelfde advies: laat je niet gek maken ;)

7. Memvan4

Memvan4 Actief lid

14 okt 2013
    212
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve woorden! Wil zo graag dat het nu goed gaat na het verlies van ons meisje.

Kortademigheid herken ik wel! Heb ik alle zwangerschappen gehad. Inderdaad hele dag hijgen en puffen :(

8. Isabella82

23 okt 2013
    69
    0
    0
    Dit was een bezoek aan de gyn, volgende week maandag mogen we naar de vl :)

9. annemariew89

annemariew89 Actief lid

8 jun 2012
    491
    279
    63
    Vrouw
    Flevoland
    @Niekske, wat vervelend dat je zo slecht slaapt :( hoop dat je daar snel vanaf bent... Kun je ook erg moe van worden!

@catnip, tot nu toe nog geen kortademigheid gehad.. Wel sneller uitgeput na iets gedaan te hebben... Mis komt dat omdat ik ook wel moe ben. Fijn dat je vrij bent vandaag, maar 40 uur pff pittig , hoe wil je dat straks gaan doen?

@marievs, vervelend dat je er zo onzeker van word! Maar denk dat dat gewoon per dag verschillend kan zijn hoe je je voelt!
    Heb bewondering voor mensen die na hun werk ook nog bezig gaan met een studie, zie ik mijzelf echt nooit doen!

@memvan4, snap dat je onzeker word van zo'n test, zeker omdat je al zo'n mooi meisje moet missen! Dan is het extra spannend allemaal!

@liesken, als je ergens last van hebt praat je daar ook veel over, komt gewoon omdat je het zelf de heletijd voelt! Maar geeft niks hoor :)

@werk, sinds ik ziek werd in 2010 ben ik vanaf okt ongeveer in de ziektewet gekomen, daarna ook niet meer een "echte" baan gehad... Wel werk ik na mijn operatie ongeveer vanaf eind 2011 bij een gastouder, hier help ik als het druk is en als er 1 op vakantie gaat. Nu ongeveer 12 uur in de week. Dit is goed vol te houden voor mij en is echt enorm leuk!
    Vanaf volgend jaar augustus begin ik (zal nu wat later worden) samen met een vriendin als gastouder, omdat de gene waar wij nu zitten met persioen gaat :).

Mmz hoop dat jullie het verhaaltje een beetje volgen haha!

10. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Yes ben weer misselijk haha!
    Moe, misselijk en kortademig!

11. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL

Gelukkig!

12. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Ha meiden,

@werk
    Niekske – ik kwam jouw verhaal tegen op het Zwanger en Werken forum. Klinkt niet prettig je situatie :( lijkt me erg heftig om al dat werk in die paar uur te proppen helemaal nu je het niet meer naar je zin hebt. Wat ga je doen nu je in verwachting bent? Naar iets anders zoeken of het uitzingen en dan lekker lang je rust nemen deze zomer?
    Marievs, heftig zo’n studie ernaast zeg. Ik heb een aantal jaar geleden een hbo naast mijn baan gedaan en dat viel me echt ontezettend zwaar 3 jaar lang op “survival mode” alleen maar werken, studeren, boodschappen doen huisje aan kant maken en de nieuwe week opnieuw etc etc Heeft me bijna mijn relatie gekost en moest me na die drie jaar weer zowat opnieuw voorstellen aan mijn vriendinnen zo weinig heb ik ze gezien. Gelukkig nu alles weer goed maar zou het niet snel weer doen. Respect hoor Marievs om dit te doen zo tijdens je zwangerschap. Moet je nog lang? :)
    Annemarie, klinkt wel super gezellig zo’n gastouder gezin! Is het een groot gezin? Lijkt me wel druk soms.

@ Onzekerheid – Ik moet zeggen dat het eerst niet in me op was gekomen te blijven testen bij twijfel. Ik heb op mijn 2e NOD een test gedaan ‘s avonds en de dag erna ‘s ochtends beide positief en toen gestopt. Nu heb ik ook best last van kwaaltjes dus dat helpt misschien ook als bevestiging . Natuurlijk ben ik ook bang dat het mis gaat maar een positieve test sluit niet direct alles uit toch? Het hormoon blijft toch vaak nog in je lichaam hangen of heb ik het helemaal mis? :(

@kortademig - Memvan4, Marievs – "fijn" dat jullie het ook herkennen.. Ik maak me er soms wel zorgen over. Vanmiddag poging tot dutje gedaan. Pas na drie kwartier draaien, woelen en hevig zuchten/gapen in slaap gevallen. Werd 2 uur later super relaxed wakker maar niet lang erna weer aan het happen. :( Weten jullie of er ontspanningsoefeningen of ademhalingstechnieken zijn die je kan toepassen?

13. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Vergeten op je vraag in te gaan :) Ik mag mij heel gelukkig prijzen met een partner die fulltime pappa wil zijn! Vorig jaar kwam mijn vriend thuis te zitten ivm met burnout. Gelukkig gaat het veel beter en is bezig een eigen zaak op te zetten vanuit huis. Hierdoor kan hij dus voorlopig de zorg van het kindje op zich nemen. Als het drukker wordt met zijn zaak kunnen we altijd nog uitwijken naar opvang/familie maar dat zien we dan wel weer. Het plan is dus voor mij om de volle 40 uur te blijven werken. Vind het wel spannend want het zal af en toe vast lastig zijn de kleine achter te moeten laten. Gelukkig is mijn kantoor 15 min van huis en kan ik ook van huis werken als ik wil. Maar weet ik zeker dat mijn partner het super doen. Hij is extreem zorgzaam, kookt heerlijk, het huis is altijd schoon en perfect aan kant en is gek op kids. Ben ontzettend blij met hem!

14. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Catnip: dat klinkt goed! Fijn dat jullie het zo goed hebben geregeld!

Memvan4: ik kan me goed voorstellen dat je onzeker bent. Zie in je onderschrift dat je je meisje met 16 weken bent verloren, echt verschrikkelijk :( dikke knuffel en probeer je niet te druk te maken (makkelijk gezegd, ik weet het)

Ik werk fulltime. Wil na mijn verlof een paar weken 4 dagen werken met vrije dagen en dan ergens in 2015 weer 5 dagen ofzo. Vind het al wel zwaar met één kleintje, ben benieuwd hoe dat gaat met twee.
    Mijn man is thuis bij onze dochter.

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Truus: fijn zo'n knaltest van mvm :)

Chocochick: fijn weekend!

Liesken: heerlijk dat je zo fijn hebt kunnen uitrusten! Geeft niet hoor, hier mag je lekker in de klaagmodus ;) Je had toch pilletjes gekregen? Werken ze niet?

Samantha: moet je geen sorry voor zeggen joh! Wat heftig wat je hebt meegemaakt en je vader was nog zo jong :( Wat een rotziekte is het ook.

Isabella: wauw gefeliciteerd!

Annemarie: is je mannetje weer lekker thuis?
    Leuk dat je volgend jaar als gastouder gaat beginnen. Gaan jullie dat bij één van jullie thuis doen?

Niekske: fijn dat het goed voelt :)

Catnip: als ze een echo gaan maken denk ik wel dat je wat ziet. Of ze gelijk een echo maken verschilt volgens mij nogal tussen vk's. Mijne doet het gelukkig wel :)
    Ik ben ook kortademig.. Heel maf, had ik bij de andere 2 niet maar nu is het net alsof ik af en toe heel gek adem ook..
    Ik werk nu 2 dagen maar op de een of andere manier ben ik er op het werk minder mee bezig. ( misselijkheid enzo)
    Ik heb ook niet meer getest na de positieve op mijn nod. Bij alle 3 niet.

Wauw, ik vind jouw man nu al aardig :D Leuk te lezen dat het bij jullie andersom is. Mijn vriend begint ook voor zichzelf en ik wil misschien ook meer gaan werken. Op mijn werk zijn veel mogelijkheden en kansen om door te groeien. Mijn coördinator zit nu al steeds achter mijn broek aan wat dat betreft maar goed, vind het lastig omdat ik zwanger ben. Ik heb het nog niet verteld maar ik denk dat ik na de zwangerschap zeker wel kansen ga krijgen.

Mem: en daarom doe ik dus geen testen meer :p Maar ik begrijp dat je dit heel graag wilt.

Marievs: ik zou me niet te veel spitsen op de kwalen, de ene dag is erger dan de ander. Maandag en dinsdag heb ik me ronduit slecht gevoeld en gister en vandaag gaat het weer beter. Ik geniet maar even van zulke dagen want morgen is het misschien weer knudde :p
    Pittig he zo'n studie naast alles doen... Ik heb het ook 2 jaar gedaan. Ook tijdens de zwangerschap van de 2e. Toen ik 33 weken was laatste examen gedaan van het 1e jaar en 5 weken na de bevalling zat ik weer in de 'schoolbanken'.

Denise: grappig zo'n streep, heb ik nooit gehad. Vriendin van mij wel, zo geinig haha.

All: vandaag weer een drukke werkdag gehad ( kwartaaleinde ) dus nog even de cijfers opkrikken :p Gelukkig een goede dag ook qua kwaaltjes. Wel trekkerige liezen en kortademig maar het ging wel lekker :)
    Nu wel helemaal gesloopt... Dat merk ik dan wel enorm, die vermoeidheid. Slapen doe ik ook slecht en ik droom zó veel.. Nou ja, het is weekend :D

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

15
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    16
    Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    17
    Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    18
    Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing
    19
    Mama mus - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    21
    Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22
    Truus86 - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    DeniseG1986 - 26 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Samantha89 - 23 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    23
    Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    24
    Marievs - 26 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    25
    Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    26
    Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Catnip - 27 - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    27
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    29
    Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    30
    Babyboom - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    31
    Marygirl - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

December
    Isabella82 2 december - intake & echo
    MadameV 2 december - echo
    Marievs 2 december - echo
    Liesken 2 december - echo
    Sab1988 4 december - echo
    Mama mus 5 december - echo
    DeniseG1986 6 december - intake
    Chocochick 6 december - gyn & echo
    Sterre82 7 december - intake verloskundige
    Samantha89 9 december - echo
    Catnip 9 december - intake verloskundige
    MadameV 10 december - intake verloskundige
    Mama mus 10 december - verloskundige
    Niekske 10 december - verloskundige
    Memvan4 10 december - echo
    Babyboom 11 december - gyn
    Jvs12 12 december - echo
    Melkchocolaatje 12 december - echo
    Isabella 12 december - gyn
    Knorretjuh 16 december - verloskundige
    Liesken 17 december - verloskundige
    Zwanger83 19 december - echo
    DeniseG1986 23 december - echo
    Marygirl 24 december - intake & echo
    Truus86 27 december - echo

---------------------------------------------------------------------------------------------

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    AnElisa

17. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    Goede morgen dames

Ik dacht dat ik vandaag zou uitslapen, heb de kids gisteren naar mijn broer en zijn vriendin gebracht om een weekend te gaan logeren.
    vl is gaan werken en ik ben ongevraagd wakker :(

Ik studeer voor pedagogisch werk en ik zit in mijn laatste jaar, hopelijk haal ik juni/juli mijn diploma zodat ik daarna rustig een tijdje kan genieten van onze nieuwe aanwinst en daarna kijk ik wel voor werk, tenzij ik bij mijn stage mag blijven werken.

@kortademigheid ik heb maandag nieuwe medicijnen besteld bij de huisarts (astma), krijg ik de medicijn die mijn zoontje wel eens gebruikt.
    Lekker dan en dat is een lichte versie dus echt lang werkt ie niet :mad:

@onzekerheid ik probeer me geen zorgen te maken maar ik ben gewend tijdens de zwangerschap misselijk te zijn, ik voel me ook echt niet zwanger. daardoor blijft het ongelovelijk.
    Ik ben ook echt bang dat het straks een 2ling is :eek: , de kans is er.

@all wat zijn jullie weekend plannen?

18. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    Heerlijk zo een vent, lekker van genieten ;)

19. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ja, een studie is vrij pittig, maar het is mijn niveau! Kon eigenlijk de havo, maar mijn vader overleed voordat ik naar de middelbare ging, in de periode van de cito, en had dus een mavo havo score! Ben toen naar de mavo gegaan en ben daar blijven hangen. Ik kon dat makkelijk aan, maar wilde niet hoger! Nu toch eindelijk een hbo opleiding die het werk betaald :)! Mijn laatste examen heb ik eind juni en dan pas in sept weer verder, dus het is mooi zo! En anders sla ik het examen over! Doe ik het wel een andere keer!
    Ik hoef nu nog maar 2 jaar, maar het derde jaar heb ik grotendeels vrijstelling!

@kortademigeid. Ik heb geen technieken, sorry! Ik weet gewoon dat ik dan even moet gaan zitten! Daarnaast loop ik hard, dus kan ik er redelijk goed mee omgaan en herstel ik snel als ik kortademig ben! Als het heel erg is, ga ik op mn rug liggen endenk ik eerst aan mn linker tenen, linker enkel, linker onderbeen enz. En dan heel je lichaam afgaan!

Ik slaap als een roos gelukkig! Hebwel veel dromen, maar slapen kan ik als de beste! Heb het ook echt nodig! Wordt alleen rond 5 uur wakker van de misselijkheid, dan eet ik iets kleins en ga ik weer verder!

Verder rustig aan doen dit weekend! Gisteravond sinterklaas gehad bij mij thuis, dus dat was vrij druk! Vnet alles opgeruimd en ben nu met de was bezig! Tussendoor iedere x even zitten! Man wat een conditie haha! Mn lijf is met heel wat anders bezig wat enorm veel energie kost! De misselijkheid is ook weer terug :)! Moet proberen regelatig wat te drinken! Dat vergeet ik nu! Ik dronk voor mn zwangerschap zo 2 tot 3 liter per dag aan water en thee! Nu heb ik al moeite met 1 glas!

Ik werk nu vier dagen, maar ga dand rie dagen werken en mijn mna vier! 1 dag bij mn schoonmoeder en 1 dag bij mn zus! Bij mn zus kan ik het de avondervoor al brengen! Zo fijn! Ze weet nog wel niet dat ik zwanger ben, maar dat roept ze al sinds ik getrouwd ben haha!

Verder weinig nieuws! Kga maar weer even verder!

20. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    Druk leven heb jij zeg...

Ik kan dat niet, studeren en werken EN nog mijn 2 kids groot brengen huishouden etc.
    Ik vind me studie belangrijk omdat ik i.v.m mijn oudste een paar jaar niet kon studeren noch werken (gelukkig heb ik wel 2 diploma's in the pocket)
    maar als eerst wil ik er voor mijn kids zijn en ze voldoende aandacht en liefde kunnen geven en met mijn opleiding erbij gaat het net.
    Jongste had een keurig rapport, van de oudste is nog afwachten maar ik denk ook een goed rapport.

Vanavond ga ik voor de laatste keer voorlopig stappen, omdat ik mijn kaartje al 2 maanden terug heb gekocht en is ook een leuke afsluiter met mijn vriendinnen.
    mijn jongens zijn bij mijn broer en zijn verloofde aan het logeren, dus kan morgen nog lekker uitslapen.
    Daarna ff tattoo zetten bij mijn broer en weer naar huis met me jongens.

Deel Deze Pagina