MadameV: oke goed gedaan Mijn enigste verstandskies ( ik heb er maar 1 ) moet er eigenlijk ook uit maar ik kom er nu voor de 2e keer onderuit omdat ik zwanger ben Gelukkig ook geen last, dat scheelt *klopt snel even af* Marygirl: je mag het best lenen hoor Fijn dat je blij bent met je kwaaltjes Ik ook hoor, maar soms ook niet en als ik ze dan even niet heb wil ik ze weer wel...Snap je het nog Linda: vervelend van de obstipatie Goed gedaan, gelijk aan de lactulosesiroop Ik had vandaag ook weer bruinige afscheiding, echt rot he, je wordt er zo onzeker van. Haha ik denk ook aan van die "niet" belangrijke dingen... Mijn schoonmoeder is ook van de rauwe voorgerechten maar die sla ik dan gewoon over. Er zijn daar altijd gangen genoeg dus ik zal niks te kort komen Alleen jammer van de carpaccio...oehhh, kwijl...
Ik moet dit even van me af schrijven Ik heb een goede vriendin (ook al zien we elkaar niet zo vaak) waar ik gisteren bij op de koffie (thee in mijn geval J ) ben geweest. Ik wilde haar heel graag vertellen dat ik zwanger ben. Zij is een vrijgezelle vrouw van 35, en ze wilt heel graag kinderen. Ze is in haar eentje via een donor aan het proberen om zwanger te raken. Wat zou het toch leuk zijn als we samen zwanger zouden zijn! Maar toen ik hier gisteren was, voelde ik al aan dat er iets niet goed zat. En ja hoor, een aantal weken geleden heeft ze een miskraam gehad, waar ze erg verdrietig om is. Ze had een met 8 weken een echo bij de vk, en alles was goed, ze had een kloppend hartje gezien 2 dagen later moest ze een echo maken in het ziekenhuis waar de bevruchting plaats had gevonden, en niks geen hartje meer Ik ben normaal gesproken behoorlijk nuchter, en huil niet snel. Maar je raadt het al ik sta helemaal stijf van de hormonen, dus de tranen kwamen (zelf nu ik dit zit de schrijven). Toen ik haar vertelde dat ik zwanger was, was ze heel erg blij voor me, maar ik voel(de) me zo kl*te
@niekske, wat heftig, ja begrijp heel erg goed dat je je nu zo voelt! Wat onzettend balen voor je vriendin dat het nu zo loopt ! Hoop wel dat je nog blij kunt zijn met je eigen zwangerschap! @linda, ja vervelend, kun je niet vragen wat ze bedacht had om te maken? Of is het altijd een grote verrassing? @sterre, leuk gedichtje trouwens @medamev hoop dat als die eruit is die pijn weg gaat! @verloskundige, gister kreeg ik een mailtje dat ze vandaag even contact op zou nemen voor een afspraak @mvm vrijdag komt er iemand langs... Kijken of ik ook mee mag doen om in potjes te plasse
Oh niekske, van dit nieuws schrik ik ook enorm! Hoe kwam het of weten ze dat niet? Waszo blij met ons kloppend hartje en de twijdel was stukken minder, maar nu... Echt heel erg! Even een rare vraag hierover, mar als het hartje stopt, komt het dan ook vanzelf los? Dan ia het gewoon een soort van miskraam of niet? Sorry coor deze vraag, maar wat mij nu positief houd is geen bloed is (bijna altijd) goed! En het vertrouwen in God. Nu even een andere vraag: ben momenteel van de kip kerrie salade! Hoelang kan ik zo'n bakje bewaren. Doe er namelijk best lang mee. En als ik dit s'ochtends op mn brood doe en daarna in mn tas, kan ik dit dan nog tussen de midsag eten? Ivm die bacterie? Vanavond reageer ik op de rest.
Hoi meiden Ik zie dit topic voor het eerst en hoop dat ik me nog kan aansluiten bij jullie. Ik ben zelf als alles klopt morgen 7 weken zwanger. Ik hoor het wel. Groetjes lilian
@lili, tuurlijk kun je nog mee kletsen! Gefeliciteerd met je zwangerschap! @marievs tja hoelang je zoiets kan bewaren, denk dat het vooral ligt aan hoe warm het is waar jij je brood bewaard ...
Vergis je hier niet in, ik heb ook een zoon van dezelfde leeftijd als jouw oudste en ik had het verteld na de 8 weken echo en bij de termijnecho was het mis en ik moest het dus weer ongedaan maken en mijn moeder hart brak en hij beseft het maar al te goed en heeft het er nog over.
Dank je wel annemarie. @jvs 12 ik ken het die van mij is acht maar oh wat was ik blij dat we hem het in juni niet verteld hadden want met 7 weken was het ook fout. Nu wachten we ook. Door mijn ma heb ik maandag al een termijn echo en als alles goed zit vertellen we hem het die weem
@lili: welkom! @marievs: helaas geen rooskleurig verhaal... Ze had geen bloedverlies en op de eerste echo leek alles ok. Ze heeft voor een curettage gekozen omdat ze geen 'mini-bevalling' wilde. Al met al heeft het mij enorm aangegrepen. Sowieso omdat het een goede vriendin is, en omdat ik zelf natuurlijk ook bijna mijn eerste echo heb. Ze heeft me wel gezegd volop te genieten van de zwangerschap, en me vooral niet druk te maken, hier bereik je nl. ook niets mee. @kip kerrie: ik heb geen idee hoe lang je het kan bewaren, maar ik denk dat even in je tas geen kwaad kan. Maar ik zou het sowieso na een dag of drie weggooien (ik neem aan dat het wel weer meteen de koelkast in gaat zodra het weer kan).
@ lili welkom! Over mijn,kies he, ik hoor veel verhalen van geen tandarts verdoving wanneer ie zwanger bent. Maar mijn tandarts zegt dat het kan en ook op internet lees is dat het zo weinig is dat het bijna niet noemens waardig is. Hoe denken jullie daar over? Heb er wel echt last van dus
Dank je wel niekske En heb je eerdere bericht gelezen en das best heftig voor haar maar ook voor jou. Maar probeer ook te doen wat ze zegt want ik heb zelf een miskraam gehad en dat wens ik niemand toe en daarom moet je ook genieten van alles van je zwangerschap
@madameV dank je wel Volgens mij niet maar vraag het anders je vk of gyn. Ik weet niet bij welke je loopt voor je zwangerschap. Die weten het het beste
@madameV: ik durf het niet te zeggen... Mijn gevoel zegt dat je het beter niet kan doen. Moet je een gaatje vullen? Dat kan ev. ook zonder verdoving toch? Okee prettig is anders...
Verdoving bij tandarts kan gewoon, echt! Ik snap dat je het dubbel vind. Ik zit nu aan de prednison en dat vind ik ook wel beetje vervelend idee. Maar weet dat het oké is. Beter dan de kwaal ook.
Hallo, @Isabella: Geen idee of wij hem gaan doen. Mochten wij hem doen en het is niet helemaal goed, dan laten wij het niet weghalen. Wegens mijn geloof ben ik daar op tegen. Als een ander het wel doet, veroordeel ik niet, maar zelf doe ik het niet. @Marygirl: Fijn van die knaltest. Fijn dat je ook gelijk mag beginnen. Alle beetjes helpen. Leuk he, die misselijkheid. Ik vind het ook echt een bevestiging dat ik nog steeds zwanger ben. Echter soms is het ook wel vervelend hoor. Op het werk kan ik me veel moeilijker concentreren en moet echt om de anderhalf uur iets eten, maar wat haha. Vind momenteel echt weinig lekker. @Sterre: Leuk gedichtje zeg. Wanneer gaan jullie het vertellen? Wij wachten eerst de volgende echo af en dan kijken we wanneer we het gaan vertellen. Of zou dat nog te vroeg zijn? We zijn dan 9w4d. En als we dan nog een paar dagen wachten 10w. @Dreamchild: Laat je morgen wat weten? Heel veel sterkte! Wat een vreselijke tijd zeg. @Annemarie: Heb ook regelmatig krampen hoor, maar zolang ze maar even aanhouden en niet al te zeer doen maak ik me geen zorgen. Meestal is het een krampje en die is zo weer weg bij mij. @madameV: Balen zeg dat hij eruit moet L. Ik heb er geen 1 meer. Ze zijn er allemaal al uit. Ben nog naar de tandarts geweest voor ik zwanger was. Toen ook gelijk foto`s gemaakt, maar toen mocht het allemaal nog. @Niekske: Ik had ook een uitwendige hoor en ik was 6w4d. Met 7 weken kunnen ze denk best al wat zien. En die reactie`s zijn niet leuk. Ja, het hoort erbij en ja, we mogen blij zijn dat we zwanger zijn. Maar functioneren is ook wel een belangrijk iets. We hebben al zoveel energie nodig om dat wondertje te laten groeien. Klaag maar lekker hier hoor. Vind het echt zo sneu voor je vriendin en ook voor jou. Nee, druk maken is niet goed nee, maar ik snap het wel. Mijn schoonzus heeft afgelopen zomer ook een miskraam gehad met net geen 6 weken en daar blijf je toch altijd aan denken. Heel veel sterkte meid. Hoop en bid dat het ons bespaard mag blijven. @Linda: Ja, lastig he. Maar ik zal echt kijken naar jezelf. Waar jij je prettig bij voelt. Je moeder maakt het echt niet uit hoor dat je het dan niet opeet. Die is dan veel te blij. @lili79: Welkom. We zijn even ver. Ben morgen ook 7 weken. @Ego: s`avonds ben ik echt mega moe. Is niet heel erg, val ik lekker snel in slaap. Alleen word ik dan rond een uur of half 5 wakker van de misselijkheid. Heb al van alles geprobeerd. Van liga`s tot crackers tot eierkoeken, maar niets is lekker om half 5 haha. Moet trouwens zeggen dat ik echt heel weinig meer lekker vind. Zo raar die hormonen. Ik genoot eerst altijd van yoghurt en muesli, maar nu . Als ik er al aan denk wordt ik misselijk. Hebben jullie dit ook? Bijna weekend weer. Nog één dagje werken. Daarna nog 2 weken en dan is het vakantie. De eerste vakantiedag gelijk een echo. Heb er echt zin in. Verder weinig bijzonderheden erbij gekregen. O ja, droge ogen. Kan mn lenzen nu echt niet meer inhouden. Zelfs met bril heb ik droge ogen. Fijne avond allemaal.
@ niekske mijn kies moet eruit. En heb er ook last van dus tis niet dat ik denk van stel het nog 7 maanden uit ofzo. Gaatje boren doe ik altijd zonder verdoving. Fijn dat je zegt mem van 4. Ik had het ook al opgezocht ma tis net wat je zegt ook vooral het idee misschien.
@Lili welkom! @Marie, herkenbaar.. Ik vind het ook lastig wat ik steeds moet eten. Dan heb ik wel trek en ik moet ook wat eten, anders word ik misselijk. Maar wat?? Oja en droge ogen is nu ook normaal. Kan ook best zijn dat de sterkte van je ogen door de zwangerschap nog weer veranderd. Vorige keer zijn mijn ogen door de zwangerschap een halve punt beter geworden, dus dat was eigenlijk wel mooi. Behalve dan dat ik nieuwe lenzen moest kopen. @MadameV, ik meende dat de tandarts wel eens tegen me gezegd heeft dat een verdoving dan alleen plaatselijk is en geen kwaad kan voor de baby. Maar heb er ook niet zoveel verstand van. Balen dat de kies eruit moet Andere meiden, zwaai! Flink druk op mijn werk nu, dus vanavond maar met de voetjes omhoog op de bank. Morgen ga ik met mijn zusje mee naar het ziekenhuis. Ze hebben een kinderwens maar ze heeft geen cyclus. Nu dus naar de gyn. Hoop maar dat er relatief makkelijk wat aan gedaan kan worden.
Gaatje vullen heb ik laatst met verdoving gedaan. Volgens mijn tandarts was het plaatselijk en was de stress van de eventuele pijn erger. Maar ik weet niet of bij het trekken can een kies de verdoving heftiger is. Hier drukdrukdruk. Voel me wisselend, soms topfit maar regelmatig moe en/of misselijk. Maar het valt nog goed te doen.
@Linda en Lilian welkom!! @Sterre, Isabella, fijn dat de echo goed ging! (Leuk gedichtje trouwens Sterre) @MadameV, goede vraag over de tandards. Ik heb zelf ook nog een serie behandelingen die ik moet afmaken en weet nu niet of ik er wel mee door moet gaan. @Liesken, wat een schattige reactie van je kleine meid. Mooie echo! En jij ook marievs, handig dat pijltje @Deamchild, lief dat je even komt kijken. Succes donderdag met alles.. . @Mama mus, jij success met je afspraak morgen! @Niekske78, wat verdrietig van je vriendin. Kan me voorstellen dat je er emotioneel van werd. Wat betreft je klachten, bij ons mag je lekker klagen hoor! Natuurlijk zijn we blij maar dat betekend toch niet dat je niet af en toe even je ei kwijt moet en ervaringen wilt delen. Het ego deel Deze week in het buitenland voor mijn werk. Zag best op tegen de lange vlucht, tijdschverschil, lange dagen en weinig slaap in combinatie met de klachtjes maar het is te doen. De ochtenden zijn lastig, wil graag een goede start maken met een flink ontbijt maar dat gaat moeilijk met de misselijkheid. Heb sultana's en banaantjes in mijn tas om tussendoor nog wat extra te eten. Nu 3 nachten maar paar uur geslapen (ben moe maar kom niet in slaap!) dus de vermoeidheid begint nu wel heftig te worden. Leuk is anders maar ergens voelt het wel gezellig zo samen onderweg Morgennacht weer naar huis gelukkig en dan kan ik weer weekendje bijslapen.. Maandag intake gesprek, heb er zin in. Hoop dat alles goed is!
@madamev: ik snap dat dit idd niet zonder verdoving kan. Ik neem aan dat de tandarts toch wel eerlijk zegt als de verdoving slecht zou zijn tijdens de zwangerschap, en idd, het is een plaatselijke verdoving geen algehele narcose. Veel succes iig... Vandaag gebeld door mvm (tijdens werk, terwijl ik duidelijk had aangegeven 's avonds bereikbaar te zijn. Toen ik op nam, zei ze: hoi, met die-en-die, van harte gefeliciteerd! Eeehhh... Ken ik jou?? Ipv dat ze even zegt dat ze van mvm is... Ik dacht al dat mijn man zn mond tegen iemand voorbij had gepraat of zo! Iig moet ik vrijdag even terug bellen om een afspraak te maken. Ben benieuwd! @iedereen: voor de meiden die de echo binnenkort hebben: succes en veel plezier!