Veel succes/plezier bij de echo's vandaag! Ik heb een paar dagen niet gereageerd. Heb amper achter de laptop gezeten en kwam er gewoon niet aan toe. Lekker druk gehad met sinterklaas en alles wat daarbij hoorde. We hebben het zaterdag gevierd, de kindjes vonden het deze keer voor het eerst helemaal geweldig! Vorig jaar pakten ze het 1e cadeau uit en daarna waren ze wel klaar, dan wilden ze daarmee spelen en verder niks Nu snapten ze goed dat ze meer cadeautjes kregen en dat het leuk was om het uit te pakken! 's Avonds vierden we het met mijn ouders en broers/zussen. Ik had de echofoto ingepakt met een kalenderblaadje erbij van de uitgerekende datum. Toen ze het uitpakten bleef het heel lang stil. Daarna kon er nog net gefeliciteerd vanaf. Gelukkig waren broer en zus (die het al wist) een stuk enthousiaster. Mijn ouders zijn het type mensen die altijd eerst even aan een nieuwtje moeten wennen, dus ik had me er op zich wel op ingesteld dat er geen vreugdedansje zou volgen, maar iets meer enthousiasme had toch wel leuk geweest.. Gister en vandaag hebben ze ook helemaal niet meer gebeld, vb om te vragen hoe ik me voel ofzo. Nouja, sorry, lang verhaal.. Maar ondanks dat ik me er wel wat op had ingesteld ben ik toch een pietsie teleurgesteld. Gelukkig vinden we het zelf wel ontzettend leuk @Buikje, ik moet echt wijde kleding dragen, anders valt het wel op. Vooral 's avonds.. Gelukkig hebben we weinig plannen meer deze maand, iedereen is toch druk. Met kerst vertellen we het aan mijn schoonfamilie. @Eten/drinken, oeh ja carpaccio, dat mis ik met kerst wel! En ik ben ook een lekkere vleeseter. Een biefstuk helemaal doorbakken is toch iets minder lekker. Normaal drinken we samen voor het slapen gaan altijd 1 rood wijntje. Heb alcoholvrije wijnen ook wel geprobeerd, maar dat smaakt echt nergens naar. Als je ook bier lust, dan is alcohol vrij bier wel een heel goed alternatief! @Misselijkheid, gelukkig door de medicijnen (emesafene) aardig onder controle. Daardoor kan ik in ieder geval eten en zolang er eten in mijn maag zit, gaat het wel goed.
spannend nog een dagje wachten. volgens mij mag je toch wel een rood wijntje drinken? Mijn vent kwam ermee aanzetten en zei dat dat mag, ik heb even gegoogeld en de ene zegt 2 glaasjes rode wijn p/w mag andere zegt elke dag een glas wijn mag (dit lijkt me wel veel) Ik heb r tot nu toe geen trek in gehad maar zou het even met je verloskundige bespreken anders.
@Liesken Dat is dan wel jammer idd dat ze niet zo enthousiast reageren, maar dat komt met de tijd vast wel goed. Hopelijk reageert je schoon familie wel wat leuker. Bofkont dat de misselijkheid beperkt blijft bij jou.
Wat is het verschil tussen een griep misselijkheid en een zwangerschapsmiaselijkheid? Net er weer alles uitgegooit, maar kan ook van een griepje zijn. Mn voorhoofd is ook iets warmer, heb geen thermometer thuis.
Tja... op alle bekende sites (jellinek, trimbos etc) staat toch echt dat je het niet moet doen ivm allerlei risico's. In de telegraaf heeft idd een artikel gestaan over een amerikaanse wetenschapper die beweert wat jouw man zegt. Maar ja... dat is maar 1 persoon... Ik ga toch liever af op gerenommeerde instanties... En ach... wat is nou een tijdje niet drinken als je er zoiets moois voor terugkrijgt...
Iedereen de vandaag/morgen een echo heeft veel succes! Wou dat het 3 weken verder was dan mag ik ook weer haha! Nog steeds nergens last van gelukkig, maar daardoor af en toe ook wel erg onwerkelijk nog steeds. Dronk zelf altijd Malibu ( lust geen wijn en geen bier ) daar is ook geen alternatief voor maar ik kan er ook prima afblijven. Ben nooit zo'n thuisdrinier geweest, meer met feestjes verjaardagen enz. Heb wel ook zin in carpaccio! Ga vaak om de week lunchen met een vriendin en dan nam ik altijd dat! Dus dat is nu wel erg afkicken haha.
Er is nog niet bekend tot welke hoeveelheid alcohol wel of niet schadelijk kan zijn voor de baby. Vandaar het algemene advies: doe dan voor de zekerheid maar helemaal niet. Ik mis mijn dagelijkse wijntje wel, maar tijdens de zwangerschap is het gewoon niet anders. Ik vind een alcoholvrij biertje ook lekker, dus zo drink ik 's avonds toch nog een beetje mee. Een hele avond op cola hou ik ook niet zo van @Marie, balen van de misselijkheid. Ik merk wel het verschil tussen zwangerschaps misselijkheid en griepmisselijkheid. Bij zwangerschap word ik meestal misselijk van geuren of duizeligheid/slapheid, waarna ik vervolgens moet kokhalzen/overgeven. Hopelijk gaat het gauw weer beter bij je!
Ja, ik ben dus nooit ziek. De laatste keer dat ik moest overgeven van een griep kan ik me niet eens meer herinneren. Haha. Hoop ook dat het gauw beter gaat. Mn zus heeft het 9 maanden lang gehad en bij de 2e iets minder lang. Ik weet dat het erbij hoort hoor en wil ook niet klagen, maar op mn werk is het gewoon vervelend. Kan me zo moeilijk concentreren dan. Net wat gegeten en nu gaat het wel weer. Wil ook echt alleen maar kaas of gekleurde hagelslag op mn brood. Van de rest ga ik al over mn nek als ik eraan denk. Ik vind het echt een aparte ervaring. Verder weinig kwaaltjes gelukkig. Alleen super moe dan en af en toe wat krampjes. Nu heb ik dan wel last van spierpijn in mn buik van het overgeven . Hoop dat het nu de rest van de dag erin blijft. Cola is ook niet goed. Zit teveel cafeine in. Ik drink eigenlijk nooit. Heel af en toe een ammareto (of hoe je het ook schrijft), maar met wijn maak je me helemaal niet blij. Verder vind ik carpaccio wel erg lekker, maar eet het bijna nooit. Alleen als ik ga uit eten en dat doe ik niet zo heel vaak . Vind wel geitenkaas erg lekker, maar durf dit eigenlijk niet meer te nemen. Net zoals normale ham enzo. Zo stom, maar tis de eerste en weet dus niet precies wat allemaal wel en niet mag. Niekske, ja, ben het er ook mee eens. Wat is nu 9 maanden geen dingen eten en drinken die je niet mag? Zijn hier ook mensen die roken? Mijn schoonzus heeft gerookt toen ze wist dat ze zwanger was en gedronken. Vind het zo stom van der. Het is een miskraam geworden met net gin 6 weken. Maar heb wel gezegd hoe ik erover dacht. Nu rookt ze weer als een ketter en ze willen graag zwanger worden. Heb ook tegen der gezegd dat ze beter kan minderen. Ze wil het wel, maar het lukt der niet. Maar toch, een betere motivatie kun je toch niet hebben? Stoppen voor een kleintje? Ik ben niet verslaafd, dus voor mij is het makkelijk praten. Over 2 weken weer een echo. Heb er zo`n zin in. Vanacht had ik gedroomd dat ik zo`n apparaat thuis had. Was zo leuk, zat continue naar ukkie te kijken haha. Liesken, jij bent al bijna de grens van 12 weken voorbij. Heerlijk. Ik nog lang niet. Zit pas op 7w4d. Duurt nog zo lang... Ben nog steeds erg bang dat het mis gaat (sorry dat ik hier iedere x over begin). Hoe zou het met de andere vrouwen zijn, die je hier bijna niet meer hoort? Ben wel erg benieuwd. Mijn kleren zitten ook totaal niet meer lekker. Ik weet niet of ik al aangekomen ben. Heb me niet gewogen toen ik wist dat ik zwanger was en nu eigenlijk nog steeds niet. Is dit verplicht? Weeg me al jaren niet meer, omdat het toen mis is gegaan met het wegen. Weet ook niet of ik bang ervoor ben of niet. Ik kijk ook uit met strakke shirtjes e.d. Vooral ook omdat mn borsten enorm zijn gegroeid. Pas zei iemand al, je hebt best wel weer wat tiet gekregen. Dus daar kijk ik ook mee uit. En mn buik is s`avonds ook al vrij uitgezet.
Op de site van het voedingscentrum heb je een mooie lijst met dingen die je niet meer mag tijdens de zwangerschap (het is ook mijn eerste...), heel handig! Het enige waar bij mij onduidelijkheid over blijft is thee. Overal lees je dat je max 2 kopjes koffie per dag mag, maar over thee lees ik overal iets anders. De een zegt dat je net zo veel mag als je wilt, de ander zegt max, 2 koppen. Sommige raden rooibos en groene thee aan, anderen zeggen dat je dit beter niet kan doen... toch morgen maar even vragen aan de vk... Oja, ik rook niet, daar hoef ik niet van af te kicken gelukkig!
@Liesken: Wat jammer zo'n lauwe reactie van je ouders, ik snap dat je toch op wat meer enthousiasme hoopt. @Baby Boom: Tja, wat betreft alcohol, om zeker te weten dat het geen kwaad kan drink ik gewoon helemaal niet. Nu drink ik normaal al amper, op een zeldzame southern comfort na, dus mis ik het ook niet. @marievs: Dat klinkt als griepmisselijheid, beterschap! En ik zou het wegen even met de VK overleggen, mocht het ter sprake komen. Ik geloof dat het tegenwoordig niet altijd meer standaard is, maar dat verschilt per praktijk (bij mij schrijven ze wel op en weeg je thuis). En nee, ik rook niet. @Niekske: Het hangt van het soort thee af, in gewoon thee zit theine (cafeine) en daar mag je niet teveel van. Kruidenthee mag je wel weer meer drinken, maar sommige kruiden zijn niet goed, zoals anijs, ginseng, kamille, limoengras, zoethout, framboos, rozemarijn, salie en brandnetel. En over het algemeen geldt dat teveel van iets niet goed is, dus alle soorten met mate drinken. De VK weet er vast nog meer over. @allemaal: Bedankt voor de lieve reacties, ik voel me nog steeds belabberd en kruip het liefst onder een dekentje op de bank. Het lijkt nu met de dag erger te worden, zelfs de koelkast open doen levert al kokhalzen op haha. Bijna alles staat me tegen, behalve appels, peren, mangosap (nu heeeel lekker), monchou (niet de verse maar die maanden houdbaar is) taart en stroopwafels . Oh en mijn man was gisteren popcorn aan het maken (we hebben zo'n machine) en het rook zoooo lekker
Hallo dames! Net weer even bijgelezen en ben weer up to date @Nieske, wat raar van MvM. Het eerste wat ze moeten vragen is of het gelegen komt lijkt mij? Vooral als het nog zo vroeg in een zwangerschap is en de omgeving vaak nog nniets weet. Ik heb me opgegeven maar nog steeds niets gehoord. @Sterre, Ik zat in Dubai vorige week, ik werk in de olie en gasindustrie en moet regelmatig reizen volgende week ook weer de hele week weg, USA dit keer dus dat wordt een heftige jetlag. Wat leuk van jullie eigen zaak, spannend zeg! @Annemarie, Ik heb inderdaad lekker bijgeslapen! Ik kwam vrijdag ochtend thuis en heb overdag 6 uur geslapen, Ās avonds 3 uur voor het naar bed gaan op de bank liggen dommelen en daarna gewoon een nacht van 10 uur gemaakt. Had het dus wel even nodig @Mammamus, wat rottig van je afspraak zeg. Fijn dat je uiteindelijk wel mooie echo had! @Chocochick, wat fijn dat je man weer vruchtbaar is en dat hij herstellende is. @Memvan4, blij te horen dat alles toch ok was ondanks het bloedverlies.. @Samantha, gefeliciteerd met de mooie echo! hoe ging het vandaag? @Liesken wat jammer dat je een wat lauwe reactie kreeg. Zijn ze inmiddels wat bijgetrokken? @Marygilr, Lili en Marviecs, wat vervelend dat jullie zo misseleijk zijn. @Afspraken: Vandaag intake gehad bij VK. Vriendlief is meegeweest en de VK heeft echt de tijd voor ons genomen. We hebben er meer dan een uur gezeten. Er is niet naar hartje gekeken, vonden ze nog te vroeg. Ik had voor de 23ste al eerste echo staan. Ik moet nu kiezen of ik dat bij hun doe of bij een partner organisatie waar ze dan gelijk een nekplooimeting kunnen doen. Hebben jullie hier een bewuste keuzen over gemaakt? En waarom wel of niet? @Eten&Drinken: Ik ben echt gek op eten en kook ook graag. Vind het dus wel jammer dat ik mijn favorieten moet laten staan zoals carpachio, rood vlees, toetjes waar rauwe ei in zit, buitenlandse kaasjes , rauwe ham etc maar dat is het wel waard natuurlijk. Alcohol blijf ik echt vanaf, ik dronk bijna dagelijks wel een glaasje wijn of 2 maar dat doe ik niet meer. Nu op zoek naar lekkere alternatieven, Tips zijn welkom! Geitenkaas mag wel toch Marvies? De listeria bacterie is alleen actief in rauwe koemelk dacht ik. Ham mag ook als het geen rauwe ham is. Wat betreft thee, de max 2 kopjes gaat over zwarte thee. Groene thee of rooibos etc mag je wel onbeperkt. Toevallig vandaag met VK over gehad. @Tandards. Ik moet e rook aan geloven! Dit weekend stukje kies afgebroken L L Moet woensdag, de VK zei dat verdoving geen probleem is zolang het maar een lokale is maar dat het beter is fotoĀs te voorkomen tenzij echt nodig. Om terug te komen op de discussie over het effect van alcohol op het ongeboren kindje. Voor de dames die graag lezen is Wij Zijn Ons Brein van Dikc Swaab misschien een tip. ĀHet verhaal van je leven is het verhaal van je brein. Dat begint in de baarmoeder, waar de hersenen gevormd worden op een manier waar je je leven lang niet meer vanaf komt. Dick Swaab volgt in Wij zijn ons brein de mens vanaf de conceptie tot en met de doodĀ Vooral de ontwikkeling van het brein in de baarmoeder en de invloeden van buitenaf hierop is erg interessant om juist nu te lezen
@samantha: wat leuk toch weer, gefeliciteerd! Ik hoop dat ik dit morgen ook heb... Ben op van de zenuwen! @mvm: zo, ze is net geweest, en ik had een knal-test!! Ik was toch stiekem bang dat jet een heel licht streepje zou zijn, maar nee hoor! En het was niet eens met ochtend-urine... Toch (alweer) een zorgje minder! @tandarts: veel suc6 dames... Ik moet er niet aan denken, maar ja, ik ben ook als de dood voor de tandarts! @hormonen: en ja hoor... Ik merk wel dat mn hormonen opspelen! Net bij een scene van 'revolution' een zwangere vrouw die te horen kreeg dat haar kindje wss zou komen te overlijden kort na de geboorte... En ja hoor... Tranen... Heb ik nooit last van bij een tv-serie.
Marievs: wat rot zeg dat je moet spugen Ik vind zwangerschapsmisselijkheid anders dan griep. Kan het niet uitleggen maar de griep vind ik erger. Eerder wogen ze hier bij de vk niet maar nu ineens wel, was standaard geworden zei ze. Niekske: ja in het begin wordt je inderdaad "dikker" op een manier dat mensen ook kunnen denken dat je gewoon dik aan het worden bent ofzo Komt wel goed Fijn dat je een knaltest had! Heel veel succes morgen! Begrijpelijk dat je ontzettend zenuwachtig bent. Wen maar aan het softy-gebeuren... Deze ijskoningin is sinds de eerste ook een watje geworden en gebleven Liesken: wat vervelend dat je ouders zo reageerde, daar hoop je toch inderdaad iets meer van. Gelukkig heb je de misselijkheid in de hand nu. Alcohol: ik drink graag een wijntje, vooral bij het koken vind ik dat heerlijk maar nu laat ik het gewoon staan. Heb er op zich ook geen moeite mee. Catnip: interessant zeg, zo zie je nog wat van de wereld Hier wel combinatietest, niet om het eventueel af te breken maar wel om "voorbereid" te kunnen zijn mocht er iets zijn. Samantha: fijn, nog een goede echo Lili: hoe is het gegaan? All: ben Harry Potter aan het kijken
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 15 Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 16 Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 17 Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 18 Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing 19 Mama mus - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 21 Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 Truus86 - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing DeniseG1986 - 26 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Samantha89 - 23 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 23 Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 24 Marievs - 26 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Lili79 - 34 - 2e - verrassing 25 Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 26 Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Catnip - 27 - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 27 Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing 29 Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 30 Babyboom - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 31 Marygirl - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Linda - 32 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: December MadameV 10 december - intake verloskundige Mama mus 10 december - verloskundige Niekske 10 december - verloskundige Memvan4 10 december - echo Babyboom 11 december - gyn Jvs12 12 december - echo Melkchocolaatje 12 december - echo Isabella 12 december - gyn Linda 13 december - echo Knorretjuh 16 december - verloskundige Liesken 17 december - verloskundige Zwanger83 19 december - echo Lili79 20 december - intake verloskundige Sterre82 21 december - echo verloskundige DeniseG1986 23 december - echo Liesken 23 december - echo Marievs 23 december - echo Catnip 23 december - echo Marygirl 24 december - intake & echo Chocochick 24 december - echo Truus86 27 december - echo Annemarie 27 december - intake verloskundige MadameV 30 december - echo --------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa
Nou heb een goede echo gehad kloppend hartje gezien. Ben nu uitgerekend op 27 juli dus 3 daagies korter maar was nig zo klein dat ik tussen de 10 en 12 weken een nieuwe echo krijg en dan weten we het zeker. Ben helemaal happy
Goedemorgen dames, Alweer een paar dagen terug dat ik heb geschreven, soms heb ik het zo druk! Voor de meiden met een goede echo, gefeliciteerd!! Voor de meiden met een echo vandaag, succes ik duim voor jullie. Hier is er veel gebeurd de afgelopen week, vooral de afgelopen dagen. Heb mijn schoonouders (waar we geen contact mee hebben op dit moment) een brief geschreven over de zwangerschap. Zodat zij dit niet kon horen via iemand anders en dat mijn schoonzusje ook niet bang hoefde te zijn zich te verspreken. Een echte reactie heb ik er niet op gehad. Ik kreeg via Facebook een berichtje met gefeliciteerd en we hopen op een goede zwangerschap. Afgelopen weekend hebben we ze sinds 2/3 maanden voor het eerst weer gezien op een verjaardag. Ze zeiden niks, negeerde ons en dat zorgde voor een behoorlijk ongemakkelijke situatie. Heb wel met mijn andere schoonzusje gesproken, die was helemaal blij en vond de oplossing met de brief een hele goede en begreep gelukkig heel goed dat wij afstand hebben genomen en dat zo houden voorlopig. Het gevolg van de gespannen sfeer was dat ik dus zondag avond behoorlijke buikpijnen heb gehad. Gisteren heb ik moeten werken, bij een invalcliƫnt. 40 minuten heen fietsen, werken, en weer 40 minuten terug fietsen met harde wind ook toen 's middags behoorlijke buikpijnen gehad. Heb voor de zekerheid de gyn gebeld en ik mag straks om 11.45 even langskomen bij de echoscopiste en dan gaan ze kijken of alles nog goed zit binnen. Ben vandaag precies 8 weken, een spannende termijn. Zowel mijn zusje als mijn schoonzusje hebben dit jaar rond deze termijn een miskraam gehad. Ik denk wel dat het goed zit bij mij, maar het aanbod van de echo sla ik natuurlijk niet af, ben benieuwd hoe het er nu van binnen uitziet. Ook ben ik wel benieuwd of het er nou 1 is of 2 zijn. Vanaf het begin heb ik het gevoel dat het er 2 zijn. De eerste echo met 6 weken was natuurlijk nog niet heel duidelijk dus hield de gyn het er op 1, maar mijn gevoel zegt "hoe vreemd ook" 2. @Kwaaltjes, nog steeds hetzelfde, soms misselijk, gigantisch moe aldoor, een humeur om over te zwijgen, zeer gevoelige/pijnlijke borsten, regelmatig verstopt en heel sterk luchtjes ruiken (zelfs mijn partner vind ik soms stinken). Qua eten en drinken, koffie gaat er dus niet meer in, ben op dit moment verslaafd aan melk! Voorheen dronk ik het niet vaak, maar nu kan ik niet zonder melk in de koelkast. Ik eet op zich alles gewoon, sommige luchtjes vind ik wat minder prettig van bepaald eten. Ik laat vanmiddag weten hoe het is geweest, ik ga nu nog even genieten op de bank met een kopje thee en nog even ontspannen.