16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaloe1973, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    :) Yess!!! De echo was goed, er was een zeer goed kloppend hartje te zien!!! Eindelijk voel ik me echt zwanger...!!

2. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Wat fijn Niekske, gefeliciteerd!! :D

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Yeah niekske! Gefeliciteerd :D Mooi is dat he?!

Zo en nu even snel de jongens van school en psz halen, reageer straks even verder :)

4. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Gefeliciteerd niekske fijn he een goede echo hihi

5. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel... eindelijk kan ik genieten van het feit dat ik geen kwaaltjes heb...!

6. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

15
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    16
    Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    17
    Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    18
    Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing
    19
    Mama mus - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    21
    Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22
    Truus86 - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    DeniseG1986 - 26 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Samantha89 - 23 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    23
    Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    24
    Marievs - 26 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Lili79 - 34 - 2e - verrassing
    25
    Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    26
    Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Catnip - 27 - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    27
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    29
    Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    30
    Babyboom - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    31
    Marygirl - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Linda - 32 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

December
    MadameV 10 december - intake verloskundige
    Mama mus 10 december - verloskundige
    Memvan4 10 december - echo
    Babyboom 11 december - gyn
    Jvs12 12 december - echo
    Melkchocolaatje 12 december - echo
    Isabella 12 december - gyn
    Linda 13 december - echo
    Knorretjuh 16 december - verloskundige
    Liesken 17 december - verloskundige
    Zwanger83 19 december - echo
    Lili79 20 december - intake verloskundige
    Sterre82 21 december - echo verloskundige
    DeniseG1986 23 december - echo
    Liesken 23 december - echo
    Marievs 23 december - echo
    Catnip 23 december - echo
    Marygirl 24 december - intake & echo
    Chocochick 24 december - echo
    Truus86 27 december - echo
    Annemarie 27 december - intake verloskundige
    MadameV 30 december - echo
    Niekske 30 december - echo

---------------------------------------------------------------------------------------------

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa

7. annemariew89

annemariew89 Actief lid

8 jun 2012
    491
    279
    63
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi allemaal,
    Zo het is weer even geleden!
    Eerst maar is even een update.. 31 dec heb ik mijn echo! Ben wel blij dat dit nog voor oud en nieuw gebeurt zodat ik een "goede" reden heb om geen champagne te nemen! Ik denk als dan alles goed is wij het ook aan de familie gaan vertellen.. Ik ben dan net iets meer dan 10 weken dus dan nemen we de gok maar...
    Verder gaat alles goed, wel moe en soms enorme krampen maar verder gaat het met kwaaltjes goed... Merk wel dat ik eerder weer trek heb in iets en dat ik echt onuitstaanbaar kan worden tegen mijn man! Ik hoop dat hij mij dat vergeeft.. Moet soms gewoon eerst wat eten voor het weer "gezellig" wordt, hoop dat hij daar aan gaat wennen ;)

Heb wel alles gelezen hoor! Maar hoop nu weer een beetje bij te blijven zodat ik beter kan reageren :)

@niekske , samantha , mama mus, sterre en lili

gefeliciteerd met jullie mooie echo :)

Ik drink trouwens niet, behalve een beetje champagne met oud en nieuw, zal dus heel gek worden als ik dat ook opeens niet meer doe! Nu dus maar even hopen op een mooie echo :)

Zal snel weer gewoon reageren!

X

8. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    @Liesken: Oh wat vervelend zeg dat ze zo reageerde. Ook raar dat ze nog niet eens gebeld hebben. Ik snap dat je een beetje teleurgesteld bent. Fijn dat je je misselijkheid aardig onder controle heb. Hier niet echt.

@Thee: Op sommige sites staat ook dat je niet teveel groene thee mag en ook niet alle rooibos theeën. Nu heb ik toch echt geen zin in thee, dus ach haha.

@Marygirl: Heel herkenbaar. Bij mij staat ook alles tegen. Voel me ook echt belabberd en heb nergens zin in. Jij hebt er dan ook nog eens 2 rondlopen.

@samantha: Oh wat fijn een goede echo. Zo leuk zeg. Dus je bent iets minder ver? Dat is wel minder. Maar als alles maar goed is toch?

@Sterre: HP? Haha, leuke films, maar de boeken vind ik veel beter.

@Lili: Fijn van je echo. Hoeveel weken ben je dan nu? 7w2d ongeveer?

@Truus: Oke, dat is minder van je buikpijnen. Komt dit echt door het fietsen? Wel fijn dat je een extra echo krijg. Wat erg van je zusje en schoonzusje. Deze periode maakt mij ook best een beetje bang. Heb ergens gelezen dat het tussen de 8 en 10 weken nog vaak mis kan gaan omdat de celdeling oid dan plaats vind en als er iets niet goed gaat in die deling, dat ons lichaam het dan afstoot (klinkt hard sorry). Hoop dat wij allemaal eind juli mooie kindjes op de wereld zetten. Weet je al hoeveel het er zijn? Is wel leuk twee. Bij mij is het er echt maar 1 zei ze, ook omdat de baarmoeder niet groter was ofzo. Die heeft ze toen ook opgemeten. Had het namelijk ook gevraagd.
    Hier nog 1 die verslaafd is aan melk. Dat is 1 van de weinige dingen die ik nog lust en kaas. Oh en ja, ik vind mijn partner soms ook wel een beetje stinken. Gister spoot hij deo op. Had hij beter niet kunnen doen.
    Lees ook over je schoonouders. Wat vervelend zeg. Ik ken dat helemaal niet. Ik ben met beide kanten erg close.

@niekske: Nu lekker genieten van je zwangerschap. Wel super fijn dat je geen kwaaltjes hebt. Maar het maakt je ook wel een beetje onzeker denk ik. Klopte het dat je 8w bent?

@annemarie: Wat fijn nog dit jaar een echo. Dat is de eerste oor jou toch?

@ego: vandaag mezelf ziek gemeld. Gister kwam er ook alles uit. Nu gaat het redelijk. Vanochtend nog wel een keer, maar daarna niet meer gelukkig. Leef nu ook op beschuitjes, lange vingers en water (wat eigenlijk niet zo lekker is). Aan brood of warm eten moet ik echt nog niet denken. Wel heel de ochtend liggen slapen, denk dat ik het echt nodig had. Ben nog wel misselijk, maar het is al iets minder. Vandaag ga ik bar weinig doen. Misschien straks nog even een rondje lopen, zodat ik toch even buiten ben geweest. Dat is op zich wel goed natuurlijk. Kijk even vandaag hoe het gaat. Als ik niet meer eet dan wat ik eet, blijf ik morgen ook nog even een dagje thuis. Dan ga ik vrijdag weer lekker werken (donderdag ben ik vrij). Ik had de dokter ook nog gebeld. Zegt die assistente: neem vooral geen paracetamols. Dat mag echt niet in het begin van je zwangerschap. Oh, dat wist ik dus niet. Heb er gister wel 1 op en zondag ook 1 L.

9. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ Truus, ik vind het ook een hele goede oplossing zo'n brief. Je laat je daarmee van je goede kant zien, want ze kunnen het zo niet van een ander horen. Maar wel op een manier waarmee je aangeeft we willen jullie op de hoogte stellen maar komen er niet speciaal voor langs. Netjes toch. Vind als je de moeite neemt ze helemaal een brief te sturen is de volgende stap aan hun toch.

Hoe was je echo net?

@ niekske fijn dat je zo'n mooie echo had! Dat euforische gevoel had ik vorige week ook. Dan word het ineens zo echt!

Vind het wek grappig hier alle verschillende verhalen te lezen over wat wel en niet eten en drinken haha. Alle zwangerschappen zijn zo verschillend! Ik was altijd een enorme snoep doos. Savonds chips chocola koekjes het kon niet op. Ik kom nu steeds vaker tot de conclusie dat ik er geen zin in heb. En dan eet ik savonds niks, niet 1 koekje! Vind het zo raar haha want psychisch denk ik alleen maar waar heb ik zin in? Ik moet toch wel ergens zin in hebben? Ook heb ik overdag eigenlijk nooit honger. Ik eet meer omdat het moet zeg maar. Maar ik word er ook niet misselijk van ofzo, en ben soxhtends ook niet misselijk. Dus het is oom niet dat ik daarom nergens trek in heb. Hmm rare gewaarwording.

Soms zakt bij mij het zwangere gevoel daardoor ook gewoon weg. Wil heel gráág bevestiging. Die heb ik natuurlijk vorige week bij de echo gekregen maar toch. Vanaf na de verloskundige. Hopelijk geeft dat weer even die geweldige boost!

10. Samantha89

Samantha89 Actief lid

2 okt 2011
    376
    0
    0
    Verkoopmedewerkster bij Kruidvat
    Rilland
    Ja ik ben 2 dagen achter uit gezet, valt nog mee. Beter als 1 week ofzo
    8 januari heb ik mijn 2e echo :)

11. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Catnip, ja de reactie van mijn ouders is alweer wat bijgetrokken. Nog even gebeld, en ze reageerden ook lauw omdat ze het anders sneu voor mijn zusje vonden (die net naar de gyn is gegaan ivm kinderwens) Dus dat is ook wel begrijpelijk.
    Wat fijn dat de vk zo lang de tijd voor jullie nam! Een warm welkom. Nekplooimeting doen wij niet. Ik behoor ten eerste bij lange na niet bij de "risicogroep" en daarnaast kan ik weinig met een kansberekening. Bovendien zouden we sowieso geen actie ondernemen naar aanleiding van een eventuele slechte uitslag.

@Samantha en Lily, gefeliciteerd met de goede echo!

@Truus, moeilijk hoor, zo'n gespannen situatie met je schoonouders. Zo jammer als het contact zo moet.. Gelukkig heb je in ieder geval wel een beetje een reactie gehad. Verder ligt het misschien ook allemaal wel wat gevoelig.
    Hopelijk heb je een goede echo gehad. Oja, en verslaafd aan melk...herkenbaar!!

@Niekske, yeah een goede echo! Gefeliciteerd! Helemaal fijn dan, geen kwaaltjes ;)

@Annemarie, fijn op de valreep van 2013 toch nog een echo. Met oud&nieuw is natuurlijk wel een heel mooi en geschikt moment om het grote nieuws naar buiten te brengen!

@Marie, balen dat je zo beroerd bent van de misselijkheid. Groot gelijk hoor, dat je je ziek hebt gemeld op je werk. je lichaam is nu zo hard aan het werk, zonder dat de buitenwereld dat merkt. Als je straks echt een paar dagen vrijwel niets binnen krijgt, dan is het misschien wel slim om even bij de huisarts aan de bel te trekken. Met medicijnen tegen de (zwangerschaps)misselijkheid (emesafene) verdwijnt je misselijkheid als het ware naar de achtergrond. Maar je kunt dan vaak in ieder geval wel weer redelijk normaal eten en zo dus ook aansterken.

@MadameV, inderdaad gek, dat een zwangerschap zo'n verschillende impact heeft op verschillende vrouwen. Hopelijk krijg je vanavond bij de vk weer je nodige bevestiging!

Hier gaat het wel goed. Achja, moe/misselijk blijft, maar dat hoort er (bij mij dan) gewoon bij. Gelukkig pakt mn man allemaal klusjes op waar ik niet meer aan toe kom. Zo lief! Vanavond hebben we een verjaardag van mijn schoonzusje. Misschien dat we, als we een geschikt moment treffen, het nieuws vast aan mijn schoonouders vertellen. Rest van de familie komt dan wel met kerst.

12. Truus86

Truus86 Actief lid

7 jan 2013
    150
    0
    0
    Thuishulp
    Dames ik ben voorlopig niet meer op het forum. Ik mag van de lijst. De echo was fout. Met 6,5 week is ons zo gewenste wondertje helaas gestopt met groeien. Morgen moet ik met pillen de miskraam gaan opwekken..

Iedereen nog een fijne zwangerschap!

13. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Truus wat klote zeg. Ik weet hoe je je moet voelen. Heel veel sterkte meid.

14. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Wat?? Dat meen je niet...
    Wat heftig zeg! Oh meid, dit doet me veel verdriet! Heel veel sterkte.
    Ik bid voor je.

15. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Ooh jeetje Truus, wat heftig, heel veel sterkte!

16. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat erg voor jullie Truus... Heel veel sterkte...

17. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Oh jeetje Truus, wat een naar nieuws. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Dikke knuffel.

18. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Oh Truus wat erg, heel veel sterkte gewenst :(

19. mama mus

mama mus Actief lid

27 sep 2013
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat verdrietig! Heel heel erg veel aan sterkte....:(

20. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Oh nee Truus, wat vreselijk naar... En ook helemaal onverwachts.. Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies.

Deel Deze Pagina