16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaloe1973, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    #921 Catnip, 11 dec 2013
    Laatst bewerkt: 11 dec 2013
    @Truus, Schrok van je berichtje… wat verdrietig zeg L Heel veel sterkte :(

@tandards, Is weer voorbij gelukkig. Tandards zei dat hij speciale verdoving eventueel had voor zwangeren maar het kon gelukkig zonder.

@Mvm komt morgen! Ze belde van de week ‘s avonds zoals ik had aangegeven eerder als voorkeurstijd. Ze deed het heel netjes! Hoop dat het een goede test is. Heb na eerste 2x keer eigenlijk nooit meer getest..

@combinatietest. Er zijn voorbeelden waar er en verhoogde kans uitwam bij vrouwen, die vervolgens de hele zwangerschap in de rats zat en uiteindelijk kwam het toch goed. Ik zou ook geen actie verder ondernemen als ereen hogere kans is dus ik denk dat wij er ook van af zien.

@harrypotter, gezellig! Dat zijn echt boeken/films voor de donkere winter maanden :)

@eten en drinken, waarom is icetea niet goed? Door suiker of eventueel not caffeine? Volgensmij is dat alleen als je het zelf maakt van zwarte thee.. Als er op de verpakking niets staat over caffeine lijkt me dat je het gewoon kan drinken.

@echo’s, fijn dat jullie zoveel mooie echo’s hebben! Ik heb heel erg zin in die van mij, nog dikke week wachten. Heeft iemand enig idee waarom ze bij sommige verloskundige meer echo’s doen dan bij anderen zonder dat er een medische aanleiding voor is?

@annemarie, wij lopen gelijk op qua timing als het goed is en wij zij het ook van plan on rond die tijd aan familie te vertellen. Nu ik het verhaal van Truus lees twijfel ik wel weer om het al aan meer mensen te vertellen..

@marievs, wat heftig zeg die misselijkheid zo. Ik hoop dat het snel wegtrekt.Dat van paracetamol wist ik trouwens niet! Normaal zijn de paracetamols die ik neem per jaar op 1 hand te tellen maar toch goed om te weten.

@babykamer, grappig marievs, wij zaten ook aan mintkleur te denken met de basis wit. Heb al wat plaatjes verzameld van internet voor een soort lookbook. Ben ook van plan om veel van Marktplaats te halen en zelf op te knappen. Kwam deze link tegen voor een mobile, echt super schatig. Ga ik proberen zelf te maken. DIY Hot Air Balloon Mobile (Free Pattern!) | Pretty Prudent

2. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    hai dames

ook even een ego berichtje hier
    echo was goed hartje klopt mooi ben precies 7 weken dus hoef voorlopig me banner niet te veranderen, 7 januari is de volgende afspraak + termijn echo.

had er vandaag 3 staan en nog bloed geprikt ik ben kapot.

fijne avond ;)

3. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Fijn babyboom!Goed nieuws :)

Rust lekker uit vanavond!

4. mama mus

mama mus Actief lid

27 sep 2013
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames ook wij haken helaas af. Afgelopen zaterdag een schitterende echo met een mooi kloppend hart. Vandaag bij de intake helaas te horen gekregen dat het hartje gisteren gestopt was . Geen bloedverlies of andere dinge gehad. Deze dag was gewoon een als alle anderen. Het nieuws komt nog niet echt binnen, het is zo onwerkelijk nog. Morgen om 10 uur moet ik in het ziekenhuis zijn voor curettage.

5. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Oh mama mus wat erg. Krijg tranen in mn ogen. Wat erg. Heel veel sterkte.
    Durf nu de 23ste helemaal niet meer. :(.

6. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach nee toch mama mus... Heel veel sterkte...

7. annemariew89

annemariew89 Actief lid

8 jun 2012
    491
    279
    63
    Vrouw
    Flevoland
    Sterkte mama mus! :(

Word nu steeds spannender zo'n eerste echo!

8. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Sterkte mamamus. Ik word daar ook een beetje bang van hoor! Dikke knuffel

@ Annemarie ik was gister bij de vk voor intake. En ze gaf me een info boekje mee waar ook in staat qua eten enz. En ze zei hou je daar gewoon aan en kijk niet telkens op internet. Daar word heel erg overdreven en dan mag je straks niks meer. Zo zei ze ook met gewone thee, wissel gewoon de smaken af als je een enorme thee leut bent, dan is er niks aan de hand. Dat je kaneel en basilicum enz minder mag( had ik gezien op internet ) is volgens haar omdat ze in Afrika daar een natte doek mee insmeren en bij de vrouw naar binnen proppen om een abortus op te wekken wat dan vervolgens totaal niet werkt. Dus ze zei doe gewoon relaxt. Hou je aan dat boekje verder klaar. Ik heb zelf nog nooit gehoord van de icetea. Maar denk dat het gewoon kan hoor.

Sterre wil je als je de lijst aanpast voor mij 13 januari afspraak met vk plaatsen?

Over de combinatie test, hebben we het gister. Bij de vk ook nog over gehad. Maar wij ( mijn vriend en ik ) zijn op astma in zijn familie na, een " schone " familie. Geen ziektes enz die in onze familie voorkomen. Alleen heb ik iets over gewicht. Maar zolang dat het is. Wij hebben dus besloten de test niet te doen.

9. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamamus: wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte en hopelijk mogen jullie snel samen opnieuw zwanger worden!

10. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Mama Mus, wat verschrikkelijk, heel veel sterkte!

Annemarie, dat was voor mij de reden om de echo naar voren te schuiven, anders had ik mijn eerste pas op de 23e gehad, met 10 weken, ik heb trouwens gewoon voor deze echo betaald, omdat ik geen medische indicatie heb.

Qua eten houd ik mij aan de hoofdlijnen en verder alles met mate, roken en drinken deed ik al niet.

Ik ben echt als de dood voor de tandarts, gewoon een controle gaat wel maar ik moet niets hebben.

Wat goed dat veel van jullie aan MVM mee doen, ik doe het deze keer niet, vond het best wel een gedoe en ze waren niet zo vlot met het ophalen van de flessen, de laatste lading heeft 3 weken voor de deur gestaan, ik belde o m de dag om het te melden

Combinatietest, wij wilden hem eerst wel doen, hebben we bij de eerste ook gedaan, toen was de kans 1:33000, daar is nu na 2 jaar tijd niet veel in veranderd

Kamertje ligt nog een beetje aan of het een jongen of meisje is, dus daar staan we nog niet echt bij stil.

Jeetje Marievs, wat een misselijkheid, hier gelukkig helemaal geen kwaaltjes al maakt dat mij soms onzeker.

Super dat je echo goed was Babyboom, geeft toch weer een goed gevoel.

11. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een droevig nieuws vandaag hier. :(

Ik kom snel weer op iedereen reageren. Heb wel alles gelezen, maar ben zo moe dat ik niets kan onthouden.
    Mijn dochter was van half 1 tot half 4 wakker en ik ben om half 7 opgestaan voor werk (gelukkig wel een uurtje later dan normaal). Daarom lig ik nu al weer op bed... Truste!

12. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Gefeliciteerd Denise en Baby Boom met de goede echo!

@Babykamer, we wachten nog even met nadenken erover. Eerste maanden gaat de baby bij ons op de kamer, daarna moet hij of zij bij mijn oudste zoontje op de kamer. Dus het ligt ook aan het geslacht hoe de kamer eruit gaat zien. En even goed nadenken hoe we het gaan inrichten. Ledikant en groot bed, of bijvoorbeeld een stapelbed voor de oudste. Nouja, is allemaal van latere zorg :)

@Catnip, heel gaaf die mobile! Ben je zo creatief dat je dat zelf kunt maken? Knap hoor :)

@Mama Mus, neee he... Wat vreselijk. En dat nadat je al een goede echo had gehad! Had je vandaag ook weer een echo? Heel veel sterkte, moet erg moeilijk voor jullie zijn.

Het zet je allemaal wel weer met beide benen op de grond. Hoe bijzonder en wonderlijk is het toch als het met de groei van een kindje goed mag gaan. Vanzelfsprekend is het allemaal niet.

13. mama mus

mama mus Actief lid

27 sep 2013
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hadden vandaag intake. De verloskundige was helemaal blij dat we al een goede echo hadden gehad. Dus die zei gelijk van kom leuk dan gaan we nog eens kijken. Eerst uitwendig, zagen gelijk de baby maar ze zei niet zo veel. Ze zei dat de baby diep lag en inwendige echo moesten om hartje te zien. Nou toen inwendige echo en het bleef stil en toen zei ze dat het slecht nieuws was. Metingen klopten wel, dus waarschijnlijk gisteren of vandaag helaas geklopt. Zo onwerkelijk na die mooie beelden van zaterdag...

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Annemarie: lekker genoten van je vrije dagje?

Niekske: ik ben ook een lezer, ga eens kijken naar Dean. Hier trouwens ook zo'n softy op het moment :)

Liesken: jammer dat je geen kans hebt gezien om het te vertellen.

Marievs: helemaal niet raar hoor dat je niet emo bent ;) Had ik bij de eerste ook totaal niet.
    Wij hebben al een babykamertje, alles neutraal. Met dekentjes, hoesjes e.d. geef ik het leuke kleurtjes. Bij de eerste was het lime groen omdat we niet wisten wat we kregen, bij de tweede wel dus alles met blauwtinten.

Denise: gefeliciteerd :D
    Jeetje wat slecht van mvm dat ze die kannen zo lang hebben laten staan ;)

Catnip: gelukkig de tandarts overleefd :p Wat een leuk idee met die air balloons :)

Babyboom: gefeliciteerd! :D

Mama mus: Onee wat erg! :( Ik weet niet wat ik moet zeggen, vreselijk... Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd :(

MadameV: eens met je nuchtere instelling, niet te veel van alles dan komt het allemaal wel goed ;) Als er "te" voor staat is het nooit goed :p

Chocochick: oef dat is niet fijn zo'n spookje snachts en al helemaal niet als je moet werken.

All: hier echt een rotdag. Oudste zoon wilde weer eens niet naar school dus daar weer mee moeten vechten. Erg leuk op de vroege ochtend ;) Vooral ook omdat andere moeders kunnen kijken alsof hun kind zoiets nog nooit gedaan heeft...zucht..
    Daarna met de jongste dingetjes gekocht om het nieuws met kerst te gaan vertellen. Ik heb voor iedereen een doorzichtige kerstbal gekocht waar je een fotootje ofzo in kan doen. Ik heb roze en blauwe kraaltjes gekocht om die erin te doen. In plaats van een foto wil ik iets anders doen maar ik weet nog niet wat. Nou ja, was best leuk totdat de jongste al die ballen over de parkeerplaats liet vallen omdat hij de tas niet in de auto wilde leggen :x Nu heb ik al een verschrikkelijk kort lontje door de hormonen maar ik had echt zin om even een potje te gaan staan janken.

Daarnaast ben ik echt zo ontzettend moe, er is gewoon ook niet tegenop te slapen. Heb er echt last van. Ik heb het ook aldoor enorm koud en blegh....
    Zo, even lekker geklaagd :) Hopelijk morgen een betere dag :)

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

15
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    16
    Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    17
    Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    18
    Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing
    19
    Mama mus - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    21
    Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22
    DeniseG1986 - 26 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Samantha89 - 23 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    23
    Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    24
    Marievs - 26 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Lili79 - 34 - 2e - verrassing
    25
    Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    26
    Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Catnip - 27 - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    27
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    29
    Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    30
    Babyboom - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    31
    Marygirl - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Linda - 32 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

December
    Jvs12 12 december - echo
    Melkchocolaatje 12 december - echo
    Isabella 12 december - gyn
    Linda 13 december - echo
    Knorretjuh 16 december - verloskundige
    Liesken 17 december - verloskundige
    Zwanger83 19 december - echo
    Lili79 20 december - intake verloskundige
    Sterre82 21 december - echo verloskundige
    DeniseG1986 23 december - echo
    Liesken 23 december - echo
    Marievs 23 december - echo
    Catnip 23 december - echo
    Marygirl 24 december - intake & echo
    Chocochick 24 december - echo
    Annemarie 27 december - intake verloskundige
    MadameV 30 december - echo
    Niekske 30 december - echo
    Annemarie 31 december - echo

Januari
    Babyboom 7 januari - echo
    Samantha 8 januari - echo
    MadameV 13 januari - verloskundige

---------------------------------------------------------------------------------------------

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86

16. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Sterkte mamma mus.. wat verdrietig zeg :'(

17. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Mama mus heel verl sterke. Een mk is nooit leuk en weet hoe je je voelt. Heel veel digi knuffs

18. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Mamamus en Truus, jullie ook heel veel sterkte! Helaas weet ik hoe het voelt.

Ik zou nog even laten weten hoe het was. Ik heb na de laatste echo medicijnen gekregen om de krampen wat minder te voelen. (gewoon diclofenac) ik heb het een week geslikt en mag nu doorslikken vanwege een polsontsteking. De gyn zei dat het nog wel even kon duren voor bij mij alle pijn weg zou zijn en dat het nog heel vervelend is, je zwanger voelen terwijl je niks meer hebt in je lichaam.
    Nu zit ik me af te vragen wanneer ik ongesteld moet worden, want nu voel ik me sinds een paar dagen weer enorm misselijk.
    Op 3 december wel denk ik mijn eisprong gevoeld, ik reeg dezelfde krampen als ik altijd voel. Alleen deze keer was het heviger.

Ik las over paracetamol, je mag deze gewoon gebruiken, maar wel in mindere mate (als het kan) en zonder toevoegingen. Mijn vk zei bij de eerste zwangerschap dat ik gewoon het beste van de drogist eigen merk kon nemen.
    Over ice tea, idd wat er al werd gezegd, als er cafeïne of theïne inzit, moet je het in mindere mate nemen, maar het is niet "verboden"

Voor de rest; geniet van de mooie echo's, zwangerschapskwaaltjes, de buiken die gaan komen en alles eromheen. Ik hou jullie af en toe in de gaten! ;)

19. annemariew89

annemariew89 Actief lid

8 jun 2012
    491
    279
    63
    Vrouw
    Flevoland
    @medamev , misschien is het idd beter om dan maar een beetje je eigen gevoel te volgen.. Als het aan die site's ligt moet je bijna op rantsoen en overal staat wat anders .
    Mijn man en ik hebben ook besloten om die test niet te doen, denk namelijk dat het bij mij meer stress op gaat leveren. En ook al komt er (misschien) iets uit zouden wij er niks mee doen.

@denise, ja wachten duurt lang al merk ik nu ook dat het niks uitmaakt. Je kan dus gewoon gister een mooi hartje hebben en vandaag niks meer.... Ik blijf dus gewoon maar geduldig wachten... :)
    Wat raar dat die flessen niet gehaald waren... Hier gister voor het eerst en heb niet eens gehoord dat ze het deden!

@chocochick, een beetje kunnen slapen? Hoop het maar voor je!

@sterre ja ben altijd wel blij op woensdag als het bedrijf dicht is! Al heb ik weinig gedaan... Alleen beetje gestofzuigd...straks maar even met de badkamer aan de slag en vanmiddag werken :)
    Lastig met je kinderen! Tja dat korte lontje ken ik wel, al heb ik er op mijn werk niet heel veel last van...en ja ouders kunnen heel hard zijn want hun kind doet nooooit wat ;)
    Hoop trouwens niet dat je ziek gaat worden... Nou sterkte mAar weer vandaag !

@dreamchild, fijn dat je iets voor de pijn kreeg, maar vervelend dat je je nog zo zwanger voelt. Pff en wanneer je weer ongesteld word lijkt me ook een lastig iets. Wist de gyn dit niet? Sterkte verder! En veel knuffels van hier!

@kamertje, heb wel een beetje op internet gekeken maar ben er nog niet uit gelukkig heb ik nog even ;)

Fijne dag allemaal vandaag !
    X

20. Isabella82

23 okt 2013
    69
    0
    0
    Mama mus: jeetje wat verschrikkelijk :( heel veel sterkte!

Hier: vanmorgen naar de gyn geweest voor een echo en alles ziet er goed uit.

Sterre: mijn volgende afspraken, 18-12 combinatietest, 30-12 vl termijnecho (12 wk).

Deel Deze Pagina