16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaloe1973, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truus86

Truus86 Actief lid

7 jan 2013
    150
    0
    0
    Thuishulp
    @ Mama mus, heel veel sterkte! Wat ontzettend rot, helaas weet ik hoe je je voelt.

Ik wil iedereen bedanken voor de berichtjes op het forum, ze geven me enigszins veel steun. Ook van mensen uit onze omgeving die wisten dat we zwanger waren kreeg ik veel steun.
    Dezelfde avond is mijn vriendin, die een flink eind rijden van hier woont, naar mij toegekomen. Samen hebben we gehuild en gepraat. Mijn partner kon helaas dinsdag niet naar huis, maar was woensdag zo snel die kon thuis, al moest hij helaas 's avonds wel weer weg. Toch vond ik het fijn dat hij even een paar uur hier is geweest. Op mijn werk hebben ze gelijk geregeld dat ik de rest van de week thuis mag blijven.

Ik vind het enorm zwaar, ik voel me boos, verdrietig, leeg, angstig en van alles tegelijk. Waar we zo lang voor bezig zijn geweest, wat zo gewenst was, dat is er niet meer.

Ook de behandeling met pillen valt me zwaar, zowel lichamelijk als emotioneel. Heb staan huilen als een klein kind toen ik gister de eerste pillen moest inbrengen en vanmorgen met de 2e dosis weer. Ik weet dat het moet, maar in mijn hoofd draait steeds het beeld dat ik iets weghaal waar we zolang voor bezig zijn geweest.
    Het bloeden valt erg tegen, voor mijn gevoel verlies ik veels te weinig bloed. Heb wel gigantische krampen af en toe. Maar het bloeden lijkt niet goed op gang te komen. Lees meerdere verhalen van meiden die meer pillen kregen en waarbij het binnen een paar uur echt wel behoorlijk heftig was qua bloeden. Het lijkt bij mij niet eens op een menstruatie. Hopelijk doen de pillen van vanmorgen meer hun best, anders moet ik vanmiddag bellen en wordt ik waarschijnlijk nog deze week gecuretteerd, ook daar zie ik enorm tegenop.

Sorry, het is voor jullie misschien geen leuk verhaal om te lezen, maar ik moest het even kwijt. Ik zal af en toe nog meelezen maar op dit moment is mijn hoofd leeg en dwaal ik als een spook door het huis.

Iedereen nog een goede zwangerschap, geniet ervan!

2. Isabella82

23 okt 2013
    69
    0
    0
    Geef niet Truus, we delen hier goed en slecht nieuws met elkaar.

xxx

3. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Idd Truus. Daar is dat forum voor. Om gewoon alles met elkaar te delen. Heel veel sterkte.

@ dreamchild, fijn dat je af en toe nog even langskomt. Ben toch nieuwsgierig hoe het je vergaat.

Nou mijn verstandskies is er vanochtend uitgehaald. Op zich de verdoving viel mee, maar toen gingen ze ondertussen vast tandsteen weghalen ( wat ik altijd moet en eigenlijk niks voor stelt ) en ik begon me toch een potje te shaken! Gelukkig is de tandarts een hele lieve man en die stelde me goed gerust, maar heb na die tijd wel f in de auto zitten bijkomen voordat ik hem starte. Was echt helemaal trillerig. Maar ik ben blij dat ie eruit is. Die tandpijn kon echt niet meer dus ik. Ging gewoon graag.

Idd Annemarie dan moet je op rantsoen haha. Dat zei mijn vk ook al. Dan mag je echt helemaal niks meer!

Sterre wat een leuk idee voor die kerstballen! Wij wilden wat cupcakes versieren met blauw/roze en dan bij het kerstkaarten rondbrengen bij onze vrienden ook wat lekkers voor bij de koffie afgeven ;)

4. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Truus verontschuldiging je alsjeblieft niet zeg. Het is niet niks wat je doormaakt dus gooi het er maar lekker uit.

5. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    veel sterkte mama mus :(

6. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    De kans dat het wel goed gaat, is nog steeds groter dan dat het niet goed gaat. Het is alleen dat je zoveel geduld moet hebben om te wachten.

Truus, je hoeft je absoluut niet te verontschuldigen voor. We denken goede en slechte dingen met elkaar. Hoop echt voor jullie dat jullie snel weer zwanger mogen zijn!

7. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Truus, ik sluit me aan bij de andere meiden, je hoeft je echt niet te verontschuldigen voor je verhaal. We zijn hier om deze ervaring met elkaar te delen dus ook de minder leuke kanten. Succes deze week met de pillen enzo.. Laat vooral af en toe wat van je horen als dit helpt :)

dreamchild, wat fijn dat je ook nog komt kijken soms. Ik hoop dat je lichaam zich snel weer herstelt en je ongesteld wordt.

madameV, blij dat het achter de rug is zeker die tandards!

8. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ja zeker!! Ben wel blij dat ik het gedaan heb. Maar heb er vandaag echt nog goed last van gehad. Maar goed, het word nu beter gelukkig.

Vanavond een vriendin vertelt van mijn zwangerschap, ze moest helemaal huilen haha. Leuk zo'n reactie!

Idd Truus vertel gerust je verhaal hier. We steunen elkaar in goede en slechte tijden en het kan opluchten als je het van je af schrijft

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Dreamchild: fijn dat je even bent komen vertellen hoe het met je gaat. Ik hoop dat jullie weer snel zwanger mogen zijn!

Annemarie: wat voor werk doe je? Van dat korte lontje heb ik op het werk ook minder last van...al erger ik me nu wel ietsje sneller aan dingetjes waar ik ze eerder voor lief nam :)

Truus: ik sluit me helemaal aan bij de rest! Verontschuldig je alsjeblieft niet, schrijf het van je af.
    Wat fijn dat je vriendin gelijk is gekomen! En fijn dat ze op het werk zo reageerden. Ik vind het hartverscheurend om te lezen wat het met je doet, ik vind het zo erg. Heel veel sterkte meid!

MadameV: gelukkig is het goed gegaan bij de tandarts, nu ben je er lekker vanaf :)
    Leuk idee van die cupcakes! Bij de eerste hebben wij een taart gemaakt, met 1 kant roze muisjes en de andere kant blauw. Daarop met chocolade een tekstje 'gefeliciteerd opa&oma".
    Wat lief dat je vriendin zo moest huilen :) Ik heb een vriendin die bewust geen kinderen krijgen vw. haar ziekte, heel sneu maar ze is gelukkig altijd heel blij voor me. Ik wil haar volgende week bellen.

All: ik duik zo mijn bedje in...morgen om 5 uur eruit, blehhh :( Ik zie er wel tegenop maar gelukkig is het maar 1 dagje.

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

15
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    16
    Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    17
    Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    18
    Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing
    19
    Mama mus - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    21
    Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22
    DeniseG1986 - 26 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Samantha89 - 23 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    23
    Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    24
    Marievs - 26 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Lili79 - 34 - 2e - verrassing
    25
    Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    26
    Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Catnip - 27 - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    27
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    29
    Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    30
    Babyboom - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    31
    Marygirl - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Linda - 32 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

December
    Jvs12 12 december - echo
    Melkchocolaatje 12 december - echo
    Isabella 12 december - gyn
    Linda 13 december - echo
    Knorretjuh 16 december - verloskundige
    Liesken 17 december - verloskundige
    Isabella82 18 december - combinatietest
    Zwanger83 19 december - echo
    Lili79 20 december - intake verloskundige
    Sterre82 21 december - echo verloskundige
    DeniseG1986 23 december - echo
    Liesken 23 december - echo
    Marievs 23 december - echo
    Catnip 23 december - echo
    Marygirl 24 december - intake & echo
    Chocochick 24 december - echo
    Annemarie 27 december - intake verloskundige
    MadameV 30 december - echo
    Niekske 30 december - echo
    Isabella82 30 december - termijnecho verloskundige
    Annemarie 31 december - echo

Januari
    Babyboom 7 januari - echo
    Samantha 8 januari - echo
    MadameV 13 januari - verloskundige

---------------------------------------------------------------------------------------------

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

Lieve vlindermama's, met pijn in m'n hart zie ik steeds jullie namen staan. Ik duim en hoop dat jullie weer snel zwanger mogen zijn!

11. Samantha89

Samantha89 Actief lid

2 okt 2011
    376
    0
    0
    Verkoopmedewerkster bij Kruidvat
    Rilland
    Ik vind het ook nog steeds eng. Echt raar want heb ik bij mijn eerste zwangerschap echt niet gehad. Hopen dat t snel 8 januari is dan heb ik mijn termijn echo en dan is het alweer wat veiliger.

12. mama mus

mama mus Actief lid

27 sep 2013
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Hier nog even een berichtje. Gister nog echo gehad in het ziekenhuis maar helaas ook daar geen hartje. Echo was wel heel mooi en duidelijk, alles er op etc. Toen besloten om gelijk curettage te doen. Nou dat ging gelukkig allemaal heel snel en goed, gelukkig geen bijzonder heden. Pijn en bloed verlies vallen erg tegen. En vooral geestelijk is het erg lastig. Het voelt leeg maar ik voel me nog wel zwanger,alle klachten zijn nog aanwezig. Gisteren toen we net thuis waren gebeld door mvm nou flinke huilbui natuurlijk. En zo zijn wr zat dingen die het ineens zo verdrietig maken maar aan de andere kant ook goed tw relativeren. Het is goed zo. In januari gaan we weer met frisse moed er tegen aan!! Ben nu iig als schrale troost extra vruchtbaar;)

13. annemariew89

annemariew89 Actief lid

8 jun 2012
    491
    279
    63
    Vrouw
    Flevoland
    @isabella, fijn dat alles goed was! Ook spannend straks zo'n combinatie test... Heb je misschien vast al verteld maar waar kiezen jullie ervoor?

@truus, zoals de rest al zegt je kunt hier alles kwijt en we leven erg mee, ook met de vrouwen die hun kindje al kwijt zijn geraakt!
    Snap heel goed dat het je zwaar valt, ik weet zelf niet wat het is maar lijkt mij verschrikkelijk van die pillen. Hoop dat het bloeden snel komt zodat je niet gecuretteerd hoeft te worden. Sterkte

@medamev eindelijk dat rotding eruit, je zult wel blij zijn... Stom dat zulke kiezen groeien eigenlijk, vaak moeten ze er toch uit!
    Pff als ik op rantsoen moet heb ik een probleem! Merk trouwens wel dat ik vooral veel lekkere dingen wil. Droomde vannacht over cake met slagroom.

@denise, ik snap je hoor.. Ach ik tel de dagen lekker af... Nog een werk dangaan we een paar dagen weg, daarna kerst een beetje werken, verloskundige en voor ik het weet is het de 31e ;)

@sterre ik werk bij een gastouder (vrijwillig) dus veel kinderen ;)
    Vaak trek ik mij even terug op de bank om er 1 de fles te geven :) ideaal!
    Pff sterkte vandaag , hoop dat het vroege opstaan gelukt is

@mama mus, blijft toch schrikken weer zo'n echo.. En heftig meteen weg halen, maar misschien ook wel fijn dat het dan zo snel gebeurt! Hoop dat je heel snel weer een klein wondertje in je buik mag krijgen!
    Kus en knuffel!

Hier maar even druk met het huishouden! Blijft vannacht een vriend van mijn man slapen dus nog maar even het bed opmaken ook. Ze hebben eerst een feestje dus ik hoop dat ik snel in slaap val vanavond en niet merk dat ze thuis komen , zal wel niet...

Verder fijne dag allemaal!

14. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Mama mus ik snap je gevoel. De leegte enzo. Ken het. Wel goed van je dat je verder denkt en niet gelijk opgeeft. Ik wens je succes met je vol goede moed er weer tegen aan en dat je maar weer snel zwanger mag zijn

Hier gaat alles zijn gangetje. Mijn zoon uit school halen en dan heerlijk weekend. Wel druk zat. Ene huis opruimen en nieuwe huurders komen langs andere huis in kerst sfeer brengen vind dat altijd zo leuk en mooi al die lichtjes.

Iedereen alvast een heel fijn weekend

15. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Zo even weer alles bijgelezen :)

@Mamamus: Heel veel sterkte!

@Truus: Fijn dat je alles er uit hebt gehuild met je vriendin en sterkte met het herstel. Ik hoop dat jullie snel een plakkertje hebben. En idd, dit forum is om geluk en verdriet te delen hoor!

@Sterre: Hihi herkenbaar hoor, hier ook af en toe een kort lontje door de hormonen. Ben vandaag bewust alleen boodschappen gaan doen toen man thuis kwam, even geen kindjes om me heen, heeeerlijk. Oh en ik zie mama mus nog in de bovenste lijst.

@Catnip: Sommige verloskundigen doen vroege echo's, maar sommigen ook niet en dan heb je alleen de termijnecho en de 20 weken echo. Bij mijn verloskundige was er bij mijn dochters ook nog geen vroege echo, maar ze hebben dit jaar ingevoerd dat ze wel standaard een vroege echo doen.

@Babyboom: Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad, dat zal een opluchting zijn!

@Marievs: Ik snap dat je bezorgd bent en je afvraagt of het wel goed gaat, maaaar je hebt er geen invloed op. Ik weet dat het lastig is, maar zou zeggen probeer te genieten, meer kun je niet doen. En meestal gaat het gewoon goed!

@alle andere meiden: ik leef ook met jullie mee hoor ;)

@hier: Het weekend is begonnen, heerlijk. Heb nu al schoonmaakdrang en zit alles op te ruimen. Nu weer even bijkomen op de bank, gezellig met mn meisjes onder een dekentje (zij doen alsof het een tent is hihi) :) En nog steeds misselijk, maar het wordt nu wel draaglijker. En ik heb wel enorm zin in selleriesalade.

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Samantha: dit is mijn derde maar ik ben bij deze het bangst dat het mis gaat. Bij mijn 2e zwangerschap was ik enorm bang voor een vroeggeboorte. Mijn vk vertelde dat ze ook ieder zwangerschap ergens bang voor was :p (ze heeft 4 kinderen)

Mama mus: sterkte en hopelijk zijn jullie snel weer zwanger!

Annemarie: zo denk ik ook, volgende week nog "overleven", de 21e echo en dan met kerst hopelijk het blijde nieuws vertellen tegen iedereen.
    Succes vanavond, hopelijk slaap je door als de mannen thuis komen.

Lili: druk druk dus. Hebben jullie het huis ook te koop staan of verhuren jullie het alleen?
    Ik vind kerst ook altijd zo gezellig met al die lampjes enzo :)

Marygirl: ik kreeg vandaag ineens ook poetsdrang.. Was alleen té moe om er echt iets mee te doen :)
    Oeh lekker selleriesalade!

All: poeh viel dat opstaan vanmorgen even tegen :( Gelukkig had m'n moeder de kinderen meegenomen naar mijn broertje dus toen ik thuis kwam ben ik stiekem nog een uurtje m'n bed ingedoken :p Helaas daarna weer kotsmisselijk maar goed, we doen het er maar mee :)

Vanmiddag nog even met de jongens een kerstboom gehaald. De oudste heeft op school versierd dus die "zeurde" me de kop gek afgelopen week of we ook een boom gingen halen :p Morgen gaan we versieren en hij ging de ballen wel doen zei hij ;):D

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

15
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    16
    Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    17
    Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    18
    Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing
    21
    Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22
    DeniseG1986 - 26 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Samantha89 - 23 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    23
    Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    24
    Marievs - 26 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Lili79 - 34 - 2e - verrassing
    25
    Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    26
    Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Catnip - 27 - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    27
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    29
    Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    30
    Babyboom - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    31
    Marygirl - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Linda - 32 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing

Afspraken:

December
    Knorretjuh 16 december - verloskundige
    Liesken 17 december - verloskundige
    Isabella82 18 december - combinatietest
    Zwanger83 19 december - echo
    Lili79 20 december - intake verloskundige
    Sterre82 21 december - echo verloskundige
    DeniseG1986 23 december - echo
    Liesken 23 december - echo
    Marievs 23 december - echo
    Catnip 23 december - echo
    Marygirl 24 december - intake & echo
    Chocochick 24 december - echo
    Annemarie 27 december - intake verloskundige
    MadameV 30 december - echo
    Niekske 30 december - echo
    Isabella82 30 december - termijnecho verloskundige
    Annemarie 31 december - echo

Januari
    Babyboom 7 januari - echo
    Samantha 8 januari - echo
    MadameV 13 januari - verloskundige

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

18. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Sterre nee ik huurde van de sociale woningbouw. Ben in 2008 gescheiden en kreeg in 2009 urgentie voor een flat. In 2009 leerde ik mijn huidige vriend uit brabant kennen en wou nasr Brabant met mijn zoon masr ex heeft dat tegen gehouden dus nu hebben we hier in Zoetermeer een huis gekocht en heb ik mijn huur opgezegd. Dus was heel makkelijk gelukkig.

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Lili: ah zo :) Ja dat is wel fijn. Wij hebben het huis te koop staan en willen niks anders kopen tot dit verkocht is maar ja, in deze tijd ;) Maar goed, we hebben geen haast en het is ook geen 'moetje'. We zouden graag groter willen wonen met wat meer tuin maar dat komt nog wel :)

20. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Sterre fijn dat het geen moet is, wij hadden dat ook want mijn vriend had wel een koophuis maar gelukkig met koopgarant dan moet je hem terug verkopen aan de woning bouw. Maar goed ook want hij staat al meer dan een half jaar te koop nu onder hun naam. Wij zijn daar gelukkig vanaf.

Deel Deze Pagina