Sterre: een kleine aanvulling voor de lijst, ik ben 31 jaar. Hier ook super moe, kan zo mijn bedje weer inkruipen hihihihi. Liesken: mijn vrouwelijke collega's zijn zo oplettend hihihi. Vorige jaar hebben wij een babyboom gehad op werk, 3 collega's waren toen samen zwanger. Sinds dien is het iedere keer de vraag; wie is de volgende... Pharilla: wat goed dat het bloeden is gestopt, de testen zien er goed Ondanks de onzekerheden, probeer je lichaam te vertrouwen. Fijn dat je weer op de lijst staat, dikke knuffel!!! Ojee ik moet nu pannenkoeken gaan bakken voor de kids, tot straks meiden xxx
@Pharilla, wat fijn dat het is gestopt! Ik zal voor je duimen. Lekker de komende dagen rustig aan gaan doen en ervan genieten! Qua werk... ik werk in de psychische huishoudelijke thuiszorg... ik weet niet wanneer ik het op mijn werk ga vertellen.. denk niet dat ik er al te lang mee moet wachten, ik merk namelijk dat de hele ochtend poetsen en dweilen best wel vermoeiend is op dit moment... Wat ik me afvraag... wie van jullie doet er eigenlijk mee met MvM? Ik heb de 22e mijn afspraak met de consulent Voor de lijst, mijn leeftijd is 27 jaar Oh en wie heeft er al last van strakzittende broeken? Ik heb vanmorgen een maatje groter aangedaan (die ik gelukkig ooit een van mijn schoonzusje heb gekregen) maar ik merk dat die zonder riem behoorlijk vervelend/strak zit... zelfs mijn riem hoeft daar niet in
Wat fijn dat het bloeden gestopt is pharilla. Ik heb echt heel weinig kwaaltjes, vannacht onwijs ongi krampen gehad, maar vandaag helemaal weer helemaal niets. Ga zo even de vk bellen.
@Pharilla, gek inderdaad van die ene duidelijke test tussendoor. Hoewel, de andere testen geven net zo goed een duidelijke streep aan! Erg fijn dat de bloeding is gestopt!! Oh en die laatste test is helemaal duidelijk! @Sterre, als het woord ZWANGER op de test verschijnt is dat voor mij altijd de definitieve bevestiging @Isabella, hihi nou jij dus...! @Truus, nee kan me voorstellen dat jij het wat eerder gaat vertellen op je werk. Is wel fijn als er wat rekening mee kan worden gehouden. @MvM, ja ik heb me gisteren aangemeld. Bij mijn oudste kende ik MvM niet, dus toen niet gedaan. Bij mijn dochter wel. Vond het weinig moeite om iets goeds te doen voor meiden die moeilijk zwanger worden. Al is het voor visite altijd weer even puzzelen waar we die blauwe kratten verstoppen @Denise, ben benieuwd wanneer je langs kunt komen.
Hallo meiden, Mag ik met jullie mee kletsen. ik zie ook wat bekenden van het nod forum, leuk. Gefeliciteerd allemaal. Voor op de lijst: jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verassing
Ik heb op 6 dec de intake en pas op 23 dec de eerste echo, duurt wel erg lang. Zit nog te bedenken of ik evt nog een vroege echo doe, die moet ik alleen los betalen, gaat het me niet om het geld maar dat scheelt dan maar 3 weken..... twijfel twijfel
Hallo allemaal! Zou graag bij jullie willen voegen, weet sinds gisteren dat ik zwanger ben. Wat ik zo heb berekent ben ik 25 juli uitgerekend (vlak voor me verjaardag mooiere kadootje kan ik me niet wensen) Knorretjuh ,30 jr ,3de kindje jongen/meisje/verrassing Fijne zwangerschap gewenst aan iedereen!😊
Truus: in jouw situatie heel verstandig dat je het al hebt verteld. Mijn broeken zitten nu minder prettig op mijn onderbuik. Denise: die ongi krampen had ik ook tijdens de zwangerschap van mijn dochter en die waren ook vrij heftig. Als je niet kan wachten op je echo gewoon eerder doen hihih. Lieske: mooie test, echt een knaller. Knorretjuh en Jvs: gefeliciteerd en welkom
Fijn dat het is gestopt pharilla! Als ik zo de voorbij gekomen testen zie dan vraag ik me af of ik niet verder ben dan ik zelf denk. Vorige week donderdag echt een superdonkere streep gehad. Maar misschien is dat per persoon verschillend? Mijn cyclus duurde dit keer 49 dagen! De keer daarvoor 43 de keer daarvoor 41 en de eerste ronde na de pil 79. De vk had ik vorige week aan de telefoon die gaat gewoon uit van al veel langer, maar ik wert dat dat niet kan doordat mijn cyclussen zo lang waren. Ook heb ik ovu testen gedaan ( was niet altijd even duidelijk ) en temperaturen deze ronde. Dus dan kan het toch bijna niet langer zijn? Als ik dan jullie testen met die van mij vergelijk zou je bijna denken van wel. Zoals mijn datum nu staat ( wat ik zelf ook denk dat klopt ivm de ovu testen en temperatuur ) is ook tussen mijn broertjes en zusjes verjaardag in haha. Ma goed geeft niks heb ook zoiets blij met mijn cyclussen dat het überhaupt nog zo relatief snel is gelukt. Zwanger zijn daar gaat het om haha! @ Truus, mijn kleding gaat nog wel. Heb alleen met werk een jurkje aan waarvan ik zelf vind dat je gewoon kunt zien dat mijn darmen na voren komen, maar anderen denken daar misschien niks van. Mam doe ik niet aan mee. Heb er lang overna gedacht maar ik zag er als een berg tegenop. Dus uiteindelijk zei mijn vriend van laat het los ala je het niet ziet zitten. En wil mezelf niet goed praten ofzo. Maar doe ook vrijwilligerswerk dus het is niet dat ik niks wil bijdragen maar dit zag ik gewoon niet zitten.
Welkom nieuwe meiden Ik doe deze keer ook niet mee met mvm, vorige keer wel gedaan, toen wilde ik in een flat en kon het redelijk anoniem, dat kan nu niet, flessen moeten gewoon voor de deur. En aangezien ik deze keer behoorlijk onzeker ben hoeven mijn buren nog niet te weten dat ik zwanger ben. Merk vooral in de avond dat mijn buik uit zet, pff al een hele buik zo
Wow wat is iedereen actief! Loop zwaar achter op het forum haha. Ik wil misschien wel mvm gaan doen. Waar moet je aanmelden? Kan dat ook na de eerste echo nog? Ik heb eerste echo op 11 december! Dan ben ik 8 weken en 4 dagen kan niet wachten! Speciale datum voor mij omdat het de verjaardg van mijn overleden lievelings oma is. Hoe mooi als ik dan gewoon een hartje zou horen! Spannend!
Pharilla, fijn dat het loos alarm was! Doe rustig aan en luister naar je lichaam. Zijn er meiden die sporten en daarmee door gaan? Ik lees overL dat je niet te zwaar mag sporten. Is een half uur joggen al teveel? Iemand ervaring mee? Alvast bedankt!
@MadameV, de een maakt wel sneller meer hcg aan dan een ander. Dus het kan best per persoon verschillen. Maar stel je zou eigenlijk een paar dagen langer zwanger zijn dan je denkt, dan heb je natuurlijk vergeleken met anderen ook een veel donkerder streepje. @AnElisa, ik loop 2x per week hard. Had gisteren dus meteen maar aan de verloskundige gevraagd of dat nog wel kon. Haar antwoord was: op zich wel, mits je je niet tot het uiterste pusht. En na ongeveer 16 weken stoppen. Dan is je baby net zo groot als een granaatappel en komt boven je schaambot uit. En doordat je banden dan beginnen te rekken komt daar door het hardlopen (doordat je baarmoeder als het ware op en neer beweegt) teveel druk op te staan. Maar ik denk dat je veel andere sporten nog wel kunt doen, als je maar een beetje rustig aan doet.
@jvs en Knorretjuh welkom en gefeliciteerd! @Liesken, mooie test!... en.. uhm... kratten... ?!?! krijg ik hele kratten? ik heb alleen maar een fiets doordeweeks dat wordt een beetje lastig met kratten. @MadameV, wie weet ben je wel iets verder zwanger, hoeveelheid hcg verschilt ook per zwangerschap en per persoon... afwachten tot de eerste echo maar
Hoe zit het met tennisles dan? Ik zit op les en dat is af en toe wel een partijtje maar ook vooral techniek etc, dus niet tot het uiterste gaan ofzo. Wou me eigenlijk opgeven ook voor de voorjaarslessen. Wat denken jullie doen? Ben benieuwd dan de eerste echo. Zelf denk ik dat ik wel goed zit ook qua temperatuur enz. Maar je weet het natuurlijk nooit. Mensen lichaam zit raar in elkaar haha.
Ik heb me wel aangemeld voor mvm. Dit omdat mijn zus niet zelf zwanger kan worden en dus zelf gebruik moest maken van mvm. Ik ben al ruim een week misselijk, ook voordat ik wist dat ik zwanger was en dacht dat ik ziek was omdat mijn dochter mij had aangestoken. Sinds vandaag komt alles eruit.... Bah! Vandaag de vk gebeld en heb op 23 dec de echo en intake gelijk. Ook vandaag de huisarts en apotheek ingelicht. Even een vraagje. Voor de dames die meerdere kinderen hebben. Wanneer gaan jullie het vertellen aan ze? Mijn dochter is nu 4, stiefzoon bijna 9. Dochter begrijpt het heel goed van een baby in de buik. Maar het is nu een enorme "verklapschaap" dus ze kan het zo aan oma vertellen tijdens het bel kwartiertje. (om de dag belt mijn moeder met mijn dochter om het praten tegen mensen te bevorderen, dochterlief heeft een soort van selectief mutisme)
Dan zou ik wachten tot iedereen het mag weten, de mijne is nu 2 dus die herhaalt alles, pas na een goede echo ga ik vertellen dat mama een baby in de buik heeft. Ik ben net in de sportschool geweest, extreme core training (xco). Je mag gewoon slierten, zolang je wilt, als je maar goed naar je lijf luistert, tenminste dat is mij de vorige keer vertelt. Buikspieren kunnen tot ze gaan wijken, dat is pas als je buik heel dik wordt. Maar ik kan me voorstellen dat het hardlopen erg lastig voor je baarmoeder is