16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaloe1973, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Woehoei, 10 weken vandaag!

@Lili, gecondoleerd met je opa.

@Sterre, bzv=boer zoekt vrouw :) Ik denk dat kinderen het best gezellig vinden, samen op 1 kamer. Groot gelijk om geen gekke dingen meer te doen als je het huis toch wilt verkopen. Leuk om het de kinderen met de volgende echo te gaan vertellen, spannend hoe ze zullen reageren!

@Vertellen, ik ben blij dat we volgende week maandag nog een echo hebben. Als dat goed is dan durf ik echt helemaal positief te zijn. Ik herken het angstige gevoel wel, als je meer zwangerschappen achter de rug hebt voelt het alsof het nu jouw beurt is om eens een keer een miskraam of iets anders naars mee te maken. Maar zo moet je natuurlijk helemaal niet denken. Gelukkig heb ik een heel nuchtere man, die houdt me meestal wel weer met beide benen op de grond :)

2. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Gecondoleerd Lili, wat erg!

Hier weten ook best wel een hoop mensen het, het worden er nu langzamerhand steeds meer, zeker na de goede echo. Bij ons zei de vk dat het voor 95% goed zat, en anders heb ik een hoop steun.

3. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meiden ik ben hier al een poos niet geweest heb dat even bewust gedaan. In augustus een MA gehad met 10wkn 4dgn en het kindje is toen gestopt bij 9wkn en 1dag en had al een goede echo gehad met 8 weken.
    Nu ben ik die 8 weken alweer voorbij en we hebben weer een goede echo gehad, ben opgelucht (dat er iets zit en het hartje klopt) maar zeker nog niet blij, deze 2 weken worden voor mij heel moeilijk, vind het echt doodeng.

Daarna (als alles goed is) zal ik hier volop gaan mee kletsen.

Dus 27 december heb ik de termijn echo.

Gaat het allemaal goed met jullie meiden? (ga niet 100 pagina's terug lezen hoor hihi)
    ik zal straks de lijst ff aanpassen wat mijzelf betreft.

Iedereen een hele fijne dag.

4. Knorretjuh

Knorretjuh Actief lid

21 apr 2008
    369
    0
    0
    Gm meiden daar was ik weer ff, vanmorguh afspraak gehad bij vk.
    Valt me eigelijk vies tegen, had op verheugt om het hardje tehoren tekrijgen. Maar ze zei dat het nog niet kon omdat hij/zij onder me schaambot zit. Pfff bij me eerste en 2 de kon het wel?!?! Of lijd ik nu echt aan zwangerschap dementie.
    Meteen afspraak gemaakt voor echo op 7 jan, en toen ik eindelijk in auto zat (terwijl me man broodje gezond voor me haalde) in de reclame zitten snuffelen. Kom ik van de echo tegen lees ik dat je alleen al bij geslachtsbepaling al 35 euries kost😱 zijn ze getikt ofzo.. Rond 20 weken krijg he toch nog een keer echo??? Of is dit verandert.
    Moest het ff kwijt , ben beetje sagie had zo op ❤️ Verheugt nu ff domper.. Knufff meiden oja 13 jan weer bij vk zijn

Meiden die slechte nieuws hebben ontvangen heel veel sterkte gewenst!

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    MadameV: ik zal ook opgelucht zijn als iedereen het weet. Bij de vorige zwangerschappen hebben we het ook pas rond de 11 a 12 weken aan iedereen verteld, dit wilde mijn vriend graag zo. Van mij had het niet zo lang hoeven duren hoor :p

Liesken: oja natuurlijk :p Erg leuk om te kijken alleen nu nog niks van gezien. 2 seizoenen geleden was er een boer bij uit ons dorp, was erg grappig :)

Je omschrijft precies zoals ik me nu voel. Hier gelukkig! nog niks meegemaakt wat betreft een mk oid dus je gaat inderdaad denken dat je zelf ook een keer aan de beurt bent. Ik hoop ook echt dat als wij zaterdag weer een goede echo hebben gehad ik er ook van kan gaan genieten. Normaal is mijn vriend juist de zenuwpees maar nu houdt hij mij ook meer met beide benen op de grond.

Jvs: begrijpelijk dat je bang bent! Hopelijk gaan die weken snel voorbij en kan je gaan genieten!

Knorretjuh: ik heb alles voor de 20 weken echo al gekregen (of ja, alles haha, dat blaadje met die curven erop) dus die krijg je gewoon hoor. Jammer dat je vk het niet even wilde proberen. Maar ik las volgens mij dat ze dat voor de 10 weken liever niet meer doen... Mijn vk zei het ook ineens, bij de vorige twee lieten ze het wel eerder horen.

All: hier zetten we de luie dag van gister maar even lekker door trouwens, oudste was vannacht weer ziek, overgeven enzo. Het is wel flink raak de afgelopen weken ;)

6. annemariew89

annemariew89 Actief lid

8 jun 2012
    491
    279
    63
    Vrouw
    Flevoland
    Even niet onthouden wie het vroeg haha, maar in de kerk oppassen is op kinderen van 0-4 die nog niet mee gaan naar een kerkdienst. Gewoon een uurtje spelen eigenlijk...
    Verder gaan wij ook bijna niet naar de kerk... Niet zoveel behoefte aan ofzo... Misschien als we wat ouder worden en ons kindje er eenmaal is we vaker zullen gaan omdat je dan toch al wakker bent ...

@vertellen tja ik probeer echt nog 2 weken te wachten voor de familie. Het gaat horen! Maar moet bekennen dat het heel erg lastig is!

Nu maar weer eens even in bad! En maar een beetje op tijd slapen , want ben toch wel erg moe en morgen weer vroeg op...

Fijne avond x

7. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    @annemarie: ik was t :) . Bedankt voor de uitleg!

8. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ Knorretje bij mijn vk doen ze dat nu ook nog niet. Bij de 12 weken zei ze. En hier is het zo dat met de echo's de 29 weken echo word vergoed en dan kun je ook het geslacht te weten komen maar als jij het bij 16 weken al wil weten dán moet je er idd óók voor betalen.

9. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Hoi meiden,

Lili, ik wilde je even condoleren met je opa. Gisteravond kreeg ik het bericht van mijn vader dat mijn oma is overleden nadat ze gisterochtend in coma is geraakt. Vrijdag de crematie....

Verder vind ik het erg leuk jullie verhalen te lezen. (lees niet alles mee, jullie schrijven zo snel haha) Het geeft me een goed gevoel! Als ik het na de miskraam ga berekenen met een normale cyclus had ik vandaag mijn ongi moeten krijgen. Maar niks nakkes nada! Wil zo graag weten hoe mijn cyclus nu is!

Vind het erg knap dat sommigen het nog stil kunnen houden. Petje af hoor!

Welterusten allemaal!

10. Samantha89

Samantha89 Actief lid

2 okt 2011
    376
    0
    0
    Verkoopmedewerkster bij Kruidvat
    Rilland
    @Lili en dreamchild gecondoleerd en sterkte met dit verlies.

Bij mij weet nu zo goed als iedereen het. Kon het niet stil houden en zo met de feestdagen is wel makkelijk omdat ik nu ook geen wijn ofzo ga drinken.
    Nog steeds met vlagen misselijk en krampjes.
    Nog 3 weekjes en dan de volgende echo, het is weer spannend :)

11. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gecondoleerd Lil en Dreamchild.

Gisteren een lange dag gehad met wek (incl etentje) en nunlig ik alweer een tijdje wakker in bed. Ik ben echt zo moe. Hopelijk gaat et nu sneller over dan bij m'n eerste zwangerschap, het duurt nog zo lang voor ik 16 weken ben...

Ik ga zo maar eens opstaan. Fijne dag allemaal!

12. lief85

lief85 Lid

16 nov 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eind juli ben ik uitgerekend. Het is de eerste en het was niet gepland dus erg spannend allemaal:)

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Dreamchild: gecondoleerd met je oma! In coma...was ze ziek of was het onverwachts?
    Hopelijk is je cyclus snel duidelijk!

Chocochick: oef dat zijn geen leuke nachtjes zo :(

Lief85: welkom en gefeliciteerd! Inderdaad spannend voor jullie. Als je wilt zet ik je hier op de lijst :) Maar klets vooral gezellig mee!

All: hier nu echt een ziekenboeg, oudste is nog steeds ziek, m'n vriend is ziek ( leuk in een mannengezin, al die zieken, de een voelt zich nog zieliger dan de ander :D )
    Zelf ben ik nog steeds misselijk maar ik denk van de zwangerschap en niet omdat ik ook griep heb. Vanmorgen bij de boodschappen verrek ik volgens mij een spiertje in mijn schouder :( Doet best pijn hihi...:)

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

15
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    16
    Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    17
    Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    18
    Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing
    21
    Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22
    DeniseG1986 - 26 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Samantha89 - 23 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    23
    Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    24
    Marievs - 26 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Lili79 - 34 - 2e - verrassing
    25
    Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    26
    Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Catnip - 27 - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    27
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    29
    Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    30
    Babyboom - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    31
    Marygirl - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Linda - 32 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

December
    Liesken 17 december - verloskundige
    Isabella82 18 december - combinatietest
    Zwanger83 19 december - echo
    Lili79 20 december - intake verloskundige
    Sterre82 21 december - echo verloskundige
    DeniseG1986 23 december - echo
    Liesken 23 december - echo
    Marievs 23 december - echo
    Catnip 23 december - echo
    Marygirl 24 december - intake & echo
    Chocochick 24 december - echo
    Annemarie 27 december - intake verloskundige
    MadameV 30 december - echo
    Niekske 30 december - echo
    Isabella82 30 december - termijnecho verloskundige
    Annemarie 31 december - echo

Januari
    Babyboom 7 januari - echo
    Samantha 8 januari - echo
    MadameV 13 januari - verloskundige

---------------------------------------------------------------------------------------------

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

Liesken, succes vandaag! Ben benieuwd of je nog steeds eerder uitgerekend bent :)

15. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lil en Dreamchild, gecondoleerd met het verlies...

@Sterre: Wat een toestand zeg, én iedereen ziek (en ja... mannen zijn altijd een stuk zieliger dan vrouwen), én een spiertje verrekt? Het zit je niet mee vandaag. Ik hoop dat snel alles en iedereen weer beter is!

@Lief: welkom!! Gaat alles wel goed? Ik hoop dat je geen al te veel last van kwaaltjes hebt?

Vanmorgen op het nieuws: v.a. april mag de nipt-test ook in Nederland worden uitgevoerd. Op zich goed nieuws, maar voor ons komt het wss te laat. Sowieso laten we de combitatietest doen. Als het risico verhoogd is op down weet ik nog niet wat ik wil: punctie, vlokkentest of toch naar België... Aangezien ik 35 ben, val ik sowieso natuurlijk ik een hogere risicogroep dan een jong iemand. Er werd ook nu al gezegd dat ik de uitslag niet moet vergelijken met iemand van 10 jaar jongen. Dit snap ik wel, maar het maakt me bij voorbaat al ongerust...

16. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Dreamchild, gecondoleerd. Lastig met je cyclus, kan me voorstellen dat je graag wilt weten waar je aan toe bent. Hopelijk komt de 1e ongi er gauw aan en kun je echt gaan tellen.

@Chocochick, drukke dagen hakken er nu wel in he.. Hopelijk ben je toch wat aan je rust toegekomen en anders vanavond maar vroeg je bed in.

@Sterre, succes met de ziekenboeg thuis. Heel fijn, allemaal zieke mannen....

@Niekske, oh dat is voor ons inderdaad net te laat. Ik zou geloof ik eerst de combi test maar afwachten. Geeft dat reden tot twijfel of zorg, dan maar verder een beslissing nemen. Wanneer heb je de test, weet je dat al?

Om 14 uur mag ik naar de vk. Altijd leuk weer :) Ik heb 23 december weer een echo, dan hoor ik dus pas of de uitgerekende datum inderdaad eerder is of niet. Vandaag geen idee wat we gaan doen, hartje luisteren of niet? Merk het wel!

17. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Zo inmiddels weer terug van de verloskundige. Was leuk! Er was een stagiaire bij dus er werd uitgebreid vertelt en uitgelegd wat je allemaal waar in mijn buik voelde. Mn baarmoeder zit inmiddels 1 cm boven mijn schaambot, dus ook geprobeerd het hartje te luisteren. Het geluid lukte nog niet, maar de monitor pikte de hartslag van de baby wel op (135 slagen per minuut is niet van mij :) ) dus dat was wel een fijne bevestiging alsnog!

21 januari heb ik de volgende afspraak bij de verloskundige.

Ik weet nou trouwens ook waarom ik nog een echo krijg. Om de termijn goed te kunnen bepalen moet de baby minstens 2 cm lang zijn. En de mijne was de vorige keer nog "maar" 1,6 cm. Vandaar nog een echo. Nou...helemaal niet erg :)

18. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Sterre, succes met de zieken!

Liesken, wat leuk! Dan heb je een beetje meer een idee en wordt het uitgebreider gedaan. Had ik bij mijn dochter ook :) moest iemand leren om echo's te maken (bij 20 weken) dus extra lang kijken!

Nou, hier komt volgens mij geen cyclus... Of wel... Ik weet het niet.
    Vanmiddag voor de grap een test gedaan.. Omdat de normale cycluslengte er al op zat.... Krijg ik een tuurstreep!!! weet nou niet of ik blij moet zijn, of nog niet, of dat het een valse is. Alle hcg was al uit mijn lichaam, dus het kan niet meer van de miskraam zijn.
    Maar nu? Zit ik weer in spanning! Hahaha.... Ik krijg het ook niet eens op de foto, want ik tril teveel! Over paar dagen toch nog maar eens testen.... Of er moet wel een ongi aankomen....

19. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ niekske wat bedoelen ze daar dan precies mee? De uitslag niet vergelijken met iemand van 10 jaar jonger?

@ lil en dreamchild gecondoleerd

@ dreamchild hopelijk heb je gauw duidelijkheid meis. Wens je veel succes. Je maakt het wel spannend zo! Zou toch wat zijn zeg! Meteen weer raak. Hou ons op de hoogte .

Sterre succes met de ziekenboeg! Erg he mannen die ziek zijn haha.

Morgen zit ik ook in de dubbele cijfers, jeuh! Mijlpaal! Ben wel nu al zenuwachtig voor de volgende echo. Je leest zoveel verhalen dat van ma etc. Dat is toch wel een beetje bang ben.

20. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    @madamev: omdat ik al 35 ben is de mijn kans groter dat ik een kindje met down krijg dan iemand van 25. Ik las pas ergens dat een jonge moeder 1:33000 had, bij mij zal dit wss niet zo zijn. Om me dus geen zorgen te maken, kon ik beter maar niet gaan vergelijken, zei ze.

@liesken: wat fijn dat de echo weer goed was!!
    Wanneer ik de combinatietest heb weet ik nog niet, dit krijg ik de 30ste te horen.

Deel Deze Pagina