Woehoei, 10 weken vandaag! @Lili, gecondoleerd met je opa. @Sterre, bzv=boer zoekt vrouw Ik denk dat kinderen het best gezellig vinden, samen op 1 kamer. Groot gelijk om geen gekke dingen meer te doen als je het huis toch wilt verkopen. Leuk om het de kinderen met de volgende echo te gaan vertellen, spannend hoe ze zullen reageren! @Vertellen, ik ben blij dat we volgende week maandag nog een echo hebben. Als dat goed is dan durf ik echt helemaal positief te zijn. Ik herken het angstige gevoel wel, als je meer zwangerschappen achter de rug hebt voelt het alsof het nu jouw beurt is om eens een keer een miskraam of iets anders naars mee te maken. Maar zo moet je natuurlijk helemaal niet denken. Gelukkig heb ik een heel nuchtere man, die houdt me meestal wel weer met beide benen op de grond
Gecondoleerd Lili, wat erg! Hier weten ook best wel een hoop mensen het, het worden er nu langzamerhand steeds meer, zeker na de goede echo. Bij ons zei de vk dat het voor 95% goed zat, en anders heb ik een hoop steun.
Meiden ik ben hier al een poos niet geweest heb dat even bewust gedaan. In augustus een MA gehad met 10wkn 4dgn en het kindje is toen gestopt bij 9wkn en 1dag en had al een goede echo gehad met 8 weken. Nu ben ik die 8 weken alweer voorbij en we hebben weer een goede echo gehad, ben opgelucht (dat er iets zit en het hartje klopt) maar zeker nog niet blij, deze 2 weken worden voor mij heel moeilijk, vind het echt doodeng. Daarna (als alles goed is) zal ik hier volop gaan mee kletsen. Dus 27 december heb ik de termijn echo. Gaat het allemaal goed met jullie meiden? (ga niet 100 pagina's terug lezen hoor hihi) ik zal straks de lijst ff aanpassen wat mijzelf betreft. Iedereen een hele fijne dag.
Gm meiden daar was ik weer ff, vanmorguh afspraak gehad bij vk. Valt me eigelijk vies tegen, had op verheugt om het hardje tehoren tekrijgen. Maar ze zei dat het nog niet kon omdat hij/zij onder me schaambot zit. Pfff bij me eerste en 2 de kon het wel?!?! Of lijd ik nu echt aan zwangerschap dementie. Meteen afspraak gemaakt voor echo op 7 jan, en toen ik eindelijk in auto zat (terwijl me man broodje gezond voor me haalde) in de reclame zitten snuffelen. Kom ik van de echo tegen lees ik dat je alleen al bij geslachtsbepaling al 35 euries kost😱 zijn ze getikt ofzo.. Rond 20 weken krijg he toch nog een keer echo??? Of is dit verandert. Moest het ff kwijt , ben beetje sagie had zo op ❤️ Verheugt nu ff domper.. Knufff meiden oja 13 jan weer bij vk zijn Meiden die slechte nieuws hebben ontvangen heel veel sterkte gewenst!
MadameV: ik zal ook opgelucht zijn als iedereen het weet. Bij de vorige zwangerschappen hebben we het ook pas rond de 11 a 12 weken aan iedereen verteld, dit wilde mijn vriend graag zo. Van mij had het niet zo lang hoeven duren hoor Liesken: oja natuurlijk Erg leuk om te kijken alleen nu nog niks van gezien. 2 seizoenen geleden was er een boer bij uit ons dorp, was erg grappig Je omschrijft precies zoals ik me nu voel. Hier gelukkig! nog niks meegemaakt wat betreft een mk oid dus je gaat inderdaad denken dat je zelf ook een keer aan de beurt bent. Ik hoop ook echt dat als wij zaterdag weer een goede echo hebben gehad ik er ook van kan gaan genieten. Normaal is mijn vriend juist de zenuwpees maar nu houdt hij mij ook meer met beide benen op de grond. Jvs: begrijpelijk dat je bang bent! Hopelijk gaan die weken snel voorbij en kan je gaan genieten! Knorretjuh: ik heb alles voor de 20 weken echo al gekregen (of ja, alles haha, dat blaadje met die curven erop) dus die krijg je gewoon hoor. Jammer dat je vk het niet even wilde proberen. Maar ik las volgens mij dat ze dat voor de 10 weken liever niet meer doen... Mijn vk zei het ook ineens, bij de vorige twee lieten ze het wel eerder horen. All: hier zetten we de luie dag van gister maar even lekker door trouwens, oudste was vannacht weer ziek, overgeven enzo. Het is wel flink raak de afgelopen weken
Even niet onthouden wie het vroeg haha, maar in de kerk oppassen is op kinderen van 0-4 die nog niet mee gaan naar een kerkdienst. Gewoon een uurtje spelen eigenlijk... Verder gaan wij ook bijna niet naar de kerk... Niet zoveel behoefte aan ofzo... Misschien als we wat ouder worden en ons kindje er eenmaal is we vaker zullen gaan omdat je dan toch al wakker bent ... @vertellen tja ik probeer echt nog 2 weken te wachten voor de familie. Het gaat horen! Maar moet bekennen dat het heel erg lastig is! Nu maar weer eens even in bad! En maar een beetje op tijd slapen , want ben toch wel erg moe en morgen weer vroeg op... Fijne avond x
@ Knorretje bij mijn vk doen ze dat nu ook nog niet. Bij de 12 weken zei ze. En hier is het zo dat met de echo's de 29 weken echo word vergoed en dan kun je ook het geslacht te weten komen maar als jij het bij 16 weken al wil weten dán moet je er idd óók voor betalen.
Hoi meiden, Lili, ik wilde je even condoleren met je opa. Gisteravond kreeg ik het bericht van mijn vader dat mijn oma is overleden nadat ze gisterochtend in coma is geraakt. Vrijdag de crematie.... Verder vind ik het erg leuk jullie verhalen te lezen. (lees niet alles mee, jullie schrijven zo snel haha) Het geeft me een goed gevoel! Als ik het na de miskraam ga berekenen met een normale cyclus had ik vandaag mijn ongi moeten krijgen. Maar niks nakkes nada! Wil zo graag weten hoe mijn cyclus nu is! Vind het erg knap dat sommigen het nog stil kunnen houden. Petje af hoor! Welterusten allemaal!
@Lili en dreamchild gecondoleerd en sterkte met dit verlies. Bij mij weet nu zo goed als iedereen het. Kon het niet stil houden en zo met de feestdagen is wel makkelijk omdat ik nu ook geen wijn ofzo ga drinken. Nog steeds met vlagen misselijk en krampjes. Nog 3 weekjes en dan de volgende echo, het is weer spannend
Gecondoleerd Lil en Dreamchild. Gisteren een lange dag gehad met wek (incl etentje) en nunlig ik alweer een tijdje wakker in bed. Ik ben echt zo moe. Hopelijk gaat et nu sneller over dan bij m'n eerste zwangerschap, het duurt nog zo lang voor ik 16 weken ben... Ik ga zo maar eens opstaan. Fijne dag allemaal!
Dreamchild: gecondoleerd met je oma! In coma...was ze ziek of was het onverwachts? Hopelijk is je cyclus snel duidelijk! Chocochick: oef dat zijn geen leuke nachtjes zo Lief85: welkom en gefeliciteerd! Inderdaad spannend voor jullie. Als je wilt zet ik je hier op de lijst Maar klets vooral gezellig mee! All: hier nu echt een ziekenboeg, oudste is nog steeds ziek, m'n vriend is ziek ( leuk in een mannengezin, al die zieken, de een voelt zich nog zieliger dan de ander ) Zelf ben ik nog steeds misselijk maar ik denk van de zwangerschap en niet omdat ik ook griep heb. Vanmorgen bij de boodschappen verrek ik volgens mij een spiertje in mijn schouder Doet best pijn hihi...
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 15 Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 16 Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 17 Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 18 Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing 21 Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 DeniseG1986 - 26 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Samantha89 - 23 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 23 Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 24 Marievs - 26 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Lili79 - 34 - 2e - verrassing 25 Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 26 Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Catnip - 27 - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 27 Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing 29 Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 30 Babyboom - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 31 Marygirl - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Linda - 32 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: December Liesken 17 december - verloskundige Isabella82 18 december - combinatietest Zwanger83 19 december - echo Lili79 20 december - intake verloskundige Sterre82 21 december - echo verloskundige DeniseG1986 23 december - echo Liesken 23 december - echo Marievs 23 december - echo Catnip 23 december - echo Marygirl 24 december - intake & echo Chocochick 24 december - echo Annemarie 27 december - intake verloskundige MadameV 30 december - echo Niekske 30 december - echo Isabella82 30 december - termijnecho verloskundige Annemarie 31 december - echo Januari Babyboom 7 januari - echo Samantha 8 januari - echo MadameV 13 januari - verloskundige --------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus Liesken, succes vandaag! Ben benieuwd of je nog steeds eerder uitgerekend bent
Lil en Dreamchild, gecondoleerd met het verlies... @Sterre: Wat een toestand zeg, én iedereen ziek (en ja... mannen zijn altijd een stuk zieliger dan vrouwen), én een spiertje verrekt? Het zit je niet mee vandaag. Ik hoop dat snel alles en iedereen weer beter is! @Lief: welkom!! Gaat alles wel goed? Ik hoop dat je geen al te veel last van kwaaltjes hebt? Vanmorgen op het nieuws: v.a. april mag de nipt-test ook in Nederland worden uitgevoerd. Op zich goed nieuws, maar voor ons komt het wss te laat. Sowieso laten we de combitatietest doen. Als het risico verhoogd is op down weet ik nog niet wat ik wil: punctie, vlokkentest of toch naar België... Aangezien ik 35 ben, val ik sowieso natuurlijk ik een hogere risicogroep dan een jong iemand. Er werd ook nu al gezegd dat ik de uitslag niet moet vergelijken met iemand van 10 jaar jongen. Dit snap ik wel, maar het maakt me bij voorbaat al ongerust...
@Dreamchild, gecondoleerd. Lastig met je cyclus, kan me voorstellen dat je graag wilt weten waar je aan toe bent. Hopelijk komt de 1e ongi er gauw aan en kun je echt gaan tellen. @Chocochick, drukke dagen hakken er nu wel in he.. Hopelijk ben je toch wat aan je rust toegekomen en anders vanavond maar vroeg je bed in. @Sterre, succes met de ziekenboeg thuis. Heel fijn, allemaal zieke mannen.... @Niekske, oh dat is voor ons inderdaad net te laat. Ik zou geloof ik eerst de combi test maar afwachten. Geeft dat reden tot twijfel of zorg, dan maar verder een beslissing nemen. Wanneer heb je de test, weet je dat al? Om 14 uur mag ik naar de vk. Altijd leuk weer Ik heb 23 december weer een echo, dan hoor ik dus pas of de uitgerekende datum inderdaad eerder is of niet. Vandaag geen idee wat we gaan doen, hartje luisteren of niet? Merk het wel!
Zo inmiddels weer terug van de verloskundige. Was leuk! Er was een stagiaire bij dus er werd uitgebreid vertelt en uitgelegd wat je allemaal waar in mijn buik voelde. Mn baarmoeder zit inmiddels 1 cm boven mijn schaambot, dus ook geprobeerd het hartje te luisteren. Het geluid lukte nog niet, maar de monitor pikte de hartslag van de baby wel op (135 slagen per minuut is niet van mij ) dus dat was wel een fijne bevestiging alsnog! 21 januari heb ik de volgende afspraak bij de verloskundige. Ik weet nou trouwens ook waarom ik nog een echo krijg. Om de termijn goed te kunnen bepalen moet de baby minstens 2 cm lang zijn. En de mijne was de vorige keer nog "maar" 1,6 cm. Vandaar nog een echo. Nou...helemaal niet erg
Sterre, succes met de zieken! Liesken, wat leuk! Dan heb je een beetje meer een idee en wordt het uitgebreider gedaan. Had ik bij mijn dochter ook moest iemand leren om echo's te maken (bij 20 weken) dus extra lang kijken! Nou, hier komt volgens mij geen cyclus... Of wel... Ik weet het niet. Vanmiddag voor de grap een test gedaan.. Omdat de normale cycluslengte er al op zat.... Krijg ik een tuurstreep!!! weet nou niet of ik blij moet zijn, of nog niet, of dat het een valse is. Alle hcg was al uit mijn lichaam, dus het kan niet meer van de miskraam zijn. Maar nu? Zit ik weer in spanning! Hahaha.... Ik krijg het ook niet eens op de foto, want ik tril teveel! Over paar dagen toch nog maar eens testen.... Of er moet wel een ongi aankomen....
@ niekske wat bedoelen ze daar dan precies mee? De uitslag niet vergelijken met iemand van 10 jaar jonger? @ lil en dreamchild gecondoleerd @ dreamchild hopelijk heb je gauw duidelijkheid meis. Wens je veel succes. Je maakt het wel spannend zo! Zou toch wat zijn zeg! Meteen weer raak. Hou ons op de hoogte . Sterre succes met de ziekenboeg! Erg he mannen die ziek zijn haha. Morgen zit ik ook in de dubbele cijfers, jeuh! Mijlpaal! Ben wel nu al zenuwachtig voor de volgende echo. Je leest zoveel verhalen dat van ma etc. Dat is toch wel een beetje bang ben.
@madamev: omdat ik al 35 ben is de mijn kans groter dat ik een kindje met down krijg dan iemand van 25. Ik las pas ergens dat een jonge moeder 1:33000 had, bij mij zal dit wss niet zo zijn. Om me dus geen zorgen te maken, kon ik beter maar niet gaan vergelijken, zei ze. @liesken: wat fijn dat de echo weer goed was!! Wanneer ik de combinatietest heb weet ik nog niet, dit krijg ik de 30ste te horen.