Niekske: blijft toch spannend. Ik ben 34 en zit dus ook tegen die 36 grens aan te hikken. Wij gaan de combinatietest ook doen. Het heeft inderdaad niet zoveel zin om je druk te maken, maar da's altijd makkelijker gezegd dan gedaan. Zuur dat die nipt test te laat is. Bizar eigenlijk dat je niet van de nieuwste technieken gebruik mag maken... Vooral niet omdat deze in België wel al gebruikt wordt MadameV: dubbele cijfers al!! Probeer je niet al te druk te maken, het gaat altijd nog veel vaker goed dan dat het mis gaat. Dreamchild: wat spannend joh! Ik hoop het zo voor jullie. Liesken: wat fijn! Toch altijd weer een geruststelling. Sterre: succes met de ziekenboeg en hopelijk voel jij je ook snel weer 100% Lief: spannend! Gefeliciteerd!! Ik lig inmiddels al weer op bed, ben gesloopt. Welterusten!
Oh zo niekske. Jaja, ik dacht al. Het zijn natuurlijk altijd statistieken. @ chocochick thanx. Ik probeer me ook niet al te druk te maken, maar af en toe slipt het even door je hoofd.
Ik zie net dat er al wel 10 ziekenhuizen de nipt aanbieden: Ziekenhuizen bieden zwangere vrouwen verboden test aan | Algemeen | NU.nl - Voor het laatste nieuws Verboden test.... Tsk. Vind ik zo krom, voor als je bedenkt dat het een veilig alternatief is voor de vruchtwater punctie.
Niekske: lastig zeg Die nipt test is gewoon 100% veilig, ongelofelijk dat ze dat weer zo lang laten duren Liesken: wat leuk dat je het zo uitgebreid hebt gehad. En een extra echo is nooit weg natuurlijk Ik wist trouwens niet dat het kindje minstens 2 cm moest zijn.. Gihi, klinkt ook he, 2 cm...haha Dreamchild: je maakt het spannend! Zou wel fantastisch zijn zeg, ik duim voor je! MadameV: ja ik zit ook steeds met een ma in mijn hoofd maar ik moet zeggen dat ik er steeds meer vertrouwen in krijg dat het goed zit. Chocochick: erg he die vermoeidheid, hopelijk slaap je vannacht wat langer! Pff verboden test... Ongelofelijk All: laten jullie trouwens een geslachtsbepaling doen of wachten jullie tot de 20 weken? Ik ben er nu zo langzaam toch een beetje mee bezig. De vorige 2 keer hebben we geen geslachtsbepaling laten doen, althans bij de 2e niet, daar hebben we het bij de 20 weken echo laten bekijken. Bij de eerste wisten we het helemaal niet. Het lijkt me op zich wel leuk om nu eens zo'n "pretecho" te laten doen maar ik twijfel nog.
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 15 Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 16 Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 17 Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 18 Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing 21 Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 DeniseG1986 - 26 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Samantha89 - 23 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 23 Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 24 Marievs - 26 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Lili79 - 34 - 2e - verrassing 25 Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 26 Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Catnip - 27 - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 27 Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing 29 Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 30 Babyboom - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 31 Marygirl - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Linda - 32 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: December Isabella82 18 december - combinatietest Zwanger83 19 december - echo Lili79 20 december - intake verloskundige Sterre82 21 december - echo verloskundige DeniseG1986 23 december - echo Liesken 23 december - echo Marievs 23 december - echo Catnip 23 december - echo Marygirl 24 december - intake & echo Chocochick 24 december - echo Annemarie 27 december - intake verloskundige MadameV 30 december - echo Niekske 30 december - echo Isabella82 30 december - termijnecho verloskundige Annemarie 31 december - echo Januari Babyboom 7 januari - echo Samantha 8 januari - echo MadameV 13 januari - verloskundige Liesken 21 januari - verloskundige --------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
Wij hebben het de vorige keer bij de 20 weken echo op een briefje laten schrijven en zijn toen naar een hotelletje geweest waar we in het bubbelbad het briefje hebben open gemaakt. Ik twijfel nog wel een beetje of we een geslachtsbepaling gaan doen dit keer of niet. We willen het wel weten, dat staat wel vast
@jvs12: Ik snap dat het heel spannend voor je is, ik hoop dat de dagen snel voorbij gaan en de echo straks goed is. @Sterre: Ik hoop dat de ziekenboeg weer wat opgeknapt is. Over de geslachtsbepaling, wij wachten tot de 20 weken echo. De vorige keren vond ik dat ook wel een mooi moment omdat je dan al in het midden van je zwangerschap zit. @Dreamchild: Wat zou het leuk zijn als het nu al weer raak is, leuk dat je hier af en toe nog even opduikt en ons op de hoogte houdt. @Liesken: Wat leuk dat je zo'n uitgebreid buiksessie hebt gehad en een bevestiging van de monitor! @Chocochick: Hopelijk is de moeheid snel wat minder, zeker omdat er ook al een kleintje rondloopt bij jou. @Marievs: Gaat alles goed meis? Ik hoop dat de misselijkheid wat draaglijker is geworden en dat het allemaal goed gaat. @Vertellen: Wij wachten tot een goede echo volgende week en vertellen het dan misschien tijdens kerst aan de familie. Eigenlijk willen we het nog iets langer voor ons houden, maar omdat mijn buik al aardig uitzet weten we niet of dat lukt.
Chocochick: wat gaaf hoe jullie dat gedaan hebben Denise: oh wauw met 15 weken al! Dat is best vroeg toch? Marygirl: hopelijk kunnen jullie het nog even verbergen. All: hier lijkt alles wel weer redelijk opgeknapt te zijn, behalve m'n grootste man..maar die stelt zich volgens mij ook een beetje aan Vandaag maar proberen die enorme berg was weg te werken. En eigenlijk nog wat poetsen maar ja, we zien wel hoever we komen
@vertellen op werk: ik hoor net dat we 6 januari een nieuwjaarsontbijt op het werk hebben met iedereen (15-20 personen). Een mooi moment op het op mijn werk te vertellen dacht ik! Ik wil het alleen wel van te voren even tegen mijn baas zeggen, dat vind ik wel zo netjes...
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 15 Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 16 Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 17 Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 18 Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing 21 Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 DeniseG1986 - 26 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Samantha89 - 23 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 23 Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 24 Marievs - 26 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Lili79 - 34 - 2e - verrassing 25 Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 26 Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Catnip - 27 - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 27 Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing 29 Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 30 Babyboom - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 31 Marygirl - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Linda - 32 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: December Liesken 17 december - verloskundige Isabella82 18 december - combinatietest Zwanger83 19 december - echo Lili79 20 december - intake verloskundige Sterre82 21 december - echo verloskundige DeniseG1986 23 december - echo Liesken 23 december - echo Marievs 23 december - echo Catnip 23 december - echo Marygirl 24 december - intake & echo Chocochick 24 december - echo Annemarie 27 december - intake verloskundige Jvs12 27 december - termijnecho MadameV 30 december - echo Niekske 30 december - echo Isabella82 30 december - termijnecho verloskundige Annemarie 31 december - echo Januari Babyboom 7 januari - echo Samantha 8 januari - echo MadameV 13 januari - verloskundige --------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus Liesken, succes vandaag! Ben benieuwd of je nog steeds eerder uitgerekend bent
@ lili en dreamchild, Gecondoleerd... Heel veel sterkte in deze tijd. @samantha, en reageerde iedereen leuk? Hier probeer ik nog steeds te zwijgen maar oh wat is dat moeilijk! @chocochick, vervelend dat je zo moe bent hier merk ik dat het opgang komen even duurt maar daarna gaat het wel tot een uurtje of 8 dan ben ik weer bekaf. Al is 6 uur opstaan vast veel pittiger! @lief , welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap @sterre, hoe gaat het nu met je mannen? Hoop dat jij niet ziek gaat worden! En hoe gaat het nu met je schouder? @niekske, lastig al die keuzes die je moet maken ! Ik hoop voor jullie dat de combinatietest goed is zodat je niet verder hoeft. @liesken, leuk dat er de tijd werd genomen! Heerlijk dat je het ook hebt gehoord! En een geluk bij een ongeluk dus dat je nog een echo krijgt wanneer krijg je die echo? @dreamchild, wat spannend joh! Ik duim voor je! @geslacht, tot nu toe denk ik dat ik niet wil weten wat het word maar misschien dat ik tegen die tijd toch wel erg nieuwsgierig ben! @marygirl, lastig hè dat je dan al een buikje krijgt, hoop dat je een goede echo hebt volgende week! Hier begint de misselijkheid een beetje te komen... Vooral als ik in bed lig heel vervelend! Maar zolang het zo blijft is het goed vol te houden! Vandaag weer een dagje voor mijzelf en maar wat wassen en opruimen
Dreamchild jij ook nog gecondoleerd en ik heb vrijdag de begravenis Lief welkom en gefeliciteerd En de rest ben er niet zo bij en reageer dus niet zoveel sorry
Niekske: dat is inderdaad een mooie gelegenheid, leuk Ik heb eigenlijk nog geen idee hoe ik het ga vertellen op m'n werk. Het is een behoorlijk groot bedrijf en ik werk bij verschillende afdelingen en ploegen. Nou ja, we zien wel, komt vast goed Annemarie: ik hoop ook niet dat ik ziek word, geen zin en tijd voor M'n schouder was gister na een warme douche bijna over maar na een dagje wassen, strijken en poetsen voel ik em weer. Gelukkig een stuk minder dan gister dus het zal wel goed komen
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 15 Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 16 Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 17 Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 18 Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing 21 Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 DeniseG1986 - 26 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Samantha89 - 23 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 23 Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 24 Marievs - 26 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Lili79 - 34 - 2e - verrassing 25 Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 26 Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Catnip - 27 - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 27 Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing 29 Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 30 Babyboom - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 31 Marygirl - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Linda - 32 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: December Zwanger83 19 december - echo Lili79 20 december - intake verloskundige Sterre82 21 december - echo verloskundige DeniseG1986 23 december - echo Liesken 23 december - echo Marievs 23 december - echo Catnip 23 december - echo Marygirl 24 december - intake & echo Chocochick 24 december - echo Annemarie 27 december - intake verloskundige Jvs12 27 december - termijnecho MadameV 30 december - echo Niekske 30 december - echo Isabella82 30 december - termijnecho verloskundige Annemarie 31 december - echo Januari Babyboom 7 januari - echo Samantha 8 januari - echo MadameV 13 januari - verloskundige Liesken 21 januari - verloskundige --------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
Lili, ik ook op vrijdag. Gister was het afscheid nemen en daar kon ik niet bij aanwezig zijn. Manlief had cursus van zijn werk en was te laat thuis. De afstand werkt dan ook niet mee, het is dan toch 85 km rijden. Dochterlief wordt begin januari geopereerd, neus amandelen worden geknipt. Kleine ingreep, maar niet leuk! Gelukkig heeft manlief die dag vrij genomen, zodat hij meekan naar het ziekenhuis. Zijn jullie al bezig met alles te kopen? Of wachten jullie de 12 weken af? Qua klein spul (kleding, doekjes enz) wat ik wel op een gegeven moment deed bij mijn dochter is steeds al luiers kopen in de aanbieding. Wel vol in de kast, maar scheelde wel. Had dan ook bij de opa's en oma's een pak neergelegd, mochten we op bezoek zijn en luiers te kort komen... Hihi, ik heb even zitten rekenen. Als ik nu wel zwanger blijk te zijn, ben ik ongeveer uitgerekend op de verjaardag van mijn man. Zaterdag ga ik nog een test halen, dan doe ik die zondag. Veel plezier vandaag!
@ dreamchild oh spannend! Zou war zijn zo snel weer, ik duim met je mee! Ook veel sterkte morgen, lili ook. Ik heb nog helemaal niks gekocht. ( en daar ben ik best trots op ook ik ken mezelf haha ) behalve wat zwangerschapskleding dan. Want ik wil er niet al teveel geld aan uit geven en ineens kleding moeten kopen omdat ik mijn eigen niet meer pas. Dus heb wat dingetjes verzameld via marktplaats en sale op internet enz. Wel heb ik nu 3 soort speeltjes in huis, knuffel rammelaar achtige dingetjes. Maar die heb ik gekregen. Heb nu nog drukke weken, ik werk nl in een kapsalon, maar de week van nieuwjaar ben ik lekker een weekje vrij en dan willen we ook een dagje na een babypark gaan om te oriënteren en kijken wat we willen. Dan ben ik ook net 12 weken dus dat is vroeg genoeg lijkt me. Dat van de luiers is trouwens wel een goede tip! Over geslachtsbepaling daar zijn we nog niet over uit. We willen het allebei wel graag weten maar of we dat bij de 16 weken gaan doen of gewoon wanneer we een 20 weken echo hebben daar zijn we dus niet over uit. Ik wil al wel graag bij 16 weken weten. Vl vind het onzin om ervoor te betalen als je het 4 weken later toch te weten kunt komen. Iedereen fijne dag allemaal.
Spannend Dreamchild, hoop voor je dat het meteen weer raak is! @Spullen kopen, ik heb nog helemaal niets gekocht. Nu hebben we natuurlijk de grote dingen allemaal al, al denk ik wel dat we bijvoorbeeld nieuwe maxicosi bekleding, boxkleed en een nieuw wipstoeltje willen halen, omdat sommige dingen na intensief gebruik door 2 kinderen wat smoezelig beginnen te worden. Maar voor ik dat haal wil ik toch graag het geslacht weten, dus ik wacht nog even af. Kleding ga ik nu ook nog niet halen want in juli verwacht ik toch wel echt mooi weer en vind ik het leuk om zomerkleertjes te hebben. De kleinste maatjes haal ik wel nieuw, zo duur is het niet en ik vind het leuk als de kinderen later hun eigengedragen stelletjes maatje 50/56 hebben @Geslachtsbepaling, ik denk dat mijn man daar echt geen extra echo voor over heeft haha. Ik wacht geduldig af tot de 20 weken echo. Heb het nieuws gister tegen 2 vriendinnen verteld. Ze waren erg blij voor me, lekker over kunnen kletsen, heerlijk! Maandag dus de echo en als die goed is gaan we het met kerst aan de rest van de vrienden en familie vertellen. En dan met oud en nieuw gooi ik wel een berichtje op facebook voor de "verdere kennissen"
Oja dat wilde ik vragen! Hebben jullie al kraamzorg geregeld? Vk had het erover dat ik dat nu kon gaan regelen. Had er nog helemaal niet aan gedacht..