16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaloe1973, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Pff heb en jullie ook van die dagen dat niks wil? Ik ben net een uur uit bed. Gister dacht ik oh heerlijk morgen een dagje vrij en nu ben ik totaal niet vooruit te branden. Nu hoef ik Op zich ook niks het huis is dinsdag al gedaan maar toch. Lekker op zo'n vrije dag verheugd en nu kan het me niet plezier :( kan oom niks bedenken waar ik wel zin in heb om te doen.

2. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

@ hier nog geen striae, ik smeer 2x per dag mustela 9 maanden zal. Ik heb ook gelezen dat striae erfelijk is. Mijn moeder heeft het niet gehad dus ik hoop ook niet.

@ gewicht. Hier reeds 3 kilo bijgekomen sinds het begin van de zwangerschap. Ik eet nochtans niet veel meer hoor. Maar alles blijft er gewoon beter aanplakken zeg maar. Vooral billen en dijen.

3. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook (nog) geen striae. Alleen een beetje aan de onderkant van m'n boobs na m'n vorige zwangerschap. Alhoewel het volgens mij meer door de borstvoeding kwam, net voor of net na een voeding kon zo wel een cupmaat of 2-3 schelen.
    Ik geloof niet dat smeren helpt maar ik vind het wel fijn om mijn buik in te smeren dus ik doe dat wel een paar keer per week.

4. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Ik heb mij 9 maanden helemaal rond gesmeerd in de ochtend met bepanthen en in de avond met bio-oil en ik zit helemaal onder.......!
    Als je er aanleg voor hebt kan je smeren wat je wil maar dan komt het toch wel. Nu is het wel zo dat mijn moeder ook striae heeft.

De 9-maanden heeft heel veel kraampjes, soort van markt zeg maar. Ook staan er heel veel stands met informatie enzo, echt een beurs.

5. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Even een andere vraag.

Mijn man en ik willen eind april een weekje turkije doen. Naar mijn idee mag ik dan nog gewoon vliegen. Ik ben dan 27 weken. Zijn er meer die gevlogen hebben tijdens de zwangerschap. zo ja wat is jullie ervaring?

6. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    Dank je wel :D

wat fijn dat de echo goed was
    Hier slapen mijn jongens ook op 1 kamer en ook stapelbed, ze zijn inmiddels niet anders gewend al heb ik 1 extra kamer over.
    1 nadeel dat ze soms doen alsof ze circus artiesten zijn met als gevolg dat mijn jongste(bijna 8) vorig jaar zijn arm heeft gebroken :s

@striae die heb ik nog van de vorige 2 maar gelukkig zijn ze qua kleur in verhouding met mijn eigen kleur, nu nog geen last van nieuwe.

wel super vermoeid, gisteren heb ik gewoon 2 dutjes gedaan omdat ik dat kennelijk nodig had.

@buik ik heb ook al best een darm buik hahaha al is mijn buik nooit meer plat geweest na me laatste bevalling maar was voor deze zwangerschap mooi afgevallen en gelukkig nog net geen kilo er weer aan.

ik woon trouwens in het zuiden, mijn ouders wonen ook naast schiphol en ben er dan ook regelmatig(1x pm) met de kids.

7. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    @madameV, ik kan me voorstellen dat het als kapster wat lastig is zo’n beginnend buikje, je staat soms toch tegen mensen aan lijkt me. Weten mensen op je werk het al of werk je zelfstandig?

@striae, geen klachten hier nog en ook elke dag aan het smeren maar dat deed ik eigenlijk al regelmatig voor ik zwanger werd, af en toe lekker scrubje ook, gezichtsmaskertje, voeten verwennen.. lekker tutten in bad

@sterre, fijn dat je kereltje het zo goed doet!

@marievs, voor mijn werk moet ik regelmatig vliegen en in principe is het geen probleem. Bij de meeste maatschappijen kan je tot 36 weken zonder problemen vliegen, bij sommige heb je wel een doktersverklaring nodig vanaf week 28 bijv bij ArkeFly, al zou ik dit sowieso altijd meenemen met reizen.

Op deze link staat alles eigenlijk wel netje samengevat incl tips zoals bij gangpad zitten ivm vaak naar toilet, regelmatig lopen, veel water drinken etc etc Vliegen tijdens je zwangerschap - zwanger

@mammaloe, Ik vroeg me net trouwens af, wat is er met de mammaloe gebeurd die het topic geopend heeft? Die heb ik eigenlijk niet meer gezien.. weet iemand toevallig of het goed gaat met haar?

8. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @9maandenbeurs, lijkt me wel een keer leuk om heen te gaan! Vooral nu we zo lekker midden in onze zwangerschap zitten is het denk ik leuk om te struinen over zo'n beurs.

@Sterre, als je het kan opbrengen om te wachten, dan is een verrassing natuurlijk ook best leuk ;)

@Catnip, woont je vriend wel in Nederland dan eigenlijk? Zal best even een gedoe zijn, het regelen. Maar je bent er mooi op tijd bij.

@Striae, nee geen last van. Van de 2 andere zwangerschappen ook niet. Ik heb me toen wel trouw ingesmeerd met Kneip bodylotion, heerlijk spul. Maargoed, uiteindelijk heb je gewoon aanleg of niet, pech of geluk.

@Gewicht, ben nu 1 kilo aangekomen. En dat zit zeker in mijn buikje en borsten, die zijn best al flink gegroeid.

@Mammaloe, heb even gespiekt, maar laatste berichtje is van 20 december. Dus heel actief is ze niet meer. Hopelijk is alles wel goed met de zwangerschap.

Zo, hier zit de werkweek er weer op. Ben vanavond begonnen aan het haken van een wikkeldeken. Zin in, weer een leuk projectje.

9. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stiae: ik meen dat je ook meer kans hebt op striemen als je jonger bent, dan is je huid nog strakker.

Vliegen: ik heb met 8w zwangerschap gevlogen en daarna volgens mij voor werk ook nog, maar ik weet niet meer hoe ver is toen was. Volgens mij niet na de 20w. Volgens mij zou vliegen met 27w geen probleem moeten zijn.

Catnip: dat is inderdaad een boel geregel denk ik, als je vriend buitenlander is. Hopelijk krijgen jullie alles goed geregeld, zonder al te veel moeite.

Liesken: wat gaaf dat je een wikkeldeken aan het haken bent! Met een patroon? Ik ben pas ook begonnen met haken, vind het wel leuk maar ik ben niet erg goed erin, hihi.

Ik heb hier trouwens pas ook de eerste ongevraagde buikvoeler gehad. Een collega die m'n FB berichtje had gezien kwam me feliciteren en hij legde meteen z'n hand op m'n buik. Ach, hij was duidelijk echt blij voor me.

10. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    @Liesken, ja hoor gelukkig wel hij wil er niets van missen en zit bij elke afspraak met de VK ernaast :) Mijn vriend wordt zelfs huis papa! :D

@haken, Wat leuk zo’n wikkeldeken! Ik ben laatst ook begonnen met haken maar bak er weinig van. Zag al wat clubjes op het forum misschien dat ik toch eens moet mee lezen en anders even bij een tante aankloppen. Je ziet zoveel leuke dingen online! Als ik het ooit nog eens onder de knie krijg wil ik deze haken : Baby Ankle Boots by MonPetitViolon | Crocheting Ideas zo lief!

@buikvoelers, over twee weken ga ik een poosje richting schoonfamilie. Schoonvader moet geopereerd worden dus we vinden het prettig om dan in de buurt te zijn. Mijn schoonfamilie is Portugees en die doen niet aan personal space :p. Inmiddels weet iedereen het daar ook dus ik ben op het ergste voorbereid! :D

11. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Goedemorgen!
    Mag ik weer bij jullie inspringen?
    Weeeeken niet gereageerd hier maar heel druk gehad en weinig zin ook om te kletsen, onzeker door steeds weer bloedverlies. Nu gaat het wel beter 😊

12. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Natuurlijk Sab! Niets verplicht je om elke dag mee te lezen of overal op te reageren hoor :)

Wat vervelend die onzekerheid door bloedverlies maar fijn dat het beter gaat.. hopelijk kan je nu lekker gaan genieten.

Hoe voel je je verder?

13. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik heb wel meegelezen hoor haha 😊

Ik voel me uhm zwanger. Misselijk, moe en hormonen maar het gaat goed hoor.
    Jullie nog veel last van deze dingen? En herkennen jullie zeurende buikpijn?

Verder hoop ik dat deze dingen snel beteren aangezien ik de komende 2weken alleen ben met mijn zoontje, vriend is voor werk in China maar dat komt wel goed.

Striae heb ik nog van me vorige zwangerschap een beetje, geen nieuwe nog!

14. annemariew89

annemariew89 Actief lid

8 jun 2012
    491
    279
    63
    Vrouw
    Flevoland
    @babyboom, zoals iedereen al zegt kun je gewoon lekker blijven!! Misschien beval je wel eerder dan mij! Ik ben 28 juli uitgerekend.

@9 maanden beurs, weet nog niet zeker of ik ga... 1 keer geweest bij de huishoudbeurs en 9 maanden beurs en dat is mij niet zo goed bevallen... Al die wagentjes die mensen mee slepen en tegen je aan rijden, je telkens wegduwen... Pff weet niet of ik daar zin in heb als ik 18 weken zwanger ben

@sterre , fijn dat het beter gaat! Tja en zo'n meeting is voor de dames die dat leuk vinden mis wel gezellig... Al wonen we best ver uit elkaar!
    Grappig dat nu de derde zo rustig is! Ach ja misschien komt het nog ;) Leuk een stapelbed voor de jongens! Ben benieuwd hoe ze dat gaan vinden dan...

@chocochick vervelend he dat wakker liggen... Ik heb het zelf vooral voor ik in slaap val... Afgelopen nacht was het ook alweer half 2 :-S

@catnip, kan er echt niks aan doen! Ik eet best wat en snoep ook veel! En vaak patatjes er tussen door maar het komt gewoon niet aan! Hoop dat ik nu wel een beetje aankom want wil borstvoeding geven en daar heb je best wel energie voor nodig (denk ik)...

@medamev , grappig die verschillen met wasr je nu wel of geen zin in hebt... Ik heb juist enorm veel zin in snoep, laatste tijd alleen weinig in huis omdat mijn man wilt gaan afvallen... Fijn dat je vriend je gewoon neemt zoals je bent! Zo hoort het toch ook!!!

@striea heb ik nog niet... Maar groei nu ook nog niet zoveel. Heb van mijn moeder weleda zwangerschapsolie gekregen.. Volgens haar helpt dat dus ik ga maar braaf smeren ;) moet zeggen dat het wel lekker aanvoelt :)

@sab, ik herken wel zeurende pijn, maar dan voornamelijk bij mijn darmen... Maarja off die krengen zitten overal lijkt wel :p
    Verder zijn de kwaaltjes hier nog best te doen... Mijn borsten worden wel groter dus de bh's passen niet meer zo prettig maar misselijk ben ik nog steeds niet echt! Ben blij als het 21 jan is en dan eindelijk het hartje kan gaan luisteren!
    Ben wel echt super moe!

Zo nu klim ik (best erg eigenlijk) maar eens uit bed! Moet helaas toch aan de dagelijkse dingen gaan beginnen!

15. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    @babyboom: eigenlijk zou je hier niet meer mee mogen schrijven... ;) Nee joh, doe niet zo gek! Natuurlijk is het ok als je hier blijft! Wel zo gezellig!

@sab: is het bloedverlies inmiddels wel gestopt? Ik hoop het wel voor je. Dat lijkt me toch erg schrikken!

@negenmaandenbeurs: ik heb de kaarten al gehaald. Ik ga samen met mijn man. Hij wil overal mee naar toe: iedere afspraak met vk, 9mndbeurs, positiekleding kopen... Ik vind het leuk dat ie zo meeleeft, maar soms... :)

@striae: ik heb wel eens gelezen dat het niks uitmaakt of je nu smeert of niet. Je krijgt het gewoon (of niet). Al hoop ik persoonlijk dat de leeftijd er wel wat mee te maken heeft :) . Af en toe smeer ik mn buik wel in met bodylotion, maar meer ook niet.

16. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    hahahhaha je weet t nooit, is wel zo beleefd om t ffies te vragen toch?
    en om nu nog naar de augustus forum te gaan zag ik niet zitten :p
    Maar ik vind het zoiezo lief dat er geen bezwaar word gemaakt :)

Echt leuk dat je man zo betrokken is :D die van mij wilt ook mee naar de negenmaanden beurs elke afspraak alleen positie kleding niet hahahaha
    moet er zelf erg aan wennen want bij mijn 2 jongens deed ik alles alleen.

17. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    #1237 Catnip, 10 jan 2014
    Laatst bewerkt: 10 jan 2014
    @Sab,wat vervelend dat je allen bent. Heb je wel steun van vrienden en familie?

@buikpijn, hier ook soms duidelijk van mijn darmen, soms wat stekjes en soms een pijn die ik niet zo goed kan thuis brengen.. beetje mensturatiepijn achtig.. is dit bandenpijn??

@Annemarie, niets mis mee toch met dat gewicht? Als je je maar goed voelt en happy bent met jezelf :)

@huisdieren, hebben jullie trouwens huisdieren? Wij hebben een jonge kat van 1.5 jaar oud. Echt een lieffie, zal binnekort fototje neerzetten. Ben benieuwd hoe dat straks samen gaat. Je hoort soms verhalen dat ze helemaal van slag af zijn door een baby. Ze komt niet buiten (alleen aan het lijntje) dus het is ook niet dat ze even time out kan nemen als het te veel wordt. Vriendlief stuurde trouwens leuk fimpje door, goed nieuws voor de zwangere dames met een huisdier: How your dog can protect you before you're born - YouTube

Edit: fototjes erbij :) buiten van de zomer en vorige week in de kerstboom ;)

Bijgevoegde bestanden:

18. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook wel eens wat steekjes in buik/bij de liezen... Misschien heb je gelijk en is dit bandenpijn.

@huisdieren: wat een mooie foto van jullie kat! Hier 2 poezen. Een oude van 14 jaar en een jonge van 2,5. Ze komen allebei niet buiten (de buurt hoeft geen last te hebben van onze dieren). Onze jongste heeft een regelmatig en de kerstboom gezeten. Dit jaar viel het gelukkig wel mee!

image.jpg

19. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
  20. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Wat gaaf nienske zo'n "blauwe" Britse korthaar!! Prachtige katten zijn dat. Zit die van jou wel op schoot?

Deel Deze Pagina