16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaloe1973, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier geen kwaaltjes nog steeds hihi, voel me goed.
    Begin nu wel echt te groeien en draag ook positiekleding, s'morgens kan ik mijn eigen broek nog wel aan maar hoe verder de dag hoe vervelender het is dus gewoon gelijk maar positiekleding aan....heerlijk.

2. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Hallo meiden! Ben wat later, maar mag ik ook met jullie mee kletsen??
    Ik ben uitgerekend op 26 juli 2014! :) Ben 25 jaar, 1e kindje!

Zie ook een aantal meiden die in de buurt wonen, wat is de wereld toch klein af en toe ;)

3. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Hier gelijk maar ook wat foto's van onze 'paar' beestjes... ;)

Vervolg komt hierna!;)

Bijgevoegde bestanden:

4. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    En dan zo nog een vervolg....

Bijgevoegde bestanden:

5. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Zo nummer 3... Klinkt het een beetje raar als ik zeg, dat ik nog 1 poes mis op de foto's? ! Dusja... We hebben er 6..:D Wel erg gezellig hoor!!

Bijgevoegde bestanden:

6. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ striae bedankt allemaal voor het reageren dames, het zal dan ook wel aanleg zijn ofzo. Al blijf ik gewoon trouw smeren!

@ catnip nou als kapster sta je niet echt tegen je klant aan hoor ;) dat gaat met een dikke buik ook nog wel goed. Het is meer het staan enz. Ik werk in een salon, niet voor mezelf dus. Heb het daar super fijn. Mijn bazin weet het al heel lang ( ook bij ons word het rustiger en ik wist dat ze wat jaar contracten niet zou verlengen, ik dacht als ik zeg dat ik zwanger ben verlengt ze ze misschien toch ivm verlof enz. Nu heeft ze dat alsnog niet gedaan maar goed dat is dan ook eigen keus he. ) de rest van mijn collega's weten het ook. Ook ben ik hier 3 jaar geleden komen werken toen, wou toen graag wat anders en heb mijn vaste contract daar zelfs voor opgezegd maar die is sinds vandaag ook weer in de pocket!!

@ niekske wat leuk dat je man zo mee leeft. Al snap ik dat je soms f denkt van Pfff. Hier ook wel hoor maar vk ga ik maandag gewoon alleen heen. Vinden we allebei niet zo nodig om perse savonds af te spreken zodat ie mee kan. Mijn moeder is trouwens wel heel erg haha. Die belt om te zeggen dat de rompers in de aanbieding zijn bij de hema etc. Meestal ga ik op dinsdag daar een broodje eten tussen de middag op mijn vrije dag en gister vroeg ze al of ik dan kwam. En anders kwam ze wel bij mij zei ze, dan kon ze even horen hoe het was bij de vk haha! Ik vind het wel aandoenlijk

Qua huisdieren wij hebben 2 vissen en daar blijft het ook bij. Ik heb het zelf ( sorry hoor ) helemaal niet op dieren. Ben voor de meesten ook bang, vogels katten etc. Hamsters of konijnen pak ik ook echt niet aan. Niet omdat ik het vies vind, durf het gewoon niet. Heb Ik altijd gehad. Gelukkig zeurt mijn vriend er ook niet ovér. Die is er niet bang voor maar heeft het er gewoon niet zo op. Wij willen ons kindje daarom hier na een boerderijcrèche in de buurt doen. Dan komen ze toch met dieren in contact en word hij of zij niet zoals mij. Zonder dat wij aan de huisdieren gaan want dat zit er gewoon echt niet in. Sorry voor de mega dieren liefhebbers. Vind ze heel snoezig op de foto's

Claudia welkom! Welke regio kom je zelf vandaan?

Qua positie kleding af en toe. Pas eigenlijk het meeste nog wel, ook broeken enz. Maar draag onder jurkjes bv wel positie legging maar dat vind ik dan ook gewoon veel lekkerder zitten op het moment. Heb wel mijn kast al uitgeruimd, de echt strakke dingen kan ik natuurlijk niet meer aan maar wat er nu nog hangt, positie en geen positie kan ik voorlopig nog wel f aan.

Iedereen fijn weekend!

7. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Claudia, welkom!

@Huisdieren, wij hebben geen huisdieren. Vind dieren heel leuk..vanaf een afstandje ;)

@Positiekleding, overdag pas ik mijn gewone broeken nog wel, maar vanaf een uur of 4 begint het wat te knellen. 's Avonds trek ik daarom lekker een positiebroek aan. En verder jurkjes/rokjes met legging, dat zit nu ook heerlijk.

Verder weinig nieuws op het moment. Morgen 14 weken :)

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Chocochick: wauw wat een knapperd, jullie hond :)

Sab: ik heb gister voor het eerst een positiebroek aan gehad naar m'n werk maar het viel best ruim nog.
    Leuk dat je een paard hebt, ik heb er ook eentje gehad :)

Niekske: is het nog gelukt met alles vandaag? Wat voor hapjes heb je?

Jvs: fijn zeg dat je je zo goed voelt :)

Claudia: gefeliciteerd nog en welkom!
    Jij hebt een leuke beestenboel thuis :) Heerlijk hoor al die beesies.

MadameV: begrijp ik goed dat je vandaag een vast contract gekregen hebt?! Wauw, super zeg, gefeliciteerd!
    Helemaal niet erg hoor dat je niet van dieren houdt ;)

Liesken: morgen alweer 14 weken inderdaad! Gaat stiekem toch best snel :)

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

13 juli
    Liesken - 27 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    16 juli
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Amaroen - 24 - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    17 juli
    Sterre82 - 31 - 3e kindje - verrassing
    Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    18 juli
    Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing
    20 juli
    Lennox - ? - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    21 juli
    Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22 juli
    Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Jvs12 32 - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    23 juli
    DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    24 juli
    Marievs - 26 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Lili79 - 34 - 2e kindje - verrassing
    Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    25 juli
    Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Catnip - 27 - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    26 juli
    Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Claudia88 - 25 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    27 juli
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    28 juli
    Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing
    29 juli
    Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    31 juli
    Marygirl - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Linda - 32 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    1 Augustus
    Babyboom - 29 - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

Januari
    Jvs 9 januari - echo
    DeniseG1986 10 januari - verloskundige
    MadameV 13 januari - verloskundige
    Marievs 13 januari - echo
    Chocochick 13 januari - combinatietest
    Catnip 13 januari - echo
    Amaroen 15 januari - gyn
    Denise 16 januari - echo combinatietest
    Marygirl 16 januari - termijnecho
    Amaroen 17 januari - geslachtsbepaling
    Samantha 20 januari - geslachtsbepaling
    Liesken 21 januari - verloskundige
    Chocochick 21 januari - gyn
    Annemarie 21 januari - verloskundige
    Jvs 30 januari - echo

Februari
    Denise 5 februari - geslachtsbepaling
    Sterre 5 februari - verloskundige
    Samantha 6 februari - verloskundige
    Babyboom 6 februari - echo
    Niekske 11 februari - echo verloskundige
    Liesken 20 februari - 20 weken echo

---------------------------------------------------------------------------------------------

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

10. annemariew89

annemariew89 Actief lid

8 jun 2012
    491
    279
    63
    Vrouw
    Flevoland
    Welkom claudia!

Leuk al die huisdieren, wij hebben ze zelf niet... Mijn man is een mini klein beetje allergisch en ik vind ons huis wat te klein voor bijv een hondje... En ja dan zit ik ook met het uitlaten , ook als mijn man voor het werk weg is... Zie mij niet in de avond nog een hond(je) uitlaten... Dus ik blijf bij mijn man is allergisch ;) ideaal om aan andere uit te leggen!

11. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    @Claudia, welkom!

@Nienske, wat lief die kat van jullie. Die van ons is ook een britje en is helemaal geen schootkat helaas! Misschien als ze wat ouder is? Ze loopt ons wel constant achterna, zit overal met haar neus bovenop, en wil zo dicht mogelijk bij iedereen te zitten. Als er en groep visite is zit ze erbij op een extra bijgeschoven stoel alsof ze er bij hoort.. echt zo schattig.

@huisdieren, Prachtige foto’s dames. MadameV, maakt niets uit toch dat je er niet zoveel mee hebt? Ieder zijn ding. :) Goed idee om je kleintje op de boerderijcrèche te doen en je probeert angsten niet door te geven.

@sterre, mijn vriend is Portugees. Wat leuk die prairiehonden, weer eens wat anders! Hoe groot zijn die beesjes?

@Haken, delen jullie wel even het eindresultaat van al dat leuks? Wat een creatievelingen allemaal.

@positiekleding, ik pas eigenlijk alleen mijn spijkerbroek niet meer, rokjes en jurkjes zijn nog goed te doen gelukkig.

@Hapjes, Nienke, beetje mosterd na de maaltijd maar misschien voor de volgende keer:
    - Wraps met kipfilet/rookvlees/zalm (wat ik in huis heb) of met roomkaas
    - Quesadillas. 2 wraps met rode peper, fijn gehakt uitje, ham, kaas, verse koreander en zure room ertussen )even in de oven en in puntjes gesneden
    Variant met zelfde ingeredienten zoals hierboevn maar met naturel tortilia chips in de oven gesmolten.
    - Mini hartige preitraartjes met bacon uit het muffin blik
    - Vers turks brood om in lekkere olijfolie te dippen (eventueel met knoflook)
    - Toastjes met eiersalade of tonijnsalade (bedien super makkelijk uit voorraadkast zelf te maken, echt ons emergency brood/snack beleg)
    - Plakjes rauwe ham met meloen (mag niet meer! L)
    - Rauwkost met knoflook yogurt dipje
    Ik kan nog wel even doorgaan… wij doen ook regelmatig happes op de bank in het weekend ipv avond eten (eten ‘s middags ook vaak al warm) , meestal maak ik iets wat hier boven staat afhankelijk van wat ik in de koelkast heb. Koken en eten staat bij ons thuis wel hoog op de agenda.

@madameV, fijn dat je collega’s het weten en leuk reageren en gefeliciteerd met je vast contract! :D

@babyuitzet, misschien wat vroeg maar gister eerste item voor mijn uitzet gescoord op Marktplaats. Vond die badjes van Luma zo mooi maar veel te prijzig. Gister zag ik hem staan op marktplaats, badje, standaard en de emmer voor super prijsje bij mij in de buurt. Het badje wat ik heb gekocht is helemaal wit maar dit is het model bol.com | Luma - Badset - Dark Grey | Baby

Aan het einde van de middag mogen wij weer voor een echo! Spannend! :)

12. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Bij ons is het hier een echte beestenboel.
    Vriend is eigenaar en trainer van een renstal dus hebben we hier een stuk of 30 paarden staan (niet allemaal van ons hoor!).

Verder hebben we een hond, een boxer, die bijna 8 jaar wordt. Maar gelukkig is ze nog heel actief, een echt knuffelbeest en is gek op paarden. Wanneer mijn vriend de paarden werkt op de piste loopt ze altijd mee.

Bijgevoegde bestanden:

13. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Dit is mijn lieffie een felix kat genaamd timon verder hebben we nog 3 muskus schilpadjes
    welkom claudia

hier net mijn combinatie test deel 1 gehad de echo daar was alles goed nu nog uitslag van bloed onderzoek afwachten
    ook ga ik woensdag met mijn moeder al voor een jurk kijken nu is mijn buik nog klein en dat zal ook na de bevalling zo zijn dus mooie tijd om te gaan kijken hihi.

Bijgevoegde bestanden:

14. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Catnip die badjes heb ik ook gezien! Zo gaaf! Wij hebben zaterdag commode kast en bedje opgehaald ook niet zo ver hier vandaan. Via mp gescoord voor 250 euro! Gister heeft mijn vriend alles in elkaar gezet. NU wist ie nog wat waarbij hoorde zei die haha. Maar Wow ! Nu komt het wel echt dichtbij. Deed me wel wat om het zo te zien staan!

Ik heb hier net f een potje gejankt. Wat kan mijn vriend soms een botte lul zijn zeg. Hij zou bellen als ik na de vk was geweest hoe het Was. Toen belde die en ik vertellen zegt ie na nog geen minuut: maar is alles goed of niet ik ben hier bij een klant aan het werk. Dan denk ik echt hallo je belt toch zelf. En wat is nou belangrijker. Mij lijkt dat hij het ook gewoon wil weten toch ma goed. Schijnbaar dus niet. Zelf zit ie altijd te klagen dat collega's van hem zo een half uur zitten te bellen en zelf wil ie me na een minuut al af kappen. Bel dan niet denk ik dan. Heb dus toen gewoon opgehangen was zoo boos! Wat vind je nou belangrijker denk ik dan. Pff frustratie frustratie!

Mijn happy bui van toen ik bij de vk vandaan kwam is dus ook meteen over, maar gelukkig was alles goed. Bloed uitslagen en bloeddruk en ook hartje gehoord. Heb nu 10 februari mijn volgende controle staan en dan hoor ik ook meer over hoe en wanneer de 20 weken echo.

Zou je als je de lijst aan past Sterre mijn volgende afspraak op 10-2 willen zetten?

Wil denk ik toch nog proberen of ik een extra geslachtsbepaling bepaling kan krijgen. Vind het zo irritant dat alles qua kleding etc heel erg opgesplitst is in jongens of meisjes. Het lijkt me toch wel makkelijk om het gewoon nu al te weten, heb geen zin meer om tot de 20 weken te wachten wil spulletjes gaan kopen:)

15. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Irritant hé, ik was zaterdag gaan shoppen, had een uitnodiging gekregen voor een speciale actie, alle babymerken in promotie. Maar heb niets kunnen kopen, alles was in roze of in blauw. :x Stomme gyn, waarom wou ie mij nu het geslacht niet zeggen! Als hij het me de 27ste niet zegt maak ik bij een ander bureau een afspraak om het geslacht te weten...

16. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Nou was gisteren in de prenatal voor me buuffie die net bevallen is maar hadden daar wel veel neutrale kleding vond ik wel fijn want wij willen het juist niet weten hihi

17. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een ego-post van mij... Ik heb net een (voor mijn gevoel) vervelend gesprek gehad met mijn werkgever. Ik werk nu (even kort, om het geheugen op te frissen) 3 dagen bij een wg1 waar ik niet naar mn zin heb, en 1 dag bij een wg2 waar het wel leuk is. Ik wil na de bevalling 3 dagen werken: 2 dagen voor wg1, en 1 dag houden bij wg2.
    Wg1 vraagt me doodleuk waarom ik die andere baan dan niet op zeg. Dan werk ik totaal ook nog 3 dagen. Ik antwoorde dat ik het ook (leugentje om bestwil) daar erg goed naar mn zin heb, en ik de afwisseling leuk vind. Kort door de bocht: Ik mag best 2 dagen werken, maar er komt geen extra kracht bij. Dus het werk wat ik begin dit jaar nog in 5 dagen deed, moet ik nu al in 3 dagen doen, en dadelijk in 2. Anders had het geen zin, vond hij. Het werk in 2 dagen kan gewoonweg niet. Hij vind dat ik mijn andere, leuke, baan op moet zeggen, zodat ik hier 3 dagen kan blijven werken. Anders ging hij 'een andere oplossing' zoeken. Gvd, %#!-zak! Nu word bijna gewongen om mn andere baan op te geven, zodat ik 3 dagen voor hem kan blijven werken!!
    Ik voel me even heel verdrietig en boos...

18. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    @madameV, wow mooi prijsje voor je meubeltjes dat heb je goed geregeld! Kan me voorstellen dat het zo opeens wel heel ditchtbij komt. Mijn vader ging nog even kijken wat hij had van toen ik klein was, ik heb ik een inbouwkast dus naast een dressoir en bedje eigenlijk weinig nodig qua meubels (geen ruimte ook!)
    Wat vervelend van je vriend. Als het niet uitkwam om te bellen kon hij ook even berichtje sturen om te kijken of alles ok was en dan de details gezellig op je gemak vanavond doornemen ofzo. Wel mooi dat alles goed was.

@Lili, fijn dat alles goed was. Lijkt me lasting zeg zo’n jurk kopen als je lichaam nog zo gaat veranderen!

@geslachtsbepaling, wij twijfelen nog. Nu verwacht ik dat die 3-4 weken vanaf dat je het goed kan zien tot de 20 weken echo er nog wel bij kunnen met wachten al denk ik daar straks misschien anders over.

@babykleertjes, Gaan jullie veel kleding kopen? Naast rompertjes en basics was ik eignelijk niet van plan veel aan te schaffen, 3 max 4 pakjes ofzo.. je krijgt vaak al zoveel hoor ik. Mamma's met ervaring, hoe hebben jullie dit bij je eerste gedaan?

19. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Wat rottig zeg Nienske.. logisch dat je er boos en verdrietig over bent. Je werkgever heeft eigenlijk niets te maken met wat jij op de andere dagen doet en kan dus ook niet vragem om je tweede baan op te zeggen (tenzij er iets in je contract staat hierover)

Belachelijk dat je het werk van origineel 5 dagen in 2 moet doen. Kan je niet meer delegeren of taken aan collega's geven? Zou een dag van huis werken een optie zijn of is dat niet mogelijk met jou werk?

Wat bedoeld wkg1 met andere oplossing, ontslag? Kan hij dat doen? Heb je een tijdelijk contract wat hij kan laten aflopen?

Kan je bij wkg2 er niet twee dagen bij of is er niet meer werk?

Ik hoop dat jullie eruit komen..

20. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Niekske. he wat naar, zo'n gesprek met je werkgever. Hopelijk draait ie wat bij, soms moeten mannen ook even aan een idee wennen. Is anders ouderschapsverlof een optie? Oh nee, dan zit je nog steeds met hetzelfde probleem. En als het werk niet afkomt, is dat heel erg? (stapelt het dan gewoon op of komen er dan echt dingen in de problemen?) In het eerste geval is het makkelijker om de deur na 2 dagen achter je dicht te trekken en je baas met "het probleem" te laten zitten dan in het tweede geval.

@Daphne, haha toch te nieuwschierig ;)

@MadameV, wat leuk, de meubels voor de babykamer al binnen!! Mooi prijsje hoor. Wat voor soort meubeltjes heb je uitgezocht?
    En ook al zo nieuwschierig naar het geslacht :) Ik ook wel heel erg, ik koop nu ook nog niks omdat ik toch wacht op de 20 weken echo. Gelukkig is die al wel gepland, dan heb ik een datum om naar toe te leven.
    Hopelijk zet je je gauw weer over het telefoontje van je vriend heen, belangrijkste is dat alles goed was bij de vk!

@Catnip, ja het haak resultaat laat ik wel zien! Gaaf badje heb je gescoord! En wat een lekkere hapjes zeg, heerlijk :) Veel plezier bij de echo vanmiddag!

Vandaag toch het nieuws maar op facebook gezet. Zou het eerst niet doen, maar ben toch blij dat ik het gedaan heb. Gezellig de hele dag felicitaties krijgen is best leuk, en nu weet ook gewoon iedereen het.

Deel Deze Pagina