MadameV: dat heb je met een mooi argument voor elkaar gekregen. Spannend he. Het gaat vast wel lukken met 16 weken hoor. Waar ik heen ga doen ze het al met 14 weken.
Fijn dat de combinatietesten tot nu toe allemaal goede uitslagen hadden! Wij hebben het zelf niet gedaan. Spannend hoor die geslachtsbepalingen! Ben zelf ook erg benieuwd. We hebben een pretecho gepland op 29 januari, ben dan 15 weken en 3 dagen, ben benieuwd of ze dan al wat kunnen zien! Volgende week weer naar de vk, voor het eerst het hartje besluisteren, spannend! Doe mee aan centering pregnancy (doen hier nog meer aan mee?) dus zou eigenlijk geen afspraak meer hebben bij de vk zelf maar bij de eerste keer ben ik al bijna 17 weken, dus gevraagd of ik tussendoor nog mocht komen, kon gelukkig! Nog een tip; via Groupon kun je momenteel het Snoozbaby verkleedmatje plus knuffeldoek voor 25 euro bestellen. Aangezien ik geen luiertas wil kopen maar mijn Cowboysbag wil gebruiken, leek me een verschoningsmatje wel handig
Net uitslag gehad van de combinatietest, het was goed! Nu nog even de mouwen opstropen en het huis opruimen, m'n dochter wordt morgen twee dus dan is het feest in huis. Wat leuk om een bruiloft voor te bereiden meiden. Ik herinner me nog goed hoe leuk ik dat vond!
Centuring Pregnancy wordt hier niet aangeboden, ziet er wel heel interessant uit. Gefeliciteerd met je dochter, feestjes zijn altijd leuk! Hier ook net de uitslag gekregen, alles was goed. Altikd fijn als dit soort uitslagen ook goed zijn. Marievs, of je het wel had moeten kan ik natuurlijk geen antwoord opgeven. Ik ben een beetje (heel erg) een controlfreak dus als er iets is wil ik mij graag kunnen voorbereiden en het zo vroeg mogelijk weten.
Ja ameroen dat zat ik! Jij gaat nog eerder he. Nou ik hoop ook dat ze het kunnen zien! Ben heeeeel benieuwd! T was toch nog f discussie onder het eten haha. Vl snapte het en vond het prima maar maakte zich nou weer druk of ik niet van mening zou veranderen maar dat gebeurd niet Chocochick alvast gefeliciteerd! Centering pregnant wat houdt dat in? Hier alweer geen id haha Heb het kleedje ook gezien op groupon! Vond erg leuk die met Delfts blauw maar mijn vriend moest erom lachen die vond het niks en die met rood blauw vond ik ook wel oké. Maar Vl vond dat je daar geen meisje op legt en meer voor jongens en de rest is allemaal heel erg geslachtsbepalend. Dus voor mij helaas. Vond ook de Delfts blauwe het leukst dus als Vl die toch al niks vind dan houdt het op he
Centering pregnancy ken ik ook niet? Ben benieuwd Lennox, kun je er meer over vertellen? Fijn Chocochick en Denise dat de uitslagen goed zijn! Toch een geruststelling. Chocochick veel plezier morgen met het feestje van je dochter, alvast gefeliciteerd! Voor de hardloopsters onder jullie: ik zou eigenlijk 9 februari meedoen aan een 10 km loop. Toen de vk had gezegd dat je na 16 weken beter niet meer kon hardlopen ben ik, mede door moeheid/misselijkheid in het begin, gestopt met trainen. Maar nu voel ik me weer fit, en die loop is als ik 17 weken zwanger ben. Dus nouja, het zit op het randje, zou nog net moeten kunnen. Zal ik nou toch niet gewoon nog meedoen? Heb nog 3 weken om te trainen, dat zou moeten lukken. En dan gewoon voor de ervaring en het uitlopen, niet om een snelle tijd te lopen. Doen of niet?? Haha sorry ik ben vandaag echt een twijfelkont. Dat zullen de hormonen wel zijn, dan ben ik niet in staat tot het nemen van beslissingen
Ik heb dat nog niet eerder gehoord, dat je met 16 weken zou moeten stoppen met hardlopen. Volgens mij heeft m'n nichtje veel verder in de zwangerschap nog 5km gelopen en haar man is huisarts dus die zal ook wel weten wat wel of niet kan. Zij liep voor de zwangerschap ook 10 km. Is de loop alleen 10 km of is er ook een kortere route? Ik heb ook nog nooit gehoord van centering pregnancy. Klinkt wel een beetje zweverig, is dat ook zo?
ehum, niet meer hardlopen vanaf week 16? dat is wel heel vreemd. Je mag doorgaan zolang het gaat. Als het niet meer gaat, dan stevig doorwandelen ofzo. Ze zeggen dat vanaf de 4e a 5e maand je buik in de weg gaat zitten. Maar zolang je geen last heb, gewoon doen hoor. Is juist gezond. Mijn collega deed aan zwangerfit waar ze elke week 10 min op de loopband moest en dan met 13 tot 15 km per uur. Dit heeft ze gedaan tot een week of 35. Ik ben ook weer net begonnen omdat ik me fit voelde, maar vergis je niet hoor Liesken. Ik liep met gemak 7 tot 10 km. Vorige week net geen 5 geloof ik of zelfs nog iets korter. Mijn conditie was prima, maar ik voelde aan mijn lichaam dat ik moest stoppen. Kreeg een beetje last van mn onderbuik. Ik zou gewoon kijken hoe het gaat, maar meis luister goed naar je lichaam. Dat is zo belangrijk. 5 februari begin ik met zwangerfit. Heb er erg veel zin in. Lekker weer actief bezig zijn.
Hallo allemaal, na weer even druk te zijn geweest ben ik er weer @medamev , ik denk dat iedereen voor zichzelf na moet gaan of die dst wilt. Ik ga het proberen en ik zie wel waar het strand! @liesken, knap dat je het toch weer gaat proberen om bv te geven! Hoop voor je dat het nu makkelijker gaat! Slim idd van die tummytub, mijn moeder is kraamverzorgster en die heeft er 1 , ga die dus eerst proberen voor ik evt zelf zo'n ding ga aanschaffen! En ben zelf ook erg blij dat ik mij ondanks de vermoeidheid nog zo goed voel @dreamchild , joepie!!! Ik zie het ook! Nu ga ik zo vreselijk veel duimen voor je dat deze wel blijft zitten! Super gefeliciteerd @marievs, grappig dat er dus zoveel verschillende dingen bij een zwangerschap gebeuren! Ik ben dus niet misselijk of naja nauwelijks, als ik het ben moet ik gewoon even wat eten en ja at voor die tijd niet zo heel erg veel dus merk gewoon dat ik nu veel eerder weer trek heb! @chocochick, ja dat snap ik goed! En zeker ook vanwege die medicijnen! Wel fijn dat je dan toch zwanger bent geraakt! Gefeliciteerd trouwens met je dochter en de uitslag @sterre, gelukkig ben ik niet de enige dus met vreetbuien haha!, fijn dat trouwens je uitslag goed was Jammer dat mensen er al vanuit gaan dat je een 3e kind "neemt" om een meisje! Soms ook heeel erg moeilijk en vooral irritant om uit te leggen! @catnip, een high tea lijkt me erg leuk! Utrecht is ook best te doen vanaf lelystad. Hoop dat ik tegen die tijd wel wat minder moe ben! Merk nu dat een dag intensief iets doen best pittig is! @marievs, ik heb het ook niet laten doen! Heb zelf zoiets van mocht ons kindje het down syndroom hebben dan hou ik er nog net zo veel van. Ook komt er in onze familie geen ziekte of iets dergelijks voor dus is misschien de kans ook iets kleiner. Ook ik laat het met de 20 weken gewoon goed bekijken en dan zien we wel weer verder. @marygirl fijn dat het weer wat beter met je gaat Hier dinsdag maar de verloskundige, spannend joh! Eerste keer dat ik het hartje kan horen! Helaas kan mijn man niet mee... Die moet voor zijn werk. NAar polen , word wel weer lekker een paar dagen bij mijn ouders eten! Heerlijk, geen gedoe met zware boodschappen op de fiets Nou nog maar even een beetje televisie kijken en dan weer optijd naar bed! Morgen weer gezellig met een vrienidn afgesproken! Oja vraagje wat voorn kinderwagen hebben jullie of hebbben jullie oo het oog? X
Ik liep voorheen (tot half november) rondjes van 8 km, dus qua afstand moet het wel te doen zijn. Ik denk dat ik zaterdag het gewoon weer ga proberen, op een rustig tempo. Kijken hoe mijn lichaam reageert. Mn verloskundige had dat trouwens gezegd, van die 16 weken. Maar inderdaad, naar je eigen lichaam luisteren is eigenlijk gewoon het beste advies. En nee, die loop bestaat uit een 10 km, halve marathon en een 30 km, dus korter gaat niet lukken @Marie, leuk met zwanger en fit beginnen! @Annemarie, jammer dat je man dinsdag niet mee kan, maar hij is wel een heel eind weg.. Ik moet dinsdag ook weer, zin in!! @Kinderwagen, wij hebben de Mutsy 4 rider. Intensief gebruikt al, nu na 2 kindjes, maar hij moet nog maar een ronde mee. Als ik al die mooie kinderwagens nu zie in de winkels word ik wel een beetje hebberig haha, vind de Joolz ook zó mooi! Maar dat krijg ik bij mn man echt niet voor elkaar, dus we houden lekker ons oude wagentje. Bevalt overigens prima.
Marygirl: veel plezier morgen! Oh ik loop een dag achter haha Mooie echo zeg! Willen jullie weten wat het wordt? Ik ben een beetje dat skull theorie topic aan het volgen en ik gok bij jullie weer een meisje Chocochick: wat had je man? Volgens mij had je het al eens verteld maar vergeten... Maar super zeg dat de uitslag goed is! Zal wel een opluchting zijn. Veel plezier morgen! Lennox: ik ben ook erg benieuwd naar centering pregnancy, ik ken het ook niet. MadameV: leuk, binnenkort weet je dus wat er in je buik zit Liesken: hier geen hardloopster ( mijn gloednieuwe aangeschafte hardloopschoenen staan al 1,5 jaar braaf te wachten ) Hopelijk kom je snel uit Annemarie: nope niet de enige met vreetbuien...en dan vooral zin in slechte dingen Maar ik probeer braaf aan de wortels e.d. te blijven Jammer dat je man niet mee kan zeg. Kinderwagen: wij hebben een Joolz. Hij gaat nu voor de derde keer gebruikt worden en ik ben er nog steeds heel blij mee.
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 13 juli Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Amaroen - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 17 juli Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - verrassing Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 18 juli Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing 19 juli Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing 20 juli Lennox - ? - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 21 juli Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Jvs12 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Catnip - 27 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 24 juli Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 25 juli Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - verrassing 26 juli Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Claudia88 - 25 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing 28 juli Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 31 juli Linda - 32 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Januari Amaroen 17 januari - geslachtsbepaling Samantha 20 januari - geslachtsbepaling Liesken 21 januari - verloskundige Chocochick 21 januari - gyn Annemarie 21 januari - verloskundige Jvs 30 januari - echo Februari Marievs 3 februari - verloskundige Denise 5 februari - geslachtsbepaling Sterre 5 februari - verloskundige Samantha 6 februari - verloskundige Babyboom 6 februari - echo Lili 7 februari - verloskundige MadameV 10 februari - verloskundige Niekske 11 februari - echo verloskundige Liesken 20 februari - 20 weken echo --------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus Meiden, misschien even iets heel stoms; de lijst is niet abnormaal lang ofzo maar er staan wel wat dames bij die niet meeschrijven. Misschien lezen jullie wel mee? Zal ik er langzaam mensen afhalen of is dat stom? Geen idee eigenlijk... Wat vinden jullie?
Wat leuk van die skull theorie, had er nog niet eerder van gehoord, wel van de NUB theorie. Ben heel benieuwd, wil het wel graag weten, we wachten daarvoor op de 20 weken echo. Mijn gevoel zegt tot nu toe ook meisje hihi Nog een paar weken en dan weten we het
Mooie echo, Marygirl. Sterre, mijn man heeft een nierziekte en in september 2012 heeft hij een nier van zijn moeder gekregen. Hij slikt een medicijncocktail tegen afstoting. Wat betreft de niet mee pratende meiden, tja ik weet het ook niet zo goed. Op zich krijgen we dan wel beter overzicht. Maar ze eruit halen is ook niet heel uitnodigend om terug te komen... Liesken, lekker lopen zolang het goed voelt voor jou! Dat is ook het advies wat ik steeds op internet vind. Annemarie: wij hebben de Buggaboo Donkey. Heerlijke wagen!! Marievs: zwangerfit lijkt me ook wel leuk, maar daar ben ik een te grote pin voor haha.
Wij hadden een Koelstra Flexxo en hebben nu een Koelstra flexxo twin gekocht omdat de kindjes toch dicht op elkaar zitten en Jayden dan nog niet echt lang en ver kan lopen vind ik dit wel makkelijk. Gelukkig grote auto dus dat past ook makkelijk.
Wat een mooie echo marygirl sterre bedankt voor het goed zetten op de lijst ChocoChick fijn dat je uitslag goed was Hier gaan we straks maar weer eens werken. 4 dagen achter elkaar en dat betekent 3 nachten bij me schoon ouders slapen want mijn werk ligt in Brabant en ik woon in Zuid Holland. Gelukkig komt me vriend morgen ook. Iedereen een heel fijn weekend
Wat is er toch veel geschreven door jullie de afgelopen dagen! Even een paar reacties. Lil: wat leuk dat je de jurk hebt gekocht! Ik zou bijna willen zeggen maak een foto... Maar dit doe je vast niet Bv: ik wil hier wel voor gaan. Tja, waarom niet? Al hoop ik wel dat ik zo nuchter kan zijn om te stoppen als het niet lukt. Kinderwagen: wat een keuze! We hebben ons bij baby dump laten voorlichten, en we kwamen met onze eisen uit op een Nuna. Maar wat zijn die dingen duur zeg. We zijn al aan het kijken op marktplaats, al twijfelen we nog of we toch niet beter een nieuwe kunnen kopen ivm slijtage. Werk: tja, mijn baas is gewoon een vreemde vogel. Hij heeft me zelf minder laten werken. Ik werkte fulltime en ben eigenlijk gedwongen om 3 dagen te werken. Dus werd ik ook gedwongen om er nog een baan bij te zoeken. En nu komt het hem niet uit dan ik 2 dagen wil werken, dus moet ik mn andere baan maar opzeggen. Helaas heb ik geen collega aan wie ik werk kan delegeren, ik ben de enige op de administratie. Hij begon wel over thuis werken, dus ga ik hier maar mee verder. Igg is mijn doel om na de bevalling direct nieuw werk te gaan zoeken. Combinatietest: sommige hebben het al gelezen bij een ander topic van mij, maar ik sta in dubio. De nekplooimeting was goed, 1,4mm. Ook was het neusbotje goed te zien. Maar gezien mijn leeftijd is er een kans van 1:350 dat mn kindje down heeft. Als je bedenkt dat dit maar 0,3% is, lijkt het heel weinig. Toch ben ik geschrokken (ook al is dit een normale uitslag voor iemand van 35, en zij de vk als eerste dan de uitslag goed was). Nu weten we niet wat we moeten doen, nipt ja of nee. Aan de ene kant wil ik het wel. Maar aan de andere kant... Wat is nu 0,3%? Gelukkig is het geen geldkwestie, maar toch... Uitzet: we zijn volop aan t kijken naar spulletjes en kamertjes. We weten iig wel wat we mooi vinden. We willen een iets wat robuuste kamer. We hebben hele mooie kamertjes van steigerhout gezien! Ik zal eens kijken of ik een plaatje kan uploaden. Verder las ik vanalles over hydrofiele luiers. Ik ken ze wel, maar heb toch eerst even op moeten zoeken waarvoor deze gebruikt worden. Het leek me al sterk dat dit echt als luier gebruikt moest worden! Zo, nu ff douchen en me klaar maken voor de tandarts... Blehhh... Iedereen alvast een prettig weekend!
Dit vinden wij erg leuk. We houden niet zo van die doorsnee kamertjes, en hier waren we allebei enthousiast over.