Wat een hoop buikvoelers al! Ik heb er gelukkig maar 1, mijn man! En een buiksnuffelaar?? Hilarisch! Al hoop ik dat ik hier er ook maar 1 van ga krijgen. Wat ingewikkeld met namen in Portugal... In jouw voorbeeld is De Vries de naam van je schoonmoeder? @Annemarie: succes! @ego: ik heb iets waar ik een klein beetje mee zit. Iedereen is dolblij dat ik zwanger ben. Mn schoonouders kwamen meteen al met een pakje (toen was ik nog maar 6 weken zwanger, ook wat vroeg maar wel attent), en mn zwager met een knuffeltje. Maar mijn ouders en mn zus... Ik weet dat ze dolblij zijn (de grootste wens van mijn moeder is om oma te worden), en ze reageerden ook allemaal heel enthousiast met volop tranen en emoties, maar ik heb verder geen kaartje of aardigheidje gekregen. Zelfs van klanten van mijn man (eigen zaak) heb ik al knuffeltjes en kaartjes gehad. Het gaat me niet om het cadeau op zich, maar wel om de attentie. Ml steekt het enorm. Aan de andere kant... mijn ouders en zus bellen altijd voor en na de echo/onderzoeken om te vragen hoe het geweest is. Dit doen mn schoonouders en zwager dan weer helemaal niet... Maar ik vind het toch jammer... Mijn moeder is nogal emo, dus als ik haar hierop aanspreek voelt ze zich weer erg ellendig en schuldig voor een aantal weken. Mn zus is wel een stuk nuchterder, maar ik vind het ook lastig om haar aan te spreken aangezien ze ongewenst kinderloos zijn...
Hoi Nienske, in dit geval zou Beijers dan de voornaam worden, als voorbeeld natuurlijk, het is wel een echte leuke voornaaml Dat voelen vind ik niet erg maar buikknuffelaars wat minder vooral als het mannen zijn maargoed, waardeer het enthousiasme Wat betreft je ouders en zus, misschien wachten ze met cadeautjes tot ze weten wat het gaat worden? Of misschien is het onbewust, vrienden van ons werden vorig jaar na heel lang ziekenhuis in en uit zwanger. We hebben heel erg meegeleeft met onderzoeken en behandelingen en altijd bellen maar waren niet zo heel erg actief met cadeautjes en kleertjes. Had eigenlijk geen benul wat voor maat ik moest kopen en wat ze al had en nog nodig zou hebben. Achteraf bedenkt ik me dat ik wel wat attenter had mogen zijn maar dat merk ik pas nu ik het zelf meemaak/ Was dus niet express, had dat toen dus niet echt door.. binnenkort maar eens een goedmaak pakketje in elkaar knutselen
Catnip wat een Namen zeg zal vast wel een gedoe zijn hier in Nederland ja. Bureaucratie noemen ze dat hihi. En van de knuffelaar begrijp ik heel goed. Nienkse ik snap ja helemaal en wat catnip schrijft klopt. Het is ook lastig omdat het je eigen kant is maar wie weet komt het nog en anders toch tegen je moeder zeggen hoe emo ze ook is, dat was de mijne ook bij de eerste liep toen net in de ziektewet, jij moet het kwijt anders blijf je ermee rondlopen en das zeker niet goed
Hallo dames, Wat wordt er weel veel gepraat zeg. Erg luek. Ik heb ook alles gelezen, maar niet alles meer onthouden. Sorry L. @catnip: wat leuk zeg al die namen. Wel heel lang zeg haha. @Niekske: Ik snap je wel. Het is erg lastig, maar er iets van zeggen zou ik ook niet doen. @dromen: Ik droom over geen geslacht. Droom alleen maar over andere dingen. @bevalling: Zijn er hier die tegen de bevalling opzien? Ik niet, maar wel tegen het eventuele hechten. Mijn vriendin zei dat dit gruwelijk zeer doet L. Gelijk in de stress natuurlijk. Doet dit echt gruwelijk zeer of is dit gewoon geen pretje? Gewoon geen pretje is prima, maar gruwelijk zeer??? Ik vind de verdoving bij de tandarts ook geen pretje, maar tis te overleven. @skull theorie. Ik ga er niet meer naar kijken. Wil het niet weten en ik kan wel gokken, maar aan de ene kant zie ik een jongen en aan de andere kant toch een meisje. Hij (wij noemen hem hij en hem)heeft wel een duidelijk voorhoofd en het is hoekkig. Maar we zien het wel. Mijn gevoel zegt zelf een meisje. Over 6 maanden zou ik het kunnen weten J. Bij chocochik zou ik de ene een meisje zeggen en de andere een jongen. Terwijl het dezelfde beeb is haha. @voorlezen: Ook ik ga voorlezen. Sowieso elke avond voor het slapen gaan. Dit doe ik nu ook bij mn neefje als hij komt slapen. Zo, de eerste dag van de week zit er weer op. Mn banden zijn weer lekker aan het rekken en mn buikje groeit echt. Mn borsten . Nou, daar begin ik maar niet over haha. Verder gaat alles zn gangentje. Van het weekend naar Vrienden van amstel Live geweest. Gister bijgetankt. Wat was ik moe zeg. Fijne avond allemaal.
Ik heb ook gehoord dat hechten pijnlijk is. Ik weet het niet, ik ben gehecht onder algehele narcose tijdens het operatief verwijderen van de placenta.
Marievs ik had bij me zoon 5 hectingen maar die zijn heel snel gezet en heb er niet heel van gevoeld. Hangt denk ook van je gemoedstoestand af en de ene vind pijn al gauw verschrikkelijk en de ander vind het appeltje eitje
@bevalling, bang is misschien niet het juiste woord maar vind het wel erg spannend en maak me wel zorgen over de pijn, ben niet zo'n held wat dat betreft. Mijn gevoel momenteel gaat uit naar ziekenhuisbevalling, proberen zonder pijnstillers maar met het idee dat als het niet gaat er iets bij de hand is. Moet me er nog wel beter inverdiepen over wat de mogelijkheden zijn en wat de risico's voor moeder en kind. Over paar weken naar opendag van het ziekenhuis en hoop dan ook beter beeld te hebben hoe of wat. De hechtigen had ik nog niet echt over nagedacht, is het standaard dat inscheurd of een knip nodig is of zijn er gevallen waar geen hechtigen nodig zijn? Edit: @buikpijn, ik heb trouwens de hele dag al een zeurende buikpijn.. nog andere meiden die hier last van hebben? Neem aan dat dit erbiij hoort maar irritant is het wel, kan je er iets tegen doen?
Cantip zo wat een ngewikkeld verhaal met die namen, maar ik snap het wel haha! Grappig Daphne dat jij daar ook over droomt! Volgende week maandag is het al zo ver ben heel benieuwd! Niekske ik denk dat je er niet zo druk om moet maken. Ik vind het meer attent dat ze vragen hoe het was enz dan nooit ergens na vragen maar wel met zo'n pakje aankomen. Van mijn moeder heb ik net vorige week wat gekregen maar mijn vader vond dat onzin en mijn broertje en zusje hebben ook niks gegeven. Schoonpapa trouwens ook niet. Wel veel anderen, vriendin klanten enz. Sommige mensen zijn zo sommige niet. Ik kan me er soms ook over opwinden dat in de jaren dat ik al met me vriend ben ( bijna 6 jaar ) zijn vader ( + vriendin ) ook nooit een x iets doet of geeft. Het gaat echt niet perse om geld ma het gebaar. ( zoals mijn moeder die het laatste pak koekjes haalt bij de Aldi die maar 1 x in het jaar in het assortiment zit, en ze weet dat mijn vriend die heerlijk vind en het dan inpakt als kadootje haha ) Als we bv met zijn allen uit eten gaan dan moeten we met schoonfamilie altijd zelf betalen enz. Het gaat niet om het geld ofzo maar ik was gewoon gewend om bv af en toe een x wat van mijn ouders te krijgen of een x door ze te worden uitgenodigd om uit eten te gaan. Bij mijn schoonvader eten we elke vrijdag patat ook met mijn vriends zus en dat word ook gewoon om en om betaald. Mijn vriend die zegt ook hij is gewoon zo. Bevalling: ik ben er heel rustig onder heel relaxt. Al ben ik altijd wel een pieperd, iets doet me al snel zeer. Maar ik berust me erin dat het toch moet gebeuren zeg maar. En hechtingen hoeft niet altijd toch?
Hechtingen hoeft zeker niet altijd. Mijn dochter is alleen met vacuüm verlossing geboren, dan knippen ze standaard. Ik ben niet bang voor de bevalling en dat was ik de vorige keer ook niet. Ik hoop wel dat het nu sneller, makkelijker en met minder complicaties gaat.
Samantha: je mag al bijna, spannend! Catnip: een buikknuffelaar... Gihi Hier heeft mijn moeder onze meidennaam al opgegooid ... Die naam hadden we al bij de tweede en nu flapt ze em er zo uit. He, dus de achternaam van je skonmoeder is de voornaam voor een jongen? En achternaam vader2?... Hier hebben de jongens 2 doopnamen bij hun roepnaam en soms moet ik dan al denken; hoe was het ook alweer voluit allemaal Oh en ik ga voor een meid bij jou Niekske: hmm lastig... Ik snap dat je een kaartje oid had verwacht van je eigen Fam. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik er ook niet goed in ben En van de andere kant vind ik het nu ook wel jammer dat ik nu nog maar 2 kaartjes gekregen heb... Terwijl ik bij de eerste behoorlijk wat had. Marievs: oei oei je wordt al bestookt met enge bevallingsdingen Maar heel eerlijk, hechtingen zijn best pijnlijk ja Maarrr, bij mij was door omstandigheden de verdoving die ze ervoor hadden gezet al uitgewerkt en ik had er meer dan 10. Mijn eerste was gewoon een dramabevalling maar dat kwam omdat m'n zoon niet goed lag en de vk van het zkh het niet in de gaten heeft gehad. Achteraf had het een keizersnede geweest moeten zijn. Ze heeft daarvoor flink op dr flikker gehad en wij konden ook een klacht indienen. Hebben we niet gedaan trouwens. Mijn tweede een droombevalling, ging vlot en snel, gewoon zoals het hoort Daar schadevrij bij gebleven Maar ik krijg nu weer kriebels over hoe het zal gaan. Niemand kan zeggen hoe het gaat lopen maar ik kan je wel zeggen dat het iets ontzettend moois en bijzonders is All: ik heb poetskriebels ... Ik heb vanmorgen de héle onderverdieping gedaan inclusief de ramen gewassen. M'n moeder krijgt een hartverzakking als ze het hoort, dat heb ik namelijk nog nooit gedaan sinds we hier wonen ( 10 jaar inmiddels ) Ik wacht meestal net zo lang tot m'n moeder het doet
@Niekske, kan me voorstellen dat het niet leuk is als je familie geen kaartje of cadeautje hebben gegeven. Vooral als je van anderen wel wat krijgt. Maar gelukkig zijn ze wel enorm meelevend, dat is ook een vorm van attent zijn. Ik zou ze persoonlijk niet aanspreken erop hoor, als je dan daarna wel wat zou krijgen zou dat ook best gek voelen denk ik. Ik heb trouwens ook niets gehad van mijn ouders. Maargoed, dat had ik ook niet van ze verwacht. Gelukkig is mijn zusje wel superlief en attent, dat maakt veel goed @Catnip, whaha ik ben de draad al helemaal kwijt! Ingewikkeld hoor, die namen. Maar jullie komen er vast wel uit @Bevalling en hechten, nog niet teveel over de bevalling nadenken hoor, is nog zo'n eind weg!! Vooruit, mijn bevallingen in het kort: 2x thuis bevallen, 1e x ietsje uitgescheurd, 3 hechtingen nodig. Er werd een verdoving gezet en vervolgens heb ik absoluut niets gevoeld. Het scheelt misschien ook dat ik mijn zoontje gezellig tegen me aan had liggen. En tip: niet kijken richting de verloskundige die aan het hechten is, lekker op je kindje focussen. En de 2e keer ben ik er helemaal heel uitgekomen! Hechtingen zijn zeker niet altijd nodig, maar ik denk bij een 1e kindje wel iets vaker voorkomt. Ik ben niet bang voor de bevalling, ik vond het beide keren een prachtige ervaring en de pijn was, als je er in mee bleef gaan, precies te doen. Ik hoop heel erg dat ik ook deze keer thuis kan bevallen. @Catnip, nee buikpijn herken ik niet. Vervelend @Sterre, haha lekker bezig geweest met schoonmaken! En herkenbaar van het ramen wassen, ik doe het ook nooit totdat mijn vader het niet meer kan aanzien en onze ramen gaat wassen
Samantha: leuk!!! Gefeliciteerd, een mannengezin Liesken: oef fijn te lezen dat ik niet de enige ben die zo is qua ramen wassen Klinken fijn die bevallingen van jou! Ik wilde eigenlijk bij de tweede ook thuis blijven maar m'n vriend wilde perse nog naar het zkh. Dat gaat dit keer echt niet gebeuren als het weer zo vlot gaat. M'n vk ging dit jaar ook voor de thuisbevallingen zei ze Voelen jullie trouwens al wat meer? Een paar weken geleden meende ik echt wat plopjes te voelen maar echt meer is het niet geworden... Heel soms voel ik wat "golven" maar daar blijft het ook bij.
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 13 juli Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Amaroen - 24 jaar - 1e kindje - meisje 17 juli Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - verrassing Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 18 juli Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing 19 juli Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing 20 juli Lennox - ? - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 21 juli Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Jvs12 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Catnip - 27 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 24 juli Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen 25 juli Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - verrassing 26 juli Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Claudia88 - 25 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing 28 juli Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 31 juli Linda - 32 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 1 Jongen: 1 Verrassing: 4 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Januari Liesken 21 januari - verloskundige Chocochick 21 januari - gyn Annemarie 21 januari - verloskundige MadameV 27 januari - geslachtsbepaling Jvs 30 januari - echo Februari Marievs 3 februari - verloskundige Denise 5 februari - geslachtsbepaling Sterre 5 februari - verloskundige Samantha 6 februari - verloskundige Babyboom 6 februari - echo Lili 7 februari - verloskundige MadameV 10 februari - verloskundige Niekske 11 februari - echo verloskundige Liesken 20 februari - 20 weken echo --------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
Samatha, wat een leuk, een jongen, gefeliciteerd! Catnip, iemand die je buik zo uitgebreid knuffelt is wel heel raar. Krijg tot nu toe gelukkig alleen nog maar te horen dat ik aardig begin te groeien, hoop nog steeds dat dit een compliment is Wat lastig zeg zo met die namen. Hier gelukkig makkelijk, bij onze dochter hebben we bij de 2e naam vernoemd naar mijn oma, en voor deze nr 2 bij een meisje vernoemen naar mijn zusje en bij een jongen vernoemen naar mijn overleden schoonvader. Moet zeggen dat ik ook al heel dag last van mijn buik heb, net maar even naar het hartje geluisterd, doet het gelukkig super en ligt al vlak onder mijn navel Hechtingen kan ik niet over meepraten, heb uiteindelijk een spoedkeizersnede gehad. Ik luister niet echt naar andermans bevallingsverhalen, elke bevalling is uniek. Kan je alleen de tip geven om er lekker nuchter onder te blijven en je er niet te druk over te maken, het gaat zoals het gaat! Ik moet deze keer sowieso in het zkh bevallen, word met 36 weken overgedragen aan de gyn ivm de vorige ks. Nieske, ik snap dat je een soort van teleurgesteld bent, maar ik zou ook meer waarde hechten aan de interesse in hoe alles verloopt, kan je veel meer steun in vinden als het er op aankomt straks. Hier lezen we ook elke avond voor, zit momenteel in een 365 verhaaltjes boek, vond 1 jan wel een mooie tijd om te beginnen Ik ben ook pas bij de kapper geweest, heb heeeeel lang krullend haar en sinds een jaar of 2 een pony/lok die ik elke ochtend moet stylen, heb er eigenlijk spijt van dat ik hem deze keer weer heb laten knippen, laat het liever meegroeien. Hier de laatste tijd helemaal geen dromen meer, de eerste paar weken elke nacht maar nu dus helemaal niet meer, kan gelukkig ook weer gewoon uitslapen, was elke keer rond een uur of 4 wakker
Hoi meiden! Wat leuk, alle echo foto's die nu komen. Ik lees niet alles meer mee. En geslachts bepaling, spannend allemaal! En voor de mensen die het niet willen weten is het ook spannend! Ik mag vanavond voor de eerste echo! Ben toch wel nerveus!!! Veel succes vandaag!
@sterre, klopt,achternaam van schoonmamma is een naam voor jongen, op zijn Deens, de Nederlandse versie heeft een H extra maar vind het wel leuk de alternatieve spelling . Het is inderdaad erg ingewikkeld, het heeft echt een poos geduurd voor ik alle namen van mijn vriend kon onthouden en goed kon schrijven! @bevaling, ik heb gelukkig een hele nuchtere moeder die twee miskramen heeft gehad en qua bevalling zowel een drama bevalling heeft meegemaakt als een heerlijk vlotte thuisbevalling. Zo af en toe stelt ze me gerust dat er zijn zoveel vrouwen die je voor zijn gegaan lang niet zo sterk alsjij en die kunnen het ook! Verstand op nul en ervoor gaan, goed naar je lichaam luisteren etc Hier is het weer het tegenoverstelde, als ik over Nederlandse bevallingen praat is het raar, barbaars en onnodige risicos . Daar trek ik me niets vaan aan en ik luister dus in dit geval maar gewoon lekker naar mijn eigen moeder @poetskriebels, heb ik ook! Al druk met voorjaarsschoonmaak to-do-lijstjes aan de gang! De ramen doet mijn vriend altijd, die kan dat veel beter @buikpijn, kwam opeens op gister aan eind van de dag, half uurtje gelegen en het was weer weg. Misschien was ik gewoon moe ofzo.. de baby voel ik nog niet. Lees wel vaker dat bij de eerste dit iets langer duurt en bij meiden die al mamma zijn juist vroeger omdat je weet waar je op moet letten ofzo.. Normaal komt het bij week of 16 wel toch? @Samantha, gefeliciteerd!! Leuk hoor! Je hebt al een jongentje toch? Gezellig hoor twee kereltjes @desnise, fijn dat jullie er al uit zijn qua namen. Jammer van je haar, duurt het lang tot dat het weer beetje lengte is van de rest? @lezen, die 365 verhaaltjes zijn leuk. Had ik vroeger ook, elke dag een Olifantje en elke dag een Kabourter ofzo . Wil in de babykamer van die leuke plankjes maken bij het zithoekje. @dreamchild, success vanavond, hoop zo dat alles goed is!
Catnip: een buikfluisteraar hahaha dat is weer eens wat anders. Ze zijn daar zo te horen wat meer touchy-feely dan wij zijn? Wel leuk natuurlijk dat ze zo enthousiast zijn maar je moet er natuurlijk wel tegen kunnen. Wat een gedoe met zoveel namen. Echt bijzonder dat het daar werkt. Alhoewel ik het ook wel weer iet erg moois vind hebben. Zo worden kinderen maar iedereen vernoemt. Mijn man heeft mijn naam aangenomen en mijn dochter heeft dus ook mijn achternaam. Ik ben erg trots op mijn achternaam en ik heb altijd al gezegd dat mijn kinderen mijn naam zouden krijgen. Onzin dat ze de achternaam van de man zouden moeten krijgen. En ik bind het ook erg mooi, zo heb ik m'n dochter toch nog naar mijn vader vernoemd. Die is helaas 10 jaar geleden overleden en ik weet zeker dat hij super blij was geweest dat onze achternaam toch wordt voortgezet. Hoe snel je de baby voelt hangt ook af van de positie van de placenta. Ik voelde mijn dochter met 18 weken en mijn man kon haar voelen met 19 weken. Maar ik ken ook mensen die het pas met 24 weken voelden. Samatha: wat leuk een jongen, een zoon! Gefeliciteerd! Denise: goedetip mbt bevallingen. Ik denk zelf dat je state-of-mind heel veel scheelt. Ma de bevalling was ik echt euforisch en tijdens de bevalling ben ik ook steeds heel positief geweest. Heb het daarom helemaal niet als een lijdensweg ofzo gezien. Wat heerlijk dat je weer lekker kunt uitslapen... Of doorslapen!! Sterre: als je helemaal uitgewassen bent en nog wat energie over hebt mag je wel hiermaar toe komen ik heb hier nog helemaal geen last van. Ik heb zelf steeds sterker het gevoel dat ik de beeb 's avonds op de bank kan voelen. En ik merk 's ochtends ook wel eens dat ik de baarmoeder super goed kan voelen, net een grote tennisbal. Niekske: wat vervelend dat je meer van je moeder en zus had verwacht. Maar als ze elke keer bellen na een afspraak vind ik ze to h wel behoorlijk attend. Misschien alleen niet op de manier waarop jij had gehoopt? Ik heb ook van mijn moeder en zus al super veel voor de nieuwe baby gehad (rompertjes, pakjes, berenpakje, bijtringen, speelgoedjes) en van mijn schoonfamilie nog niets. Ach, zo zijn zij nou eenmaal. Zo ging het bij de eerste zwangerschap ook. Zij vragen er ook veel minder naar. Misschien was het een beetje een ver-van-hun-bed-show? Liesken: dapper dat je thuis wil bevallen. Ik durf dat niet, moet nu ivm placenta ook in het ziekenhuis bevallen.