16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaloe1973, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    @buikjes, mooie buikjes meiden, leuk dat ze allemaal zo anders zijn J Binnenkort zal ik ook een fototje plaatsen, heb echt al een buikje maar vanmorgen heb ik gewogen en zit nog steeds rond mijn normale gewicht.

@sterre, vervelend van de misselijkheid en vermoeidheid. Ik hoop dat het tijdenlijk is.. wat spannend jullie eigen zaak. Leuk hoor straks het kantoor inrichten enzo :)

@haar, hier ook alles met mijn haar gedaan. lang, kort, kleurtjes (rood, oranje, paars) recht omhoog in soort van kuif :D en ook permanent, voor hele grove slag, stond wel grappig maar inderdaad niet heel natuurlijk omdat ik normaal extreem stijl haar heb met totaal geen slag. Inmiddels wat rustiger en "serieuzer" qua kapsels :p

@danielle, welkom! Leuk dat je mee komt schrijven :)

@liesken, wat bijzonder wat je voelde als dat het kleintje al was dan gaat dat nog wat worden later in je zwangerschap :D

@weekend, zaterdag op zondag nacht terug gekomen . Gister weinig gedaan, tussen de dutjes door koffers uitgepakt en wasjes gedraaid. Onze kat was weekje in het pension geweest, voor het eerst omdat onze vaste oppas kon, maar ze was beetje van slag af hierdoor. ‘s nachts was ze elk uur wakker en paniekerig aan het meowen tot we haar naam zeiden en dan was ze weer stil. Misschien wilde ze ons alvast een voorproefje geven voor als de kleine er is ;)

@babykamer, gister te horen gekregen dat mijn ouders nog mijn box, babybedje en kinderstoel van mij en mijn broer hebben hebben. Het heeft wel likje verf nodig en op het kinderstoelzitje moet een nieuw gezellig stofje maar verder in goede staat. Vind het wel erg leuk om onze meubeltjes van vroeger te gebruiken en het scheelt een hoop geld! Daarnaast heeft mijn vader aangeboden om de comode te maken. Hij is timmerman en maakt prachtige meubels. Dit komt perfect uit want het kamertje is klein en zo kan ik zelf de maten bepalen zodat het mooi past :)

2. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Even @babyboom, ik zit nu ook bij maasstad, maar als zij vinden dat ik weer naar vk mag, ga ik denk ik weer terug waar ik zat met die mk. (vk ijsselmonde) met mijn dochter zat ik bij de vk in andere stad, ik weet dus verder hier in de buurt niet wat wel of niet goed is!

Ik hoorde dit weekend dat mijn vk van toen nu ook bevallen is. Ze was helemaal klaar met alles, voorbereid op een hoop roze. ;) alleen, het werd toch een jongen! En ze doet zelf ook altijd de echo's, ze heeft het altijd goed.... Alleen bij zichzelf dus niet!

Wat zie ik een paar mooie buiken voorbij komen zeg! Erg leuk!
    Ik heb sinds gister ook de positiekleding aan, want mijn eigen broeken gaan niet meer dicht! Ik schrok ervan, want met dochterlief had ik dit met 7 weken en dat vond ik al vroeg!

3. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    #1523 marievs, 27 jan 2014
    Laatst bewerkt: 27 jan 2014
    Hallo,

Het weekend zit erweer op. Jammer genoeg. Nu weer 4 dagen werken, waar er 1 dag alweer van op zit J. Volgende week weer controle en een echo. Ben erg benieuwd.
    Weekend was vol met verjaardagen L.

@bandenpijn: niet fijn he. Ik heb er ook regelmatig last van. Ik zie het maar als een goed teken (ben nog steeds erg onzeker soms en genieten kan ik ook nog niet erg jammer genoeg).

@buikjes: mooie buikjes allemaal. Leuk zeg om dit te zien. Kzie dat ze snel rekken bij jou Liesken ja. Haha. Ik had redelijke buikspieren door de oefeningen die ik deed en het hardlopen. Mn zijbuik spieren zie je nog wel een beetje. De rest is aardig weg haha. Vind het al heel wat, wat ik heb. Ondanks die buikspieren.
    Wat een slanke dames allemaal zeg. Ik moet er echt voor sporten.

@kapsels: Ik heb niet zoveel met mn haar. Heb het meestal los. Beetje bruin met blonde highlights. Heb het half lang ongeveer. Nu is het helemaal een drama. Kan er weinig mee en het is zo futloos als het maar zijn kan. Donderdag komt de kapper. Dus maar even flinke lagen erin laten knippen.

@lenzen: Dragen jullie lenzen? Ik dus wel, maar nu dus niet meer. Mn ogen kunnen ze niet meer verdragen (snik snik).

@danielle: Welkom.

@sterre: Bah zeg. Misselijk. Begin je weer overnieuw?

@voelen: Geen idee. Als ik op mn rug lig en mn hand op mn baarmoeder hou, dan voel ik het wel golven. Echt trapjes enzo nog niet. Maar ben pas 15 weken.

@misselijk: meer meiden die dus nog misselijk zijn L. Hier ook nog jammer genoeg. Ben trouwens ook verkouden :(. Mooi balen.

@dreamchild: Wauw nu al??? Das wel erg vroeg ja. Weten de mensen in je omgeving het al?

Ik ga nog even werken. Fijne avond.

4. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    oh, volgende keer doe ik ook wel een foto van mn buik met shirtje aan haha. Ik heb ze nu alleen zonder shirtje gemaakt. Sorry dames haha.

5. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hai meiden,

zo leuk om met jullie mee te lezen! En super mooie buiken! Bij mij is er inmiddels ook al een beetje wat te zien en ik vind het weer geweldig! Vandaag aangekomen in week 15. Ben benieuwd wie er al echt wat voelt. Soms denk ik wat te voelen, maar dat kunnen net zo goed mijn darmen zijn. Bij mijn vorige zwangerschap voede ik wat in de 17e week. Volgende week weer naar de vk.

Groetjes, Daan

6. Isabella82

23 okt 2013
    69
    0
    0
    Hi meiden,

Ik heb een tijdje niet geschreven, wel heel veel meegelezen :)

Buikjes: wat leuk al die buikjes die beginnen met groeien!!!

Dreamchild: fijn om te lezen dat het goed gaat met de zwangerschap.

Hier: buikje begint nu ook met groeien, verder voel ik me best goed. De ene dag super fit en de andere dag helemaal uitgeput.

Morgen controle bij de vl.

@Sterre, ik ben naar voren gezet 11 juli. Wil nog wel gezellig bij jullie blijven kletsen hoor :)

7. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    @marievs, het is wel snel ja. Ze zeggen dat het bij een tweede of derde sneller gaat, maar zo snel had ik niet gedacht!

Mijn man heeft het verteld aan mijn moeder afgelopen vrijdag. Ze vond het al vreemd dat ik geen koffie wilde, maar goed... Kan gebeuren. Daarna gebeurde er nog iets, schreeuwt ( :p) manlief: jeetjemina, je lijkt wel zwanger! En kijkt mijn moeder doordringend aan. Die kreeg een kop als een biet en kon het niet geloven!
    De dag erna dus bij mijn zus verteld, omdat ik geen andere broeken meer had dan mijn eigen, dus moest aan haar zwangerschapsbroeken vragen. Verder houden we het nog wel stil. Al kunnen we dat dus niet lang volhouden..... ;) als alles goed blijft gaan natuurlijk! Maar ik ga daar wel vanuit...

8. akaper

akaper Actief lid

5 aug 2013
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Wil me hier ook aanmelden, ben 24 juli uitgerekend. Zal niet veel gaan schrijven maar wel alles mee lezen.

Heb het volgende hoop dat er dames zijn die er ook ervaring mee hebben. Vorige week beetje bloedverlies gehad dikke stress gezien mijn verleden maar alles was goed!! Sinds vanmorgen (nog) alleen bruinverlies... wie herkent dit??

groetjes

9. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ akaper. Welkom. Ik heb geen idee geen ervaring mee.

@ Marievs maakt niet uit hoor. Zo in blote buik kun je het goed zien. Ik moet zelf nog een x een buikfoto plaatsen heb nog geen foto gemaakt. Dit doe ik ook met kleding maar meer omdat ik me er zelf prettiger bij voel.

Wat leuk catnip die spullen van je ouders! Geeft toch een soort extraatje he! En handig zo'n vader! Mijn vriend is ook timmerman en mijn vader schilder. Fijn voor het leuke behangetje of iets dat straks op de muren komt!

Leuk om al die buik foto's te zien. Ik zal er binnenkort ook een plaatsen. Maar heel stom zelf voel ik me juist alleen maar ongemakkelijker te voelen omdat ik eerder dik lijk als zwanger. Hoop dat ik ket 20 weken toch wel echt zwanger lijk. Al vragen wel veel mensen of ik ben afgevallen of want lijnen ben. Ben namelijk nog niks aangekomen ( weeg zelfs iets minder. ) en ik ben iets smaller geworden in mijn gezicht. Dus mensen zien toch wel wat haha! Nou ben ik ook nooit dun geweest dus ik vind het alleen maar mooi haha

Ga d'r gauw vandoor over 10 min geslachtsbepaling!

10. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alles gelezen, maar heb geen tijd om op alles te reageren.

Allereerst welkom Daniëlle en Akapar! Ik heb geen ervaring met bloedverlies, maar ik hoop dat het onschuldig is! Ik lees regelmatig dat bloedverlies vaak voorkomt, dus ik hoop dat je je niet al te veel zorgen maakt.

@lenzen: hier ook lenzen! Over het algemeen heb ik er geen last van, alleen heb ik snel last van droge ogen, maar dit was ook al voor de zwangerschap.

@buikjes: wat een mooie buikjes toch! Ik las dat er iemand schreef dat ze wat zwaarder was en je het daarom mss minder goed zag. Dat heb ik ook hoor. Waarom denk je dat ik niet mn hele lichaam op de foto heb gezet, alleen maar de helft (de achterkant zie je bijna niet) :)

@dreamchild: dat is idd vroeg voor positiekleding! Maar het zit vast heerlijk!

@nipt: zo, net thuis van de nipt. We zijn naar Leuven (2 uur rijden) gegaan op aanraden van een ander forum lid. Volgens mij waren alle wegen rond het ziekenhuis opgebroken, en hebben we er 20 minuten over gedaan om het zh te vinden... Het was dus erf gezellig in de auto! ;) Na inschrijving een kort gesprek met de assistent, vervolgens kwam de arts nog 2 minuten met ons praten (waarom... Geen idee!), even bloedprikken en klaar... We zijn nog wel even lekker wezen eten in het centrum. Maar ik ben best moe nu! Over een week of drie krijg ik de uitslag...

Dat was het voor nu! Groetjes!

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Marygirl: hoe was het bij de vk?
    Wat rot dat je nu al pijn begint te krijgen :( Ik heb dat met m'n ischias... Vandaag veel gedaan en nu gelijk weer last. Tot nu toe is het na een goed nachtje rust wel over en hopelijk blijft het ook zo. Bij de jongens kon ik soms gewoon niet meer lopen :(

Jvs: hopelijk blijft het maagzuur je nu inderdaad ook bespaard! :)

Catnip: hier ook nog hetzelfde gewicht... Oke plus 1 kilootje dan :p
    Hopelijk is de kat er vannacht wat geruster op.
    Wat gaaf van de meubeltjes! En super handig zo'n vader :)

Dreamchild: jeetje wat een grap van je vk :$
    Positief blijven, dit is vast een plakkerd!

Marievs: ik lijk misschien slank op foto's maar ik ben echt niet licht hoor :p
    Wat vervelend dat je ook nog misselijk bent :( Bij mij viel het mee vandaag, yay :)

Danielle: de eerste voelde ik echt bij 16 weken (placenta voor) de tweede al met 12 weken (placenta achter) maar nu voel ik nog amper wat. Een beetje zo'n vlindergevoel zeg maar :) Ik zei al, volgens mij wordt dit een dikke luie baby :p

Isabella: ik pas je datum aan en je blijft gewoon lekker hier mee kletsen hoor :)

Akaper: welkom :)
    Ik heb wel van week 7 tot week 9 wat rood bloed- en bruinverlies gehad. Bij mij was het echt omdat ik moeilijk naar de wc kon :)

MadameV: oeh geslachtbepaling! Spannend! En en en? :D

Niekske: spannend en duimen op een goede uitslag over een paar weekjes!

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

11 juli
    Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    13 juli
    Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    16 juli
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Amaroen - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    17 juli
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - verrassing
    Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    18 juli
    Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing
    19 juli
    Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing
    20 juli
    Lennox - ? - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    21 juli
    Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Danielle - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22 juli
    Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Jvs12 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Catnip - 27 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    23 juli
    DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    24 juli
    Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje -jongen
    Akaper - ? - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    25 juli
    Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - verrassing
    26 juli
    Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Claudia88 - 25 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    27 juli
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    28 juli
    Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing
    29 juli
    Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    31 juli
    Linda - 32 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    1 Augustus
    Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing

---------------------------------------------------------------------------------------------

Meisje: 1 Jongen: 1 Verrassing: 4

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

Januari
    Jvs 30 januari - echo

Februari
    Marievs 3 februari - verloskundige
    Annemarie 4 februari - verloskundige
    Denise 5 februari - geslachtsbepaling
    Sterre 5 februari - verloskundige
    Samantha 6 februari - verloskundige
    Babyboom 6 februari - echo
    Lili 7 februari - verloskundige
    MadameV 10 februari - verloskundige
    Niekske 11 februari - echo verloskundige
    Liesken 20 februari - 20 weken echo
    Chocochick 27 februari - 20 weken echo

Maart
    Liesken 4 maart - verloskundige

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

13. akaper

akaper Actief lid

5 aug 2013
    105
    0
    0
    NULL
    NULL

Denk ook dat dit onschuldig is hoor!! Tot nu toe alleen bruin verlies.. krijg van de week een angel sound kunnen we wat vaker de kleine beluisteren!!

14. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Akaper welkom kan het zijn dat je placenta voor de uitgang lag? Mijn vk zei dat hij bij mij ervoor ligt en dat bij het verschuiven ervan bloedverlies kan optreden ik heb het nog niet gehad maar mssn is hij ook nog niet verschoven.

Marievs ik heb ook lenzen en alleen dat ze wat sneller droog zijn voor de rest geen last waar heb jij last van?

Hier nu lekker vrij tot zaterdag ga heerlijk in huis rommelen en bij me buuf helpen want zij is met keizersnee bevallen 3 weken terug en kleine slaapt slecht.

15. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben totaal niet slank, heb denk ik wel 15 kilo overgewicht, maar tot nu toe ook nog nauwelijks aangekomen.

Ik hoop ook dat maagzuur me bespaart blijft.

MadameV; en??

16. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Het is een meisje :) erg leuk om het nu te weten!

Sterre hier ook een foto. Wil je nog eens kijken na de schedel? Bij de foto's van 4 weken geleden kon je het niet goed zien en gokte je op een jongen, wat zou je nu denken aan de hand van de schedel?

Gewicht: ik was vorige week dinsdag 2.5 kilo lichter dan toen ik 4 weken zwanger was. Komt denk ik gewoon doordat ik minder snoep en minder trek heb. Achja heb genoeg te geven dus wat dat betreft maak ik me er ook niet druk om en vind ik het zelf alleen maar fijn. Heb nou al 5 mensen gehad die vroegen of ik bezig ben met afvallen. Maar dat komt omdat ik wat smaller ben geworden in mijn gezicht. Maar mijn buik begint nou wel te groeien! Gister ook een klant ben je aan het lijnen? Ik zei nee het gaat van mijn gezicht af en komt op mijn buik terecht haha!

17. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    @dreamchild, wow wat gaaf dat het nu toch echt weer raak is! Hoop zodat het goed blijft gaan. Fijn dat je het al aan een aantal mensen in je omgeving hebt verteld.. blijf je wel gezellig meeschrijven in ons groepje?? :) Wat bijzonder dat je VK het altijd goed heeft behalve bij haarzelf. Balen als je dan echt alles roze hebt. Hier is het plan om het neutraal te houden wat voor zowel jongen als meisje kan. Beetje deze stijl/kleuren http://thenurserybook.com/wp-content/uploads/2012/06/Mint-Nursery-3-600x413.jpg voor de dames die sowieso wat inspiratie kunnen gebruiken voor het babykamertje, dit is een leuke website waar je kan filteren op stijl en kleur. http://thenurserybook.com/

@lenzen, ik heb jaren lenzen gehad maar sinds paar jaar weer een bril. Het maakt me wat ouder en dat vindi k wel prettig, zo wordt ik hopelijk nog een beetje serieus genomen in mijn baan :D Ben relatief jong en ook nog eens in een echte mannenwereld. Vroeger altijd een bril gehad, mijn moeder zag met 8 maanden al dat er iets met mijn ogen was. Na lang aandringen (de arts zag het probleem niet) ogen opgemeten en inderdaad een flnke afwijking. Ik had dus voor mijn 1ste verjaardag een brilletje wat de afplakplijsters haalde ik van mijn oog probeerde ik op te eten.:D Brilletje was echt geen gezicht maar heel blij met mijn alerte mamma want als er niet zo vroeg was ingegrepen had ik waarschijnlijk nu bijna niet kunnen zien.

@akaper, welkom!!Leuk dat je meeleest. Heb er geen ervaring mee maar als je twijfelt de VK bellen toch? Weet niet hoe die van jou is maar bij mij zeggen ze altijd bellen en als je niet weet of het goed zit kan je altijd tussendoor een afspraak, ze hebben maar 5 minuten nodig om naar het hartje te luisteren, kleine moeite en dan ben jij weer gerust :) Misschien kan je zelf zo'n doppler aanschaffen?

@nienske, Hoop dat je goed nieuws hebt over 3 weken :)

@gewicht, wat ik zo zie hebben jullie allemaal toch een gezond gewicht? Worden jullie trouwens gewogen bij de VK? Ik helemaal niet? Nu hou ik het zelf goed bij maar dacht dat dit ook door VK in de gaten gehouden werd.

@madameV, geleficiteerd! Wat leuk een meisje!

@ego, vanmorgen bij VK geweest. Vriend wil niets missen dus was er deze keer ook weer gezellig bij. Meevoelen bij checken van hoogte baarmoeder enzo. :p Alles voelde helemaal ok, hartslag was goed en bloeddruk 120/70, dat viel me mee gezien mijn dropverslaving!;) 20 weken echo heb ik op 4 maart. Ik ben dan precies 20.0 weken die dag, is dat niet wat laat? Zie dat aantal meiden die nog in week 14 zitten nu het al eind februari hebben.

18. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hier pas 20 weken echo op 10 maart, dan ben precies 21 weken.

19. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    @lenzen: Ik krijg binnen een half uur vreselijke hoofdpijn en mn ogen branden dan enorm. Dan verlang ik echt weer naar mn bril. Ik heb ze nu dus ook niet meer in. Ik heb pas sinds een half jaar lenzen, maar het is altijd goed gegaan.

Oh wat leuk madamev. Ik hoop ook dat mijn ukkie een meisje is, maar als het een jongen is, ben ik net zo blij. Heb je een foto waarop we het kunnen zien?

@gewicht: ja, dat zag ik ook ja. Een gezond gewicht. Nee, ik wordt ook neit gewogen en thuis ook nog niet gewogen. Heb er ook geen behoefte aan.

@BV: Even nog een vraagje hierover. Heb aangegeven dat ik BV wil gaan geven, maar dat is op verzoek. Dat zie ik neit zo heel erg zitten. Straks komt die kleine elk uur. Wat doen jullie dan? En je mag geen fopspeen gebruiken (aldus mijn kraamburo). Maar ik schaf die wel gewoon aan hoor. Vooral als hij/zij wat zwaarder is. Als het een kleintje is, dan snap ik dat ik vaker moet voeden Stel dat uk 8 pond is? Dan hoef je toch niet elk uur te gaan zitten? Komen ze snachts ook vaak met BV? Ik zit erover te denken om een combi te doen en dan de laatste voeding (voor de nacht) als flesvoeding. Weet natuurlijk niet of dit allemaal mag, maar vroeger keken ze ook niet zo nauw.
    Begin nu erg te twijfelen of ik wel zeker BV wil geven. Wil het wel gaan proberen, maar zodra ik weer ga werken dan kap ik ermee (bouw ik het af natuurlijk haha).
    Wat een onzekerheid allemaal zeg. haha.
    Als je flesvoeding geeft, krijg je dan ook iets waarop staat hoeveel je mag geven? Een soort lijstje ofzo?

@20weken echo: Geen idee wanneer ik hem heb. Ik krijg volgende week maandag de verwijsbrief mee. Maar misschien dat ik toch alvast even ga bellen.

20. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    toch maar alvast gebeld. Tzat ook al aardig vol (wilde s`avonds) Ik heb de 20w echo op 24-2-2014. Dan ben ik 19 weken.

Deel Deze Pagina