☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 11 juli Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 13 juli Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje Amaroen - 24 jaar - 1e kindje - meisje 17 juli Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - verrassing Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 18 juli Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing 19 juli Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing 20 juli Lennox - ? - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 21 juli Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Danielle - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Jvs12 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Catnip - 27 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 24 juli Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje -jongen Akaper - ? - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 25 juli Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - verrassing 26 juli Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Claudia88 - 25 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing 28 juli Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 31 juli Linda - 32 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 september Dreamchild ? - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 2 Jongen: 1 Verrassing: 4 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Januari Jvs 30 januari - echo Februari Marievs 3 februari - verloskundige Annemarie 4 februari - verloskundige Denise 5 februari - geslachtsbepaling Sterre 5 februari - verloskundige Samantha 6 februari - verloskundige Babyboom 6 februari - echo Lili 7 februari - verloskundige MadameV 10 februari - verloskundige Niekske 11 februari - echo verloskundige Liesken 20 februari - 20 weken echo Marievs 24 februari - 20 weken echo Marygirl 26 februari - verloskundige Chocochick 27 februari - 20 weken echo Maart Liesken 4 maart - verloskundige Catnip 4 maart - 20 weken echo Marygirl 5 maart - 20 weken echo --------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
Oh oké. Ik dacht al heb ik wat gemist? Ja heel bijzonder om het te weten. Je gaat er helemaal van dagdromen haha maar Ook die droom. Heb heel vaak ook als ik over een klant droom bv dan belt diegene de volgende dag voor een afspraak bv. Wel grappig!
Dat herken ik madameV! Dat had ik idd ook heel vaak, toen ik nog in de kapsalon werkte. Dan zei ik in de ochtend dat ik een bepaalde klant al een tijd had gemist en prompt komt ze die dag binnen wandelen. Nu las ik ook iets over bv. Bij mijn dochter heb ik bewust gekozen om het niet te proberen. Ik heb een borstverkleining gehad en met die operatie zeiden ze al dat de kans klein was dat ik ooit bv zou kunnen geven. Ik wilde het dus niet proberen om teleurstelling te voorkomen en dat mijn kind niet genoeg binnen zou krijgen. Ik heb er toen niet over nagedacht. Ik was 18 en dacht, voorlopig hoef ik niet aan kinderen te denken.
goedemorgen dames... We zitten al weer midden in de werkweek. Maar ik verlang zo naar het weekend! Ik merk echt wel dat het iedere week zwaarder wordt. Ik had nog een vraagje voor de dames die al reeds bv hebben gegeven. Misschien wel een te persoonlijk vraagje maar jullie zien wel of jullie wensen te reageren. Hoe waren jullie (.)(.) erna? Veel kleiner? Hebben jullie dan een cupmaat verloren? Of zijn die hetzelfde gebleven?
@Dreamchild: Gefeliciteerd!!! @Daphne: Voor de twee zwangerschappen had ik cupmaat 75B. Tijdens de zwangerschap groeiden ze naar een C en in de kraamweek naar een D Na de eerste zwangerschap gaf ik borstvoeding tot de tweede zwangerschap en na de tweede zwangerschap twee jaar borstvoeding gegeven. Ongeveer vier maanden voor ik zwanger werd van dit wonder ben ik gestopt met de borstvoeding en was ik ook weer op mijn gewicht van voor de eerste zwangerschap, mijn borsten waren toen cupmaat 75C! Bij mij zijn ze dus groter gebleven, maar het is vast bij iedereen anders. Ze zijn trouwens wel wat slapper dan voorheen, maar het schijnt dat ze door de zwangerschap al zo uitrekken, dat je dat niet kunt voorkomen. Ik ben nog steeds blij met ze
Dreamchikd, veel leuker als je gewoon hier blijft! Gezellig toch Sterre, dat verklaart wat over de lijst en Pharilla! Hier zijn mijn borsten zijn helemaal hetzelfde na een jaar bv gegeven te hebben, nu zit al weer een cup bij. Ik kees hier wel regelmatig dat met borstverkleining ook bv gegeven wordt, ga je het nu wel proberen Dreamchild. Hier helemaal geen dromen meer, ook niet over het geslacht Ach nog een weekje en dan heb ik de geslachtsbepaling. Ben vandaag gelukkig vrij, dat breekt zo lekker de week, alleen morgen nog en dan weer weekend.
@madaveV, goed idee van de neutrale kamer opleuken met accessoires zodat het voor een eventueel tweede ook past. Tegen die tijd hoop ik dat wij niet meer in dit huis wonen, we zouden er ook eigenlijk geen ruimte voor hebben Vandaag babybadje ophalen verder eigenlijk nog niets gekocht. Vooral veel online naar ideetjes gezocht, dit is mijn pinterest met dingetjes die ik leuk vond. http://www.pinterest.com/catnip86/ het idee van het thema is vliegen/wolken/reizen/andere landen of iets dergelijks ben er nog niet helemaal uit maar het leek me leuk om te verwerken omat het een belangrijk onderwerp voor ons door met het combineren van 2 families in twee landen, het constant heen en weer reizen etc.. @bril, zal eens kijken of ik een fototje kan vinden van mij als baby in de weig met bril, for your amusement @marygirl, fijn alles goed was bij de verlosundige! @dreamchild, fijn dat je gelijk terecht kon in het ziekenhuis en dat je gelijk gerust gesteld was en nu ook weet dat het goed zit! @wegen, ik weeg zelfnetjes elke week dus op zich niet erg als VK het niet doet. Heb zon fancy Withings weegschaal die op de wifi staat aangesloten en gegevens direct aan mijn telfooon doorgeeft. Met mooi grafiekje en alles erbij. Er is ook een versie voor babys/kinderen, overweeg om deze ook aan te schaffen. De app die het gwicht van het kindje bijhoud kan je ook gebruiken voor voedingsdagboek etc. Beetje gadget freaks zijn we wel hier thuis lol! Derp! Ok.. ja dat klinkt logischer Ik las het als op aandringen van VK, vriendlief, moeder oid.. Zoals je ziet moet ik me er dus nog wel even in verdiepen Bedankt voor de opheldering en de tips chochochick @chocochick & sterre, wat leuk dat jullie de kleine al voelen!
Dreamchild: ja op zo'n leeftijd denk je er niet over na he Ik riep altijd dat ik nooooit kinderen wilde (was er bijna allergisch voor) en ik ging al hélemaal geen bv geven .. En moet je me nu zien, zwanger van de derde en het liefst aan de tiet Daphne: ik ben er niet op voor of achteruit gegaan maar ik heb al een D dus meer hoeft voor mij sowieso niet. Misschien had het zelfs wel wat minder mogen worden. Tijdens zwangerschap en bv-periode zijn ze wel wat gegroeid trouwens maar daarna weer snel oude formaat. Ze zijn hier ook wel wat slapper maar dat krijg je toch wel door van alles, ook door leeftijd. Marygirl: haha ik zeg ook altijd dat ik wel tevreden ben over "m'n meisjes".. Denise: ik droom nog wel veel maar in de verste verte niet over een geslacht of überhaupt baby's Leuk buikje! Catnip: wat een leuke ideetjes allemaal! wat een gave weegschaal Mijn vriend is daar allemaal niet zo van maar nu met eigen zaak ed, moet hij wel bepaalde dingen. Zo heeft hij sinds een paar weken Twitter....Nou er gaat een wereld voor hem open hahaha Ik moest wel lachen om voeden op verzoek van je vriend, moeder oid Sorry All: heb net onze vaste lasten even goed op een rijtje gezet omdat we nu natuurlijk goed moeten opletten. Jeetje, eigenlijk valt het zo erg mee dat ik me afvraag waar de rest van het geld al die tijd naartoe is gegaan
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 11 juli Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 13 juli Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje Amaroen - 24 jaar - 1e kindje - meisje 17 juli Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - verrassing Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 18 juli Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing 19 juli Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing 20 juli Lennox - ? - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 21 juli Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Danielle - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Jvs12 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Catnip - 27 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 24 juli Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje -jongen Akaper - ? - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 25 juli Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - verrassing 26 juli Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Claudia88 - 25 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing 28 juli Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 31 juli Linda - 32 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 september Dreamchild 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 2 Jongen: 1 Verrassing: 4 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Januari Jvs 30 januari - echo Februari Marievs 3 februari - verloskundige Annemarie 4 februari - verloskundige Denise 5 februari - geslachtsbepaling Sterre 5 februari - verloskundige Samantha 6 februari - verloskundige Babyboom 6 februari - echo Lili 7 februari - verloskundige MadameV 10 februari - verloskundige Niekske 11 februari - echo verloskundige Dreamchild 13 februari - echo Liesken 20 februari - 20 weken echo Marievs 24 februari - 20 weken echo Marygirl 26 februari - verloskundige Chocochick 27 februari - 20 weken echo Maart Liesken 4 maart - verloskundige Catnip 4 maart - 20 weken echo Marygirl 5 maart - 20 weken echo Niekske 11 maart - 20 weken echo --------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
Ik ben net gebeld door de vk. Ik krijg ineens dubbele echo's omdat ze het niet van het ziekenhuis krijgen. Ze willen het zelf ook allemaal hebben, voor als ik na 13 februari weer terug ga bij hun. Als alles goed is tenminste, anders blijf ik in het ziekenhuis. Wat leuk al die ideetjes voor de kinderkamer! Hier zal een van onze kids de kamer moeten delen, we hebben geen slaapkamer meer over. Maar de eerste tijd zal beebje toch bij ons liggen. We twijfelen over verhuizen, maar ik zie dat eigenlijk niet zitten nog.
Sterre ik ken dat bij mij gaat hey ook niet op aan vaste lasten haha wel komisch voor je vriend van Twitter hihi dagen bij mijn vorige ben ik achteruit gegaan en daar baalde ik van want ik had al niet veel. Maar mijn platte buik werd wat groter en hepie en hepie zoals ze hier genoemd worden werden ook groter. Begon mijn zwangerschap met b 80 en zit nu op e75 is heel hard gegaan bij mij heel raar want bij de vorige was het een maatje maar hihi Denise mooi buikje ook al dreamchild toch fijn dat je de echo's blijft krijgen
@BV: Ik denk dat ik het maar gewoon over me heen laat komen. Ik heb wel afgesproken dat als het niet lukt als de kraamverzorgster weg gaat, ik niet verder ga en overstap op flesvoeding. Ik ga ook zeker dat boek lezen. Heb vandaag ook al een boek gereserveerd over regelmaat en inbakenen van ria blom. Ben benieuwd. @catnip: haha wat een eigenwijsje. Gewoon iedere keer met de beentjes over elkaar gaan liggen. @dreamchild. Wat fijn dat alles goed is. Zag je ook al een hartje? En zeker mee blijven kletsen. We willen allemaal weten hoe het met je gaat. @chocochich: Oh wat leuk. En nu al? Ik voel nog helemaal niets van binnen. Alleen als ik met mn hand op mn buik lig. Dan voel ik het golven. Kan je dan al wel wat voelen? Het is mn eerste, dus ik denk dat dit nog wel even duurt. @dromen: hier wel dromen, die ik niet onthoud. Vannacht wel een rare droom gehad over de kleine dat het niet goed was. Maar hoe of wat weer ik al niet meer. Werd er iig wel bang wakker van. @(.)(.): ze groeien nu bij mij als kool. Niet normaal zeg. Ik had een a. Nu een c en die zijn eigenlijk al te klein. @weekend: Hier alleen morgen nog werken. En dan lekker weekend. Vrijdagavond krijgen wij visite, zaterdag gaan we op visite en zondagmiddag heb ik zondagsschool. Lekker druk dus weer L. @catnip: Wat leuk zeg. Ziet er goed uit. @sterre: Haha, ja soms vraag je je echt weleens af: waar blijft het geld. Hebben wij ook. Het meeste verdwijnt gelukkig op de spaarrekening, maar op sommige dingen zou ik ook best kunnen bezuinigen. Heb geen abo`s op kranten e/o tijdschriften dus dat scheelt. Alleen mn biebabo. Maar ik ga wel zwangerfitten wat 35 p.m. kost en ga me elke maand laten masseren wat 45 per keer kost L. Maar goed. We hebben het goed en ik wil er alles aan doen om me te ontspannen. Ben nogal een stresskip namelijk haha. En de masseur zei dat je het niet 1 keer moet doen, want dat werkt niet. Dus waarom niet elke maand dan he haha. En het is toch maar 5x. Dat scheelt. Misschien 6, maar denk dat 5x genoeg is. Heb wel mn loon laten uitrekenen. Dat viel me nog alles mee wat ik achteruit ga. Weer een meevaller nog. Nu mn man nog. Ben benieuwd wat hij achteruit gaat. @ouderschapsverlof: Iemand ervaring met betaald ouderschapsverlof? @misselijkheid: Weet je wat ik nu hoorde? Dat misselijkheid een bijverschijnsel is van visolie. Die zitten dus in die mama capsules die ik heb. Nou, daar ga ik dus mooi mee stoppen en weer die andere slikken. Ben benieuwd of het dan over gaat.
Ik heb ook een gevoelige maag en moet echt goed opletten wanneer ik de capsules neem, voor mij werkt het het beste tijdens een grote maaltijd want anders komt het inderdaad snel weer naar boven en dat is niet prettig, kan je inderdaad misselijk van worden. Ik neem het voor lief maar als je er echt last van hebt en je er mee wilt stoppen zou ik wel opetten dat je minimaal 2x vis eet per week want omega3 is heel belangrijk voor de ontwikkeling van de hersenen van je kindje
@marie, daar is het nu echt nog te vroeg voor. Er is alleen een ringetje te zien en een heel klein stompje. Maar als je dat goed bekijkt, zie je dat dat stompje alleen nog maar twee streepjes zijn. Nog even afwachten dus voor een hartje! @visolie, ik neem dat dus niet en heb alleen foliumzuur. Bij mijn dochter ook zo gedaan en ook eet ik geen vis zelf. Daar gruwel ik echt van, ook van die capsules. Ik heb het wel geprobeerd, maar ik word er zo misselijk van, dus dat komt mijn buik niet meer in! Ik probeer het wel op te vangen met producten waar omega in zit.
@ voelen: ik voel echt heel duidelijk plopjes. Of schopjes dus. Niet aan de buitenkant maar aan de binnenkant. De beeb schoot nu nog niet regelmatig genoeg. Alhoewel ik het vanmiddag de hele middag eb gevoeld! Bij m'n eerste voelde ik dit met 18 weken. @ borsten: Voor de zwangerschap had ik 70D en erna 75E. Ik ben na de bevorstvoeding (21 maanden) wel met wat minder geëindigd denk ik, 70 C ofzo? Maar dit komt denk ik meer door dat ik ook 5 kg minder woog dan voor m'n zwangerschap. Voor ik zwanger wilde worden ben ik bewust weer 5 kg aangekomen omdat m'n gewicht toen weer wat gezonder was.
@Visolie: Goed om te weten, alhoewel ik denk dat het bij mij niet de oorzaak van de misselijkheid is. De visolie zit namelijk ook in de 'jonge moeder' tabletten van etos, die heb ik in de jaren tussen deze zwangerschappen geslikt en nooit misselijk van geweest. De misselijkheid wordt nu elke dag minder, heb zelfs weer zelf kunnen koken vandaag @Betaald ouderschapsverlof: Marievs, daar heb ik ervaring mee. Onze werkgever heeft een regeling dat je 6 maanden gedurende de helft van je werktijd ouderschapsverlof kunt opnemen en over die helft verlof dan 75% betaald wordt. Je kunt het bij ons ook uitrekken tot 12 maanden een kwart van de werktijd of 3 maanden volledige werktijd. Ik heb zelf al afgesproken dat ik dit keer 3 maanden volledig verlof achter het zwangerschaps- en bevallingsverlof aanplak. Gedurende die 3 maanden krijg ik dan 75% van mijn loon en ben in totaal 7 maanden afwezig Mocht je nog meer vragen hebben zeg het maar hoor