Sterre ja erg he schrok erzelf ook van haha Liesken geniet van je vrije weekje Catnip ik zou voor je ouders gaan neste optie voor jullie 2 en dan 3 Madamev leuk behang alleen is geel niet mijn ding Lennox gefeliciteerd dat het een jongen wordt hebben jullie al een naam? Vis ik eet bijna geen vis dus slik die pillen Koffie drink ik niet vind ik echt niet lekker hihi Hier morgen nog vrij en dan op de bank me serie die ik gedownload heb kijken, scandal, is nu op net5 op maandags , aar in Amerika zijn ze veel verder dus morgen lekker kijken en dan weekend en maandag weer werken
Ziet er leuk uit die kleding Daphne, heb er verder geen ervaring mee. Wat leuk hoe jullie reageren op mijn behangetje. Vl vind het gelukkig ook leuk alleen wil ie het wel nog even in het echt zien gaf ie aan. Het is absolute een groot kamertje maar wel met 2 ramen, dus veel licht. En de meubeltjes zijn ook wit dus het is dan alleen dat wandje dat druk is. Ga nog even op de 9 maanden beurs kijken of ik nog andere leuke ideeën zie en anders dan hakken we binnenkort een x de knoop door. Het is inderdaad van pip liesken. Marievs ik lust geen koffie dus dat heb ik nooit gehad Leuk he lennox om het te weten. Vind ik zelf ook! Al was ik vandaag de ouders van nu aan het lezen zag ik de naam Olivier ik dacht hey wat leuk! Moet ik mijn vriend vertellen. En echt een uur later dacht ik pas oh nee wat dom ik krijg een meisje haha
Catnip: gave weekschaal! Wel lekker om die eentje zelf te hebben denk ik. Wat kost ie eigenlijk, dat kon ik er zelf niet op snel op vinden. Ik zou nooit voor optie 3 gaan: het is zo fijn om ook even alleen te kunnen zijn in de kraamperiode. En in je eigen huis. Daarnaast vind ik niet dat je van je ouders kan verlangen dat ze een pasgeboren baby in hun huis opnemen. Ik zou me erg ongemakkelijk voelen als mijn kindje mijn ouders ook wakker zou houden 's nachts. Een hotel is inderdaad erg duur, misschien dat je ouders hun wel willen "opnemen" in huis. Spreekt je schoonvader wel Engels? Marievs: ik heb wel eens hoofdpijn maar heel zelfden. Nu al wel twee keer PCM gepakt bij erge buik krampen. De stress van pijn is ook niet goed voor de baby en PCM wordt ook in ziekenhuizen gewoon voorgeschreven als je zwanger bent. Durf je geen vis te eten ivm de zwangerschap? Ik drink sinds ik zwanger ben geen koffie meer. MadameV: wat een gaaf behang! Helemaal mooi! Liesken: succes deze week alleen! Lijkt me super zwaar, joh. Lennox: wat leuk een jongen! Daphne: geen ervaring mee maar het ziet er mooi uit! Lili: lekker dat je morgen vrij bent! Hier gaat het goed. Heb het super druk met werk en heb 's avonds al best vaak last van mijn buik. Da's wel jammer. Gelukkig ben ik goed ik het liggen op de bank, dat doe ik dus elke avond
MadameV, leuk behangetje! Marievs, ik ben een koffieleut. Bij dochter gewoon kunnen drinken... Maar nu! Ik word er zo misselijk van! Soms maak ik wel een latte, als ik echt niet wakker kan worden. Lennox, gefeliciteerd! Een jongen! Wat leuk! Als ik vergeten ben om op te reageren, sorry! Ben best wel druk bezig momenteel en manlief is aan het werk nog. Moest even uitrusten. Straks weer verder!
Catnip: ik zou wel voor de huizenwissel gaan. Zo lijkt iedereen tevreden! Je schoonouders en jullie slapen allemaal goed, jij hebt het lekker comfortabel, en ze wonen dichtbij. Super toch? MVM: ik heb vandaag mn laatste dag. Die kannen ruik ik echt helemaal niet. Ik heb er een op het toilet staan, maar ik ruik niets. Mn man ook niet. Enneh... S nachts smokkel ik wel eens hoor. Tegenwoordig moet ik standaard 2x s nachts naar de wc, en als ik met mn slaaphoofd naar beneden loop (geen toilet boven, en we slapen op zolder), wil ik zo snel mogelijk weer mn warme bed in. Hoofdpijn: ik heb hier sinds een week of 2/3 veel last van. Niet erg hevig, maar wel irritant. Ik weet wss wel de oorzaak... Ik drink te weinig. Ik ben er nu beter op aan het letten, en het gaat sinds een paar dagen wel beter. Ik slik liever geen paracetamol, ook al mag het geloof ik wel. Keuzes: hebben jullie ook dat je het nu moeilijk vindt om keuzes te maken? Ik word er helemaal gek van. Net nog, ik moet een lelijke eend regelen voor mijn ouders als verrassing. Nu heb ik een aantal verhuurbedrijven gevonden, allemaal even duur. Maar welke kies ik nu? Heb maar een mail naar mn zus gestuurd... Ook zoiets, bijna iedere zondag gaat we een stuk lopen in het bos. Nu hebben we een aantal 'bossen' waar we naar toe kunnen. We wisselen deze meestal een beetje af, zodat we niet iedere week hetzelfde stuk lopen. Ik laat de keuze maar aan mn man over, want ik weet het echt niet... Verder is er erg veel gereageerd zie ik! Sorry dat ik niet op alles heb gereageerd... Verder geen bijzonderheden... De bovenverdieping ligt nu helemaal overhoop... Manlief heeft vandaag de kledingkast weggehaald. Ik zou eigenlijk morgen alle kleding uit de kast halen, zodat hij zaterdag de kast kon afbreken. Maar omdat hij vandaag niks te doen had heeft hij dit al gedaan. Op zich wel fijn, maar nu ligt mijn schema overhoop (heb ik nu ook vele meer moeite mee). Hij heeft alles netjes in dozen gestopt, niks mis mee dus. Maar heb even totaal geen overzicht... Hormonen?
Zit op mijn telefoon dus reageer even op het grootste dilemma Ik zou gaan voor optie 2, jullie ouders redden zich echt wel. Weet nog heel goed van mezelf dat ik lekker in mijn eigen omgeving met mijn gezin mijn draai moest vinden, het is een hele omslag!
@liesken, success volgende week! Heb je nog wat gezellige dingen in de planning met de kleintjes? Wat gaaf zeg dat je de baby al zo duidelijk voelt! Werkse nog even dit laatste dagje! @Lennox, gefeliciiteerd!!! Wat leuk dat je het ook al weet @schoonouders, bedankt voor het advies allemaal, grappig dat dat de meeste toch allemaal op een lijn zitten. Schoonvader spreekt wel Engels. Op een of andere manier zegt mijn gevoel nu dat ik gewoon lekker naar mijn ouders wil. Comfort, rust en mijn moeder in de buurt Het is mijn ouderlijk huis dus voel me er thuis en weet met mijn ogen dicht de weg. Inderdaad wel even gedoe met spulletjes verhuizen maar als ik iets mis is vriendje met 5 min heen en weer. Ik heb het gister met mijn ouders over gehad en we zijn harstikke welkom als we daar willen blijven, ze twijfelde geen moment dus dat was wel prettig. Mijn vader zag het al helemaal zitten zijn eerst kleinkind zo lekker in huis zodat hij af en toe even kon kijken Ik laat het voorlopig even rusten, richting de zomer kijk ik gewoon hoe het gaat en hoe ik me er over voel. @vis/recepten, kan het recept niet meer vinden van de Zal met prei roomsaus maar het was heels simpel: Pasta koken, terwijl pasta op staat prei ringetjes in klein beetje boter stoven, kookroom erbij, zout en peper (eventueel stukje visboullion blokje) vervolgense verse of ontdooide blokjes zalm in in de room en zachtjes gaar laten pruttelen. Omdat het kleine blokjes zijn is het heel snel gaar. Als jet twijfelt er 1 uithalen en doorsnijden, als het makkelijk uiteen valt is het echt goed en hoef je je geen zorgen te maken. Pasta op het bord, saus met zalm eroverheen eventueel wat verse kruiden over strooien. Yummy! Recepten uitwisselen is een goed idee! Ik ben gek op koken en nieuwe dingen uitproberen. Ik zoek nog recept voor zondag, vrienden van ons komen op visite voor de eerste keer met hun kleine kereltje (half jaar oud) en wil iets lekkers makken bij de koffie. Deze is echt heerlijk : Blondies met frambozen | Yummy in my Tummy! maar vind ik meer wat voor de zomer, en mijn winter favoriet Carrot Cake | Vegetables Recipes | Jamie Oliver Recipes kennen ze inmiddels ook al Tips? @koffie, ik drink ook nog koffie. Voor zwangerschap echt hele dag door, nu moet ik mijn best doen om te te veel te drinken. 2 bakkies per dag, max 3 als ik slechte dag heb @Daphne, leuke link! Ziet er goed uit inderdaad, echt schattige dingetjes hebben ze. Heb er nooit wat besteld maar is het proberen waard natuurlijk. Wil zelf ook wat nieuwe dingen bestellen vandaag. Waarschijnlijk bij http://www.neufmoisbelle.nl/ want daar hebben ze dingen nu flink afgeprijst. @chocochick, als ik het goed herinner is de weegschaal 179 eur, niet goedkoop dus maar kan lang mee ook als kinderweegschaal en daana kan je hem altijd nog verkopen op MP denk ik dan maar. Jij ook al zo goed in op de bank liggen? Heerlijk vind ik dat.. in het weekend slaap ik ook elke middag op de bank ipv uitslapen in bed haha
Ooh Niekske, wat herken ik dat! Manlief heeft een tijd geleden onze kledingkast gesloopt,, terwijl we nog geen nieuwe hadden. Hij was het al zo zat! Dus ik was totaal het overzicht kwijt. Halverwege het slopen kwamen we erachter dat het waterbed lek was, dus dat had meer prio om te doen. De kast bleef dus half uit elkaar staan.... Ik kon die dagen wel janken! Catnip, Nog even over het grote dilemma van jou.... Toen ik bevallen was van mijn dochter was het mama zijn voor mij helemaal nieuw (al had ik een stiefzoon van 4, maar die was er alleen om het weekend.) wij woonden bij mijn schoonouders op dat moment. Ik heb echt een rot kraamtijd gehad, zelfs de kraamzorg is halverwege gewisseld omdat ze onze leefsituatie niet aankon. Mijn schoonmoeder riep elke morgen op een kattige toon dat de kraamzorg niks in huis hoefde te doen, dat kon ze zelf wel. (ze heeft wel wat problemen met hygiënisch werken, maar dat is een ander verhaal) Hun huis staat helemaal vol met troep en ze wilde liever niet dat de kraamzorg boven kwam (dat mag overigens niemand die daar in huis komt... Gewoon omdat ze niet wil dat iemand haar troep ziet) Ik raakte overstuur die periode, ik schreeuwde om een eigen huis. Kon alleen even niet op dat moment. Pas toen dochterlief 1 jaar was, hadden we een eigen woning. Schoonouders bemoeiden zich enorm met de opvoeding van mijn dochter, want wat wist ik er nou van? Zodra dochterlief een kik gaf in de box, werd ze eruit getild. (zelfs als ze lekker lag te spelen.) ze kwamen zelfs onze slaapkamer binnen als ze mijn dochter hoorde 's nachts, terwijl ik er al mee bezig was om haar gerust te stellen. Nu is deze situatie wel heel erg extreem geweest, maar hoe lang het ook zou duren daar, of het alleen voor twee weken zou zijn, ik wil dat niet nogmaals meemaken. Het was voor mij al wennen om een kindje te hebben, maar ik moest ook vechten tegen een oma die haar eigen ideeën had over een baby (ze vergeleek ook alles met vroeger, toen zij mama was.) in 30 jaar tijd is er veel veranderd! Ze paste ook op 1 keer in de week. Omdat mijn dochter een probleem had met een droge huid, mocht ze niet elke dag of om de dag in bad. Moest langer tussen zitten. Maar elke keer deed schoonmoeder mijn dochter toch in bad, ook al was ze die avond ervoor in bad geweest. Mijn dochter sliep met 3 maanden met een kussen, speciaal voor haar verborgen reflux. Schoonmoeder haalde deze weg, baby's horen geen kussen te hebben. (grrrrr, dit is op advies van kinderarts!!!!) Sorry voor een heel verhaal hoor, maar wat ben ik blij dat we gewoon nu alles kunnen doen zonder op mijn vingers getikt te worden!
Ooooh dreamchild wat een verhaal.. verschrikkelijk zeg. Ik kan me voorstellen dat zoiets heel stressvol is geweest en lijkt me niet gek dat je daar overstuur van raakt. Mijn schoonmoeder is dan wel het tegenovergestelde, alles moet schoner dan schoon en perfect opgeborgen maar het bemoeierige is wel vergelijkbaar denk ik. Ik zie het ook inderdaad al helemaal voor me dat ze het gaat overnemen van "zo moet het niet en nee de kraamverzorgster heeft er vast geen verstand van" bla bla bla. Ik heb daar dus helemaal geen zin in en wil lekker de afstand bewaren. Mijn moeder is zelf helemaal niet zo. Ze zal nooit ongevraagd iets in mijn huis doen, zichzelf binnenlaten of iets dergelijks, als ik advies vraagt is ze heel netjes van "persoonlijk zou ik zus of zo maar als jij dit of dat wilt doen en je hebt er goed over nagedacht moet je dat helemaal zelf weten meid" en ze begon gister al met laat je alsjeblieft niets onpdringen door wat mensen zeggen in je kraamtijd, en wat je zogenaamd al moet de dag na de bevalling.. neem de tijd voor alles en luister goed naar je geovel. Zo lief..
Dat klinkt ook zoals mijn moeder! Maar idd, je moeder heeft gelijk Het is bij mijn schoonmoeder ook dat de kraamverzorgster niets wist! (Terwijl ze de zelfde leeftijd hadden, het was zo'n lieve vrouw!) Als ik bij mijn moeder had gewoond, weet ik zeker dat mijn kraam periode heel anders was geweest. Maar dat ging niet omdat mijn stiefvader op dat moment erg ziek was en ik moest als zwangere en later met baby niet te dichtbij zijn. Al met al vind ik dat je ook met deze keuze moet afgaan op je eigen gevoel. Waar jij je het prettigste bij voelt!
Klinkt als een heftige kraamtijd met daarbij nog ernstig zieke stiefvader Dreamchild, ik hoop dat je er deze keer wel met een fijn gevoel op terug kan kijken
Hier ook zo'n schoonmoeder. Heb nu al een preek gekregen dat ik nooit uit frustratie de baby mag doorheen schudden... euuuuhhhhh..... deeeeeeuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhh!!!! Meen je dit nou?
Jeetje wat een verhaal Dreamchild! Klinkt inderdaad heel stressvol! @nieske78, vervelend dat alles overhoop ligt! Heb je het alweer wat op orde kunnen maken? PCM: mag volgens mij ook gewoon, heb ook al twee maal een genomen voor hoofdpijn. @lili79 nee nog geen naam, meisjesnaam waren we al wel over uit, jongens hebben we een top vijf bevalt de serie? @madamV haha grappig, hebben jullie de meisjesnaam al wel? MVM: ben blij als ik klaar ben! Vind de kannen wel erg stinken! Vooral in het begin ging ik vaak bijna over m'n nek We hebben gisteren een kinderwagen gekocht! De stokke xplory! Ben helemaal fan. Vandaag voor veertig euro aan newborn pampers gekocht bij de etos, ze hebben vandaag en morgen 50% korting, dus mooi veertig euro bespaard Had gisteren best last van mijn buik, helemaal gevoelig door de echo, hebben jullie dat ook gehad?
Lennox ja we hadden al een jongens en meisjes naam. Maar kijk nog steeds rond haha, vind zoveel namen leuk! Catnip ik maak morgen voor vrienden een pasta met een soort saus van kaas geloof ik?! ( nieuwe recept ) zal het je laten weten als het wat is haha Dreamchild wat een gedoe zeg met ie schoonmoeder. Ik zou er bij mijn schoonouders ook zo aan ergeren, en dan kleine dingen maar toch, je wil het toch zelf doen. Ze heeft ooit toen mijn neefje een jaar was en ik hem lekker aan het rondzwieren was in mijn armen gezegd pas je op dät je hem niet laat vallen? Nee ik doe ineens mijn armen wijd en BAM daar ligt ie of niet. Duh. Je eigen ouders is al anders denk ik.
In principe is dat ook zo, ouders voelt anders dan schoonouders. Of kan je meer van ze hebben. Okee, manlief is hierin andersom... Denkt hetzelfde als ik, over zijn ouders. Ze zijn heel lief hoor en voor hun was het ook moeilijk, je krijgt ineens een gezin bij je wonen en voor langere tijd ook. Ik nam al heel snel het koken over, geloof na 5 keer hun eten gegeten te hebben. Voorbeeld; lasagne is volgens moeder gehakt in heel veel boter, dan de droge mix erbij. Bladen in een schaal, gehakt erbij en dan in de oven. Waar is de melk, water, uitje, paprika enz? Kortom, ik ging koken. Er ging ook een wereld voor ze open. Oh bah, ik wil niet alleen maar klagen over ze. Ze zijn wel heel lief. Alleen op hun eigen manier..... Ik hoop dat ik nu wel kan genieten van mijn kraamperiode straks, want ik weet ook dat het de laatste is. Mijn dochter vraagt naar de baby in de buik en snapt het niet helemaal. Morgen gaan we naar haar pretecho kijken. Dat wil ze heel graag zien. Lijkt me erg leuk om de twee dvd's weer eens terug te zien na bijna 5 jaar! Nog even een vraagje. Hadden jullie ook zo'n dorst? Als ik 10 minuten geen water heb gedronken, heb ik zo'n dorst alsof ik een hele dag niks heb gedronken!
Ik heb veel lichamelijke klachten gehad in kraamperiode waardoor ik helemaal niet heb kunnen genieten. Ben pas na twee nachten in het ziekenhuis gemogen. Toen ben ik naar huis gestuurd met een katheter wat zwaar zuur was. Een dag of drie later kon ik terug naar het ziekenhuis en mocht ie er gelukkig uit. De volgende dag zaten we weer in het ziekenhuis omdat de Vk dacht dat m'n dochter een infectie had. Wat gelukkig niet zo bleek te zijn maar ze heeft wel een moeizame start gehad. Daarna kreeg ik zweepslag (in m'n slaap) waardoor ik niet kon lopen. Maar goed, ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar vind het altijd een beetje vreemd als je verhalen hoort van moeders die zich een paar uur na de bevalling weer prima voelen. Ik herken de buikpijn na de echo heel goed! Na de nekplooimeting heb ik echt liggen creperen van de buikpijn 's avonds.
Op tv zie je altijd hoe zwangere vrouwen zin hebben in iets en dat hun mannen dat gewoon voor ze halen. Hier is dat helaas niet het geval. Ik: "ik heb zin in een quarterpounder (nadat ik mijn signature tekst van deze week heb gezien). Of nee, een Wopper, de Burger King is ook dicht bij, die kan je dus zo wel even halen." Chocoman: "ik heb hoofdpijn" Ik: "daar hebben ze PCM voor uitgevonden" Chocoman: "...." Ik: Wat is jullie ervaring hiermee?
Hey meiden, hier even drukke dagen gehad met werk ed. Lees even bij maar reageer niet op alles, sorry Catnip: leuk dingetje hoor die weegschaal Mmm wat betreft je dilemma, ik zou lekker in m'n eigen huisje blijven en je schoonouders even ergens anders parkeren. Niet lullig bedoeld maar tegen het eind van je zwangerschap, bevalling en de eerste periode met baby heb je je handen vol aan jezelf, je gezin en jullie draai vinden. Trouwens heel goed advies van je moeder, laat je door niemand iets vertellen! Mijn eerste kraam vond dat ik na zoveel dagen weer in mijn kleren beneden moest gaan zitten terwijl ik daar zelf nog helemaal niet aan toe was. Heb ik bij de tweede keer dus mooi niet gedaan ( al hoefde dat van die kraam ook niet hoor ) MadameV: leuk behang. Zoiets zou ik zelf ook kunnen kiezen Ik lust ook geen koffie, bleh, zo vies hihi. Liesken: succes de aankomende week! Lennox: leuk een kereltje! Chocochick: hier ook best last van m'n buik na een werkdag Gister heb ik wel een half uur onder een warme douche gestaan om even te ontspannen. Ik snap ook niet dat iemand de volgende dag alweer naast dr bed staat... Als ik lees dat sommige zeggen dat ze het huishouden alweer zelf deden na een paar dagen heb ik daar altijd een beetje m'n twijfels over. Ik vind het ook overdreven om dat te doen. Gun jezelf even rust en geniet er gewoon van dat alles even voor je gedaan wordt, of je je nou goed of slecht voelt... Hier zou sterman het ook vertikken om iets te gaan halen buiten de deur haha. Dreamchild: bah wat een vreselijke tijd bij je schoonouders In het begin had ik ook zo'n ontzettende dorst, nu niet meer zo erg. Daphne: huh... Wist je dat nog niet dan dat je de baby niet mag schudden
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 11 juli Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 13 juli Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje Amaroen - 24 jaar - 1e kindje - meisje 17 juli Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - verrassing Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 18 juli Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing 19 juli Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing 20 juli Lennox - ? - 1e kindje - jongen 21 juli Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Danielle - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Jvs12 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Catnip - 27 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 24 juli Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje -jongen Akaper - ? - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 25 juli Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - verrassing 26 juli Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Claudia88 - 25 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing 28 juli Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 31 juli Linda - 32 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 september Dreamchild 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 2 Jongen: 2 Verrassing: 4 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Februari Marievs 3 februari - verloskundige Annemarie 4 februari - verloskundige Denise 5 februari - geslachtsbepaling Sterre 5 februari - verloskundige Samantha 6 februari - verloskundige Babyboom 6 februari - echo Lili 7 februari - verloskundige MadameV 10 februari - verloskundige Niekske 11 februari - echo verloskundige Dreamchild 13 februari - echo Liesken 20 februari - 20 weken echo Marievs 24 februari - 20 weken echo Marygirl 26 februari - verloskundige Chocochick 27 februari - 20 weken echo Maart Liesken 4 maart - verloskundige Catnip 4 maart - 20 weken echo Marygirl 5 maart - 20 weken echo Niekske 11 maart - 20 weken echo --------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus