16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaloe1973, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Bij dochterlief was ik dus niet in bed te krijgen. Ik wilde de kraamverpleegster niet alleen laten met schoonmoeder (als ze niet hoefde te werken) want dan zou ze zeker vertellen wat ze allemaal niet mag doen. Na mijn bevalling mocht ik direct naar huis (ben in ziekenhuis bevallen) en 4 uur later mijn hele gezin om me heen. Na een uur heb ik ze allemaal de deur gewezen, want ik was kapot. Het was fijn dat iedereen wilde kijken, maar toch ook weer niet! Nu ben ik echt van plan mijn rust te nemen!

Als ik zeg dat ik iets wil van de Mac/bk, zegt mijn man.... Neem je dan voor mij ook wat mee? De Mac zit hier praktisch om de hoek, dus ben er in nog geen 5 minuten.

2. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Vanochtend is mijn man vertrokken, dus de week alleen is begonnen. Vandaag ging het verder prima. Wel leuk, gisteravond heeft mijn man me als verrassing mee uit eten genomen. Hij is niet zo heel erg romantisch aangelegd, dus het was ook echt een verrassing! De lieverd.

@Dreamchild, poeh pittige tijd gehad dan... Hopelijk nu een stuk fijner!

@Lennox, leuk hoor de kinderwagen uitgezocht! Welke kleur is het geworden?

@Dorst, nee herken ik helemaal niet. Ik zou volgens mij juist wel wat meer kunnen drinken.

@Kraamperiode, nee vrouwen die meteen het huishouden weer runnen, daar kan ik me ook niets bij voorstellen. En nou had ik niets te klagen hoor, met hoe ik uit de bevallingen ben gekomen. Maar veel meer dan voorzichtig wat schuifelen door de kamer lukte mij niet hoor, de eerste 2 dagen. Anders had ik meteen lekkage van onderen.

@Mannen en lekkere dingen halen, hier heeft het ongeveer de helft van de tijd wel effect, dus ik probeer het altijd wel als ik zin in wat heb. Gek he, tijdens de zwangerschap vind ik 's avonds bijv een cheeseburger zó lekker!

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Dreamchild: haha ja dat zou mijn kerel ook zeggen ;):D
    Heftig hoor :( Nu dus maar 3 dubbel-dwars genieten van alles!

Liesken: nah wat lief van je man! Bij de tweede bevalling had ik ook niks te klagen maar het slurpt zoveel energie allemaal. En niet eens negatief maar gewoon... Ach ja, dat weet je zelf natuurlijk ook wel :):D
    Ik vond de eerste aller eerste nacht beide keren zo mooi... Kindje tussen ons in en maar kijken naar dat frummeltje :D

4. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Lennox, fijn dat je eruit bent qua kinderwagen. Wij moeten ons er nog eens in gaan verdiepen. Hier geen last van buik naar echo’s gelukkig maar beide keren is het inwendig geweest misschien daarom? Heb wel last van buik als ik erg druk ben geweest zoals Sterre aangeeft. Meestal even op de bank liggen en dan is het weer over

MadameV, oh heerlijk pasta met kaassaus. Ik ben gek op alles met kaas. Kaasfondue met lekkere dingetjes om te dippen doet het ook altijd goed met een etentje en makkelijk vooraf te breiden. Momenteel zonder glaasje wijn erbij maar ik heb ooit een korte workshop thee&kaas gevolgt en dat was ook een super goede combo! Klinkt raar maar is echt zo :)

Dreamchild, voel je niet schuldig als je klaagt over je schoonouders. Heb het ook wel beetje hoor want mag ze enorm maar soms lucht het ook wel op :) Die lasange klinkt inderdaad niet echt lekker.. ;) Lasange is juist zo'n super gerecht waar je stiekem heel veel groente in de saus kan verstoppen!

Chocochick, voorlopig heb ik nog weinig last van echt vreetbuien .. net voor zekerheid wel even met het vriendje gecheckt of ik op hem kan rekenen bij een Quarter Pounder Emergency “Of course!! Maar het is wel beter als we een gezonder snack alternatief in huis hebben ipv quarter pounders, is niet goed voor de baby” aaah wat een lieffie :D Al moet ik nog m,aar zien hoor.. als het een koude regenachtige doordeweekse avond kan ik vast nog wel reactie ala chocoman verwachten ;)

Liesken, lekker zo’n etentje samen! Leuk zo'n verassing af en toe.. :)

Hier lekker in pyama aan het luieren en in keuken aan het rommelen. Appel kruimel plaatkoek aan het bakken, het ruikt zo lekker in huis!!Hmmm

Net even nog wat kleidng bijbesteld. Nette zwarte jurk met lint om de buik, rode wikkeljurk zowel netjes als casual te dragen, die Mama Licious streepbroek blauw voor het voorjaar en blauw colbertje gekocht. Toch maar wel dus.. dacht later dat het eigenlijk wel zonde is als ik mijn colbertjes doorblijf dragen en de bijpassende broeken niet.. hou het liever als set netjes ivp dat het een harder slijt dan ander. Gister ook hele mooie voedingsbh gescoord! Waarschijnlijk van tien seizoenen geleden ofzo want hij was van 79,95 eur voor 10,- maar ben er super blij mee. Geen bijpassende slipjes meer uiteraard maar denk dat ik me na de bevalling over genoeg andere dingen heb druk te maken ;)

5. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Catnip: wat leuk al die kleren die je hebt gescoord! Klinkt erg mooi allemaal! Ik eb twee erg chique kokerjurkeen die ik zo mooi vind dat ik hoop dat er nog een paar leuke feestjes worden gepland als ik zwanger ben! Mijn neef gaat een week voor m'n uitgerekende datum trouwen, het feestje zal ik vast niet trekken maar ik zou het leuk vinden als ik nog wel naar de receptie kan gaan. :)
    Ik denk overigens niet dat het voor de baby zoveel uitmaakt of je gezond eet of niet, die krijgt toch wel alle voedingsstoffen binnen die nodig zijn voor de groei. Het is waarschijnlijk alleen noet zo gezond voor mezelf. Beetje jammer dat ik alleen maar zin in snoep en taart heb en niet in salade... ;)

Liesken: wat leuk dat je nog even als verrassing met je man uit eten bent geweest. Veel succes deze week zonder je man!

Dreamchild: wahaha! Dat is precies wat Chocoman ook zou kunnen zeggen. :D

Sterre: meestal douche ik alleen 's ochtends maar misschien moet ik dat maar eens uitbreiden naar de avonden. Of een kruike tevoorschijn toveren da vond ik bij m'n vorige zwangerschap super fijn.

Ik ben overigens super gaar. Na twee weken super goed slapen in haar peuterbedje wordt Chocomeid nu al twee nachten om 2-3 uur wakker om vervolgens twee uur lang elke 10-15 min uit bed te komen. GAAP! Ik had dit wel verwacht maar hoop dat ze snel doorheeft dat ze op bed moet blijven liggen...

6. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Sterre, jaa..die eerste nacht na de geboorte... Heb ik ook prachtige herinneringen aan. Zo blij, gelukkig, en een klein droppie in het midden van het bed. Heb er nu al weer zin in :)

@Catnip, leuk nieuwe kleren geshopt! Ik heb vandaag ook even gewebwinkeld, en 2 mooie jurken van Queen mum gevonden. Vind jurkjes heerlijk tijdens mijn zwangerschap :)

@Chocochick, ah balen dat het toch wat minder gaat met het slapen van je dochter. Duurde bij mijn zoontje ook wel even voordat hij snapte dat wakker worden niet gelijk stond aan het bed uitkomen.. Hij is nog steeds wel vroeg wakker, tussen 6 en half 7 staat hij bij ons bed.. We overwegen nu om zo'n slaaptrainer aan te schaffen, maar weet niet echt of dat wat effect heeft.

Hier druk dagje vandaag. Ach houdt me lekker bezig. Vanochtend weer spelen met mijn band, straks eten bij mijn broertje en schoonzus en vanavond verjaardag.

7. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mag ik weer op het lijstje?
    6 maart vk
    10 maart 20 weken echo

8. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Chocochick, gaaf die kokerjurken! Staat altijd zo mooi vrouwelijk, kan me voorstellen dat je daar spontaan zin in feestjes van krijgt om lekker opgedoft naar toe te gaan :D Mijn kokerrokken kan ik eigenlijk niet meer aan. ‘s ochtends gaat nog wel maar tegen einde van de dag zit het toch krap allemaal. Ben nog op zoek naar een mooie positiekokerrok.. vind panty’s trouwens ook niet echt lekker meer zitten. Misschien toch die positiepanties overwegen. Vind ze zo duur allemaal. Iemand nog tips?

Balen van je gebroken nachten Chochochick.. hoop dat je meisje snel aan haar nieuwe bedje kan wennen.

Inderdaad af en toe quarter pounder is geen probleem lijkt me. Vriendlief is gewoon erg bezorgd om zijn kleintje en wil natuurlijk alleen maar het beste. :)

@liesken, leuk he die queen mum kleding, het is zo lekker vrolijk allemaal wat ze hebben. Ik vroeg me trouwens af hoelang je door blijft spelen met je band, is het iets wat je veel ‘s avonds moet doen enzo of is het goed te doen tot laat in je zwangerschap?

@eerste nacht, klinkt wel heeeel bijzonder dames .. kan niet wachten maar we moeten nog zo lang! :)

Ins iemand die al zo’n gratis pakket heeft opgehaald? Ben benieuwd wat er in zit.. (naast alle reclame natuurlijk ;))

Zo, de week is weer begonnen.. Collega is op vakantie dus veel drukker dan normaal, had van het weekend eigenlijk al wat moeten doen maar geen zin in.. super druk vandaag en wat doe je dan, op Zwangerschaspagina topics lezen..;)

9. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

hahaha, zo begint mijn werkdag ook!:p

deze middag om 13u45 geslachtsbepaling! Ik zeg meisje, iedereen in mijn omgeving zegt jongen ... benieuwd of mijn voorgevoel terecht is ;)

10. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Veel plezier Daphne!!

Hier zeggen meeste mensen meisje, mijn moeder en ik hebben het idee dat een jongen wordt.. nog 4 weekjes dan weten wij het ook :)

11. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Catnip, ik draag panties dan tot onder mijn buik. Maar kan me voorstellen dat positie panties nog iets comfortabeler zitten.
    Over de band. Ik speel dus gitaar en zing 2e stem, maar ik vraag me inderdaad ook af hoe lang dat nog gaat.. Op een gegeven moment wordt het toch een beetje ingewikkeld, een dikke buik waar een gitaar voor hangt ;) Eerst kan ik nog wel zitten op een stoel, maar op het laatst wordt het waarschijnlijk toch even tijdelijk stoppen.
    Ik speel vaak 's avonds, maar max tot een uur of 11 en 's ochtends dan nog in de kerk. Dus dat is prima vol te houden. Het is vooral ook ontzettend leuk!

@Daphne, heel veel plezier met de geslachtsbepaling!

12. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    @Gratis boxen;
    Ik heb die van de Etos opgehaald. (Nog met de ophaalkaart van mijn miskraam) het volgende zat er in;
    Een speen
    Wieckse witte rosé bier (0,0%) blikje
    Jillz appelcider flesje
    Een crème voor je buik
    Zwitsal crème voor billetjes.
    Tijdschriften.

Ik had net mijn zus aan de lijn en die zei dat de box van baby dump het leukste is en ook het meeste inzit.
    (Flesjes, bewaardoosjes enz.)

13. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

wij krijgen een meisje!!!

14. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Jaa je voorgevoel klopte dus! Hartstikke leuk!!

15. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    @liesken, bedankt voor de tip, zit wel beter inderdaad.. eerst ging het nog fijne over mijn buik maar eronder zit nu juist lekerder. Wat leuk trouwens dat je zo muziekaal bent zeg! Lijkt me inderdaad lastig volhouden op een gegeven moment :)

@dreamchild, leuk pakketje dat van de Etos. Die van de babydump is dat deze https://www.baby-dump.nl/bon.pdf ?

@Daphne, gefeliciteerd! Wat leuk een meisje :)

16. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Geloof het wel! Ik had de catalogus aangevraagd en daar zit dan een klein kaartje bij. Die moet je invullen en naar de winkel gewoon gaan.
    Ik ben er zelf niet geweest nog, omdat ik niet mag autorijden voorlopig. Moet dus wachten op manlief. Ze schijnen dus erg leuk te zijn!

Daphne, wat leuk een meisje! En zo zie je maar weer... Mama instinct ;)

17. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Wij hebben vanmiddag de geslachtsbepaling gehad en geheel tegen mijn verwachtingen in krijgen wij een JONGEN!!! :D :D

Ben zo blij!

18. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een ego berichtje. Sorry meiden dat ik niet op iedereen reageer.

Ik voel me zo beroerd :(
    Mijn maag is zo van slag dat ik vandaag alleen nog maar een beschuit met gestampte muisjes, een halve peer, een glaasje bouillon, 4 spruitjes, 4 van die kleine aardappel bolletjes en een stuk worst ter grootte van een centimeter op heb.
    Heb ook hoofdpijn en zit nu al een kwartier met een PCM klaar maar ik durf 'm niet te pakken omdat ik bang ben dat ik ervan over mijn nek ga. :(

19. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Chocochick heb je geen pilletjes tegen misselijkheid? Zoniet ik weet niet hoe je normaal op pcm reageert met misselijkheid als het helpt zou ik het nu ook doen
    En mijn vent is soms zo zoals dreamchild het zegtmaar gaat vaak voor mij wel ik ga ook wel eens maar hij vaker hihi mac zit op 1 minuut rijdrn hihi

Sterre hoe is het sinds vrijdag? Ben zo benieuwd hoe het is?

Ik ben verliefd gefeliciteerd met een jongen.

Liesken wat lief dan zeg. En hoe bevalt het zo

20. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Joepie, vandaag (na 4 weken) weer het hartje gehoord! Ben tot nu toe nog maar 1,5 kg gegroeid. 4 maart weer bezoek aan VK en 6 maart uitgebreide 20 weken echo. Ik denk dat ik pas echt kan genieten als ik die achter de rug heb. Ondertussen groeien we gestaag door. Zal binnenkort ook maar eens een fotootje uploaden.

groetjes,
    Daan

Deel Deze Pagina