16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaloe1973, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat af dat je Vk zo leuk reageerde en super tof dat je al zo snel terecht kan!

Ik ben ook super nieuwsgierig wat het geslacht is. Ik hoop ook op een meisje maar heb het gevoel dat het een jongen is. :)
    We gaan geen speciale geslachtsbepalende echo doen, dat vonden we zonde van het geld maar ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig aan het worden!!

2. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geslacht; ergens hoop ik ook wel een meisje, is toch superleuk maar ik denk weer een jongen en dat is ook prima, je hebt er geen invloed op haha.

Namen; hier hebben we de namen al voor zowel een jongen en voor een meisje.

pfff 10 maart is voor mijn gevoel ook zo ver weg nog dan heb ik de 20 weken echo (ben dan 21 weken)

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Chocochick: hier kost de echo E25,- dus dat vinden we nog wel oke. Vorige keer bij de 20 weken echo van m'n 2e deed ze een beetje wazig toen ik vroeg of ze ook naar het geslacht wilde kijken. Er staat ook op hun site dat die echo er eigenlijk niet voor bedoeld is dus ik voelde toen al best bezwaard en nu helemaal omdat ze vorige keer zo reageerde. Ik heb bij de tweede na die 20 weken echo nog een extra echo laten maken omdat ik het niet 100% vertrouwde hihi :)

Jvs: nee gelukkig maar dat we er geen invloed op hebben! :)

Wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben die toch een lichte voorkeur heeft. Het neemt trouwens niet weg dat, mocht dit toch een jongen zijn, ik er natuurlijk net zo blij mee ben. Maar het idee dat er dan ook geen meisje meer komt omdat dit onze laatste is, ja daar zal ik dan even afscheid van moeten nemen.

4. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    sterre je bent echt niet de enige hoor er zijn veel dames en ook mannen die een voorkeur hebben maar die spreken het niet uit. ik zou het leuk vinden als het een meisje wordt, omdat ik al een jongen heb maar wordt het een jongen dan ben ik net zo blij want het is gezond.

jvs ik heb de mijne op 4 maart net iets eerder

5. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Sterre, ik he book veel verhalen gehoord waar ze bij 20 weken niet naar het geslacht willen kijken omdat het een medische echo is.

Lili, hoe denken ze daar bij Bovenmaas over weet jij dat toevallig? Mijn verloskundige zei dat ze heus wel even kunnen kijken maar mijn VK doet de echo niet ik moet dus naar een Bovenmaas locatie.

6. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Catnip ik zou het niet durven zeggen want ik heb hem pas 4 maart maar zijn denk dat als je het vraagt geen probleem is denk ik. Wij willen het niet weten dus moeten dat eerder zeggen haha

7. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de 20 weken echo die ik in 2011 had bij Diagnostiek voor jou deden ze helemaal niet moeilijk over het geslacht vertellen. Eerlijk gezegd heb ik zelfs nog nooit eerder gehoord dat ze daar moeilijk over deden.

Ik was zo van plan om morgen weer te gaan werken. Had me eind van de ochtend gedoucht en voor het eerst in dagen ben ik uit mijn pyjama. Maar vanaf de lunch ben ik me toch moe!!! Kapot ben ik. Nou twijfel ik weer of ik wel hersteld genoeg ben. :(

8. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    In db chocochick? Daar heb ik mn 20w echo. Bij de rompert daar in de buurt.

Ik vind het raar dat ze het niet zeggen met de 20w echo. Ze moeten ook controleren of de geslachtsdelen goed ontwikkeld zijn?? Dan kunnen ze het toch gelijk zeggen? Heel vreemd.

9. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Het lijkt mij ook dat ze zoiets willen checken marievs, ik ga er ook gewoon vanuit dat als je het netjes vraagt ze er wel even naar kijken, zag ook op de website niet specifiek dat de 20 weken niet voor geslachtsbepaling is dus ga er maar vanuit dat ze niet moeilijk doen :)

chocochick, lastig inshatten maar als ik het zo hoor kan je nog wel wat daagjes rust gebruiken. Is het niet beter om het weekend er nog bij te pakken en maandag weer fit te beginnen?

10. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marie, in DB inderdaad! Wij hebben het toen op een briefje laten schrijven en de dame was eigenlijk alleen maar heel aardig.

Catnip, ik ben er ook bang voor. Heb het alleen zo druk op werk en al m'n werk blijft braaf op me wachten...

11. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Lastig Chochochick, ken het gevoel.. weet niet wat voor werk je doet maar kan je niet van huis inloggen om al wat mail weg te werken zodat je rustig kan beginnen of moet je echt aanwezig zijn om je werk te kunnen doen?

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Lili: ik denk ook dat veel meer mensen het hebben dan er gezegd wordt ;) Best jammer dat er een soort taboe op rust. Hier in de vriendengroep leek het wel een beetje not-done om het van te voren te willen weten. Toen ik het bij de tweede wel wist kwam ineens de een na de ander dat het ze ook wel hadden willen weten ;)

Chocochick: hmm lastig, ik zou er waarschijnlijk nog morgen en misschien vrijdag nog bijplakken en thuis blijven.

Marievs: volgens mij kijken ze niet of de geslachtsdelen goed ontwikkeld zijn maar ik kan me vergissen hoor.

13. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    had vanmorgen een heel bericht getypt maar is blijkbaar niet geplaatst.
    Ik ben in totaal 68 kg afgevallen! heb er iets meer dan een jaar over gedaan... nu sinds een maand of 6 redelijk stabiel.
    Qua eten valt het koolhydraatarm wel mee hoor, bij de bakker hebben ze gelukkig lekker brood zodat ik normaal kan ontbijten!

Ik wil ook wel graag op het lijstje
    Marjolinos, 34 jaar, 1e kindje, uitgerekend 29 juli 2014
    (zo voldoende?)
    heb vrijdag de geslachtsbepalende echo
    op 11 februari 1e afspraak bij de gyneacoloog
    11 maart mijn 20 weken echo.

Wat wordt er veel geschreven... ik onthoud dat echt niet allemaal (geheugen als een zeef...)

14. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ben ik weer even! Haha een weekje alleen en ik heb het ineens veel drukker dan normaal. Het gaat wel erg goed, al beginnen de kindjes nu zo langzamerhand wel meer om papa te vragen. Vandaag ben ik met ze naar het zwembad geweest, ook wel een avontuur met een 1 en 3-jarige :) Maar het was erg gezellig en ze vonden het prachtig.

@Namen, hebben we nog niet. Ik heb wel een leuke jongensnaam in mijn hoofd en mijn man staat er niet afwijzend tegenover.. Dat is voor zijn doen al heel wat :p Meisjesnamen staan we allebei nog helemaal blanco in. We gaan na de 20 weken echo er maar eens echt voor zitten.

@Sterre, oh wat goed dat je toch nog een geslachtsbepaling gaat doen. Als het je zo bezighoudt dan is dat toch het fijnst! En fijn dat je vk het ook zo goed begreep en wilde kijken voor je. Lief.
    Over de voorkeur...ik had bij mijn dochter wel een lichte voorkeur voor een meisje. Gewoon omdat ik al een jongen had en het me stiekem toch wel leuk leek om ook een meid te hebben. Nu ik zowel een jongen als een meisje heb maakt het me toch echt niets uit. Misschien dat het voor mijn dochter leuker is als ze een zusje krijgt, maar dat is ook zo karakterafhankelijk.. Maar dat er een taboe op rust, dat geloof ik direct.

@Marjolinos, wauw wat een gewicht ben je kwijtgeraakt! Respect hoor! En heel bijzonder, na 7 jaar zwanger.. Alvast veel plezier vrijdag.

Ik voel de baby nu bijna elke dag wel even. Gezellig!

15. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hey meiden, ik ben nog helemaal in de war dus zal morgen even uitgebreid reageren op alles wat ik onthouden hebben. Wij hebben net de geslachtsbepaling gehad en we krijgen een jongen. We waren er heilig van overtuigd dat het een meisje was, zelfs onze dochter dus die was helemaal verdrietig, hoop dat ze er net zo snel aan went als ons :D

16. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Oh dat is een hele verrassing. Even omschakelen, maar dat komt vast snel, een klein stoer mannetje en broertje is ook fantastisch leuk!

17. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Denise, dat kan voor je dochter idd erg wennen zijn. Ik weet dat wij daar hier ook problemen mee gaan krijgen wat het ook wordt.
    Dochter wil graag een zusje en zoon wil graag een broertje en daarmee (bij allebei) punt uit. En ik wil allebei voor allebei, maar heb uitgelegd dat wij het niet voor het kiezen hebben.

Hebben jullie dat ook? Zit ik alles bij te lezen, wil ik op iedereen reageren. Maar zodra ik typ weet ik niet meer wat jullie geschreven hebben! Kan het ook niet snel teruglezen, omdat ik veelal op de iPad of tel zit.
    Dus sorry als ik ergens niet op reageer!

Ik vraag me af waarom mijn buik zo snel groeit. Vandaag stiekem geprobeerd mijn gewone broek aan te trekken, maar dit lukt echt niet! Mijn onderbuik zie je al flink groeien, maar ook mijn hele buik. En ik had nooit een buikje! Volgens de gyn komt het door het ruimte maken en dat mijn bekken heel smal zijn.
    Zondag komt mijn vader, die nog van niks weet. Dus ik ga maar een wijde trui aan doen en het maar zsm vertellen.

Zo, nu is het tijd om te vliegen naar school. Dochter wil maar niet opschieten. Ze moet zich nog aankleden, maar ze wil niet omdat ze zich niet zo lekker voelt. Wel wil ze naar school. Maar ja, dan moet ze aangekleed zijn!

18. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Catnip: ben toch maar thuis gebleven. M'n neus zit nu helemaal dicht en ik lig te rillen op bed. Wel een goed idee van m'n mail. Mijn lijnmanager had al gesmst of hij iets van me moest overnemen maar gelukkig heb ik weinig afspraken deze week.

Sterre: stom dat daar zo'n taboe op heerst hè. Als ik ergens een hekel aan heb is de uitspraak "Als het maar gezond is" Blech! Wil je niet meer dat het gezond is als je een voorkeur hebt voor een meisje of jongen? En wie wil er nou geen gezond kind. Ik kots echt van zo'n uitspraken.

Marjolinos: holy moly! Wat ben jij veel afgevallen zeg! Wat super knap!!

Liesken: dat lijkt me ook wel spannend ja, met twee jonge kinderen naar het zwembad! Fijn dat het zonder man toch ook goed gaat, alhoewel ik me kan voorstellen dat je er naar uitkijkt dat hij weer terug is.

Denise: oh dat is even schakelen inderdaad. Gelukkig heeft je dochter nog even om aan het idee te wennen... ;)

Dreamchild: ja dat heb ik ook hoor. Ik moet echt per persoon terugbladeren. Haha :) Heb je je dochter nog op tijd en aangekleed (;)) naar school gekregen?

Ik lig dus nog steeds op bed. Schaam me dood dat ik zo lang ziek ben.

19. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Dochterlief is op tijd en aangekleed op school!
    Daar moest ze wel naar de wc, omdat ze buikpijn had. Ja hoor, ontlasting met (weer) bloed erdoor. Ze is wel op school gebleven met een melding naar de juf.
    Ze heeft al jaren deze klachten van verstopping, waar ze medicijntjes voor heeft. (Movicolon)
    Vanmiddag toch even bij de huisarts langs, voor de zekerheid. Juf zou bellen als het niet gaat. Dochter wilde zo graag op school blijven.
    Steeds krijg ik ook van iedereen te horen dat ze wel moet blijven drinken. Ik word daar zo moe van! (Alleen van artsen kan ik het hebben) ze drinkt ruim voldoende en natuurlijk weet ik het zelf ook wel. Eten gaat wat moeizamer, maar dat komt ook weer omdat ze telkens zo vol zit. Vanmorgen ook maar een halve boterham op.

Niet lekker dat je ziek bent chocochick! Wel goed dat je thuis bent gebleven.

20. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Beterschap Chocochick!!!

Leuk een jongetje! dochterlief zal er wel snel aan wennen hopelijk.

Hebben jullie ook zo'n last van de hormonen? Ik verdraag niets meer. Gisteren collega bijna uitgekafferd omdat hij zo ambetant was *schaam*... Ik stoor me echt aan alles, en denk niet meer na over mijn reacties. Ik floep het er gewoon uit, niet altijd even beleefd jammer genoeg... :)

Deel Deze Pagina